News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Krigsmaskinens maleblog

Started by Gerner, 04 October, 2013, 19:18:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerner

Hej powerfist!

Jeg tillader mig at lave en male plog på vegne af hele krigsmaskinen. Hvad er krigsmaskinen spørger i? Krigsmaskinen er da ungdomshusets (Dortheavej 61) warhammer klub, hvor vi ikke laver andet end at male, spille og diskutere warhammer.
Det er gratis at komme der, og man er meget velkommen til at ligge vej forbi - faktisk søger vi lidt nye modstandere.
Men tilbage til male ploggen. Vi har valgt at lave en fælles male plog for hele krigsmaskinen for at give jer en masse fede figurer at kigge på, fremme vores male skills og som alt tid have det hyggeligt.
Ingen af os er bestemt ikke golden demon malere, men vi har masser af gode ideer samt hygger os.
Både Unwanted og jeg har også plogs på andre forums så derfor er vores indlæg hovedsageligt i engelsk.

Håber i nyder vores figurer. :)
We are the most civilized race in the world. We know of more ways to kill than any others do.

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

Gerner

Jeg tillader mig bare at starte med min første færdige model og en introduktion.

First some music: http://www.youtube.com/watch?v=REIesh3XBhA

Secondly, a few words about me.
I'm a 23 years old man who lives in Copenhagen with my dog and a friend. In my spare time I like doing activism
in the Copenhagen youth house (the place where we also play), trail/downhill/freeride biking, walking with my dog, cooking delicious vegan food and of course playing/talking/painting warhammer with some of my great friends!
I initially started a 40k traitor guard army, but since most of my friends fantasy only they convinced me to have fun with them. First I tried out the Asrai, but their army book is fairly old and rather boring - with the new Druchii book coming out I decided to go down a more darker path.

Now a few words on the army and my ideas around it.
Firstly I wanted to make an army that I could both field with either the WE or DE rules - after looking around on the internet and seeing similar projects I concluded that I would do it as well.
The inspiration that really drew me to do this project have been Native Americans, Satanism and very much Vikings in the more brutal sense. After seeing the History Channel "Vikings" it kind of sealed the deal.
I had quite hope for the new Druchii release sadly zero of the miniatures have really brought great joy to me - but I don't worry because my money is limited and the Dark Eldar range is amazing.
From a Druchii perspective the whole army is converted or stand ins, but I think I will pull it off.
Lore wise I can see my army from two different sides; A Druchii House that have been banished to roam the wild mountains OR a fallen Asrai Kinband that have left Athel Loren to venture into the mountains of the Old World.

Now I have only a single model finished - so be kind:

As you can see I wanted to create a more dark and wild look, instead of the very bright green you could expect.

I come here for comment and criticism so give me your thoughts.

- Gerner
We are the most civilized race in the world. We know of more ways to kill than any others do.

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

King_Cuttuk

Ny blog med tilhørende soundtrack, optur! :D

Glæder mig til at se mere.

thefatpunk

Her kommer jeg til at vise billeder af mine figurer snarest!
I have been chosen for greatness by the dark gods themselves.

Længe leve Krigsmaskinen! RIP

zKoTTe

Eventuelt spørg en MOD om i må få jeres eget blog-board, når i er flere om en blog så er vildt lækkert at have :)
Morten Juel Søndergaard

PoulEbbe

White Computer Niggas Burstin Your Brains Out

unwanted

Sune her.

Selvom jeg nok er Krigsmaskinens mest dedikerede 40k-entusiast, har jeg efter en del overtalelse indvilgede jeg i at vende min opmærksomhed mere mod Fantasy, nærmere bestemt Bretonnians, som jeg har erhvervet mig brugt. Min plan er at male dem relativt afdæmpet, og så vidt muligt i en fart.

Her er en  smagsprøve:

Der vil højst sandsynligt snige sig andre ting end Bretonnians ind i mine billedeindslag, som for eksempel tilføjelser til mine Imperial Fists og Orks, og hvad jeg ellers føler for af figurer imellem specialeskrivning og datterpasning.

Gerner

I have several finished converted models that need painting, but some real life and laziness came in the way.

Luckily I managed to paint my assassin. Not really much conversion work on him, but it was a good way to get started on painting.

As you can see I took a lot of inspiration from the new Shadowblade pose.

Comment and criticism is more than welcome. :)

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

King_Cuttuk

Gerner

Mange tak Cuttuk! :)

Thanks Searinox, was quite easily. :)

Atmosphere: http://www.youtube.com/watch?v=7yYs0BgqhH4

I have been working pretty hard on finding a job and my exams, but I had some free time and need of relaxing so I assembled some of my newly aquired models.

Here are some WiPs, the warlocks are still missing some heads and everything needs greenstuff and basing before I can begin to paint them. Hope you enjoy the pictures. :)

Warlocks:

"Cold One" Knights:

Black Guards / Executioners:

Comment and critism is more than welcome! :)

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

kristoffer lotr

Det ser fantastisk ud, når jeg kommer hjem fra ferie byder nogle af mine hære gerne op til dans
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

Gerner

Quote from: kristoffer lotr on 17 December, 2013, 17:47:35
Det ser fantastisk ud, når jeg kommer hjem fra ferie byder nogle af mine hære gerne op til dans
Helt sikkert, det vil jeg med glæde!

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

Gerner

Nårh! Der sker sku ikke for meget herinde, jeg sparker lige til de andre!

Jeg har selv kun to billeder af tre WIP figurer. De her figurer er egentligt bare farve/hær testere.
Figurerne mangler stadig highlights og lidt touch ups. Men ville egentligt bare hører hvad i synes om farve valget?

Jeg ville elske noget mere kritisk feedback til modellerne.
Egentligt er jeg selv ret godt tilfreds, med en undtagelse.. Mine modeller bliver altid så mørke.
Nogle tip til hvordan jeg kan undgå det og stadig få dem til at se dystre ud? :)

Tak for kigget.

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

Kapersfingeren

Jeg er helt med på de er for mørke...prøv med nogle kraftigere highlights på modellen farver.

Gerner

Quote from: Kapersfingeren on 17 March, 2014, 21:24:39
Jeg er helt med på de er for mørke...prøv med nogle kraftigere highlights på modellen farver.
Som skrevet er de ikke blevet highlighted endnu.
Udover "edge" highlights er der så andre muligheder for at highlighte? :)

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling

Ilithien

Figurerne ser ret fede ud, måske du skulle prøve at tage et billede med mere lys (og med 2-3 lyskilder). Det kan ofte gøre det nemmere at se hvad der egenligt foregår på modellerne. 
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Skovtrold

Jeg tillader mig lige at sige, at der stadig står "plog" i OP. Og da vi havde så meget skæg med det sidst, synes jeg det ville være syndt at lade passere, når nu det lige er blevet genopdaget.

Azrael

Gerner hvilke modeller/hoveder er det du har brugt til dine black guards / executioners?

Mvh,

Tobias

Dullmohawk

Fede Dark Elves du holder dig Gerner, blandingen af Eldars og Elvere giver dem lidt sådan et 1-3.edition feel, som jeg synes er monster nice. Iøvrigt rigtigt fint brug af ulve istedet for cold ones, det er vist første gang det er sent.

@unwanted dine knights ser godt ud, men var det muligt at få nogle flere billeder af ham fyren med øksen? Hvis du mangler inspiration til Heraldik kan du kigge på krigsspil.dk de har en del gode mønstre fra ca. 1100 og frem til slutningen af 100års krigen.

Surko

Kan godt li den afdæmpede lidt triste palette, men tror stadig du skal have en kontrastfarve ind. Måske en rød eller mørk blå? Giv deres poser i bæltet kontrastfarven eller sådan noget.

Gerner

Hold da op, jeg har ikke været forbi og kigge her i lang tid. :)

@Ilithien: Hvis det var en mulighed gjorde jeg det, men det er det ikke umiddelbart. :(

@Skovtrold: Plog kommer af Painting + Blog altså en Plog, internet tale.

@Azrael: Det er Dark Eldar Kabalite Warriors med armene fra Black Guards / Executioners, med et par bitz fra space wolves.

@Dullmohawk: Mange tak, og jeg er helt enig. Ulve ideen fik jeg dog fra Lil Loser (Lil Legend Studio).

@Surko: Jeg har arbejdet meget i at give dem lidt mere spark i farven, det kommer dog mere til udtryk i highlights og jeg har valgt at begrænse det til mere enkelte farver. :)

Krigsmaskinen
Krigsmaskinens Maling