Nogle gange finder man ud af, at man måske har spillet efter en regel, man ikke helt har slugt rigtigt. Her kommer et af mine eksempler, hvor jeg her til morgen blev temmelig meget i tvivl;)
På s. 38 nederst i afsnittet om ekstra ranks står der:
"-if the enemy unit breaks and flees, or is reduced to a unit strenght of less than 5, the unit regains its rank bonus at the beginning of the following turn".
Det der "beginning of the following turn" forvirrer mig!
Det vil altså sige: jeg charger et orc regiment i siden med 3 dark riders. I close combat slår de een ihjel, men selvom min US nu er 4 tager jeg stadig ranks fordi jeg startede i CC med en US på 6.
Jeg kalgulerer altså med min US som kommer ind i Close Combat (ligesom med ranks) og ikke med den, der er, når kampen sluttes?
Det giver jo mildest talt temmelig store forskelle, hvordan man gør!
Help me!
J-
Ang US så er det hvad der er tilbage så du har kun 4 men orcerne har ikke deres rank bonus...
Og her har jeg gået og...satans! >:(
Men tak for hjælpen :)
Jeg har blandet det sammen med netop udregningen af US og reglen for Flank Attack, hvor man også skal være på US5+ efter kampen/both sides have attacked
j-
Hej Jones,
Ranks tælles jo netop op før kampen afvikles - derfor er det også logisk at rank-negation også tælles hér...
Mvh.,
Marcus
Ja.... men logik og mig.... jeg har også altid troet at...nah, :-[
j-
Bare for at køre den lidt længere ud, en enhed orker med fuld rank bonus charger en unit chaos warriors i front, samtidigt charger en unit wolfriders på 5 modeller i siden. Orc og chaos warrioerne laver ikke nogle casulties, men chaos warriorerne udrydder wolf riders HELT, der er altså slet ikke nogen modeller i siden. Har chaos warriorne nu rank bonus ??
Jeg vil sige nej, ud fra de overstående argumenter, men har hørt at det modsatte er blevet rulet, selv om de er enige i det overstående.
Hilsen Kascha
De har ingen rankbonus. Og O og G spilleren får ikke flank bonus.
Jep, det er jo logik ;D
j-
Logik = En lille by i Rusland, hvor tyskerne tabte den afgørende 4+ under Anden Hammerdims.
Martin Skummelkrat
Hold da kæft, så lærde jeg også noget nyt der! Flere wolf riders til mig, nu! :)
men hvis han slagter alle dem i flanken få han så sin rank bonus tilbage i næste combat round?
Hvis han slagter dem alle, så får han bonussen tilbage til næste runde