Hvordan kommer jeg bedst igang med heroclix

Started by Doomster77, 06 September, 2014, 23:03:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doomster77

Jeg er en far på 37 somre. Jeg har aldrig spillet heroclix men ønsker at øge min søns spirrende interesse for marvel universet i almindelighed og x men og wolverine i særdeleshed. Men hvad skal jeg købe for at komme igang og er der bestemte serier der er velegnet til begyndere Min søn er meget ung (7 år), men har er god til at huske forskellige korts betydninger. Jeg har eksempelvis kunnet spille simple mtg decks med ham de seneste 1,5 år.
Håber i kan hjælpe mig.
Søren

Kloen

Hvis han kan spille MtG vil jeg mene han også kan spille 'Clix - men I skal måske lige gennemgå reglerne på dansk efter du har læst og lært dem.
Du skal først og fremmest have fat i en såkaldt starter hvor man får figurer, map at spille på, regler og opslagskort til de forskellige powers og abilities. Jeg har spillet i 10+ år og bliver stadig i tvivl fra tid til anden - så opslagskortet er godt.
Fantask har desværre ikke nogen Marvel boostere eller startere på lager nu. Så for at få fingre i en starter ville jeg ty til Ebay. Og ellers kan du bare give lyd om at ville dukke op til et af vores spil. Så kan jeg tage min kasse af Marvel-dubletter med og så tager du bare hvad du kan bruge
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Doomster77

Tak for et hurtigt svar, jeg må sige jeg glæder mig som et lille barn og det gør barnet heldigvis også.
Jeg har nu nærstuderet dette forum og har valgt at gøre følgende:
- Jeg har bestilt avg vs x-men starter pakken for at få regelsæt og maps. Den kunne jeg bestille i DAnmark så den kommer nok allerede i løbet af ugen.
- PÅ ebay har jeg bestilt 21 figuer i Batman Alpha serien da disse regler skulle være lettere at gå til for den bette.
Jeg har kunnet læse mig til at jeg ikke nødvendigvis behøver at spille med de nyeste figuer så længe at vi begge spiller med outdatede figuer. Jeg kunne derfor godt være interesseret i at købe ældre dubletter hovedsageligt indenfor Marvel universet til min søns fødselsdag om 2 måneder. Budget 600-1000 kr.

plysforever

Quote from: Doomster77 on 07 September, 2014, 19:33:45
Tak for et hurtigt svar, jeg må sige jeg glæder mig som et lille barn og det gør barnet heldigvis også.
Jeg har nu nærstuderet dette forum og har valgt at gøre følgende:
- Jeg har bestilt avg vs x-men starter pakken for at få regelsæt og maps. Den kunne jeg bestille i DAnmark så den kommer nok allerede i løbet af ugen.
- PÅ ebay har jeg bestilt 21 figuer i Batman Alpha serien da disse regler skulle være lettere at gå til for den bette.
Jeg har kunnet læse mig til at jeg ikke nødvendigvis behøver at spille med de nyeste figuer så længe at vi begge spiller med outdatede figuer. Jeg kunne derfor godt være interesseret i at købe ældre dubletter hovedsageligt indenfor Marvel universet til min søns fødselsdag om 2 måneder. Budget 600-1000 kr.
Hej Søren
Hvor henne i landet bor du?
Jeg har nogle ældre figurer du bare kan få.
Brian Andersen

Kloen

Quote from: Doomster77 on 07 September, 2014, 19:33:45

Hvilken af dem? Der er en X-Men starter med Cyclops, Colossus, Namor, Magneto, Emma Frost og Magik. Og så er der en Avengers starter med Thor, Cap, Iron Man, Spider-Man, Scarlet Witch og Wolverine. Begge har regler, map, tokens og terninger
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Doomster77

Hej Brian og tak for tilbuddet, men jeg bor i Herning så det bliver nok ikke så nemt, og jeg er desuden også mere end villig til at betale for eventuelle figuer.

Jeg har valgt X-men starteren dels på grund af cyclops og magneto, og dels fordi jeg så en instruktionsvidio med denne starter.

Mvh søren

Kloen

Det er nok også de to mest brugte figurer fra den starter.

Kloen