News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Tomb Kings

Started by Jazz_, 24 January, 2015, 14:43:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

manny

Uden at kende så meget til TK, synes jeg den første liste ser klam ud.
Især hvis du kører 2*5 morgh og evt. fjerner MR3, eller evt. 4 og 5.
Archers måske 10,10,20,40 eller sådan. Jeg synes de virker hårde de morgs, og tror de er fine mod meget til at passe på baglandet.
Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

Jazz_

Mht liste 1 er en af fordelene at der er to stykker værktøj at leje med. Slangerne er lidt langsommere (M7, swift) men har et højere damagepotentiale, samt poison. Morghast er hurtigere, og nemmere at heale men uden saves. Jeg fortrækkere en enhed af hver i liste en.

Liste 2 har bedre mulighed for at presse bagland med 4 flyvende enheder (hover). Jeg har hørt på andre forums at lister a la denne er potent i det at (4w T5)/model er svært at dræbe for mange og flyverne er kan "nemt" heales op (1d3+1 w pr enhed/spell). Jeg har overvejet en variant til liste 2: Kathep (Loremaster Nehek), Lvl3 Undead med DS, core, 2x4 harbringers, 2 harbringers, 2x2 Archai.

Jeg er godt nok i tvivl om hvorvidt jeg må bruge modeller (cost, regler) fra TK bogen eller om det skal være fra VC.

Møller

Jazz_

...og hvordan virker lore attributen til lore of undeath? Kan jeg bruge den counter jeg får ved at kaste en magi på selv samme magi?

Møller

Grøfte

Du må gerne raise TK modeller med undead
du må først bruge din counter til næste spell

kristoffer lotr

Du må raise alt der er på undead legion listen  :)
Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

Jazz_

Fedt. Tak for svar :)

Møller

Jazz_

Jeg skal have truffet en hurtig beslutning til i morgen.

Enten

- str7 banishment + 1 ssc

eller

- str 6 banishment + 2 ssc

Møller

van der loo

kristoffer lotr

Play like a orc, win like a orc
Sex er som warhammer, jeg er pisse dårlig til det.
Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=58109.0;topicseen

Jazz_

Resume af Nicfon 20

Min liste:

QuoteHigh Priest, LvL 4, lore of Light, 210
High Priest,LvL 4, neh, sceptor, General, 225
Priest, Lvl 1, Lore of light, Dispell scroll. 95
2x Priest, Lvl 1, Lore of light, 70

28 Archers   Musician, standard, 188
30 Archers   Musician, standard, Champion, 210
30 Warriors, Musician, standard, Champion, 150
2x5 HorseArch, 70
5 Necro knights   Musician, standard, Champion, 355
5 Morghast Harbringer, 400
2 Morghast Harbringer, 160
SSC, 90
Hierotitan, 175
Casket, 135

Total: 2673 (mangler at bruge 26 pts (Det'en ommer!)

OK (Pantow) Taber 5-15 (tobias får 3 BP ved at tage midten i King of the Hill):
BUS, 6x characters + 14 Orges, 2x cannons + de løse.
Ikke så meget at sige. Én fejl der hvor jeg redirector hans bus mod mine Harbringer i stedet væk og mod midten. OK Bussen kan ikke lide alt mit BS skydning. Et gult MU - med lidt rødlidt nuance.

DOC (Sebastian) Vinder 17-3
Variant af Nugle muren med Kylling
7 beast er bare hårde. Dem mod Harbringers og slangerne tog det meste af spillet. Det ville have været en 10-10-ish hvis ikke Sebastian have valgt at charge Kyllingen ind i kampen i tur 6. Det går at jeg kan lille wounds, DoC taber og bæster og kyllings crumbler væk.
Lysegrøn - Grøn

DOC (Thomas Engaard) Vinder 20-0
Den helt store Brian, Kylling og Nurgle muren.
Brian presser på fra starten af. Jeg vælger at ofre de 5 harbringers på at charge ham i håb om at ligge nok wounds til han ikke vil se mere kamp i spillet. De laver 4 stk før de dør, Brian dør efterfølgende. Kyllingen vælger at stikket hovet over bakken han gemmer sig bag BANISHMEN! (og en katakpult) og den er væk.
Lysegrøn - Grøn

DOC (Morten Tonnisen) 16-4
Lysegrøn - Grøn

WE (JO) taber 0-20
High+metal, 2x WR, massere af pile. Taber spille pga F.Trans. Skaden gjorde som sådan ikke ondt, det var stupidity der ødelage det for mig. 3 gang skal det meste af hæren tage stupidity og alle 3 gange mister jeg min magifase. Alle pga dette spil overvejer jeg at putte en BsB med standard of disciplin i hæren, men på bekostning af hvad? Kan jeg blive MU uden om F.Trans hære?
Rød (pga. F.trans)

VC (Mads Hammer) Vinder 20-0
Manfred med venner. Se build i Rejects tråd.
Var Kun bange for Døds magien. Mener at mine kamp delinger kan klare VC's, især når VC går mig i møde. 2x Harbringers var gode på Flanken og tog lidt af Mads opmærksomhed. Ville ikke have undværet dem :)
Lysegrøn!

WE (Morten Mikkelsen) 10-10
Maks True flight Arrows, 1 deling WR, Shadow + high.
Gul - lysegrønt!

Generelt
...er jeg rigtig glad for hæren. Den kan ikke lide/klar forceret LD tests (stupidity, andre?), I-tests (død, shadow), og flyvende MSU lister. WE er også et svært MU da de har en længere range på deres skade end mig.

Møller

Jazz_

Jeg kan ikke finde ud af om det er nødvendigt for mig at presse en BsB med disciplin ind i hæren.

Hvis jeg gør går jeg fra ld8 til ld9 med reroll.

Hvorfor skulle jeg gøre det?
1) Lige nu kan jeg ikke spille mod lister med metalmagi. Stupidity fra Ftrans fucker med min hær. Hvis jeg tager bsb med skal jeg ikke bliver metal-magi-lister lige pludselig MÆRKANT mindre problematiske.

2) Til nifcon gik det op for mig hvormange gange jeg faktisk gerne ville ha taget et SR, eller forsøgte. Det er forholdsvis mange gange og det kan betyde meget når hæren kun har to BS-delingen (som er store 28/35)

Hvad koster det?
Der er ca 20 pts tilovers i core og med dem kan jeg næsten bytte 1:1 mellem

a) Harbringer fra stor deling til bsb
b) Lukke lille harbringer tilfordel for bsb og en ekstra SSC
c) Lvl 1 mage til bsb. Får derved s6 banishmen (s7 nu), hvilket jeg ikke er særlig glad for.

Jeg er bange for at den stor deling Harbringers kommer under sig kritiske masse hvis der kun er 4 modeller i den frem for de 5 jeg har spiltestet til nifcon.

Den lille deling harbringer har givet utroligt meget i spillene. De skaber forvirring og fjerne fokus fra de store delinger. Selv om det ofte går hen og der vil jeg i flere spil kåre dem som man-of-the-match.

S6 banishment er bare ikke nok når den skal bruges til at trække en scroll og presse folk frem mod mig.

Hjælp! Skal jeg have bsb med og i såfald hvilken af ovenstående løsninger skal jeg vælge?

Møller

Norx

Er der andre magier der bare skal dispelles eller kan man priotere at smide sine terninger efter den?
Altså finalefrans
Basballen's private gulvklud

Jazz_

Der er jo situationer hvor der ikke er mange valg. Mod JO til nifcon havde han en tur 1 hvor jeg ikke havde fået terninger nok til at dispell og efter følgende 2 runder slår han 6+6 på castet. Så er der bare ikke noget at gøre.

Tabte det spil pga jeg ikke havde bsben med.

Møller

van der loo

Som vi snakkede om igår kommer det meget an på om du kan matches up uden om metal.

Men hvis det metal er den eneste grund til et match-up er dårligt så er det måske en meget god ide med en BSB, også ville jeg fjerne den ene gruppe harbringer og få en bsb samt en SSC mere.

Norx

Jeg er helt uenig med Sune, synes ikke man skal gøre hæren dårligere generelt for at gøre den bedre mod metal. Og jeg ser det lille grupper Harbingers som en ret vigtig brik for at kunne lægge pres på fjenden

manny

Quote from: Norx on 06 May, 2015, 08:27:12
Jeg er helt uenig med Sune, synes ikke man skal gøre hæren dårligere generelt for at gøre den bedre mod metal. Og jeg ser det lille grupper Harbingers som en ret vigtig brik for at kunne lægge pres på fjenden
+1

van der loo

Som sagt kommer det an på om han kan matches up uden om metal.

For hvis alle TK's gode match ups har metal med så får de det hurtigt svært.

Det ville f.eks være det der afgjorde om lizards er et godt eller dårligt match-up

Jazz_

Ja det er jo lidt en chance at tage. Synes at ligegyldig Hvad jeg gør så går jeg voldsomt på kompromis for at få bsb ind.

I MU er der pt to ting jeg ikke er glad for; msu flyve helved og forces Le tests a lå FTrans. Det dækker ca lz, we, de og doc i de mest gængse lister. Tror godt vi kan styre uden om dem.

Møller

van der loo

Ok jamen jeg har ikke prøvet at være i match up situationen før så det kan du nemmere selv bedømme.

Norx

Hvis DoC har Metal med, så er det sandsynligvis en lv 2. Og det gør transefrans mindre farlig når du både har LV 4, scroll og scepter  :)

manny

Fuck ham BSB'en hvis det "kun" er pga. final trans. Jeg tror din TK står liste fint fint med WE, så for det meste kommer du nok ikke til at møde dem.

Jazz_

Evalurering af spillene fra ETC Warm-up 2015:

Egen liste:
High Priest, LvL 4, lore of Light
High Priest,LvL 4, neh, sceptor, General
Priest, Lvl 1, Lore of light, Dispell scroll
Priest, Lvl 1, Lore of light
Priest, Lvl 2, Lore of light

23 Archers   Musician, standard
35 Archers   Musician, standard, Champion
28 Warriors, Musician, standard, Champion
5 Horsemen Archer
5 Horsemen Archer
5 Necro knights   Musician, standard, Champion
5 Morghast Harbringer
2 Morghast Harbringer
SSC
Hierotitan
Casket

Total 2700

Runde 1
Team: Chosen Ones
Hær: Empire
Rating: 2 (gult)
Scenario: Blood and Glory
Resultat: 20-0

Grand Master: General, Runefang; Charmed Shield; Luckstone; Potion of Speed 255
Battle Wizard Lord: Dispel Scroll; Obsidian Lodestone; Level 4 Wizard; Lore of Life; Warhorse 288
Captain of the Empire: Dragonhelm; Dawnstone; The Other Trickster's Shard; great weapon; full plate armour; shield; Battle Standard; Warhorse (barding) 165
Captain of the Empire: Sword of Might; Dragonbane Gem; Helm of the Skavenslayer; Potion of Foolhardiness; full plate armour; shield; Imperial Pegasus 158
16 Inner Circle Knights 445 Full Comand and banner of Swiftness
2x 5 Empire Knights 110
2x Great Cannon 120
2x 3 Demigryph Knights: musician 184
Steam Tank 250

Total: 2.399 points

Den opmærksomme vil se at Empirelisten har én enhed med banner+bsb+general = autobreak i Blood and glory hvis alle kommer i samme enhed. Jeg gjorde ham opmærksom på dette før vi startede og derfor holdte han BsB ude af riderbussen. Det blive hurtigt klart at min modstander kunne li spillet med mangle overblik/forståelse for enhederne. Efter runde 2 valgte jeg derfor at presse på da jeg følte at muligheden for at hente en stor sejre, i et MU jeg ellers ikke er vild med, var tilstede.

I empire runde 1 misfire Stank og tager wounds, i min runde 1 laver SSC og Banish ment lidt mere så tager chancen i runde 2 (bruge scroll for at stoppe hans heal af Stank) og charger med 5 Harbringers, Stank overlever med 1 wound, bliver healet lidt, men i Empire runde 3 charger han runefang+lvl4+bus ind i kampen. Jeg var i forvejen buffed så slår først. 2 modeller på runfang, 1 på lvl 4 og to KB senere står riderne tilbage alene. Derfra var det et spørgsmål om at rydde op.

På flanken deployede jeg mine 2 harbringers overfor hans kanoner og 3 demi'er. De trak så meget opmærksom hede at resten af hæren fik fri leg og alligevel vandt de kampe derude.

...More to come

Møller

Jazz_

Runde 2
Team: Steadfast Brotherhood
Hær: DoC
Rating: non (3 (grønt))
Scenario: Meeting engagement
Resultat: 10-10

QuoteGreat Unclean One: General, Exhalted Gift, Lesser Gift, Magic Level 4, Lore of Nurgle, 580
Wrath of Khorne Bloodthirster: 2 Lesser Gifts, 600
5 Chaos Furies of Nurgle: 70
2*1 Beasts of Nurgle: 120
2*10 Pink Horrors of Tzeentch: 260
25 Plaguebearers of Nurgle: FCG, Banner of Swiftness, 370
2*3 Plague Drones of Nurgle: Standard, Champion, Plague Proboscis, 400
Total Army Cost: 2400

En liste som vi ikke havde mulighed for at vurdere på forhånd. Jeg vurderede den på stede til en grøn (3) MU, som jeg stadig står ved. JEg deployer helt tilbage i det ene hjørne. Han holder afstand og har de 2 Greater Deamons bag en bakke. Allerede i tur 1 laver jeg stor skade i hans hær med min magi og SSC så han skift gear og stikker hoved frem fra bakken med store Brain.

Jeg er klar over at min magi ikke kan skade brian nok, derfor tager jeg et charge med de 2 harbringers på brian, buffer dem på så de slår først og laver 2 wounds på ham og dør. Men 3 wounds tilbage charger han mine knights, jeg challanger ham ud og i min runde buffer jeg dem op og dræber brian.

I mellemtiden har jeg taget lidt pts her og der og står til en 15-5 sejre. Min modstander kigger håbløst på bordet, trækker på skulderne og siger noget på russiske, for derefter at stille Ole og PB frem. Jeg blokker dem med heste. han tager charget og med et overrun på 11" på begge enheder kommer han ind i mine unbuffed Harbrigners. Det var ikke planen og over et par rundere dør de. Han får lidt mere hist og her og vi ender på 10-10.

Runde 3
Team: ETC England
Hær: DW
Scenario: Blood and Glory

Thane: Strollaz' Rune; Master Rune of Grungni; shield; battle standard 188
Runesmith: 2 Runes of Spellbreaking; shield 108
Runesmith: General; 2 Runes of Spellbreaking; Rune of the Furnace; shield 113
11 Quarrellers: shields; musician; standard bearer 163
25 Longbeards: shields; great weapons; Old Guard; musician; standard bearer (Rune of Stoicism) 440
4x Gyrocopter 80
Cannon: Rune of Forging 145
Cannon: Rune of Forging; Rune of Burning 150
Cannon: Rune of Forging; Stalwart Rune 160
25 Hammerers: Keeper of the Gate; musician; standard bearer (Strollaz' Rune)
415 Gyrobomber 125
5 Rangers 70

Han har 2 delinger der kan vandguard'e som kommer til at præge spillet en del. I min dumhed tror jeg at han vil deploye overfor mig og presse på. Derfor sætter jeg mig i et hjørne og han går modsat. I midten i min side står der noget impassable som han løber den ene vej rundt om og jeg forsøger at hente ham i den anden vej rundt.

Desværre for jeg stillet mine to harbringers lidt for langt på flanken og i LoS af alle 3 cannons. De overlever runde 1's skydning. Han æder min movement spell i min runde 1. Det var mit forsøg på at rede dem (heal og rykke dem ud af los fra 2 cannons) og får skiftet gear med resten af hæren der er på vej frem og rundt.

Det ender med at blive en stillingskrig, hvor jeg healer harbringers, kaster net på cannons og ofre mine knights i en jagt på pts. I hans sidste tur misser hans cannons skyd mod mine knights så de overlever og jeg her derfor oppe med 11-9. I min sidste tur skal jeg bare heale lidt på harbringers for at det bliver 12-8. Der får jeg gjort med 2 terningers-wardssaves. Desværre er det IF og min mage hopper i hullet. Derfor blievr det 10-10

Møller

Jazz_

Runde 4
Team: Usual Rejects
Hær: HE
Scenario: Battleline

QuoteHigh elf Prince, General, Stardragon, Charmed shield, Trickster shard, Golden Crown, Warrior
bane 565
High elf Arcmage, Lvl 3, High magic, Stardragon, Talisman of endurance, Ironcurse icon, Dispel
scroll 635
High elf Noble: Battlestandard, Reaverbow, Potion of strength, Halberd, Dragon armour: 152
25 Archers: Standard bearer, musician, champion 280
2x 15 Archers, Standard bearer 160
4x Eagle Claw Bolt thrower 70
2x 6 Sisters of Avalon 84

2 stardragons! Jeg er allerede ked af mine vurdering på gul. Jeg ved ikke helt hvad Mølbak vil. Tidligere spil have vi haft nogle sjove stillings krige. Det tror jeg dog ikke han vil denne gang; Tror han vil presse på, hvis ikke jeg ligger presset. Derfor belsutter jeg mig for lidt alternativ deployment. knight central i hære lidt til højre for midten. 2 harbringers til højre og der 5 på venstre flanke lige over for et "hul" i hans deployment. Mølbak står med dragerne i midsten af bordet og Archers lidt mod min venstre side. Tanken er at presse hård på flankerne og holde midten med slangerne. Hvis han bruger dragerne til at holde flankerne kan jeg tabe lidt ved at miste harbringer og tage hvad magien kan hente.

Jeg er lidt heldig at få første tur så det er fuld fart frem. Magien er en movement spell på de 2 harbringers kommer frem og begge flanker står til at kunne charge i tur 2. Mølbak kigger mærkeligt på mig. Tror ikke helt han havde set den komme :) Han vælger at opgive baglandet til harbringers og rykke dragerne frem i midten. I tur 2 charger harbringers hvad de kan. Knight rykker frem i midten så de står med siden til dragerne og champion som den eneste model de kan slå på. Resten af hæren står for langt væk til han dragerne kan charge. Magen dør vist til en banishment. Efter en del runders kamp mellem Knght (buffed) og dragerne står dragerne nu og kan vælge hvad de vil. På nu værrende tidspunkt er det harbringers kommet så meget rundt at dragerne kan charge dem og afsted de flyver. I min sidste tur har Mølbak, 1 BT, 2 sisters 1 drage (mage død) med 2 wounds (den er låst i kamp) og en drage med 4 w og lord tilbage. En banishmen senere står er lorden faldet af dyret og dragen har 1 wounds tilbage. 70-ish pile lægger 2 wounds på dragen, som dør hvis der ligger en 1'er eller 2'er på AS. Desværre! (Det var eller ca. 4 BP).

Her i forsøg på at få alle pile til at kunne skyde på dragen (og lidt presset af tid) laver jeg spillets eneste fejl. Jeg stiller min Lvl 4 neh i hjørnet af Archers i ders reform for at kunne skyde på dragen. Det betyder at enheden kommer skræmmende tæt på mage-dragen der er i kamp. I min tur vinder mage-drage sin kamp, reformer så den kan se Archers og lvl 4 og tager chargets. Lvl4 dør selvfølgeligt og det bliver 10-10

Men en lille smule held havde jeg lagt det sidste w på prince-dragen (+4 BP) og ikke lavet den hjerneblødning med lvl4 (+2 bp) og så var det blevet 16-4.

...men tak til Mølbak for mit hyggeligste, sjoveste og mest overraskende spil til turneringen.

Runde 5
Team: ETC Sverige
Hær: OnG
Scenario: Blood and glory

QuoteBlack Orc Warboss: General, Dragonhelm, Talisman of Preservation, Crown of Command, 250
Savage Orc Great Shaman: Level 4 Wizard, Lore of Big Waaagh!, Lucky Shrunken Head, Obsidian Loadstone, 300
Night Goblin Great Shaman: Level 3 Wizard, Lore of Undeath, Dispel Scroll, 165
Savage Orc Big Boss: Battle Standard Bearer, Great Weapon, Standard of Discipline, 119
Goblin Big Boss on Giant Wolf: Shield, 49
32 Savage Orc Big'Uns: Additional Hand Weapon, FCG, 387
20 Night Goblins: Short Bows, Standard, Musician, 2 Night Goblin Fanatics, 130
2x 5 Wolf Riders: Shield, 55
8 Troll, 280
9 Troll, 315
2x 1 Doom Diver, 80
2x 1 Rock Lobber, 85
1 Mangler Squig, 65

Jeg starter runden ud med at snakke med svenskerne MU-gut som er taget med til DK kun for at lave MU (og drikke øl :) ) Efter MU siger han at han ikke kunne have lavet et bedre MU og han forventer at de capper os. Han fik sku ret og da vi efter spillet løbe alle kampene igennem var han overraskende tæt på i alle sine gæt. Flot! og stor indsigt.

De OnG-spil jeg har under kappen bliver altid noget med at Orc'erne står i hjørnet. Tramper med foden og skyder med deres WM. Det trode jeg også ville blive tilfældet her, så jeg vælger at deploye i midten (og han lidt til min højre). Jeg får tur 1 og rykker lidt frem for at komme inde for range med pile (i tur 2) og magi. Hans tur 1: Op i det høje gear og fuld fart frem. Der står nu 8 troll -> SO -> 9 troll foran alt mine og jeg tænker "FUCK! Jeg er død i tur 3". Jeg prøver at blokke men SKAL have movemen spell igennem for at det bliver rigtig godt. Det sker ikke, så han charger mine blokker og med lidt diskussion og måling, eftermåling, postmåling, ommåling må jeg bøje mig og indse at hans SO kan chager en blokker og overrunne ned i min bunker med alle karaktere. I tur 3 counter jeg med de 5 harbringers i SO.  I/WS på bunker og Timewarp på harbringers og en CC senere er jeg meget mere optimistisk. Draw først runde, han tabe runde 2 (hvor han har fået trolls med i kampen) og i 3. runde af CC død SO og karakterene. Jeg har mistet 1 lvl 1 og lvl2 :)

På flanken har de 2 harbringers trykke al opmærksomhed fra WM og stadig hold nogle hurtig ulve fra at nå mit bagland inden at de måtte lade livet (igen! :) )

Det var en del regeldiskussioner i spillet, mange målinger og en svenske kaptajn der synes at mit spil fortjente hans opmærksomhed :) Det trak i langdrag og jeg var færdig som den sidste. Selv med min 20-0 måtte vi bide i græsse og nåede ikke engang de 60 BP. Jeg havde et rigtig hyggeligt spil mod den svenske Marcus (som også hed Marcus :) )

Runde 6
Team: TGH (Tyske reserver)
Hær: Skavens
Rating: 3 (gult)
Scenario: Meeting engagement

QuoteGrey Seer: General, Spells of Plague, Spells of Ruin, Screaming Bell, Skalm, Dragonbane Gem, Dispel Scroll 500
Warlord: Shield, Rat Ogre Bonebreaker, The Fellblade 258
Warlock Engineer: Brass Orb 65
Warlock Engineer: lvl1, Doomrocket, Spells of Ruin 95
Warlock Engineer: lvl1, Spells of Ruin 65
Assassin: Weeping Blade, Potion of Strength 170
Chieftain: Shield, BSB 72
20 Clanrats: M, S 92
35 Skavenslaves: M, C 76
30 Storm Vermin: FCG, Storm Std. 285
5 Gutter Runners: Slings, Poisoned Attacks 90
Doomwheel: 150
Doomwheel: 150
Warp Lightning Cannon: 90
Warp Lightning Cannon: 90

Jeg følte mig sikker på en sejre efter deployment. Han skulle sætte hæren først og vælger at sætte hæren næsten helt frem på linien i midten af bordet med kun 2x doomwheel på flankerne. Jeg ser et svagt punkt på hans ene flanke hvis jeg kan dræbe det skide doomwheel. Derfor kommer knight helt ud og frem med mine to heste delinger på side til at tage skyd fra doomwheel skulle jeg fejle magi/skydning. På midten kommer 5 Harbringers til at holde center og Archers lige bag så jeg kan skyde allerede i tur 1.

Han før tur et men er usikker i hvad han vil så gå lidt frem og ser ikke min flanke som en trussel (han gør ihvert fald ikke noget specielt mod det). Alt skydning i de første par ture gør efter de 2 harbringers så jeg bare healer.

I min tur rykker jeg frem med knights, dræber doomwheel.

Han er stadig ubeslutsom men går fremad. I min tur 2 charger jeg med knights op på modsatte side er han komme lidt langt frem med det andet doomwheel så de 2 harbringers tager sig kærligt af det over to CC runder (først runde klare han en ld4 uden rr). Min SSC skyder fellblade af sin bonebreaker

I hans runde 3 indser han tabet, reformer med alt og stikker af. Det er for sent da knight langt fremme og kan charge bunker.

Jeg ryder næste bordet.

Min modstander føler sig forfuldt af uheld i spillet og flere gang laver han dumme armbevægelser, bander på tyske og råber stille højt af sine terninger. Det ender med (da hans assassions's 3 undsaved wounds på mine knight kun bliver til 7 wounds totalt) at han kaster sit raflebæger i gulvet og gå en lille tur et par minutter. Jeg synes ikke han var uheldig, han spille i bund og grund dårligt, undervurderede TK og forventede urealistiske høje terning-udfald.

Ærgerligt at slutte med sådan et spil, men dejligt at jeg trods alt kunne jorde ham på (synes jeg) mit gode spil.

Da vi indgav lister var jeg meget i tvivl om jeg skulle medbringe de 2 harbringers eller skifte dem ud til en bsb med disciplin + en ekstra SSC, da jeg var skide bange for LvL4 metal-magere. Har tabt nogle spil som i optakten pga af Final trans og stupidity til en Ld8 hær. Heldigvis kunne vi matche os uden om dette. De 2 harbringer har jeg løbende fremhævet og at vise hvad de gjorde. Det trækker utroligt meget opmærksomhed og hvis modstanderen ignorere dem ender det ofte galt for ham. Jeg ville ikke have været for uden dem og tillægger dem æren for mine gode resultater. De gav hæren spillerum.

Jeg ville ikke ændre i min liste. Jeg synes den fungere rigtig godt. Den skal bare ikke op mod Metal magi og/eller noget med 1+ flyvende hære. Mod ikke-metal-elver-skydehære kan den tage en stille 10-10 med dens heal og lang range magic. Hvis modstanderen kommer til dig er der gode muligheder for at skifte gear og med en velplaceret movementspell kan TK og komme til modstanderen. Det er bare vigtig at der er lagt en plan inden deployment.

Hvis der var 100 pts mere at lege for er items som Featherfoo token, Scorll of Mighty incantation, noget MR+sheilding, bsb, SSC alt sammen noget lækkert lir til hæren, men ikke en nødtvendighed.

Møller