Missioner Legacy
Til Legacy er der valgt, at inkludere sidemissioner til tuneringen for at ændre lidt på standarden for et almindeligt spil 9th age.
Der vil være 5 missioner, som man kan prøve at gennemføre i løbet af tuneringen.
Man skal vælge én mission per kamp og missioner kan ikke gentage sig i tuneringen. De pågældende missioner som man vælger har ingen betydning for ens modstander og udføres separat.
Missionerne skal vælges inden deployment.
Missioner:
1. Token warrior
Vælg 2 af modstandernes units eller enlig model - ikke heroes eller Lords.
Ved de 2 udvalgte objekter placeres en tydelig "marker" eller "token", som repræsenterer objektivet for missionen.
Hver af disse "markers"/ tokens er 150point værd og skal indsamles ved, at bekæmpe dem i close combat eller løbes ned. Hvis unitten/ modellen skydes af bordet eller løber ud af bordet, taber de deres token/ marker på stedet hvor de blev udslettet. Ens modstander kan ikke rykke rundt om objektet når den tabes af de pågældende bærere.
2. The storm of magic is strong
De magiske vinde er ekstra stærke og der rulles D3 ekstra powerdice for egen magifase med selvfølgelig et maksimum af 12 powerdice.
Hvis man ingen magi har med og dette inkludere også bund spells for man i stedet D3 ekstra dispel dice i modstanderens magifase.
Grundet de kraftige storme er der også en øget risiko ved at kaste spells, hvorfor man både laver Overwhelming Power på dobbelt 5 og dobbelt 6.
3. Character assasinate
Vælg en af modstandernes karaktermodeller - altså hero eller Lord model.
Denne model fordobler sin pointværdi. Point for "slay the general" eller BSB tæller ikke med i denne pointopdeling, hvis de vælges som objektiv.
Tillæg til missionen er, at ingen af egne karakterer kan refuse challenges medmindre man har særregler som Honourless eller andre særregler der har betydning for dette.
4. In your face
Dine folk er blodtørstige og ønsker gerne at se kamp hurtigst muligt. Du kan give scout eller vanguard til D3 enheder/ enkeltmodeller.
Tillæg reglen for de ønskede enheder/ enkeltmodeller under præsentationen af ens hær.
Rul en D3 for de enheder/ single modeller som får tillægsreglen vangaurd eller scout.
Enheder med command eller karakterer (Heroes/ Lords) kan ikke vælges til at have vangaurd eller scout reglen.
5. Daemonic curruption
Din hær er influeret af demonist korruption og leger mine dine mænds sind.
Når der rulles for magifase følger værdien af dine terninger følgende tabel:
Værdi 2
Guderne er vrede.
Rul en lederskabstest på alle dine enheder/ enkeltmodeller. For hver lederskab rul større end din lederskabsværdi, tager dine units/ enkeltmodel 1 (AP6) wound for hvert fejlet lederskabsværdi med differentialet fra din egen lederskab (BSB og Inspiring Presence er tilladt)
Værdi 3-5
Magisk beskyttelse er svækket.
Alle dine modeller mister 1 i wardsave – dette gælder ikke regen saves.
Modeller uden Ward save har ingen betydning.
Værdi 6-8
Intet sker.
Værdi 9-11
Vælg en enkelt model eller karakter som kan recover et enkelt wound.
Værdi 12
Guderne lykønsker dig.
Alle dine modeller får tildelt en ekstra i wardsave til et maksimum af 4+ – dette gælder ikke regen saves.
Jeg kan rigtig godt lide missionerne (som i RIGTIG godt), men jeg synes måske mission 4 kan være lige definerende nok.
Quote from: Legacy mission 4.: In your face
Dine folk er blodtørstige og ønsker gerne at se kamp hurtigst muligt. Du kan give scout eller vanguard til D3 enheder/enkeltmodeller.
Rul en D3 for de enheder/ single modeller som får tillægsreglen vangaurd eller scout.
Enheder med command kan ikke vælges til at have vangaurd eller scout.
Tæller karakterer her med til enkeltmodeller, således at det er muligt at have en scout-drage?
Kunne man evt forestille sig et cap (på f.eks. en 2-300 point pr. enhed) for enheder man kan give dette til?
:-*
Det kan jeg faktisk godt give dig ret i Tobias.
Tanken med mission 4 var, at fucke lidt med skyde metaet.
Kan godt se det i retropekt, at det måske kan være lidt OP at have en scout Stardragon.
MEN! Samtidigt er der også måder at lave counter play til dette.
Fjerner muligheden for karakterer også kan vangaurde eller scoute, men man kan f.eks. stadigt vangaurde eller scoute et monster.
Forresten mange tak for din ros.
Fedt fedt!
Enig i at alle de skyd/løb lister vi ser for tiden skal straffes, så på den måde giver det god mening. Hvis man vil gøre noget, skal man sku' også gøre det så det kan mærkes - det er nok bare mig der er blevet lidt gammel og kedelig.
Vil disse missioner erstatte de gængse secondary objectives fra regelbogen, eller er begge dele i spil på én gang?
Fed ide Kristoffer :D
Bare lige den der mission 4. Betyder det, at hvis jeg ruller en 3'er på den D3, så kan jeg scoute med en manticore og to EDC'er ?
Det kan godt være, at du skal skrive "gælder ikke large targets" på den mission :)
Christoffer
QuoteEnheder med command eller karakterer (Heroes/ Lords) kan ikke vælges til at have vangaurd eller scout reglen.
Men dine EDC'er skulle ikke være et problem.
Så to EDC' er og en gruppe knights eller dragon centaurs ? Det bliver en fest af dimensioner ;D
Christoffer
Prøv at hør her drenge.
Hvis i møder en liste med 5 Sloops og 3 blotthrower eller bare gunline har man faktisk mulighed for at gøre det lidt mere interessant.
Ja monstre kan scoute og vangaurde.
Folk må prøve nogle anderledes lister med mere versatility.
Secondary objectives tæller stadigt - flere infomationer i hovedoversigtten for Legacy.
Hvis monstre ikke må, hvad er der så næsten tilbage? De gælder jo ikke characters eller units med nogen som helst form for command, så dine knights virker IMO lidt so so.
Quote from: kSrSpoer on 25 June, 2016, 13:45:17
1. Token warrior
Ens modstander kan ikke rykke rundt om objektet når den tabes af de pågældende bærere.
Den fangede jeg ikke lige.
Ser sjovt ud med ambushing beastsofpestilence eller barbedfiends, sku nok ku fange en gunline. Endelig noget positivt ved at have nul command options :) Men -1wardsave på 3-5 auws.
Kære Karl Gustav.
Mission 1 betyder bare, at du vælger 2 af modstanderens units/ enkeltmodeller til bærer af disse "token".
De 2 valgte enheder bærer rundt på objektivet og må bevæge sig frit med dem. Hvis de f.eks. bliver skudt af bordet taber de deres "token" på stedet hvor de blev skudt.
Disse "tokens" kan kun indsamles ved basekontakt, hvorfor du skal have en enhed hen til disse "tokens".
Din modstander kan til genglæd ikke flytte rundt på dem når de tabes.
Pointen med dette scenarie er, at gøre chaff/ billige enheder mere betydningsfulde for pointfordelingen sidst i spillet.
"Din modstander kan til genglæd ikke flytte rundt på dem når de tabes. "
Med andre ord. Din modstander kan ikke samle dem op med en ny unit, og gå/flyve væk med dem
Apropos. Må flyvende modeller opsamle de tokens ? Og skirmish units ?
Christoffer
Basekontakt er basekontakt - så ja.
Quote from: kSrSpoer on 05 July, 2016, 23:18:13
Kære Karl Gustav.
Mission 1 betyder bare, at du vælger 2 af modstanderens units/ enkeltmodeller til bærer af disse "token".
De 2 valgte enheder bærer rundt på objektivet og må bevæge sig frit med dem. Hvis de f.eks. bliver skudt af bordet taber de deres "token" på stedet hvor de blev skudt.
Disse "tokens" kan kun indsamles ved basekontakt, hvorfor du skal have en enhed hen til disse "tokens".
Din modstander kan til genglæd ikke flytte rundt på dem når de tabes.
Pointen med dette scenarie er, at gøre chaff/ billige enheder mere betydningsfulde for pointfordelingen sidst i spillet.
Hvis en enhed med en token flygter af bordet, er den token så mistet eller bliver den tabt på det punkt hvor de løber af bordet?
Tabes der hvor de bliver udslettet, så det sted hvor de forlader bordet.
Må jeg samle et token op med et unit, smide det på bordet, og så samle det op med et andet unit
F. eks samle det op med en unit longhors, og "give" det til en unit harpies ?
Christoffer
Der kan kun vælges én af modstandernes enheder som bærere per token.
Når token er indsamlet er det bare 150point. Dine egne enheder skal ikke bære rundt på det.
Okay :)
Christoffer
Quote from: kSrSpoer on 25 June, 2016, 13:45:17
4. In your face
Dine folk er blodtørstige og ønsker gerne at se kamp hurtigst muligt. Du kan give scout eller vanguard til D3 enheder/ enkeltmodeller.
Rul en D3 for de enheder/ single modeller som får tillægsreglen vangaurd eller scout.
Enheder med command eller karakterer (Heroes/ Lords) kan ikke vælges til at have vangaurd eller scout reglen.
Ved ikke om det bare er mig der ikke helt fanger det her. Sådan som jeg læser det får man en D3 enheder med scout eller vanguard. De må hverken være Lords/Heroes eller have command. Derefter skal man slå en D3 for de enheder der har fået scout eller vanguard. Hvad skal den sidste D3 bruges til??
Der tillægges bare D3 enheder med mulighed for scout eller vanguard.
Hvis man ikke har nok enheder der kan drage fordel af denne regel - er det bare surt.
Der er stadigt mange ting man kan inkludere i sin hær der kan drage fordel af denne regel.
"1. Token warrior
Vælg 2 af modstandernes units eller enlig model - ikke heroes eller Lords.
Ved de 2 udvalgte objekter placeres en tydelig "marker" eller "token", som repræsenterer objektivet for missionen.
Hver af disse "markers"/ tokens er 150point værd og skal indsamles ved basekontakt. Hvis unitten/ modellen skydes af bordet, taber de deres token/ marker på stedet hvor de blev skudt. Ens modstander kan ikke rykke rundt om objektet når den tabes af de pågældende bærere."
Så hvis man får ét af sine units i basekontakt med unit der bærer token, så har man fået de 150 point? Dvs. at man behøver ikke få bærer-unit til at flygte fra kamp eller udslette det? Og hvad hvis ens eget unit dør, er det så lige meget?
Kan godt se din pointe, men det også meget specifikt.
Intentionelt var formålet med at man skulle dræbe dem, men kan godt se det kan læses på din måde.
Spilteknisk synes jeg faktisk ikke det gør noget man bare skal være i basekontakt.
Jeg kigger nemmere på det mht. omformuleringer.
Quote from: kSrSpoer on 12 July, 2016, 23:06:43
Kan godt se din pointe, men det også meget specifikt.
Intentionelt var formålet med at man skulle dræbe dem, men kan godt se det kan læses på din måde.
Spilteknisk synes jeg faktisk ikke det gør noget man bare skal være i basekontakt.
Jeg kigger nemmere på det mht. omformuleringer.
Så hvis min modstander kommer i base kontakt med mit unit, og jeg slår hans model/unit ihjel, før han får lov at slå igen, så får han sit token ?
Christoffer
Kigger lige nærmere på dette.
Jeg finder lige ud af hvordan det skal formuleres.
Håber det hjalp til på fomuleringen.
Svært at skrive regler til sådan noget - godt I er efter mig.
Quote from: kSrSpoer on 12 July, 2016, 23:06:43
Kan godt se din pointe, men det også meget specifikt.
Intentionelt var formålet med at man skulle dræbe dem, men kan godt se det kan læses på din måde.
Spilteknisk synes jeg faktisk ikke det gør noget man bare skal være i basekontakt.
Jeg kigger nemmere på det mht. omformuleringer.
Jeg havde som sådan ikke nogen pointe, andet end at finde ud af præcis, hvordan reglerne for at opnå pointene var :)