Lidt blandede tirsdagsspil og et akut tilfælde af Manhattan-syge :-)

Started by Kloen, 19 August, 2014, 09:33:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Kion og jeg mødtes for at nå et spil inden vi skulle spille multiplayer med Brian.

I første spil Besluttede Kion og jeg os for at lade Kion prøve kræfter med en seriøs One-Man Army:

SPIL1

Kion stillede
dp050 Wolverine and X-23 168
dofp005 Angel 74
dofp020 Sprite 55
297 X-Men

Jeg stillede min OMA:
dp057 Tiamat 255
avxR100 The Phoenix Force (med Magik og Colossus) 21
276

Ikke overraskende vandt Kion map, og snuppede det øverste i min bunke, Power Plant:

Kion lagde ud med at gøre hvad der ellers plejer at være en god taktisk idé, nemlig at holde sine tropper samlet, mens han rykkede frem til kanten af bygningen:

Mod Lige præcis Tiamat er det bare noget møg, for først Move&Attack HSS'ede han med et ultra-heavy op til Angel (normalt ville Tiamat så have haft -2 på Av, men Phoenix Force gav ham +1 så han havde stadig et respektabelt 11, og gav nu Angel 8 Damage der dræbte ham. Tiamat har denne trait:
QuoteCHAMPION AND STEED: Once per turn, when an opposing character has taken damage from his attack, give Tiamat any action as a free action. When you do, after action resolve, remove an action token from Tiamat.

Så efter han havde dræbt Angel, samlede han et ultra-heavy mere op og chargede Wolverine& X-23, som heller ikke overlevede de 8 penetrating. Mens jeg skriver dette opdager jeg så en bommert jeg lavede, nemlig at det kun kan gøres ONCE per turn, for jeg lod Tiamat slå og dræbe Sprite. Men jeg vil vove at påstå at selvom jeg ikke havde gjort det havde jeg bare vundet i min næste tur. Vel at mærke uden at have fået en action token  ;)

Sejr mig til 1-0 og nu kom Brian ind i spillerummet og vi gearede op til et multiplayer

SPIL 2

Vi spillede 300
Kion stillede:

dofp014 Colossus 150
dofp022 Professor X 150
300 X-Men

Brian stillede
iim011 Guardian 100
iim010 Puck 50
iim012 Aurora 75
iim013 Northstar 75
300 Alpha Flight

Jeg kunne ikke finde min Moonstone-figur da jeg skulle ud af døren, så jeg pakkede bare en dublet, og endte med dette, må jeg nok indrømme, temmelig ostede hold:
dp036 Bullseye 110
dp036 Bullseye 110
avxR100c The Phoenix Force (complete) 33
253 Dark Avengers
Magik på den ene og Emma Frost på den anden

Jeg tror Brian vandt map. I hvert fald endte vi på Battlefield:

Nu har jeg efterhånden spillet mod Alpha Flight et par gange og ved at Guardian bare skal have den første flyvetur (see what I did there?) så hurtigt som muligt, og heldigvis for mig rykkede Brian da også en smule frem:

Kion lurepassede lidt, hvilket sikrede ham en hurtig 2. plads - for jeg tk'ede den ene Bullseye frem, hvorefter han lavede et runningshot og Energy Explosion -uddelte 12 damage til Guardian(4), Puck (4), Northstar (1) og Aurora (Aurora (3):

Brian forsøgte at slikke sår, men Bullseye med et fragment er Over-powered, så der var ikke meget at gøre, og i næste tur dræbte Bullseye hele Brians hold med 1 attack. Kion kedede sig og vandrede langsomt ned mod min anden Bullseye:

Men jeg havde dræbt 4 figurer så jeg clickede min Phoenix Force til click 20 som gav begge mine Bullseye'er HSS, Pulse Wave, Invincible og +2 på ALLE stats.
Mod den overmagt holdt Kions tropper ca. 2 ture.

Sejr mig og 2-0
Kion blev nødt til at smutte, så Brian og jeg rykkede frem til hans udfordring om at kæmpe mod en nyindkøbt team base:

SPIL 3

Brian stillede:
ttT002 Justice League 600

Mod mit dertil indrettede team base dræberhold:
slosh047b Black Witch 170
avx006 Scarlet Witch 150
jl52019 John Constantine 59
lg003 Spoiler 22
fi301 Splitlip 20
wkD-008 Question 100
dp102 Bill, Agent of A.I.M. 30
wolR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
wolR300 Green Lantern Ring 8
wolR200 Shield (Green) 8
wolR200.01 Net (Green) 8
wolR200.06 Decoy (Green) 6
wolR200.07 Catapult (Green) 10
593

Brian vandt map og sendte os til Utopia East:

Black Witch hev Greithoth's hammer ind til sig selv og Skadi's til Question, og de brugte så min første tur på at samle dem op, mens Power battery delte constructs(og willpower) ud.

Allerede nu var Justice League stækket da Power Battery forhindrer den i at lave mere end 1 free action per tur (den ville jo ellers have haft 3)
Brian rykkede stille frem, og stod faktisk godt gemt i stealth:

Men det havde jeg forudset, så jeg havde både Bill og Scarlet Witch til at komme uden om den udfordring, og brugte så Scarlet Witch til at fjerne Brians Batman Ally, og mens JohnnyConnie forhindrede Justice League i at re-rolle Black Witch's 4 penetrating skud, hjalp han hende til at ramme deres 20Dv., og så var der ligesom gået hul på bylden.

Justice League gik nu i flæsket på Question, men med sin dobbelte perplex og Skadi's hammer-Exploit weakness, var han glad for det, så han pingede dem lige for 3-4 penetrating yderligere:

Brian erkendte hurtigt at team bases er vilde men kræver at man lige sætter sig ind i alle finesserne. For sådan en røvfuld fremkalder ofte Manhattan-syge
Sejr mig og 3-0 med æg  8)

SPIL 4

Brian og jeg kunne lige nå et spil mere inden jeg skulle hjem, så vi byttede lige roller og jeg stillede en team base:
wkD-T001e Trinity of Sin 300

Mod Brians
slosh011 Sensor Girl 75
wxm002 Colossus 100
gotgm001 Star-Lord 95
270

Brian vandt map og hev Power Plant frem igen:

rian rykkede stille frem over taget, mens jeg ikke kunne få LoF i første tur, så jeg ventede:

Men SÅ kunne jeg teleporte op og lave et triple-target mindcontrol, så Colossus dræbte Star-Lord, og Sensor Girl skred ud af Stealth. Colossus endte nu ved siden af mig, hvilket var guf for min outwit+poison. Her forsøgte Colossus halvhjertet at få nogle slag ind, men uden succes, så først røg han og derefter Sensor Girl.
Sejr mig til 4-0 med æg på igen. Og konklusionen at powerniveau vist SKAL fastsættes inden fremmøde  :'(

Dog kunne Brian fortælle mig at han har været i Espergærde og spille mod Jan og Lars - og vundet der. Så der er altså Heroclix i det nordsjællandske  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Jesped

Det lyder meget ensidigt.

Udover at aftale niveau for holdene inden, så skal man måske også tænke på erfaringsniveauet hos de forskellige spillere. ???

Kloen

Quote from: Jesped on 19 August, 2014, 13:05:06
Det lyder meget ensidigt.

Udover at aftale niveau for holdene inden, så skal man måske også tænke på erfaringsniveauet hos de forskellige spillere. ???

Nu tæskede Kion jo mig sidst og udviser generelt blod på tanden og beder om udfordringer. Brian havde købt JLA og udfordret med den, og den er trods alt ikke under-powered.  :)

Plus, de er begge voksne så jeg vælger at sætte min lid til at Brian og Kion kan håndtere det. Men jeg står ved hvad jeg har sagt før om at niveauaftaler er gode. Det er bare ikke altid, som i dette tilfælde at der er tid til at aftale alle detaljer inden man pakker sine hold  ;)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Jesped

Jeg er godt klar over at Teambasen ikke er under-powed, men det kræver trods alt noget erfaring at bruge den optimalt.

Du stiller med et hold, som er sammensat til at nedlægge teambaser og som du sikkert har spillet før.

Jeg ville da aldrig være i tvivl om at du ville vinde det spil.

Det er det jeg mener med at kigge på erfaringsniveau i forhold til den man skal spille imod.

Kloen

Quote from: Jesped on 19 August, 2014, 13:37:23
Jeg er godt klar over at Teambasen ikke er under-powed, men det kræver trods alt noget erfaring at bruge den optimalt.

Du stiller med et hold, som er sammensat til at nedlægge teambaser og som du sikkert har spillet før.

Det er det jeg mener med at kigge på erfaringsniveau i forhold til den man skal spille imod.

Jeg har aldrig spillet det hold før. Bill fik jeg ind af døren samme dag. Jeg havde ingen måde at vide på om Brian havde spillet den før. Det stod først klart for mig da der ikke blev sendt nogen på Solo Adventure, og desuden gider jeg ikke mundhugges over det. Jeg har både til Kion og Brian, som jo essentielt er de eneste der bør gå op i det, udtrykt ærgerlighed over at vores hold var så umatchede. Det var nok væsentligt mere underholdende for mig igår - men så sjovt var det heller ikke.
Bottom line. Jeg er interesseret i niveaubestemte spil, og har sagt til de involverede hvad jeg mener der bør siges. Sagen er lukket fra min side af. Lad os snart spille noget 'Clix (niveauaftalt, forstås) ;D

Jesped

Det er fint.

Undskyld jeg blander mig.  :-[

Det ser nok lidt skidt ud med spil i nærmeste fremtid.

Nu starter alle familiens fritidsaktiviter op igen, så det er svært at få heroclix ind.  :(

Kloen

Quote from: Jesped on 19 August, 2014, 14:18:06
Det er fint.

Undskyld jeg blander mig.  :-[

Det ser nok lidt skidt ud med spil i nærmeste fremtid.

Nu starter alle familiens fritidsaktiviter op igen, så det er svært at få heroclix ind.  :(

Du må jo gerne give udtryk for din mening, følte mig bare lidt under beskydning og blev hård i tonen. Undskyld, Jesper.
Men jeg kender det godt med familieaktiviteterne.

Sporh

Søren, du ramte også ved siden af i de sidste spil mod mig, hvor du i 5 min. skruer og drejer på ting. Udløser mekanismer og special abilities samt positionerer dig, så jeg ikke efterfølgende kan ramme dig. Derefter er det min tur, hvor jeg på 30 sek rykker lidt og slår en eller to gange. Derefter gentager hele det mareridt sig.

Okay, okay, det er sat lidt på spidsen  ;D, men jeg tror dit intense spilleri mod Per har rykket balancen samtidig med at jeg/vi ikke spiller så ofte. Jeg ikke har nogle af alle de fancy nye figurer med nye abilities. Det kan hurtigt ende med at føles som noget der bare skal overstås og det er jo ikke meningen. Hvilket jeg jo også ved, du selv mener.

Næste gang vi skal spille, synes jeg vi skal prøve at lave hold af lidt ældre figurer. Det er især alle de nye mekanismer og powers, der driver mig til vanvid.

Håber det giver mening :)

Kloen

Quote from: Sporh on 19 August, 2014, 14:51:31

Næste gang vi skal spille, synes jeg vi skal prøve at lave hold af lidt ældre figurer. Det er især alle de nye mekanismer og powers, der driver mig til vanvid.

Håber det giver mening :)

Okay, fair nok - Question er fra AA. Men ellers...  ;)

Sporh

Jeg skriver ikke for at diskutere, eller for at få ret. Jeg fortæller bare hvordan jeg har det. Det her er ikke en kamp om at få ret eller at "vinde" fra min side. Det er et oplæg til at gøre det sjovere at spille Heroclix.

Kloen

Quote from: Sporh on 19 August, 2014, 14:58:38
Jeg skriver ikke for at diskutere, eller for at få ret. Jeg fortæller bare hvordan jeg har det. Det her er ikke en kamp om at få ret eller at "vinde" fra min side. Det er et oplæg til at gøre det sjovere at spille Heroclix.

Personlig frihed!  :P

plysforever

Quote from: Kloen on 19 August, 2014, 14:05:24
Quote from: Jesped on 19 August, 2014, 13:37:23

Jeg har aldrig spillet det hold før. Bill fik jeg ind af døren samme dag. Jeg havde ingen måde at vide på om Brian havde spillet den før. Det stod først klart for mig da der ikke blev sendt nogen på Solo Adventure, og desuden gider jeg ikke mundhugges over det. Jeg har både til Kion og Brian, som jo essentielt er de eneste der bør gå op i det, udtrykt ærgerlighed over at vores hold var så umatchede. Det var nok væsentligt mere underholdende for mig igår - men så sjovt var det heller ikke.
Bottom line. Jeg er interesseret i niveaubestemte spil, og har sagt til de involverede hvad jeg mener der bør siges. Sagen er lukket fra min side af. Lad os snart spille noget 'Clix (niveauaftalt, forstås) ;D

jeg syntes ikke spillene var sjove i går, men lærerigt :) jeg lærte hvordan man ikke skal spille team base :) og derved bedre udrustet til næste gang :) ( til alle jer D&D spillere, det betyder jeg er nået niveau 2 ;D)
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 19 August, 2014, 16:19:16
jeg syntes ikke spillene var sjove i går, men lærerigt :) jeg lærte hvordan man ikke skal spille team base :) og derved bedre udrustet til næste gang :) ( til alle jer D&D spillere, det betyder jeg er nået niveau 2 ;D)
Hvis du havde poppet Flash ud i første tur havde du haft en HSS harasser som med sin PD TA kunne gøre det lettere for JLA at ramme. Og pludselig havde du haft for 735 point på bordet i et 600 point spil. Osv. Osv.
Jeg synes du er kommet hurtigt op i fart rent spilmæssigt. I spillet med Alpha Flight lavede du en klassiker og glemte at holde styr på min swing range :-)

Bartok

Søren, du har et ansvar som langt mere erfaren spiller end de andre for at gøre spillene sjovere. De andre havde ikke en chance.

Kloen

Quote from: Bartok on 20 August, 2014, 13:55:27
Søren, du har et ansvar som langt mere erfaren spiller end de andre for at gøre spillene sjovere. De andre havde ikke en chance.

Et ansvar jeg også har vedkendt mig og talt med både Kion og Brian om. Jeg vil fremover være mere opmærksom. Det var jo heller ikke verdens mest underholdende clix for mig.

KingKongCopenhagen

Når jeg spiller med Søren beder jeg ham ofte om at komme med det bedste han har. Vi spiller også ind imellem mere "fair" spil. Det lader Søren være ret meget op til mig faktisk.
Da jeg gik fra Faraos i går undskyldte Søren for at have klasket mig sådan, hvilket jeg slet ikke bryder mig om.
Men i andre er meget velkomne til at invitere eller dukke op, og give mig "et underholdende spil"  ;)

plysforever

jeg har smsèt lidt med søren, og bare lige for at afklare det, jeg er ikke blive afskrækket for at spille igen, hvis det er det folk tror!, da jeg startede med at spille WFB og 40K, fik jeg også nogle gevaldig knubs undervejs, det er der man lærer mest, (så ja, jeg har været ude og bestille et hemmeligt våben til næste gang :) eller to faktisk ;D)
Brian Andersen

Kloen

Hej Kion og Brian, jeg er glad for jeg ikke har skræmt jer væk. Men jeg tager nu stadig Pers, Henriks og Jespers ord til efterretning. Og lad os så snart spille! ;D

plysforever

Quote from: Kloen on 20 August, 2014, 19:00:37
Hej Kion og Brian, jeg er glad for jeg ikke har skræmt jer væk. Men jeg tager nu stadig Pers, Henriks og Jespers ord til efterretning. Og lad os så snart spille! ;D

Mandag :o
Brian Andersen

Kloen

Jeg vender det lige med den primære kalender og vender tilbage, Brian.

plysforever

Quote from: Kloen on 20 August, 2014, 19:17:36

har lige fundet ud af min uge er booket op i næste uge :-[ så jeg kan ikke selv.
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 21 August, 2014, 15:18:12
Quote from: Kloen on 20 August, 2014, 19:17:36

har lige fundet ud af min uge er booket op i næste uge :-[ så jeg kan ikke selv.

Fair nok