News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Jeg kan ikke lige finde på en god overskrift...

Started by Asger, 14 June, 2007, 23:04:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Men det handler om at finde ud af hvordan vi skal bygge de sidste 4 hære op.

Hærene er pt:

Vampire counts
Dværge
Tomb Kings
Brettonians

Jeg foreslår at vi først definere hvilke af modstanderens hære vi godt kunne tænke os at have et præcist svar imod. Når de problem hære så er definerede, kan vi finde ud af hvordan vi gerne vil tackle dem. De tre hære udvalgt til at sætte frem, kan selvfølgelig godt være med som løsninger på disse problemer, men det skal helst kunne tackles uden.

Problem hærene som jeg kan komme i tanke om er:

1. Empire: med Archlector og andet unbreakable sjov + gunline.

2. Chaos mortals: Med Chaos lord på drage + standard gejl.

3. Daemonic legion: Tzeentch flyve hæren.

4. Brettonian: Generelt, men også pegasus hæren.

5. Dwarfs: Anvil + Gunline

6. Skaven: Bare fordi de er rotter

7. Wood Elves: ...

8. ???

Hvad mangler der af åbenlyse hære som jeg har overset? Hvis vi kan finde et godt svar til hvad vi ville gøre mod ovenstående hære, så skulle det altsammen være ok. Vi skal selvfølgelig sørge for at det ikke er Brettonians der skal klare det hele, men fordele rollerne lidt.

Når den liste er på plads, med alle de tænkelige problem hære, kan vi gå igang med at finde løsninger på dem.

Giv lyd fra jer, og krydder det med massere af gode ideer.

Mvh
Asger

Vedel

En standard Skaven hær, som den vi allerede har lavet til mig står ret godt mod det hele. med undtagelse af Deamonic Legion. Der kan jeg komme i store vanskeligheder. Flying Circus Bret-hæren kan også vise sig at være et problem.

En overvejelse kunne være at lave en HE hær maxet ud på Magi imod en standard Bret hær. Med seer og metal, så kan man presse de stakkels riddere ret hurtigt. Kan selv huske at Wilhelm tryllede mine riddere væk til Nifcon sidste år med en sådan hær.  Denne hær ville også stå ganske fornuftigt overfor Empire og måske endda også WE. Selvfølgelig ville man i de tilfælde skulle vælge andre lores.

Man kunne også lave en HE hær med Lord, Commander og 2 lvl 2 med ringe, 2 BT og begge magiske buer. Denne hær ville være rigtig nasty mod alle andre elverhære. Også WE. Ville også være udemærket mod Brets.

Lige de tanker jeg lige hurtigt havde.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

Asger

Vedel, nu er din skaven hær jo sandsynligvis en vi gerne vil stille frem det meste af tiden. Derfor kan vi ikke regne med at vi får lov at vælge hvad den spiller imod. Det er de andre hære der er interessante i denne sammenhæng, og det er dem vi skal finde ud af at klare problem hærene med (hovedsageligt).

Jeg er enig med hensyn til High elves. En Lvl4 + Lvl 2, begge med seer, ville være en god hær imod dværge, lizardmen og wood elves (pit of shades og unseen lurker), samt sagtens kunne klare sig godt imod ridder hære (metal). Med den rigtige combo af spells kunne den også være klam imod undead og demon hære. Jeg synes klart den skal skiftes ud med dværge hvis Wilhelm gider spille dem.

Asger

Asger

Så der er ingen der har nogen ideer eller forslag endnu? Eller brygger I allesammen på det helt store oplæg?

Hr Kaptajn, træd i karakter ;)

Asger

Norx

Det her er bare et forslag og kan sagtens slettes, men følgende dværgehær står ret godt mod Wood elfs, Bretts og Anvildværge, og har en reel chance mod Empi-alter og flying circus:

Runelord with great weapon and Anvil of doom
Master rune of kragg the grimm, rune of snorri spangelhelm, rune of fury
Rune of preservation, rune of stone, rune of resistance
436

Battlestandard
Master rune of challenge
Master rune of gromril rune of resistance165

Master engineer with great weapon
74

Heroes total: 675

Core

20 Warriors with shields and full command group 205
20 Warriors with shields and full command group 205

19Longbeards with shields, full command group
Rune of battle rune of stoism
315

Core total 725

Special:
10 Miners 110
10 Miners 110
Cannon with rune of forging and rune of burning 125
Bolttrower with engineer with rune of penetrating and rune of burning90
Bolttrower with engineer and rune of burning65

Special total:500

Rare
Gyrocopter140
Organ gun120

Rare total: 260

Grand total: 2160, så der er stadig 90 points at lege med
Basballen's private gulvklud

Daniel

Jeg er ikke så meget inde i vores fantastiske hobby for tiden, selvom jeg er ved at skrue op for niveaet i disse dage. Skal til at testspille osv. Så jeg synes ikke rigtigt jeg kan komme med særligt kompente indlæg udover hvad du selv har postet Asger. Derfor udebliver de lange analytiske índlæg....

Men jeg vil sige at problemlisten umiddelbart ser ret ond ud. Som nævnt kan en HE hær gøre det godt. Ikke mindst fordi den i så fald skal laves så den kan spille point denial. Det er jo også en måde at overkomme de værste bæ-hære på. Hvis vi kan spille draw imod deres gode hære og banke deres dårlige vinde vi jo også.

Derudover har jeg tænkt en del over hvordan min vc-hær kan passe ind i puslespillet og banke nogle af de nævnte problemhære. Det ser ikke supergodt ud imod nogen af dem. men 2x10 BK med cursed book og en eventuel van helse kan jo i teorien nakke enhver hær, så det er i det mindste ikke en autoloose. Men hvad siger I andre? Skal VC helt droppes? Skal det istedet være en point denial Cult of Slanesh-hær oder was...

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Ok Daniel, poster du ikke en h?rliste til dine VC, med forslag til hvad den skal v?re god imod? Genstart gerne tr?den s? vi kommer udover alt den gamle snak.

Er der ogs? nogen der vil tage og lave et udkast til en High Elf h?r?

Jeg mener at mine Tomb Kings ville have fordel i mod Empire, Dv?rge og Wood Elves. Problemet er dog at de f?rste 2, kan have mange dispel dice (7 og 2 scrolls...), og at Wood Elves med en Lvl 4 mager kan have reroll staven. Skaven ville jeg ogs? godt kunne klare, men de er jo aldrig sjove at spille imod ;)
N?r jeg t?nker over det vil de fleste tzeentch h?re (og d?moner generelt) vel kun have 1 scroll og maks 6 dispel dice. S? ville jeg ogs? godt kunne klare dem tror jeg. De f?r trods alt sv?rt ved at gemme sig n?r jeg konsekvent f?r to movement faser.

Dem jeg ikke ummidelbart vil spille imod er Kaos dragen, og Brettonians. Nogen der kan lave h?re der kan klare dem?

Asger

El Rey

Skaven skal vel kunne tage chaos og brets, med en del skydning. Eller HE, hvis han var 3+ ward save, kan den jo fjernes med Vauls unmaking og så et par bolt thr.  skyd.

Empire med war alter, kan TK vel også godt klare. De har en ting der gør at hans VHS ikke virker, det kunne man måske bruge.

Tz DL, det kan brets med horn jo tage sig af.

Anvil Dwarfs, er HE med pit of shades vel god i mod. Men ellers ved jeg ikke lige.

WE, synes jeg selv dwarfs er gode i mod. Men hvis vi ikke skal have dem med så ved jeg ikke lige.   

Asger

Quote from: El Rey on 17 June, 2007, 23:00:04Skaven skal vel kunne tage chaos og brets, med en del skydning. Eller HE, hvis han var 3+ ward save, kan den jo fjernes med Vauls unmaking og s? et par bolt thr.? skyd.

S? skal HE have de spells, og h?be p? at de f? skud han f?r igennem inden charget, er nok til at sl? ham ihjel. Ret chance betonet hvis du sp?rger mig.
Skaven har ogs? f?et lidt sv?rere ved Chaos drager uden deres swarms, men de burde vel stadig kunne skam skyde resten af h?ren.

Quote from: El Rey on 17 June, 2007, 23:00:04Empire med war alter, kan TK vel ogs? godt klare. De har en ting der g?r at hans VHS ikke virker, det kunne man m?ske bruge.

Jeg tror godt TK kan klare dem, men jeg ville dog ikke tage den item med... Den koster 40pts og g?r at jeg ikke kan have andet p? min lord. S? er han til fods og kan ikke flyve... Eller ville du tage den p? en liche priest? S? skal der findes 40 pts, hvilket godt kan lade sig g?re.

Quote from: El Rey on 17 June, 2007, 23:00:04Tz DL, det kan brets med horn jo tage sig af.

Jepper. Vil ogs? mene at Bretts er bedst til at klare Chaos dragen, n?r de nu alligevel har hornet. B?de furies, screamers og dragen kan nemt blive fanget af det. Det g?r heller ikke noget at vi bruger Bretts b?de til Tzeentch og Chaos drage h?ren, da vi kun kan m?de en af dem per hold. Jeg vil mene at de er et sikrere bud til dette end Skaven er.

Quote from: El Rey on 17 June, 2007, 23:00:04Anvil Dwarfs, er HE med pit of shades vel god i mod. Men ellers ved jeg ikke lige.

Jeg tror ogs? sagtens at TK kan klare dem. Lige s? snart der kommer nogle tunnelers/carrion i kamp med den s? kan den ikke hj?lpe resten af h?ren.

Quote from: El Rey on 17 June, 2007, 23:00:04WE, synes jeg selv dwarfs er gode i mod. Men hvis vi ikke skal have dem med s? ved jeg ikke lige.

Jeg skal lige have forklaret hvorfor dwarfs er gode imod WE, da jeg ikke forst?r det. Jeg vil selv mene at HE er bedre i dette match up.

S? mangler vi vist kun et godt svar p? hvad der skal tage sig af skaven. HE med commet of cassandora?

Asger

Telmor

Quote from: Asger on 17 June, 2007, 14:46:32
Så der er ingen der har nogen ideer eller forslag endnu? Eller brygger I allesammen på det helt store oplæg?

Hr Kaptajn, træd i karakter ;)

Asger

Jeg prøvede for måneder siden, men opgav da nogen på mest ukonstruktive vis nedgjorde mine forsøg på at starte denne diskussion, eller det er i hvert fald sådan jeg husker det...

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Asger

Når Mikkel får fri fra børnehaven krydser vi fingre for at han får tid til at deltage konstruktivt.

Asger

Asger

Jeg tror jeg dropper demokrati tilgangen, her følger mine syn på sagen, så må folk brokke sig hvis de er utilfredse. Den der tier samtykker  :P

1. Empire
2. Chaos drage
3. Tzeentch flyve hæren.
4. Brettonian
5. Dwarfs Anvil
6. Skaven
7. Wood Elves
8. Huh

Til de problem hære der er opstillede fra før kan vores:

Dværge klare nr. 1
Brettonians klare nr. 2 og 3
Skaven klare nr. 4
High Elf klare nr. 5 og 7 (Og lizardmen)
Tomb Kings klare nr. 6

Jeg tror egentlig ikke alligevel at TK er så godt et matchup imod Empire hæren. Hvis bare den arch lector kommer i kamp bliver han næsten umulig for min hær at slå ihjel, og hans ward save gør det upålideligt at skulle skyde ham væk. Dværge derimod, har adskillige S7 skud, og skulle have rig mulighed for at pløkke ham. Dernæst skulle resten af hæren være overkommelig. Hvordan virker pit of shades imod chariots (war altar)? Afhængigt af svaret ville HE også kunne klare denne trussel, men vil være lettere overbebyrdet med tre hære.

Tomb Kings skal tunes imod Skaven, og vi er nok også garanteret til at alle vores modstandere har en sådan hær. Gab for mig med 6 rotte spil, men hvad fanden. Wood Elves uden Lvl 4 mager ville nok være anden prioritet for TK hæren.

Det eneste vi mangler et godt svar på er Brettonians, da vi som regel selv vil sætte vores Skaven tidligt frem og derfor sandsynligvis ikke får dette match up. Derudover mangler vi også afklaring på hvordan Wood Elves og dværge skal håndteres hvis vi stiller dværge og hvordan empire skal klares hvis vi ikke stiller dværge.
Den eneste hær der endnu ikke har en eneste rolle er Vampire Counts. Måske skulle vi stille dværgene alligevel, og erstatte Vampyrene med High Elves. Så kunne Wilhelm spille HE og Daniel Dværge?

Asger

PS Det er en sorgens dag hvis man hellere vil stille dværge end vampyrer...

El Rey

Ok, nu skal jeg nok skrive lidt også. Jeg er ikke helt enig i at dwarfs er gode i mod Empire. Jo lige war altret kan de tage ud. Men det kan man jo gemme væk indtil man har skudt hans ting væk.

TK, mener jeg godt han tage Empire. Man har SSC til at smadre hans alter med. Ellers en skorpion til at komme frem og tage sig af fyren på alteret. Han er god imod andre characters, men ikke imod units af gode tropper, der kan slå alteret ihjel. En hær som WE eller LM(hvis slann har 2+ ward) kan også godt tage en empire hær ud. Dog kan en steam tank godt være et problem for WE. En rigtig lavet og spillet VC hær han også, hvis den har 2 helte med str 7, så kun den ene kan tages væk når arch lectoren laver en duel.

Brets ved jeg heller ikke hvor god jeg synes er imod chaos dragon. Den har jo stadigvæk en del i move, og kan nok komme væk fra et charge. Men det er da en mulighed. Faktisk synes jeg også jeg som LM spiller plejer at have styr på sådan en drage fætter med den hær, samme med WE. Men det er jo så ikke nogle af vores counter hære.

Daniel

Lad mig med det samme slå fast at jeg absolut ikke har lyst til at spille dværge. Så helere VC og meget hellere HE.

Derudover kommer at nogle af dine valg ikke rigtigt giver mening. De stiller fx næppe chaos op, hvorfor vores valg med brets ikke giver megen mening. (selvfølgeligt fint hvis de gør).
Ellers skal vores tanker vel til at starte med gå på hvordan vi kan nakke de hære som de stiller op. Fx en top-tuned hær imod skaven som du selv nævner. WE ved vi også at de stiller op først. Så en god hær imod den ligeledes. Hvis vi kan komme af med nogle af vore svagere hære på den måde behøver vi ikke tænke på dem som all-roundhære og udregne en masse mulige matchups.

Att.: Kent. Er altered ikke med i challengen? I så fald nytter det jo ikke noget med en ekstra styrke 7 helt.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Daniel, man refuser bare challengen, s? vil der v?re en S7 helt tilbage.

Kent du kan ikke regne med at katapulten kan skyde alteret. Der er b?de misfire, scatter og ward saves (samt den skide 1er to wound, eller at ramme manden og ikke lave nok wounds). Du har ret i at Scorpionen selvf?lgelig kan klippe ham i stykker, det havde jeg ikke t?nkt p?. Hvordan virker magic resistance egentlig til ETC?
Det er dog stadig risky at satse p? at de ting kan sl? den ihjel, omend ikke noget d?rligt matchup.

Kaos dragen har 6" i move. Mon ikke man kan march blokke den? Derudover kan man potentielt lande nogle pegasus knights bag den s? det bliver endnu sv?rere at slippe v?k. Derudover foresl?r du tre h?re der alle skal stilles frem af os som counter... dvs ingen af dem kan realistisk bruges.

Daniel kan du lave en VC h?r der b?de kan klare sig imod en kaos drage, og empire h?r?

Daniel foresl?r du at vi hovedsageligt pr?ver at fordele rollerne til at takle de h?re vi selv ville stille frem?

Asger

PS Skriver mere i morgen, er lidt tr?t.

Asger

Wilhelm vil hellere spille High Elves, så den er god fin.

Ok, hvis vores modstandere har en af de problem hære, skal ve vel holde vores counter tilbage så længe som muligt. Ellers kan de "ustraffet" sætte hæren frem.
Derfor skal Bretts holdes tilbage så længe der er en drage hær, eller en tzeentch hær. Det er rigtig godt Kent, at du føler at have styr på en drage med Lizzies/Skaven/Wood Elves, da det selvfølgelig er derfor vi sætter de 3 hære frem. De skal kunne klare sig imod dem.

Det er også først og fremmest de tre hære vi skal have et svar på med resten af vores hære.

Tomb Kings klarer Skaven.
Vampire Counts bygges til at klare Lizardmen?
High Elves bygges til at klare Wood Elves.
Brettonians holdes i reserve, til chaos hære.

Dette må være vores første prioriteter og vi må gå udfra at de har disse hære, hvis modstanderen ikke har disse hære kommer anden prioriteten ind.

High Elves klarer Dværge.
Vampire Counts klarer Empire.
Brettonians klarer Wood Elves (Jeg vil mene at Bretts skulle vinde næsten hver gang)
Tomb Kings klarer ???

Asger

Asger

Jamen s? er alle vel tilfredse med de prioriteringer, og beslutningen om hvad h?rene skal bygges i mod er truffet.

Asger

Daniel

Jepper Asger.
Den der tier samtykker.

Daniel
Daniel Hedegaard

Grøfte

Er det en mulighed selv at spille empire i stedet for VC?
Ved det lyder tosset men alligevel hvis den skal bruges til at reagere med er den måske bedre!

Asger

Medmindre der er nogen der er helt vilde for det, og bruger mere end to linjer på at argumentere fornuftigt for det, så nej.

Den VC hær der er sat frem er god fin til Lizards.

Asger

ul

Der er kommet besked om format til til hær listerne.

Full rosters - in Army Builder or HTML. (Checkable)
Semi secret rosters - whatever - Word, notepad, txt ....

Jeg vil kraftigt forslå for at holde det overskueligt, at den fulde liste i sender ind er ranked med characters øverst, så alt core, så alle special, og til sidst alle rare. Ved godt at i ikke nødvendigvis vælger ting i den rækkefølge, men det gør det meget, meget mere overskueligt.
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

El Rey

Hvad sætter vi op mod skaven, en hær folk helt klart vil sætte frem?

Vedel

One rat to rule them all:-)