News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warhammer-Ritualer

Started by Leer, 13 February, 2004, 11:59:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leer

Jeg har det sådan, at når jeg har malet en Orc figur færdig og han skal ind i glasskabet til resten af hæren.
så er det sidste jeg gør, er at maler kanten på basen grøn, men ikke hvilkensomhelst grøn, ..næh.. den gamle GW-goblingreen, for det bringer figuren held..
(i hvert fald over for min ven Christians Empire.. resten får jeg altid høvl af.. og dem kan Christian ellers sagtens tæve)

..nu er bøtten bare ved at være tom.

ville bare dele det med jer :D
Har i andre nogen ritualer, efter maling, før kampe osv??
IRL: Jeppe Hjorth - Odense

Frede

Hmm. det virker som om at mine orker har gjort det til deres eget ritual at slås med sig selv lige inden en vigtig charge eller hvis de står til at få et flank charge. Jeg har også et ritual med at hvis jeg slår en misfire så er den næste terning jeg ruller altid en et'er.

- F -

Leer

-sådan er det jo med orc'er ;D
jeg kender en fra Næstved, der afliver terninger, når de har misset et spilvindende kast, -så får de en tur med Warhammeren på en flise..
-tror du kunne true din terning med samme trix :D ???

Nighteye

Ja jeg er også ihærdig rollespiller, så jeg er super overtroisk når det kommer til terninger.

Det er især i Bloodbowl jeg har noge "ritualer" hvis jeg foreksempel laver en "going for it" og ruller en etter, så er det 140% sikkert at jeg ruller endnu  en etter hvis jeg bruger et reroll.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

TheOne

jeg har mit helt eget ritual

det hedder "slå dårligt når det er et vigtigt slag"  :P
A new kind of enemy. A new kind of war.

Aik P = living rulebook

Knightofni

Jeg har mig den faste vane at lade være med at klare nogen breaktests overhoved.

TheOne

jeg ved ikke om jeg er den eneste der har det sådan, men når jeg er ved at tabe klarer jeg alle mine saves og tager mariner i HTH med normale guardsmen ;D

sjovt nok virker mine karakterer ikke så godt som de normale mænd :P

Aik P = living rulebook

Akkardo

jeg har den faste vane med at mine zombier og skeletter slagter løs, mens mine graveguards og black knights bliver nakket af night goblins, skaven clanslaves o.s.v :-\
This is a battle of wits
And clearly, you are unarmed

goldfury

mit ritual må vel være at få bank 9 ud af 10 gange mod "voksne"... i skulle sku bare vide hvilket press det er at spille mod en der har spillet siden før jeg ku gå...  ;D
tjaa.. en eller anden skal jo være den røv irrierterende, ukloge, newbie der spørg om alt muligt dumt og i det hele taget bare er i vejen...  

asger sommer

Leer

Der er osse den med at man råber "misskast" lige idet modstanderen kaster artillerydice'ne..

og en sikker måde at fejle sine saves på; er ved at sige "alt andet end en 1'er"..

TheOne

Quote from: Leer on 14 February, 2004, 15:01:08
og en sikker måde at fejle sine saves på; er ved at sige "alt andet end en 1'er"..

så kan du jo prøve at sige "alt andet end en 6er" det kunne jo virke ;)

Aik P = living rulebook

ul

Der er osse den med at man råber "misskast" lige idet modstanderen kaster artillerydice'ne..

Virker ikke mod min helblaster :D

Hvis at folk sidder og siger "misfire" hver gang jeg skal rulle en terning for den, så er der omkring 50% chance for at det bliver en 10er :P
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

losse

det ved enhver da, at man ikke siger ::) det man siger selvfølgelig " jeg bøffer dine folk på 2+)

BlackJack

Så er det derfor at dine ulve klarer adskillige Ld-test på snake eyes.   :'(. (Det er mig ritualet er rettet imod).

Har ikke selv nogle ritualer. Blot en tendens til at slå 6'ere når min helblaster "misfire" he he he  ;D
Navn: Christian B. Andresen
Bopæl: Køge

TheOne

Quote from: goldfury on 14 February, 2004, 14:13:11
mit ritual må vel være at få bank 9 ud af 10 gange mod "voksne"... i skulle sku bare vide hvilket press det er at spille mod en der har spillet siden før jeg ku gå...  ;D

Kender følelsen :'(

Aik P = living rulebook

Ravage

et rent faktisk ritual? tja en af de ting jeg gør ved generelt alle slag er at prøve at visualisere slaget. mental tankekraft...det bliver en 6ér...det bliver en 6´...og så bliver det jo selfølgelig alt andet end en 6ér...men et indgame kneb jeg har held med er at sige" nå for at overleve den magiphase skal du da vist miscast..."hvilket de så gør!! og så en af de virkelig gode er at min lord i 40K har sine egne terninger og der klarer han sig faktisk godt...dræbte 27 modeller i et af de sidste spil...og så at bruge cube of darkness mod kent...i følge ham så har jeg ikke fejlet den 4+ enddnu(han vinder så aligevel fordi jeg stinker i det spil...indtil videre!).
Quote from: Honsou on 02 February, 2009, 11:50:52
Du er så nørd at jeg føler mig helt normal

Søren K

Hvis min modstander ikke har terninger med, så plejer jeg gerne at komme mine i munden, før han skal slå et vigtigt save.

Mmm.mm. nu nå nerne nåne nine.. mmm.mm

Hygge / Søren

Currently diving in the Philippines - It's great, but I miss my toys.

Thorbjörn Nielsen

Jeg en chaos lascannon med crew, som hvis den rammer, altid slår penetrating hit og vehicle destroyed derefter.

Emperor_Worm

# Jeg drejer altid alle mine terninger således at der ikker en eneste 1'er som peger opad eller hen imod mig! (Solen skinner altid på en Garder, men 4'eren, 5'eren og 6'eren skinner altid på en spiller  ;) )

# Mine Blood Bowl terninger må ingen andre låne eller røre ved...

# Maler jeg orker i røde farver virker de altid bedre (jænfør mit udmærkede Blood Bowl hold)

# Jeg slår altid med alle mine 66 terninger for at finde lige netop de enkelte terninger som slår bedst den dag...

# Ofte når jeg starter på en ny hær, køber jeg et helt nyt sæt terninger som jeg KUN bruger i forbindelse med den pågældende hær...

Peter Minet -Bonzo-

Snart vender du hjem til mild mild sommervind alle dage!!

Knightofni

Terninger betyder jo meget så jeg har røde terninger til når jeg skal slå for Khrone, pink til Slaanesh, grønne til nurgle,  og hvide til undivided

Emperor_Worm

# Og selvfølgelig er alle mine blood bowl terninger røde, på nær een...

# Jeg står altid med 3-5 terninger i hånden, kigger ned på dem inden et slag og tænker lidt over vhilke af de forsamlede terninger ville passe bedst til det næste slag...

OG jeg kan huske engang for lang tid siden, at Sonny ikke ville lade andre røre ved hans figurer, medmindre han kendte dem, og med mindre de havde spurgt om lov, lige havde vasket fingre og havde pudset næse... Men jeg tævede stadigt hans BB Goblin Team dengang....
Peter Minet -Bonzo-

Snart vender du hjem til mild mild sommervind alle dage!!

TheOne

Aik P = living rulebook

skumbumber

Hæ Hæ... Det her en fedt emne ;D

Jeg havde engang nogle hvide terninger, som jeg købte med starter kassen.

De holdt IKKE med Bretonnia, fandt jeg ud af. Jeg tror det var Skaven terninger.
Derfor var der kun én ting at køre. På vej hvem fra TROA smed jeg alle, undtagen 3 i fjorden >:( De tre terninger har så ligget nede i posen, sammen med de nye. Og der har de fortalt dem, hvor galt det kan gå, hvis man ikke gør som man skal.
Egentlig har de nye gjort det findt lige indtil jeg har mistet én, så nu er de sure på mig.

Men mig narer de ikke ;D

Når jeg starter spillet hælder jeg alle sammen ud i en dynge. Så tror terningerne så at " Hæ hæ, hvis jeg slår ét, så tar han ikke mig"... Men det gjorde han ;D. For hvis de har slået ét eller to, gør de det (Statistisk, vil godt sige) ikke igen.
Så jo flere éttere i starten jo bedre :)

De tre hvide treninger ligger i min sættekasse. Og skulle jeg så få nye igen engang, vil altid være dem der fortæller Legenden om dem der engang var...

VonPanne

Jeg plejer altid at lægge en rigtig misfire terning på spillepladen, med misfire opad, naturligvis, uanset om jeg får brug for terningen i spillet eller ej. Jeg plejer gerne at finde et stykke terræn at lægge den på, der kan fremhæve den  - f.eks. et alter eller lignende ;)

De fleste plejer at tage det med et overbærende smil, men jeg var en enkelt gang ude for én der blev sur og tog den og kastede den efter mig, efter han slog sin tredje misfire (med sin Empire hær med to helblasters og en kanon, så det var ikke spor usansynligt - det var vist i 15. slag).

Nå, ja... og så har jeg naturligvis også forskelligt farvede terninger til hver af mine hære. Grønne til orkerne, blå til VC, og røde til hære jeg låner eller min BFG flåde.

Nogen gange når terningerne fejler miserabelt, "snyder" jeg og tager nogle i andre farver... når det er rigtig skidt, sågar nogle af de hvide warhammer terninger :)