News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Soul Drinkers

Started by Ilithien, 06 August, 2013, 18:44:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilithien

Det er den gamle lilla basecoat og lilla wash, kan finde navnene på dem, næste gang jeg er i klubben.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ilithien

Farver = Hormagaunt purple, med en Leviathan purple wash.

Så er disse bad boys tæt på at være færdige, mangler lige at male nogle tasker og en enkelt gemstone (de er jo lidt bling bling):
Battle Brother

Ilithien

Nu er der satme ikke længe til nye IG (og damn det lover godt), men fik da lidt fra hånden i denne måned. De ti sternguard + en kaptajn og så er jeg nået ret langt med en libarian i terminator armour (ingen billed). Men her dukker med farve på:

Der var også lige tid til gammel vin på nye flasker idag, eller som vi siger i Soul Drinkers. Gammel Sarpedon på ny base:
Battle Brother

Ilithien

Så er det i morgen at Sjæledrikkerne skal luftes. Og min første større turnering i en rum tid :). Regner med at der kommer nogle billeder fra War of Vindication, når det hele er overstået på søndag.
Battle Brother

salun

Psykomamba

Håber du får taget en masse billeder! Vil se frem til at se mere :)
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Ilithien

Så er holdtuneringen overstået og er træt og tilfreds. Vi vidste fra start af, at vores holds lister ikke var optimeret, men i stedet måske lidt mere meniningsfyldte, men vi klarede os ok som hold :D. Og endte med at vinde den interne kamp til turneringen  imod Tosseladen!!

Terninger og snit kan man skrive lange sange og historier om. I stedet vil jeg juble over at jeg i tre spil imod Eldar, tabte et 11-9, vandt et 11-9, og så det famøse 19-1 spil, som hvis det ikke var gået i 7 runder kunne have endt både med en sejr til mig, hvis det var stoppet efter tur 5, og lille nederlag hvis det var stoppet i tur 6. Nuvel, det var en hyggelig turnering, hvor der var en masse fine modstandere:

Min egen hær bestod af følgende:
Mephiston
2x5 scouts
5 Assualt terminators i Land raider
5 Assualt Marines i Land raider Redeemer
Baal-Predator med dakka
Vindicator

Fik ikke taget super mange billeder under selve spillene, men her er der dog et enkelt billede fra mit spil imod Dalle (hyggelig fætter):
Som det måske kan anes (til venstre i billedet), så står Møffe i en lille ruin og danser sejrsdans efter at have tævet en Wraithknight. Efter billedet hoppede han over og spiste en prism i ret nobel stil for at sikre den ikke kun skyde på nogle objektiv claimene dudes. Lige efter blev han dog grillet af nogle flammekastere med en underlig regel, aka wraith guards med flammekaster af død. Nuvel det virkede efter hensigten :).

Hvis man vil se flere billeder fra turneringen, og lidt af andre folks dukker, så kan de ses her:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=78828.0
Battle Brother

Ilithien

Lige et ekstra billede fra turneringen, hvor jeg frebilsk leder efter noget der siger at hunde ikke kan kravle... Det kan de så åbenbart godt :). Det var dog alligevel tæt på at koste dem livet, i deres kamp imod mægtige Møffe!

Til turneringen blev der i øvrigt malet en vidicator, 2 land raiders, 5 assualt termies, og 5 assualt marines op. Ja, der var ikke rigtigt noget i de første 3.500 points malede points :).

Regner med at den næste tid står på at bygge IG dudes, som nok ender på lava baser. Så giver det grobund for at have lidt mere at kunne blande sammen, og måske der kommer en inqusitør eller to på et tidspunkt.
Battle Brother

lykke

..? kan de? er det ikke noget med at beasts og bikes ikke kan kravle??
"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Nope. Der er fuld speed på galskaben, skal dog ikke kunne sige hvad der gør sig gældende i 7th.
Battle Brother

Ilithien

Gårsdagens arbejde, 7 dreads aka feee musik.
Battle Brother

Fuzze

Hvor bliver det fedt !! go go mere feeee musik med farve på!

Ilithien

Ja ja, jeg skal nok, jeg skal nok! (Sagt som Keld fra Olsenbanden).
Battle Brother

Ilithien

Så blev det til et 2000 points slag igår i mod Jonas (Raktus) og hans gule fists. Ikke nok med at det rent fluffmæssigt giver vildt god mening, så var det et super nice spil. Med taktiske objektiver, bølgede spillet  frem og til bage, og der var ikke rigtigt nogen der kunne trække fra. Lige indtil tur 7, hvor en eksloderende knight, lige hæv 7 devestators og en tech marine med thunderfire cannon til atomer. Da min boss samtidig kunne fjerne en i forvejen skadet landraider fra et objektiv og score et par points på det, så endte det med en sejr til Soul Drinkers. Der blev øjeblikkeligt udfordret til et 2500 points spil, hvor det skal ses om det kan lykkedes Lysander at hive de noble sjæle drikkere tilbage til the Phalanx.

Battle Brother

Raktus

Det var virkelig et godt spil! Lysander er helt klar på at tage hævn snart.
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Ilithien

Så fik de gæve Soul Drinkers på munden, de gule næve svingere fra Imperial Fist uddelte en ordenlig omgang stryg. Der blev spillet 2500 points, og med minder fra sidste spil var der lagt i ovnen til noget rigtigt fedt. Første tur går fin på trods af at Jonas lidt heldigt smadre en Flamme Predator som truede en masse devastators, det skulle vise sig at blive meget værre. Selv om der kommer 2 drop pods ned i tur 1, så slipper resten af hæren relativt uskadt, og for også kål på de fleste af de gule mariner i min deployment zone:

Så ved indgangen til tur 2 så det rigtigt fornuftigt ud, det eneste problem var den titan der mente den skulle vade hen over bordet og lave balade:

Men så indtraf katastrofen, Jonas havde i løbet af vores opstart af spillet fortalt om episk dårlige terning slag i noget Kill Team han havde spillet aftenen for inden, det skulle vise sig at terninger har det med at udligne sig. Sjældent har jeg set så mange ting gå så godt, i en hel tur. Alt lykkedes, ting sprag i luften til højre og venstre: En enkelt multi melta snuppede en land raider, grav centurions skam skød nogle death company dudes, der røg både en dakka predator og en vindicator, lysander klarede 5 skjold saves, og knighten lavede et 10 tommers charge og tog 3 hull points fra en anden land raider. Da røgen havde lagt sig var der blevet smadret for lige omkring 800 points, og oven i det taget 3 hull points fra en land raider. Det var tydeligt at slaget var tabt, og selv om mine terminators fik uddelt noget retfærdighed på knighten så blev håndklædet kastet i ringen ved slutningen af min tur 3. Et kort spil, der ligger op til et 3. og afgørende hvor Sapedon kommer på bordet for første gang.
Battle Brother

Raktus

Det var lidt ærgeligt at spillet ikke var lige så tæt som første spil. Jeg rullede godt nok mange 6'ere i tur to. Men det må være Kejserens retfærdigehed der kom til udtryk der!
Medlem af EP

Ilithien

Ja det var ret vildt, men Lysander og hans venner havde jo så også lidt at hævne fra sidst.
Battle Brother

Ilithien

Nedenstående er mest som note til mig selv (så det er måske ikke super interessant), det er udarbejdelsen af en 6.000 points liste som jeg skal lufte i efteråret i et storspil

160 Reclusiarch, terminator armour
290 5 Honour guards, jump packs, det gode banner, 2 x meltagun, 2 x power weapon, blood champion, powerfist
Ehrengarde

175 Sarpedon (Furioso liberian Dreadnought)
460 5 Assualt terminators, 2 x TH SS, Land raider Redeemer, multimelta
475 5 Assualt terminators, 3 x TH SS, Land raider, multimelta
330 10 Sternguards, 2 x plasmaguns, 2 x combi plasma, Rhino

240 10 Tacticals, plasmagun, rocket launcher, combi-plasma, Rhino
220 10 Tacticals, meltagun, multimelta, combimelta, drop pod
235 10 Assualt marines, 2 x meltagun, powerfist
225 10 Assualt marines, 2 x flamer, powerfist
190 10 Assualt marines
515 10 Death Company, powerfist, thunderhammer, land raider crusader, multi-melta
170 10 Scouts, sniper rifles, camo cloaks
125 Death company dreadnought, blood talons
125 Death company dreadnought, blood talons

145 Baal Predator, TL Assualt cannon, heavy bolter sponsons
140 Baal Predator, Flamestorm cannon, heavy flamer sponsons
390 Vanguard Veterans, jump packs, SS, 2 x powerweapons, powerfist
210 10 Devastators, 4 x heavy bolters
240 10 Devastators, 2 x missile, 2 x lascannon
230 10 Devastators, 4 x plasmacannon
155 Vindicator, siegeshield
090 Whirlwind
140 Dreadnought, rocket launcher, TL lascannon
140 Dreadnought, rocket launcher, TL lascannon

5815 Total
Battle Brother

Raktus

har du besluttet dig for hvad de sidste 185 pts skal bruges på?
Medlem af EP

Ilithien

Tror det ender med noget lir til det 3. Assualt marine hold, og en dreadnought mere (kan bare ikke huske hvad de sidste har af udstyr :) ).
Battle Brother