News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Male debat FAQ

Started by Jenova, 16 June, 2004, 21:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Claus Staal

God idé ... men vil det, trods alt, blive gængs praksis?!
BING!

b0ksah

Nu vi ikke selv kan fedte os sammen til at lave tingene ... så tag en kigger her:

Links: painting, sculpting & some others

Heheh ... der er lidt læsning  ;D
The name is Juul, Peter Juul Jensen.
FAQ: Billeder!?!

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

Yup, warhammer er noget jeg sux til ...

b0ksah

Drake blev til Kashmir blev til KasH blev til Kasse blev til büchse blev b0ksah .. The Story of a Nick.

b0ksah

ultraviolet

Fejlmelding! langt de fleste links virker ikke (vådpaletten gør dog). Jeg ved ikke om det er meningen...eller om andre allerede *har* opdaget dette og påpeget det til bevidstløshed. Men de virker altså ikke.
Christian "Skippy" R. Andersen, Krikkit Gambler original cast member.

Newt

Ang. malingsfjerning...

...nu har jeg forsøgt mig med acetone, sprit og bremsevæske samt en gammel tandbørste for at fjerne malingen fra diverse figurer :)

Vi snakker her om en Space Ork hær på 2500+ points, med lige forhold mellem plastik og tin-modeller !

Tip 1: Sprit virker fint til både tin og plastik! Find en gammel urtepotteskjuler eller en brugt tupperware box og fyld den til randen med hussprit.

Tip 2: Tin figurer. Disse bør helst ligge i opløsningen i 2 timer. Tag dem derefter op og skrub den nu MEGET porøse maling af med en gammel tandbørste!

Tip 3: Plastik. Lad plastik figurerne ligge ca. 3-4 timer i opløsningen før du giver dig i kast med dem. De kræver en pæn portion skrubning, men det lønner sig virkelig da kun den oprindelige grunder bør være minimalt synlig i de allerdybeste revner efter skrubning!

Tip 4: Evt. skadeforebyggelse: Jeg pådrog mig en mindre skulderskade efter samlet set 10 timers skrubben over 3 dage! Dette lyder måske ekstremt, men at se den gamle grimme maling forsvinde fra ens dyrtkøbte figurer har en lidt hypnotiserende effekt ;) Husk at holde pauser med gode mellemrum! De små muskler i skulderen er ikke designet til at vedholde små konstante ryk frem og tilbage i mere end ca. en time ad gangen!

Konklusion:

Jeg troede det var løgn, men nej; Husholdningssprit er den ultimative malingsfjerner! Jeg fandt desuden ud af at acetone er en utrolig blødgører til plastik, så hvis du evt. vil skille gamle plastikfigurer ad efter du har fjernet malingen, så put dem i et bad af acetone i ca. 1-2 timer. Efter det, nedsænk dem straks i et kar? med varmt vand; 40 grader or so .. Pil så din figur nydeligt fra hinanden uden at brænde fingrene! ;)

NB! Tin figurer kan ligge så længe du ønsker i sprittet, men lad ikke plastikfigurerne alene i mere end maks. 6 timer af gangen! Dette gælder ISÆR for acetonen; her maks. 4 timer.

Skrub løs!

.Newt
då sgu da smart, mand!

Jenova

Ok, nu har jeg fjernet de gamle links der ikke virkede og erstattet dem med nye. I må meget gerne poste nogle links to artikler eller diskussioner, både eksterme og er på PF, så skal jeg forsøge at sætte dem ind.

Jeg kan ikke fjerne de gamle svar, men måske kan en mod trykke lidt på slet knappen :)
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Player1

Man kunne evt. lige tilføje Dexos tråd om en 40K Ork på en time.

Takoda

[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

ondejakob

Der mangler et punkt vedr. fortynding og brug af retarder.
...som hvad bruger i, hvad kan man bruge fra husholdningen, hvor køber i jeres produkter og sår'n...

b0ksah

Quote from: ondejakob on 29 October, 2010, 23:25:54
Der mangler et punkt vedr. fortynding og brug af retarder.
...som hvad bruger i, hvad kan man bruge fra husholdningen, hvor køber i jeres produkter og sår'n...

Start en tråd ... tror ikke det her har haft sin egen tråd som sådan!

@nders

Jenova>> Kan jeg appellere til at du ændre " Hvaffor nogle pensler skal jeg bruge" til "Hvilke pensler skal jeg bruge".
Jeg er klar og over, at du sikkert har skrevet det i en spøg.  Men syntes at det er synd at det står i en sticky post, da der generelt, på de gængse fora. Hersker en misforståelse blandt mindre oplyste sjæle, om at også ordene som det og også (intra, osse, oz, enu, sys osv). eksisterer.  :P
Mal jeres basekanter den farve i vil!!
Min pf traders tråd.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=23418.0
Salgs tråd: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39666.0

Art2rpg

Cheers all - Tegner, Maler og Illustrator
Kenneth Kay
www.art2rpg.dk

Jenova

Quote from: @nders on 20 February, 2012, 00:06:59
Jenova>> Kan jeg appellere til at du ændre " Hvaffor nogle pensler skal jeg bruge" til "Hvilke pensler skal jeg bruge".
Jeg er klar og over, at du sikkert har skrevet det i en spøg.  Men syntes at det er synd at det står i en sticky post, da der generelt, på de gængse fora. Hersker en misforståelse blandt mindre oplyste sjæle, om at også ordene som det og også (intra, osse, oz, enu, sys osv). eksisterer.  :P

Posten er nu opdateret - kun med ca. 5 et halvt års forsinkelse  ;D
Jenova Painting -  Like watching paint dry