News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Flere Søuhyrer!

Started by Kyte22, 09 October, 2014, 10:47:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvilket af disse søuhyrer skal jeg skulptere som det næste?

Søslange!
10 (71.4%)
Hval-Monster!
4 (28.6%)
Options til Dunkleodon!
0 (0%)
Andet...
0 (0%)

Total Members Voted: 14

Kyte22

Hey folkens. Det gik skide godt med Dunkleodonen til Giant Fanatic. Folks respons var generelt positive, og kunne godt tænke sig at se flere søuhyrer. Det har faktisk været ideen hele tiden, at lave nogle flere søuhyrer, hvis materialerne til Dunkleodonen betalte sig hjem. Jeg har derfor i nogen tid gået og tænkt over et par andre ideer til hvad der ellers kunne være fedt at se som warbeasts i det oceaniske militær. Lige PT. er der to ideer, jeg synes er ret gode og godt kunne tænke mig at kaste mig ud i.

Den første ide er en søslange. De er så klassiske som havuhyrer kan blive. Jeg går lidt og leger med ideén om en lang ålelignende slange, snoet sammen i en pose alá dem man ser i Heroes III Horn of the Abyss (En addon, som jeg for øvrigt varmt kan anbefale alle fans af Heroes III, at downloade). Her er e billede:

Har kigget lidt rundt på deviantart og fandt blandt andet det her billede. Synes det ser rigtigt godt ud med hensyn til finnernes placering og bioluminsente lokkeorganer rundt omkring på kroppen.

Så tænker jeg med hensyn til hovedet en lidt mere fantasy/drageagtig version af en pelikan-ål for at køre lidt videre på dybhavstemaet:

Størrelsesmæssigt tænker jeg Chariot-base som minimum. Måske på en størrelse, der egentlig ville se bedst ud på en større base, men med den del der limes på basen, lavet på en måde så den kaan passe indenfor en chariot-bases grænser.

Og så skal der en rytter på af en slags. Tænker en af de skink-sized fiskemænd. Måske en beast-master/hunter gut med fiskeskind og knogle-rustning som trofæer.

Ide nummer to er en fortolkning af middelalermalerier af hvordan man troede en hval så ud:

Dengang var der åbenbart bred enighed om at en hval var en ond monstrøs satan med et orklignende bid og to åndehuller, der i bedste Blastoise-stil skyder vand  som projektiler. Jeg kunne godt tænke mig at lave den totalt inficeret med alskens parasitter. Fisk, der spiser rester mellem tænderne, barnacles, søanemoner og på det nærmeste et helt koralræv der vokser frem som vorter af dens ryg, beboet af alskens små havdyr og masser af krabber selvfølgelig. Jeg kunne også godt tænke mig nogle løse måger, der kan sættes på med pins af ståltråd, der også har joinet festen :)  Det bliver dog en udfordring at skulptere realistiske vandstråler. Sonny har dog klar resin nede i Rogue Trader. Det kunne blive et interessant eksperiment...

Jeg har også nogle ideer til options til Dunkleodonen. T-rex arme og lukket mund er et must. Så kunne jeg godt tænke mig et howda af en slags. Jeg har overvejet et gyroskop, der skyder lazer, med nogle crews der betjener den, og har endda eksperimenteret med at lasercutte nogle ringe til en mock-up, men jeg synes bare ikke det ser fedt ud i modelform. Enten skal set være så stort at det ser klodset ud, ellers skal ringene være så tynde at de ville blive et helvede at støbe og samle, eller også ville der være så få ringe, at det ikke lignede et gyroskop mere. Så jeg har måtte tænke videre. Overvejer nu en platform med to runde akser med runer rundt om, roterende om en mediterende Cthulhu-præst og to fiskemands-guards med lidt "arcane gear", der står og bevogter fra platforme der sidder på siderne af dyret. En anden ide er esamme platform, men med en kæmpe musling med enten en stor magisk perle, den mediterende Cthulhu-præst eller et eller andet artefakt. Jeg har lidt svært ved at komme videre med det howda. Jeg har svært ved at finde på noget, der både ser fedt ud, ikke er for besværligt at støbe og samtidig ikke forstyrrer modellens æstetik og balance alt for meget. En brugbar skitse vil selvfølgelig blive belønnet med en afstøbning af det endelige resultat.

I må endelig også komme med andre ideer!

Lad afstemningen begynde!

zKoTTe

Den var svær, T-Rex spasserarme til Dunkleodonen ligger jo højt på min ønskeliste, men Ålen er bare så cool at den blev nød til at få min stemme :)
Morten Juel Søndergaard

Kyte22

nu laver jeg lige nogle armaturer. Så kan I se hvilken en I helst vil have gjort færdig først :) Slangen skal ederbroderemig være lang, hvis den skal tviste om sig selv i en cirkel med en 6-8 cm i diameter, men tror den kan blive stjerne-epic med den pose. Der er ikke mange, der har lavet en slange i en pose, der fylder nok ud på en base. Tomb Kings slangerne er f.eks helt flade på alt andet end fronten, hvilket i mine øjne giver et meget ubalancerett resultat, der ikke er særligt æstetisk tilfredsstillende. Den skal ihvertfald være 30-40 cm. lang og tommelfingertyk på midten, hvis ideen skal fungere. og hvis den så får den mund, kan den jo sluge monstrous infantry i en mundfuld. Den bliver faktisk så enormt stor, at den ikke engang kan konverteres og bruges som Gyarados i Pokémon spillet... Til gengæld har jeg en ide til hvordan jeg kan lave den på ret kort tid i relativt få dele, så den ikke bliver særlig besværlig at støbe :)

Hvalen er derimod et projekt, der kommer til at tage tid. Et helt levende rev vil skulle være nærmest Avatars of War-detaljeret hvis det skal se realistisk ud, og de små fisk tager et par dage hver, hvis de skal blive ordentlige. Jeg hader også at male figurer med for mange detaljer... De ser altid så rodede ud, uanset hvordan man griber det an. På den anden side, kunne jeg godt tænke mig at udfordre Alex Huntley i hval-muskulatur.

Tordenskjold

Jeg syntes pelikanål søslange er et helt genialt bud, det er en klassiker (slangen) og samtidig noget nyt og anderledes (pelikanål).

Mht. Howdah - Chuthulu præst syntes jeg lyder rigtig fedt! Nu er jeg ikke den store tegner, men hvor stor en flade er der at arbejde med på sådan en Dunkleodon ryg?

Kyte22

selve ryggen er ca. 3,5x7 cm langt. Alt kan bruges, også selvom du ikke er den vilde tegner.  ;D

Er startet så småt med åle-armaturen. Possen var lidt besværlig, men tror jeg er sluppet nogenlunde fra det :)

Tordenskjold

Jeg vil gøre et forsøg og poste resulttet hvis det bliver godt nok  :D

Kyte22

Er vi så ved at være der, hvor vi kan sige "Folket Har Talt! Det blev Søslange"? I så fald, regner jeg med at have den klar i løbet af juleferien, hvis eksamenerne ikke tager for meget af min tid. Navnet på det endelige produkt bliver selvfølgelig "Serpentia Oceanis". Smider nogle WIPs op i løbet af et par uger :)