News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

WHFB - Holdudvælgelsen 2011 - Take 2

Started by Asger, 28 December, 2009, 15:10:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Hej alle.

Nedenfor ses de 6 forslag der er stillet indtil videre. Vi skal ikke stemme endnu, da der stadig er en række ting der er uklare ved forslagene, og de ting skal rettes ind inden vi stemmer. Ellers ender vi med bare at skulle diskutere hvad der præcist mentes på et senere tidspunkt, og så får vi ikke rigtig løst vores problem, som er at få nogle tydelige og klare retningslinjer for udvælgelsen af holdet.

Jeg har derfor stillet en række spørgsmål til hvad jeg finder uklart i forslagene, og vil gerne bede folk om at specificere det. Igen skal det gøres på en måde så jeg ikke skal sidde og skrive det for jer bagefter, I skal forklare det på den måde i gerne vil have reglen til at være skrevet ned.

Jeg svøber ikke mine spørgsmål ind i høflighedsfraser, men mener dem ikke surt selvom de sikkert kan virke det da de er kortfattede. Vi kommer sikkert til at bruge lidt tid på dette, og jeg gør det ikke for jer. Er der til sidst nogle forslag som ingen har præciseret, så vil de simpelthen ikke komme med i afstemningen. Der vil dog være tid til at gøre det.

Alle jer andre skal selvfølgelig også være velkomne til at stille spørgsmål til uklarheder, jeg er sikker på jeg har overset nogle. Indtil disse uklarheder er afklaret kan vi ikke lave afstemningen.

QuoteForslag 1:
Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

Alle på holdet kan så komme med et samlet forslag til hvilke hære der skal spilles, og hvilken strategi der skal bruges. Forslagene skal senest være klar ved udgangen af februar. Er der mere end ét forslag ryger de til afstemning her på PF på det lukkede TWF board d. 1. marts, forslaget med flest stemmer vinder. Alle kan stemme med en post med fuldt navn i stemme tråden (også dem der ikke deltager i ETC).

(Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der ingen af de tre der gider, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er én der gider. Er der et lige antal fra et år der gider, og de ikke kan blive enige, går man tilbage som ovenfor og finder en tredje udvælger startende fra de højest placerede fra de år.)

QuoteForslag 2: ETC gruppen

Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, det samme er vinderen af NWL. De vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af marts(eller når AS er klar) efter top 3 og NWL vinderen er fundet, skal de 4 have fundet resten af holdet.

Resten af holdet vælges imellem de der har sagt de vil med til ETC, kaldt ETC gruppen. Alle der har sagt de vil med, forpligter sig til at tage med, udanset om de kommer på holdet eller ej. Her vil jeg forslå alle der siger de vil med betaler 500 kr. Som så senere bruges til fx hotel værelser, deltager gebyr eller transport. Hvis man dropper ud er ens penge tabte og går til ETC gruppen. Når holdet er sat, vælges en landstræner, fra ETC gruppen, af holdet. Folk fra ETC gruppen må meget gerne opstille dem selv.

Hvad gøres der ved uenighed blandt de 4, evt. med 2 mod 2?

QuoteForslag 3: Hold udfordringen.

Her ses ikke på ranglisten. Alle kan stille et hold med 8 personer. Det hold der er bedst af dem der er tilmeldt bliver ETC holdet. Lad os siger der bliver 2 hold. Så mødes de på ETC maner. Der spilles først en omgang hvor hold 1 starter med at sætte en spiller frem, derefter spilles en omgange mere hvor det andet hold sætter en spiller frem. Dette forudsætter at ETC bruger samme parrings model som i år. Ellers bruges den nye metode der kommer frem.

Hvem forpligter sig på at holde denne turnering? Hvor i landet? Hvad gør vi hvis der ikke er nogen til at holde den?

Deadlines? (e.g. hvornår skal den ligge turneringen?)

QuoteForslag 4:

Landstræneren + top tre spillerne finder de bedste spillere indenfor hver enkel hær/race.

Disse spillere bliver udtaget til landsholds truppen.

Når de er udtaget, skal de kampspille den hær de er udtaget i, og gerne mod så mange forskellige hære som muligt, og gerne mod andre fra truppen.

På et tidspunkt efter restriktioner mm. er kendt udtages et endeligt landshold, med baggrund i de fordele og de erfaringer truppen har gjort sig.

Jeg går udfra at der med "top tre spillerne" menes det samme som i forslag 1 og 2? Det skal ihvertfald præciseres.

Hvad er at "kampspille"?

Jeg kan ikke se at forslaget forklarer hvordan holdet rent faktisk skal udtages, bortset fra hvilken "erfaringsbaggrund" det skal gøres på. Kunne den konkrete udvælgelses process specificeres?

QuoteForslag 5:
1.Ved slutningen af et år(burde måske være efter en bestemt turnering) vælges top 3 fra ranglisten til at repræsentere Danmark(disse pladser går videre indtil man har 3 interesserede).

2.Disse 3 personer vælger i samarbejde en person der skal være landstræner, ud fra de personer der har ytret ønske om dette,(landstræneren bør være indforstået med sin rolle, og ikke se det som en "consolidation" prize).

3.Disse 4 personer vælger nu inden et givet tidspunkt de 8(9) hære som skal repræsentere Danmark, og hvilken taktik der skal bruges, de kan evt. sende flere forslag til afstemning.

4.Efter dette kan alle der er interesserede byde ind på at spille en given hær som de mener de kan spille.

5.Herefter udtager de 4 personer der vælger det stærkest mulige hold ud fra hvem der har vist interesse.

Deadlines. Kunne de uddybes? Pt. er de lidt udsvævende. Slutningen af året eller efter en bestemt turnering? Hvornår skal landstræner/hærene/interesse tilkendegivelsen og den endelige udvælgelse hver i sær være på plads?

Hvordan udvælges landstræneren?

QuoteForslag 6:
Holdet fra sidste år har hver 3 stemmer som de kan sætte på 3 forskellige personer der ligger i top10 for året. De 3 personer der har fået flest stemmer, er dem der sætter holdet. Er der stemmelighed, så er det ham der ligger øverste på listen der vinder.

Derefter sættes holdet af disse. Det kan så ske på en række af de forskellige forslået metoder.

Deadlines?

Forslaget skal også specificeres i forhold til hvilken metode der skal bruges til udvælgelsen af holdet. Kun færdige forslag kommer med i afstemningen.

Quote from: Jan D´Souza on 11 November, 2009, 12:23:51Forslag 7:
Sidste års landstræner går sammen med dette års landstræner og den bedst placeret på den årlige rangliste (konstitueret kaptajn) om at danne holdet. De udtager hærene og efterfølgende spillerne. Dvs. reglerne skal ligge fast, før spillerne kan udtages - dette bliver selvfølgelig problematisk, hvis restriktionerne trækkes igennem forhandlinger osv.

Hvordan udtages landstræneren?
Man skal have et indgående kendskab til warhammer, hærene, reglerne og de danske topspillere.
Hvorfor gider nogle stille op til dette, da de så ikke kan komme på holdet? Fordi at landstræneren dermed er garanteret en plads på holdet det efterfølgende år.

Deadlines generelt?

Deadlinen er d. 10. januar. Forslag der ikke er rettet til vil ikke komme med i en endelig afstemning.

Mvh
Asger

PS Der har været rig mulighed for at komme med forslag til udvælgelsen af holdet, og jeg synes vi skal fokusere på at gøre dem vi har færdige, ikke finde på nye :)

AndersN

M?ske bliver det hele fremskyndet lidt, hvis du lige skriver hvem der har stillet forslagene, som dermed vel ogs? er dem, der skal udspecificere dem.

Alts? deres navn i fed, ud for hvert forslag. Ogs? bare rart at vide hvem der mangler osv.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Jan D'Souza

Jeg kan ikke finde mit forslag blandt de opskrevne??

Asger

Quote from: Jan D´Souza on 28 December, 2009, 17:18:16
Jeg kan ikke finde mit forslag blandt de opskrevne??

Sorry, det er rettet.

Jeg sætter lige en første deadline for at man skal rette sine forslag til, og deadlinen er d. 10. januar. Forslag der ikke er rettet til vil ikke komme med i en endelig afstemning.

Asger

corky

Forslag 5:
1.Ved slutningen af et år(burde måske være efter en bestemt turnering) vælges top 3 fra ranglisten til at repræsentere Danmark(disse pladser går videre indtil man har 3 interesserede).

2.Disse 3 personer vælger i samarbejde en person der skal være landstræner, ud fra de personer der har ytret ønske om dette,(landstræneren bør være indforstået med sin rolle, og ikke se det som en "consolidation" prize).

3.Disse 4 personer vælger nu inden et givet tidspunkt de 8(9) hære som skal repræsentere Danmark, og hvilken taktik der skal bruges, de kan evt. sende flere forslag til afstemning.

4.Efter dette kan alle der er interesserede byde ind på at spille en given hær som de mener de kan spille.

5.Herefter udtager de 4 personer der vælger det stærkest mulige hold ud fra hvem der har vist interesse.

Dette er vidst mit forslag...

1. Umiddelbart efter 1 Januar - NWL, hvis det fortsætter tæller det der er nået.

2. Landstræner ansøgninger indkomne til d. 1 Januar, vælges inden 10 januar

3. 31. Januar stiller de 4 personer et endeligt forslag, inden dette kan være holdt afstemning på PF, som de 4 personer bestemmer forløbet af.

4.  Indtil d. 14 Februar kan alle interesserede byde ind på 1 eller flere hære.

5. d. 1 Marts offentligøre de 4 holdet, ved uoverenstemmelser har landstræneren det sidste ord.

I andre må gerne komme med kommentarer til det ovenstående inden d. 10 januar, så kan forslaget evt. ændres inden endelig afstemning

/Rasmus Mølbak
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Marloch

Dette forslag var vist stillet af mig, og jeg uddyber gerne.
Forslag 4:

Landstræneren + top tre spillerne finder de bedste spillere indenfor hver enkel hær/race.

Disse spillere bliver udtaget til landsholds truppen.

Når de er udtaget, skal de kampspille den hær de er udtaget i, og gerne mod så mange forskellige hære som muligt, og gerne mod andre fra truppen.

På et tidspunkt efter restriktioner mm. er kendt udtages et endeligt landshold, med baggrund i de fordele og de erfaringer truppen har gjort sig.

Q: Jeg går udfra at der med "top tre spillerne" menes det samme som i forslag 1 og 2? Det skal ihvertfald præciseres.
A: Ja der menes efter samme metode, som forslag 1 og 2.

Q: Hvad er at "kampspille"?
A: Det er bare at de spillere som er udtaget til landsholdet, får spillet en masse spil med den hær de kender, og gerne efter ETC ligende forhold. Hvordan dette helt præcist skal forgå tror jeg er en mere "organisk" proces, hvor man skal finde ud af hvad der virker.
Men et forslag kunne fx. være at en spiller annoncerede at i morgen skulle man spille et slag mod XXX og i perioden efter, skrev en battlereport (BR) som reflekterede over hvad der gik godt og mindre godt. Denne BR, skulle gerne have en vis opbygning så man forholdsvis nemt kunne finde fordele og ulemper ved de enkelte hære og modstandere (altså andre hære.)

Q: Jeg kan ikke se at forslaget forklarer hvordan holdet rent faktisk skal udtages, bortset fra hvilken "erfaringsbaggrund" det skal gøres på. Kunne den konkrete udvælgelses process specificeres?
A: Selve udtagelsen mener jeg skulle delvist være en gang demokratisk rundkredsgejl som Vedel vist vil kalde det, men igen en proces hvor landsholdet sammen har chancen for at selv sætte det de ser som den bedste trup afsted. Her kan de jo passende bruge ovennævnte battlereports som udgangspunkt i udvælgelsen.
Kan Landsholdet ikke sætte truppen, så nedsætter landstræneren sammen med top 3 spillerne truppen, og kan de ikke gøre det, ja så må landstræneren selv gøre det
Nightshift United - You are going down.

Asger

Uddyber I ikke begge to forklaringen med hvordan landstræneren skal vælges?

Og Marloch, skriver du ikke dit forslag som en tekst jeg bare kan copy paste?

Asger

Kreon

Quote from: Asger on 28 December, 2009, 15:10:41

QuoteForslag 1:
Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

Alle på holdet kan så komme med et samlet forslag til hvilke hære der skal spilles, og hvilken strategi der skal bruges. Forslagene skal senest være klar ved udgangen af februar. Er der mere end ét forslag ryger de til afstemning her på PF på det lukkede TWF board d. 1. marts, forslaget med flest stemmer vinder. Alle kan stemme med en post med fuldt navn i stemme tråden (også dem der ikke deltager i ETC).

(Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der ingen af de tre der gider, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er én der gider.)

Hvad sker der, hvis kun 2 fra top 3 gider, og de ikke kan blive enige?

Kreon

Asger

Rettet  :)

Deadlinen er nu på søndag. Mange af forslags stillerne er vist til turnering denne weekend, så jeg udsætter det yderligere en uge til d. 17/1.

Pt. er det vist kun forslag 1 jeg synes er rettet færdigt, så det bliver måske en nem "afstemning".

Asger

corky

Landstræneren vælges i mit forslag ved at man kigger på de indkomne ansøgninger og så træffer de 3 i fællesskab en beslutning, er de uenige er det flertallet der afgører det, er de splittet med en på tre forskellige så er det den der var højest på ranglisten der bestemmer.

Er der ikke indkommet nogle ansøgninger om landstræner, foregår hele udvælgelses processen med 3 personer i stedet for 4. senere kan holdet indsupplere en landstræner hvis de ønsker det.

/Rasmus
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Asger

Hej gutter.

Husk nu deadline nu på søndag.

Jeg kan gætte mig til at der er nogen der er i gang med hjemmebryggede forslag, i så fald så skynd jer lidt. De vil ikke bare kunne postes på søndag, da der skal være tid til at de kan blive præciseret så hvis I har noget nyt i støbeskeen skulle I nok hellere sigte på at få det klar allerede onsdag.

Asger

El Rey

Her ses ikke på ranglisten. Alle kan stille et hold med 8 personer. Det hold der er bedst af dem der er tilmeldt bliver ETC holdet. Lad os siger der bliver 2 hold. Så mødes de på ETC maner. Der spilles først en omgang hvor hold 1 starter med at sætte en spiller frem, derefter spilles en omgange mere hvor det andet hold sætter en spiller frem. Dette forudsætter at ETC bruger samme parrings model som i år. Ellers bruges den nye metode der kommer frem.

Hvem forpligter sig på at holde denne turnering? Hvor i landet? Hvad gør vi hvis der ikke er nogen til at holde den?

Deadlines? (e.g. hvornår skal den ligge turneringen?)

Holdet der har flest spiller der var med på sidste års hold er favorit holdet. Holdene skal være lavet inden udgangen af Januar måned og postet på forummet. For at holdet skal være udfordringsværdigt skal det have mindst en spiller i top 20 og ingen udenfor den bedste 1/3 del af ranglisten. Der kan være maximalt 3 udfordrerhold. Er der flere end dette vil dem med de dårligst sammenlagte spiller fra ranglisten blive sorteret fra. Det hold der har den bedste sammenlagte score af udfordreholdene, skal stå for at holde turneringen. Der skal være på plads inden februar udløber, sker det ikke udgå de og det næste udfordrehold står for at holde turneringen som skal være på plads og afholdes inde marts er omme. Sker dette heller ikke er det favorit holdet der er ETC holdet.

El Rey

QuoteQuote
Forslag 2: ETC gruppen

Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, det samme er vinderen af NWL. De vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af marts(eller når AS er klar) efter top 3 og NWL vinderen er fundet, skal de 4 have fundet resten af holdet.

Resten af holdet vælges imellem de der har sagt de vil med til ETC, kaldt ETC gruppen. Alle der har sagt de vil med, forpligter sig til at tage med, udaset om de kommer på holdet eller ej. Her vil jeg forslå alle der siger de vil med betaler 500 kr. Som så senere bruges til fx hotel værelser, deltager gebyr eller transport. Hvis man dropper ud er ens penge tabte og går til ETC gruppen. Når holdet er sat, vælges en landstræner, fra ETC gruppen, af holdet. Folk fra ETC gruppen må meget gerne opstille dem selv.

Så slår man på bedste GW vis en 4+. ;) Men satser på det ikke bliver nødvendigt. Derudover kan det jo også opstå uenighed hvis der er 3 der sal vælge, hvis de nu alle synes en forskellige person skal på holdet. Så det er vel en mere generel måde vi skal have fundet ud at løse dette på og ikke kun for dette forslag.

El Rey

"Forslag 6:
Holdet fra sidste år har hver 3 stemmer som de kan sætte på 3 forskellige personer der ligger i top10 for året. De 3 personer der har fået flest stemmer, er dem der sætter holdet. Er der stemmelighed, så er det ham der ligger øverste på listen der vinder.

Derefter sættes holdet af disse. Det kan så ske på en række af de forskellige forslået metoder."

Deadlines?

Forslaget skal også specificeres i forhold til hvilken metode der skal bruges til udvælgelsen af holdet. Kun færdige forslag kommer med i afstemningen.

Afstemning skal finde sted i løbet af januar eller så snart ranglisten er opdateret og klar for det forgåenden år.

Derefter vælger holdet spillerne i blandt ETC gruppen som i forslag 2.

Forslag 6B I stedet for at det er ETC gruppe der vælges fra, vælger de 3 fri hvem de vil have med. Ligesom det sker nu.

Jan D'Souza

Forslag 7:

Sidste års landstræner går sammen med dette års landstræner. Disse to forbereder den generelle taktik for året og designer udkast til hære ud fra taktikken. Disse hære smides op på PF. I ugen efter hærene er smidt op på PF, kan interesserede spillere tilkendegive deres interesse for at spille bestemte hære. Disse tilkendegivelser er blot vejledende og ikke nødvendigvis noget landstrænere skal lytte efter. Bemærk at hærene ikke på dette tidspunkt er færdige og at spilleren der skal spille hæren har mulighed for at ændre hist og her, men det er landstræneren der har det sidste ord.
Efter hærene har ligget på PF en uge, udtages de resterende 7 spillere. Fra dette tidspunkt er sidste års landstræner en spiller på dette års ETC hold.
Holdet finder i fællesskab en kaptajn. Kan holdet ikke blive enige, vælger landstræneren kaptajnen.

Der vil i hele september måned være åbent for ansøgninger om at være landstræner til næste års ETC-hold.
Ansøgningerne gennemgåes af sidste års landstræner og kaptajn og disse vælger den kommende landstræner den 1. oktober. Er der ingen ansøgninger er det sidste års landstræner og kaptajns ansvar at "head hunte" en ny landstræner. I dette tilfælde kan der gives en dispensation på op til en måneds udsættelse af deadline. Altså 1. November.

Krav til landstrænere:
Man skal have et indgående kendskab til warhammer, hærene, reglerne og de danske topspillere.
Man skal ville investere den nødvendige tid i projektet. Deltage i debatter, diskussioner.
Man skal, om nødvendigt, agere bussemand, for spillere der ikke tager del i foretagendet.

Hvorfor gider nogle stille op til dette, da de så ikke kan komme på holdet?
Det er en fantastisk oplevelse og giver en rigtig god fornemmelse af holdånd.
Fordi at landstræneren dermed er garanteret en plads på holdet det efterfølgende år.

Hvordan udtages spillerne?

Dette års og forrige års landstræner laver taktik og hærlister der passer til. Folk der har lyst til at deltage kan melde ud at de gerne vil spille bestemte hære, selvom det ikke er nogen garanti at en sådan person kommer til at spille denne bestemte liste.
Landstrænere kan også henvende sig personligt til spillere, for at høre om disse har lyst og tid til at deltage.
Spillerne skal senest være valgt 28. Februar i året, hvor pågældende ETC-turnering afholdes. Hærlister skal derfor senest være lagt på Powerfist den 21. Februar, men må gerne have ligget der længere.

Krav til spillere:
Spillerne skal, hvis enighed ikke kan opnås lytte til landstrænere. Landstræneren har altså det sidste ord.
Spillerne skal i halvåret op til spille warhammer jævnligt. I måneden op til skal spilleren spille meget. (Ordene der er brugt kan fortolkes på mange måder, men jeg mener at jævnligt i hvert fald er en gang hver 2. uge, og ofte er 1-3 gange om ugen.)
Spillerne skal deltage i debatter, diskutioner og være opmærksomme på, hvad der foregår på TWF (ikke læse alt igennem, men blot holde sig nogenlunde opdateret)
Spillerne skal tjekke PF mindst 2 gange om ugen.

Vh. Jan.

Obs. Jeg ved godt at mange af disse opstillede krav måske er overflødige, men jeg mener det altid er godt at have det på skrift, så alle har nogle fælles retningslinjer.

Asger

Hej alle.

Her har I dem så. Jeg har slettet forslag 4, da jeg stadig ikke forstod hvordan tingene reelt skulle gøres. Derudover var den eneste jeg ikke skulle redigere for, vist Jan, på trods af at jeg specifikt og gentagne gange bad om det. Jeg skriver dette, fordi jeg ved hvor meget brok der er over udvælgelsen, og jeg derfor godt synes der kan være lidt plads til at brokke sig over at de der brokker sig, ikke formår at gøre en indsats for at præsentere deres ideer. Mest af alt havde jeg bare lyst til at skrotte de forslag, men det havde nok også givet brok ;)

Surt opstød ude af verden, forslagene er her, og der skal stemmes om dem. Jeg foreslår at de lige hænger her i tråden til en gang efter Brande (dvs. efter d. 24/1). Afstemningsforslaget har været oppe længe, så det er muligt at komme med indvendinger frem til den periode.

QuoteForslag 1:

(Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der ingen af de tre der gider, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er én der gider. Er der et lige antal fra et år der gider, og de ikke kan blive enige, går man tilbage som ovenfor og finder en tredje udvælger startende fra de højest placerede fra de år.)

QuoteForslag 2: ETC gruppen

Inden udgangen af marts(eller når AS er klar) efter top 3 og NWL vinderen er fundet, skal de 4 have fundet resten af holdet. Ved uenighed så slår man en 4+.

Resten af holdet vælges imellem de der har sagt de vil med til ETC, kaldt ETC gruppen. Alle der har sagt de vil med, forpligter sig til at tage med, udanset om de kommer på holdet eller ej. Her vil jeg forslå alle der siger de vil med betaler 500 kr. Som så senere bruges til fx hotel værelser, deltager gebyr eller transport. Hvis man dropper ud er ens penge tabte og går til ETC gruppen. Når holdet er sat, vælges en landstræner, fra ETC gruppen, af holdet. Folk fra ETC gruppen må meget gerne opstille dem selv.

Holdet der har flest spiller der var med på sidste års hold er favorit holdet. Holdene skal være lavet inden udgangen af Januar måned og postet på forummet. For at holdet skal være udfordringsværdigt skal det have mindst en spiller i top 20 og ingen udenfor den bedste 1/3 del af ranglisten. Der kan være maximalt 3 udfordrerhold. Er der flere end dette vil dem med de dårligst sammenlagte spiller fra ranglisten blive sorteret fra. Det hold der har den bedste sammenlagte score af udfordreholdene, skal stå for at holde turneringen. Der skal være på plads inden februar udløber, sker det ikke udgå de og det næste udfordrehold står for at holde turneringen som skal være på plads og afholdes inde marts er omme. Sker dette heller ikke er det favorit holdet der er ETC holdet.

QuoteForslag 5:
1.Ved slutningen af et år (ummidelbart efter 1. januar) vælges top 3 fra ranglisten til at repræsentere Danmark(disse pladser går videre indtil man har 3 interesserede).

2.Disse 3 personer vælger i samarbejde en person der skal være landstræner, ud fra de personer der har ytret ønske om dette. Landstræner ansøgninger indkomne til d. 1 Januar, vælges inden 10 januar. (landstræneren bør være indforstået med sin rolle, og ikke se det som en "consolidation" prize).
Landstræneren vælges ved at man kigger på de indkomne ansøgninger og så træffer de 3 i fællesskab en beslutning, er de uenige er det flertallet der afgører det, er de splittet med en på tre forskellige så er det den der var højest på ranglisten der bestemmer.
Er der ikke indkommet nogle ansøgninger om landstræner, foregår hele udvælgelses processen med 3 personer i stedet for 4. senere kan holdet indsupplere en landstræner hvis de ønsker det.

3.Disse 4 personer vælger nu hærene som skal repræsentere Danmark, og hvilken taktik der skal bruges, de kan evt. sende flere forslag til afstemning. 31. Januar stiller de 4 personer et endeligt forslag, inden dette kan være holdt afstemning på PF, som de 4 personer bestemmer forløbet af.

4.Indtil d. 14 Februar kan alle interesserede byde ind på 1 eller flere hære, som de mener de kan spille.

5.Senest d. 1 Marts offentligøre de 4 holdet, ved uoverenstemmelser har landstræneren det sidste ord.

Asger

QuoteForslag 6A:
Holdet fra sidste år har hver 3 stemmer som de kan sætte på 3 forskellige personer der ligger i top10 for året. De 3 personer der har fået flest stemmer, er dem der sætter holdet. Er der stemmelighed, så er det ham der ligger øverste på listen der vinder. Afstemning skal finde sted i løbet af januar eller så snart ranglisten er opdateret og klar for det forgåenden år.

Derefter sættes holdet af disse. Resten af holdet vælges imellem de der har sagt de vil med til ETC, kaldt ETC gruppen. Alle der har sagt de vil med, forpligter sig til at tage med, udanset om de kommer på holdet eller ej. Her vil jeg forslå alle der siger de vil med betaler 500 kr. Som så senere bruges til fx hotel værelser, deltager gebyr eller transport. Hvis man dropper ud er ens penge tabte og går til ETC gruppen. Når holdet er sat, vælges en landstræner, fra ETC gruppen, af holdet. Folk fra ETC gruppen må meget gerne opstille dem selv.

QuoteForslag 6B:
Holdet fra sidste år har hver 3 stemmer som de kan sætte på 3 forskellige personer der ligger i top10 for året. De 3 personer der har fået flest stemmer, er dem der sætter holdet. Er der stemmelighed, så er det ham der ligger øverste på listen der vinder. Afstemning skal finde sted i løbet af januar eller så snart ranglisten er opdateret og klar for det forgåenden år.

Derefter sættes holdet af disse tre personer frit, som de ønsker det.

Quote from: Jan D´Souza on 11 November, 2009, 12:23:51Forslag 7:
Sidste års landstræner går sammen med dette års landstræner. Disse to forbereder den generelle taktik for året og designer udkast til hære ud fra taktikken. Disse hære smides op på PF. I ugen efter hærene er smidt op på PF, kan interesserede spillere tilkendegive deres interesse for at spille bestemte hære. Disse tilkendegivelser er blot vejledende og ikke nødvendigvis noget landstrænere skal lytte efter. Bemærk at hærene ikke på dette tidspunkt er færdige og at spilleren der skal spille hæren har mulighed for at ændre hist og her, men det er landstræneren der har det sidste ord.
Efter hærene har ligget på PF en uge, udtages de resterende 7 spillere. Fra dette tidspunkt er sidste års landstræner en spiller på dette års ETC hold.
Holdet finder i fællesskab en kaptajn. Kan holdet ikke blive enige, vælger landstræneren kaptajnen.

Der vil i hele september måned være åbent for ansøgninger om at være landstræner til næste års ETC-hold.
Ansøgningerne gennemgåes af sidste års landstræner og kaptajn og disse vælger den kommende landstræner den 1. oktober. Er der ingen ansøgninger er det sidste års landstræner og kaptajns ansvar at "head hunte" en ny landstræner. I dette tilfælde kan der gives en dispensation på op til en måneds udsættelse af deadline. Altså 1. November.

Krav til landstrænere:
Man skal ville investere den nødvendige tid i projektet. Deltage i debatter, diskussioner.
Man skal, om nødvendigt, agere bussemand, for spillere der ikke tager del i foretagendet.

Hvorfor gider nogle stille op til dette, da de så ikke kan komme på holdet?
Det er en fantastisk oplevelse og giver en rigtig god fornemmelse af holdånd.
Fordi at landstræneren dermed er garanteret en plads på holdet det efterfølgende år.

Hvordan udtages spillerne?

Dette års og forrige års landstræner laver taktik og hærlister der passer til. Folk der har lyst til at deltage kan melde ud at de gerne vil spille bestemte hære, selvom det ikke er nogen garanti at en sådan person kommer til at spille denne bestemte liste.
Landstrænere kan også henvende sig personligt til spillere, for at høre om disse har lyst og tid til at deltage.
Spillerne skal senest være valgt 28. Februar i året, hvor pågældende ETC-turnering afholdes. Hærlister skal derfor senest være lagt på Powerfist den 21. Februar, men må gerne have ligget der længere.

Krav til spillere:
Spillerne skal, hvis enighed ikke kan opnås lytte til landstrænere. Landstræneren har altså det sidste ord.
Spillerne skal i halvåret op til spille warhammer jævnligt. I måneden op til skal spilleren spille meget. (Ordene der er brugt kan fortolkes på mange måder, men jeg mener at jævnligt i hvert fald er en gang hver 2. uge, og ofte er 1-3 gange om ugen.)
Spillerne skal deltage i debatter, diskutioner og være opmærksomme på, hvad der foregår på TWF (ikke læse alt igennem, men blot holde sig nogenlunde opdateret)
Spillerne skal tjekke PF mindst 2 gange om ugen.

AndersN

Skal vi ikke have dette afgjort asap?

Også mhp. at finde en landstræner til holdet i år.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Asger

Jo. Har bare lige haft eksamenslæsning og så eksamen i dag, så er der klatring og druk, og i morgen er der GF13 møde. I andre skal selvfølgelig være velkomne til at kickstarte det, jeg får bare ikke tid før næste uge :)

Asger

Asger

Jeg st?tter op om forslag nr. 1, ikke fordi jeg tror det vil give os det objektivt set "bedste" hold, hvis noget s?dan da overhovedet kan lade sig g?re. Hvis det kan det, s? st?tter jeg op om forslag nr. 7.

For mig er det vigtigt at hele processen er ?ben, ogs? for dem der ikke lige er med p? holdet, eller lige er venner med dem der er. Derfor vil jeg ogs? hellere stille et hold der "kun" er 98% s? st?rkt som vi teoretisk set kunne stille det, hvis det betyder at det danske warhammermilj? over en bredere kam bliver engageret i det.

Det synes jeg de g?r ved at alle kan spille sig til en plads p? ranglisten. B?de via flid, aktivitet og dygtighed, og jeg synes ogs? at vi kan se p? de resultater vi har fra de foreg?ende ?r, at der aldrig har v?ret en i top 3, der ikke ogs? fortjente at komme p? holdet.

Ligeledes kommer vi ogs? til at spille mere, som et "Dansk landshold", hvis det Danske warhammermilj? har v?ret med til at afg?re hvilken strategi der skal bruges, da milj?et dermed ogs? har et vist ejerskab i successen/fiaskoen :)

Asger

PS Jeg synes ogs? at vi, efter afstemningen, skal beslutte hvordan vi v?lger nye udv?lgelsesformer fremover. Jeg foresl?r samme procedure som i ?r med "Fransk" afstemning om alle indkomne forslag. Sidste afleveringsfrist 1. decemeber og afstemning i l?bet af december.

Azrael

Syntes lidt der mangler et bare med top 3 på ranglisten + vinderen af NWL. Men det skulle jeg jo så nok selv have foreslået  :-*

Jan D'Souza

Jeg ser gerne vi går væk fra ranglisten i udvælgelsen. Især når vi snart får mulighed for at vælge, vores turneringskampe ikke skal tælle. Igen i år er det en enkelt vunden eller tabt kamp der afgør en plads. Det er alt for snævert at anvende data for kun 1 år IMO.

Landstrænere udvælger og får her en meget mere central rolle omkring landsholdet. Hvor bruger de ellers dette - tjoh ;D

corky

ENig med Jan.

Syntes den glidebane, at man ligepludselig ikke kan spille sjove hære til turneringer, eller brokker sig over match ups, som til Brande, er ødelæggende for miljøet. Ligeledes synes jeg det er latterligt at alt man hører fra folk er den evindelige kamp for top 3.
Udover dette  er der meget stort Bias i forhold til antal kampe, og hvonår på året disse spilles.(det er reltivt bedre at spille få spil og dårligt først på året, end sidst på året).

Jeg synes ranglisten i tanke er fin, men synes at visse elementer af spille miljøet har gjort den styrende for at folk spiller anderledes og på grænsen til bisset til turneringer.

Så lad os vælge en model hvor alle kan vælges, men ranglisten kun får indirekte indflydelse
Alliancen står stærk!!!

El Rey

Jeg ser gerne at alle dem der gerne vil med til ETC kommer det. Om det så enten er på selv landsholdet eller ved siden af. På den måde er alle del af gruppen. Derfor forslår jeg at stemme på 6A. Der har dem der kommer på holdet vist at de er villige til at være med om de er på holdet eller ej. Derudover er det ikke "tilfældige" folk der har klaret sig godt i løbet af et år på ranglisten, men folk der har klaret sig godt og samtid har tidligere ETC folks tidlig der kommer til at vælge holdet.