News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Feedback

Started by Hammer, 31 January, 2011, 22:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The rasmus

Delvis enige med de små uheld Kent. Det er da sjovt at grine af, bare ikke som arrangør. Der kan det sq ikke hjælpe noget af folk pisser indenfor, hælder sodavand ud over sofaerne eller flår gardiner ned. Arrangørerne står som ansvarlige og skal kunne aflevere faciliteterne tilbage efter turneringen med god samvittighed.
Rasmus Budde

Hammer

Godt:

- Hjemmebagte boller
- Kylling/bacon sandwhich
- Kage
- Bad
- Kage
- Telefonnummer man kunne ringe på når man ville ind om natten
- Små finurligheder mellem runderne var sjovt, men manglede lidt noget til kaptajnen og måske lidt gennemsigtighed af hvad der rent faktisk foregik sådan rent pointmæssigt

Skidt:

- Ikke nok kylling/bacon sandwhich'es
- Ikke nok udklædning
- Fri frugt som til Warmup ville have været super!

El Rey

Det er rigtigt, men så må dem der er ansvarlig for det jo rette op på det. Fx ved at gøre gardiner rene eller tørre op efter sig. Sofaen så helt fint ud dagen efter der var spildt sodavand på den, for jeg var lige henne og se efter det. Ellers må man jo betale til et nyt gardin osv. Fx måtte jeg i sommers betale i dyre domme for en lampe der gik i stykker på et hotelværelse i tyskland, fordi Daniel(ja det var hans skyld) havde lagt sig op af kontakten til at slukke den og jeg så måtte go medieval on it for at få den slukket.

Men det er jo ingen grund til at det skal gå ud over lang største del af dem der drikker og godt kan finde ud af at styre sig.  

Ablabab

Man kan jo så også sige, at der ikke er nogen grund til at opføre sig som en abe bare fordi man ikke selv står med lorten når man tager hjem.

Jeg ville da som arrangør ikke bryde mig om skulle betale kontant for folks opførsel.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

El Rey

Det er heller ikke det jeg siger. Jeg siger dem der smadre eller skader en ting skal betale for det, IKKE arrangøren.

Stefan

Nej det er ikke godt nok bare at betale bagefter. Det er mangel på respekt overfor de mennesker der arbejder gratis for at stable et arrangement på benene, og overfor de mennesker der som oftest gratis stiller lokaler og møbler til rådighed.

Hvis man gerne år efter år vil låne lokaler til et arrangement er det essentielt, at man behandler lokaler og møbler med respekt.

Prøv at rette henvendelse til en skole og forklar dem præcis hvad Brande turneringen indebærer, og spørg dem derefter om de vil låne lokaler ud til formålet år efter år? Det er rent held at det stadig er muligt.

Vh
Stefan

Asger

Quote from: El Rey on 04 February, 2011, 13:55:34
Daniel(ja det var hans skyld) havde lagt sig op af kontakten til at slukke den og jeg så måtte go medieval on it for at få den slukket.

Det var vist fuldt fortjent og din helt egen skyld Kenno ;)

Jeg er glad for øl, men jeg overvejer faktisk om jeg overhovedet vil deltage når det tilsyneldende går så galt som det gør. Omvendt vil jeg heller ikke deltage hvis øl ikke er tilladt, men synes det er fint at smide folk ud og give dem karantæne hvis de ikke kan opføre sig ordentligt. I skal bare være klar over at det er nemmere at sige end at gøre. Præcis ligesom malepoint, hvor et Stefan så er meget mindre konsekvent ;)

Stefan

Det er på ingen måde meningen, at folk ikke må nyde en øl under spillene.

Bare rolig jeg skal nok være mere konsekvent her min ven  ;)

Azrael

Tak for endnu en fantastisk Brande. Brande var min første og er stadig den største  :-*

Plusser:
-Sandwich til 15 kr - niceness
-Lokaler, stemning, arrangørerne, hosen, alt det som er der hvert år og bare fungerer..!
-Det nye bracket system. Virkelig god ide..!

Minusser:
-At der ikke blev fulgt ordentligt op på maling som Norx også skrev.

Mht øl og hosen så vil jeg være meget ked af at gå glip af netop denne del til Brande, da det er en ret så stor del af oplevelsen hvert år.
Var det virkelig et problem at (fulde) folk generede dem der sov? Med så mange rum skulle det da være muligt at finde et uden fulderikker i nærheden skulle man tro.

Jeg er dog helt med på at folk bliver for fulde hvert år, og jeg kan godt se problemerne som de bliver skrevet. Så her kommer lige et par tiltag jeg mener vil kunne afhjælpe en del af problemet:

-Opdelte sengepladser til folk der går i byen og til resten. Så bliver man ikke forstyrret hvis man gerne vil sove, og vi kan komme væltende ind kl xx uden at genere nogen.
-Ingen øl ved bordene! Ja jeg ved den her er lidt eksplosiv sådan at ligge ud ;) Men som jeg ser det er en stor del af grunden til at folk bliver så fulde at vi begynder at drikke allerede kl 18-ish. Hvis man forbød øl ved bordene drikker man først når man kommer i byen og så tror jeg vi vil se færre episoder. Det er i hvert fald mit indtryk til andre turneringer.

Men igen tak for en dejlig turnering, i gør det virkelig virkelig godt!!

Mvh

Tobias

Hjiryon

Hejhej,

Hermed lidt feedback på min første Warhammerturnering (med mere end 5 deltagere).
Først og fremmest skal jeg sige, at det var skide skægt og at jeg dukker op igen næste år - måske med mere maling på mine skubbedukker; det kan næsten kun gå fremad.

Specielt sejt:

+ At blive budt velkommen som figur-skubber-turnerings-nørd.
Folk havde en rigtig fin mpde at behandle det på, at man ikke lige havde været til turneringer før og absolut ikke var vandt til turneringslister (på trods af AS er de lister jeg ser i WHFB til daglig noget mindre bissede end meget af det jeg mødte til Brand).
Der var egentlig ikke nogen elite som man ikke kunne snakke med - noget jeg som rollespiller ellers er ret vandt til.

+ Madordning.
Inas mor er hermed min personlige helt for at bringe boller til morgenmaden. ^_^
Dedikeret personale til baren var en rigtig god ide. Jeg kan måske anbefale, at man sælger kaffe fra baren om morgenen (det tror jeg havde været et hit hos de bagstive lørdag).

+Stemning under spillene:
Jeg var ikke ude for en modstander, som det ikke lykkedes at hyggesnakke med under spillet. Langt de fleste regelspørgsmål blev afgjort i al fordragelighed og det var sjovt at se, hvad folk havde slæbt med denne gang.
Se dog mit brok over regelbrok senere.

+Variation i hærvalg:
Der var vistnok ikke nogen, der havde dristet sig til at medbringe Tomb Kings som hær (nogen havde et par kasser med i usamlet stand), men de er også svære at redde med noget som helst AS; ellers tror jeg alle andre hære var repræsenteret mere end en gang.
Så: Noget har virket i forbindelse med udarbejdelse af ASet.

Liste over mit brok:

- Druk:
Jeg er et af de der kedelige mennesker, der ikke går i byen og ikke drikker (vi findes), men jeg synes det er fint, at det er en del af traditionen omkring Brand. Folk var oppe og hyggelige indtil ca. 1.30 Fredag nat, hvorefter de sidste gik i byen, og jeg gik i seng.
3.20 bankede den første på vinduet (de kunne ikke komme ind igen) og det skete herefter cirka hver 45 minutter indtil klokken 6 (må det have været).
I bagklogskabens evigt klare og så videre skulle jeg nok have lagt mig i et andet lokale, men meget søvn blev det ikke til den aften - det var noget nemmere natten mellem Lørdag og Søndag. Et specifikt lokale, hvor man ikke bliver forstyrret af fulde folk havde helt sikkert løst problemet.
Mht. urinering, slagsmål, opkast og nedrivning af gardiner:
Vurder fra gang til gang, om folk skal smides hjem og om det skal give karantæne fra næste års Brand (bliver man smidt hjem taber man vel så i øvrigt sine kampe fremover 20-0, med mindre holdet selv kan stille en stand-in). Hvis det er et tilbagevendende problem, så skal det stoppes. Vandrehistorier er sjove; at miste muligheden for at låne lokaler året efter er ikke; hvor hård en linje i lige vil anlægge må blive et spørgsmål til jer selv.

- Terræn:
Der var for lidt terræn på bordene - men jeg kan forstå, at det havde givet problemer at forsøge at låne mere.
8th edition terræn er fantastisk - så længe man ikke slår det tilfældigt. Se senere:
Derudover kiggede jeg bordene over efter sidste runde - der er en tendens til, at terrænnet "skrider" ud mod kanterne - hvilket er en skam (og så er jeg pigesur, fordi jeg skulle spille en empire gunline mod WoC med et fuldstændig åbent landskab på midten i sidste runde; mit nederlag skyldes helt åbenlyst terrænnet, og ikke det faktum, at min modstander kendte empire hæren meget, meget bedre end jeg selv ^_^).
En kort skitse med, hvor terrænnet bør stå ved hvert enkelt bord ville hjælpe meget. Her kunne man også inkludere noter om magisk terræn, så det er nemt tilgængeligt.
Skal det være endnu mere sexet kan man selvfølgelig lægge disse skitser op i god tid, så folk kan se dem igennem, mens de bygger lister. Eftersom der ikke spilles med TLoS (som folk er pigesure over? Sikkert min manglende erfaring, men jeg har ikke forstået problemet) kan man se rigtig meget ud fra sådan en skitse.

- Scenarier:
Bør bruges. Battlelines giver et ensidigt og forudsigeligt spil - foruden ret ensartede lister for nogle hære. 6th og især 7th edition fik mig til at spille warmachine, fordi Warhammer manglede variation - er det normalt, at man spiller så ensartede spil til turneringer?
Scenarierne i regelbogen er ofte problematiske: Watchtower af åbenlyse årsager (nogle lister vil helt oplagt aldrig komme ud af deres tårn), de andre nok i mindre grad.
Scenarier ville også gøre, at der var langt mere strategi i at udvælge en fjerde liste for at kompensere for svagheder i øvrige lister.
Jeg meldte mig på vognen meget sent i år, men hvis det er fordi i mangler folk til at skrive og spilteste scenarierne for at have et udgangspunkt, så skriv.

- Regelbrok:
Jeg synes faktisk stemningen generelt var fantastisk (det var særligt sjovt at få tæv af verdens mest bagstive VC spiller lørdag morgen), men...
Der var mange sære regelspørgsmål, som skulle udvikle sig til problemer,  timeouts og på det nærmeste skænderier - jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor. Vores hold spillede en kamp om på grund af problemet, og der var et par andre spørgsmål hist og her.
Kan en formel procedure for den slags til turneringen eliminere det? Eksempel: Hvis to spillere ikke kan blive enige om, hvordan en regel virker, kan de spørge de involverede hold; mangler enighed, kan holdkaptajner kontakte regel-guru. Tanken er, at det skal være lige præcis bøvlet nok at brokke sig til at det kun sker, hvis det er vigtigt.

- Oprydning:
Jeg synes faktisk arrangørerne påtager sig for stort et ansvar mht. oprydning efter arrangementet. Kunne man ikke forsøge sig med at få flere til at give en hånd med?
Jeg har fuld forståelse for, at københavnere skal hjem og på arbejde/i skole dagen efter, men så kunne man give en smule rabat (50 kr per deltager?) til et par hold, som så kunne blive og give en hånd med; det burde man vel kunne motivere os lokale spillere til. Betyder det så i den anden enden, at deltagerprisen stiger med 25 kroner for alle andre, så synes jeg faktisk heller ikke det er et problem.
Jeg skal i den forbindelse sige, at det var sjovt at skulle føre protokol i min engelsktime mandag (hvor jeg underviser en ret stor del af arrangørstaben og barpersonalet); det var meget påfaldende, hvem der manglede på klassen, fordi de sov efter Brand. :)

- Endnu klarere retningslinjer:
Andre har bemærket rodet omkring malede/umalede hære, men jeg synes egentlig, at forvirringen går lidt videre end det:
At der kun ville blive spillet battlelines stod klart ret sent, LoS reglerne var ikke pudset helt af (nogle formuleringer havde "overlevet" fra 7th), at gennemskue hvor hvad ville blive meldt ud var heller ikke altid nemt.
Der er egentlig tale om småting - specielt i betragtning af, at mange var med til at arrangere Brand for første gang; der er bare tale om ting, som lige skal skrives ned fra i år, så det er med fra starten næste år. Langt de fleste af spørgsmålene står i FAQen her på forum.

Edit:
Jeg talte lige sammen, hvor mange der dukker op med hvilke hære - her følger en liste.
Den viser vel primært, at de hære, der er ældst bliver spillet mindre; der tages forbehold for mine manglende matematiske evner!
Ogres: 3
Vampire Counts: 7
Kjole smølfer: 5
Orcs & Goblins: 6
Beastmen: 2
Emo smølfer: 7
Dwarves: 3
Warriors of Chaos: 9
Skaven: 4
Lizardmen: 4
Daemons of Chaos: 5
Hippie smølfer: 3