News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Cult of the Embracing Emperor (Genestealer Cult Projekt)

Started by McManic, 26 August, 2016, 15:52:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McManic

"Welcome my children, the Emperors peace be upon you.
Step into this sacred hall and renew you faith in the Father.
Let his loving embrace shield you from the evils of the univers.
Give yourself to him, heart and mind, as so many has before you.

Through the Church of the Embracing Emperor
all of Ymgarl shall prosper once more."

Goddag alle! -Dette bliver min første male/40k blog her på Powerfist. Sidste års projekt var min Fantasy Goblin-Spider-Cult hær, med fokus på at kunne deltage i Giant Fanatic. I år har det været en langsommere, men mere ambitiøst projekt; En 40k Genestealer Cult.
Med Deathwatch: Overkill og Wargames Exclusive blev arbejdet en del nemmere for mig, hvilket giver mig mere tid til kitbashing og personlige præg.

Baggrunden (og motivationen) for projektet er tankespillet: Hvordan ville virkeligheden på en Imperial planet se ud hvis en Genestealer Cult ikke blev fundet og udryddet? -Men istedet blev en så dominant del af Enklisiakiet  at den blev den dominante tro på planeten!
Dette kan lyde usandsynligt med imperiets mange øjne, men hvad hvis en respekteret/frygtet Inquisitor hold hånden over denne planet? -En radikal Ordo Xeno Inquisitor netop placeret på selvsamme planet med formålet at holde øje med den.
Det er her Ymgarl kommer ind i billedet. Vi kender planetens måner fra Salamander Chapter's udrydelse af Ymgarl Genestealers dér. -Men hvad med Ymgarl selv? -Jeg har ikke kunne finde nogen solid kilde på hvilken type planet den er, eller hvordan den blev affekteret af kampangen. Derfor har jeg valgt at tage mig lidt kreativ frihed og benytte Ymgarl som en Imperiel Hiveworld, hvor Cult of the Embracing Emperor er blevet den officielle tro, Genestealer Hybrids er en kendt og velset mutation, og Inquisitor Dorth af den Hellige Inquisition bruger planetens største Hive som sin personlige petri-skål til at observere og eksperimentere med Tyranid DNA.

Her er hvor langt malearbejdet er nået indtil videre:

The Rabble; Hive-indbyggere, alt fra arbejdere til gangers. Bruges som Conscripts i 40k spil.

Hybrids er WHFB Ghoul kroppe, men Green Stuff skulpterede hoveder.

The PDF; Kultens tro er alle steder, inklusiv planetens militær. Bruges som Guardsmen/Vets i 40k spil:

Hoved og Backpacks er fra Victoria Miniatures.

Klassikeren; Kulten transportere sig i stil. Bruges som Chimeras i 40k spil (Note: får heavy weapon-bærende infantry gåede ved siderne så man ikke er i tvivl om våben i spil):

Wargames Exclusive har produceret dukkerne.

Næste skridt i projektet er udsprunget af et fuldemandskøb (Den nye regl er at jeg ikke må købe dukker efter midnat! -Fy!), nemlig "hjemmelavede" Leman Russ's:

Første mok-up uden detaljer og kanonløb:

Sammenligningsbillede: