News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Tilbage til fremtiden:-)

Started by mcpolle, 08 September, 2013, 17:35:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mcpolle

Det her vil jeg forsøge på at skriv hver gan gjeg får en kamp, med en lille bat rep, og mine tanker om 6 th edt 40K.

Det er godt nok været en meget lang tid sidne at jeg har spillet 40k, og "back in the day" spillet jeg alt fra Space Pupppies, den gang hvor man kunne assault ud af Rhinoes:-), Blood Angels, bare for "to prove a point" at de var broken. Spillede jeg også en Alaitoc sniper hære, meget sjovt og ikke mindste en meget skydende Chaos, som var også, næsten broken.

Men efter det, har jeg været omkring fantasy i mange år, hvor vi har været til ETC, 6 år i træk, og vandt det:-), så har jeg også været over i WM, som hold da kæft, skal man væner sig til deres figurer, som er ikke i nærheden af GW,

Men nu, har jeg bare lyst til at prøv 40k igen, har snakket med et par kammaretter som spiller, og de fik mig overtalt til at prøv et lille spil her sidste uge,

Jeg fik lånt lidt hære boger, og faldt fuldstandig for den der nye Wraith Knight, fuck, hvor er den bare fed, anede ikke hvad den kunne, og var pæn lige glad, den er bare super nice, og har spillet Eldar før, så havde en lille ide om hvad de kunne.

Fik spillede, og synes at 40k er tilbage til meget skydning, og meget cover, skulle også lige vende mig til cover saves over alt, men fik også spillede med en hyggelig :-) Eldar Wave serpent hær, med to Wraith knights, fuck det var en led hær, men det var sjovt at kom tilbage til 40k verden, meget har ændret sig, men må gerne give GW klap på rykken, mange af de forskellige våpen har de samme stats, så man er ikke på bare grund, som når man starter med WM.

Anyways, jeg vil gerne op iomdrejning, og har meldt mig på et hold til SPH, men problemet med det, er at vi allerede har en Eldar spiller, pis, lorte, of pis igen, fordi den der Wraith knight skal jeg bare eje, men pyt med det, er nød til at tænk iandre baner, gider ikke rigtig Tau, aldrig kunne lide deres modeller, Necrons har heller ikke sagt mig noget, Dark Angels har jeg også spillet meget "back in the day", men hold da op, hvor er de bare ringe idag, så har jeg kigget på Grey Knights, jeg elsker deres baggrund, jeg elsker deres figurer, aner ikke hvor stærk de er, idag i vores meta, men det finder jeg snart ud af.

Ideen er, at jeg kan lån en Grey Knight hær, og kom igang med at spil, tror helt sikkert udover at lån dem, vil jeg helt sikkert smale en Eldar hær, kun igen fordi den der WK, er så latterlig lækkert.

Skal have min første kamp med GK imorgen, mod Egnarts, tror han hedder, glæder mig til at se hvor meget bank jeg får, og glæder mig mere, til at se hvor langt bagefter jeg er:-)

Vi ses igen snart:-)

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Egnarts

Det skal nok blive godt Polle, jeg glæder mig til at læse nogle batreps :)
Eyes closed, head first, can't lose.

mcpolle

Fik mine første to spil med GK idag, mod Egnarts, tak for det. WOW er alt jeg kan sige, og ikke en god en af slagsen, :-(

Jeg fik spillet 1500pt, to slag, den en med

Mordrak, + 5 Ghost warriors.
Coatez,

10 Interceptor sqd, +Incinerator
6 Accolytes, + Razorback, psy ammo
5 Accolytes, + Razor back, psy ammo
5 Accolytes, + Razor back, psy ammo
Vindicare Assassin
Dreadknight+ Hvy Incinerator, + Hammer
Dread, twin auto psy ammop

Ideen var, at kunne deep strike i runde 1, med en Dread knight, og 10 Interceptors med, for at ligge pæn meget presse fra tur 1,
Han spillede med den nye SM codex, så var glad for at se hvad han kunne sætte på bordet,

Well, han kom med en Bike sqd, med den nye grav weapons, og de er bare det shizzel, plus 3 Barrage fætre, som ikke lige ved hvad de hed, (det må i undskyld) de skyder også pænt hårdt, og lidt ralle,

Jeg fik tæsk i ca. tur 2, hvor min stakkels Termies, kunne ikke klar en pinning check fra hans barrage fætre, og skulle stå stille i min runde, plus min stakkels DK, kunne ikke klar sin 5++ saves, mod den grav weapons fra bike sqd, og mine Interceptors kunne ikke klar at charge en tac sqd,

Alt i alt, var jeg nød til at træk på smillebånd, og gik vi straks til spil to.

Vi lavet om på min hær til den her.

HQ1: Inquisitor Coteaz [100]

Troops1: Inquisitorial Henchmen Warband (0) +4 Acolyte (16) +1 Banisher (15) [31] in transport 1
Troops2: Inquisitorial Henchmen Warband (0) +3 Acolyte (12)  [31] in transport 2
Troops4: Inquisitorial Henchmen Warband (0) +3 Acolyte (12) [12] in transport 3
Troops5: Inquisitorial Henchmen Warband (0) +3 Acolyte (12) [12] in transport 4
Troops6: Grey Knight Strike Squad (100) +Nemesis Daemonhammer on Justicar (10) Psycannon (10) [120] in transport 5

Fast Attack 1: Stormraven Gunship (205) Twin-Linked Multi-melta (0) Hurricane Bolters (30), Psybolt Ammunition (20) [255]

HS1: Nemesis Dreadknight [130] Heavy Incinerator (30) Personal Teleporter (75) [235]
HS2: Nemesis Dreadknight [130] Heavy Incinerator (30) Personal Teleporter (75) [235]
HS3: Nemesis Dreadknight [130] Heavy Incinerator (30) Personal Teleporter (75) [235]

Transport 1: Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) [50]
Transport 2: Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) [50]
Transport 3: Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) Searchlight (1) [51]
Transport 4: Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) Searchlight (1) [51]
Transport 5: Razorback (45) Psybolt Ammunition (5) [50]

Og han stillede en bisset Tau på bordet, jeg fik varsel om den var bisset, men vil se hvad bisset var i dag.

Og hold da kæft jeg fik set hvad bisset var.

En hære som skydede ekstremt meget , de nye Broadsides, med rocket drones, er for VILDT, jeg kunne ikke tælle hvor mange skyde kom i min retning, men satans mange var der, Riptide var også god, men jeg gik lidt i shock, efter min tur hvor jeg prøvet at presse ham, med at jump med 3 DK, og han fik skudt de to af dem ned, i et runde, og den sidste stå med et wound tilbage, som også blev skudt af, da jeg prøvede at charge:-(
Cortez og drenge blev skudt næste runde, ikke den eneste 3+ arm save mod rockets, og en 1'er fra Cortez.

Så var spil nummer to overstået.

Næste par gang vil jeg se om jeg kan tage nogle billedder, og sætte dem op, og vil gøre lidt mere ud af bat reps, men de her to spil, var en hurtig velkom tilbage til 40 k verden.

Tak for spille Egnarts.

Polle

Paul "Polle" Bridge

Egnarts

Tak for spillene Polle, glæder mig til en rematch hvor terningerne ikke er helt så meget imod dig :)
Eyes closed, head first, can't lose.

Jeppe Sejer

Åh hvor er det rart at høre om Grey Knights der får smæk :)

Ej - det er godt nok nogen hidsige spil og rigtig fedt at læse en bat-rep om de nye SM. Tak for det Paul - glæder mig til at læse mere, du er jo en ferm strateg.

Jeg har et billede fra sidste gang jeg spille mod Egnarts, og jeg skulle prøve Tau for første gang. Så strikkede han en hygge Grey Knight hær og jeg stillede en Tau med en masse forskelligt i for at se hvad de kunne (dog ikke en fjolleliste - jeg vil også kunne straffe med dem).

Resultatet så ca. sådan her ud:

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Jan D'Souza

mcpolle

He he Jan, det er helt i orden, er nød til at slap lidt af, før jeg tage min seriost hatte på :-)

Polle

Paul "Polle" Bridge