News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

3 - måneders reglen for Childbaords

Started by Kaltenberg, 15 September, 2013, 14:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kaltenberg

Hej alle. Jeg er stor fan af powerfist, og synes turneringboardet her fungere rigtig godt. Jeg har selv som arrangør brugt det for til at organisere ETC 2012 & 2013. Både til at sørge for tilmeldingen, alle de praktiske informationer spørgsmål osv. Alt sammen muligt at præsentere på en overskuelig måde pga. de childboards powerfist stiller til rådighed.

Jeg er nu anden gang stødt ind i reglen om at man først kan få et childboard 3 måned  før en turnering afholdes. Sidste år fik jeg dispensation til ETC kval 2013. I år tænker jeg gerne vil høre om der ikke var mening i at bløde reglen lidt op i stedet for at søge om dispensation.
Reglen lyder således:
QuoteEt childboard til en turnering får lov at ligge på forsiden af forummet op til tre måneder før turneringen og frem til en måned efter turneringens afslutning. Derefter flyttes det til arkivet, hvor det ikke længere er tilladt at skrive i det. Du kan dog stadig læse på boardet, og vi kan også flytte det frem og genbruge det til næste turnering, medmindre du ønsker et nyt.
Min tanke er om det måske er en ide at genoverveje den?

Det er naturligvis set fra min side som turnerings arrangør, men jeg synes 3 måneder er for lidt og for stift. Nedenstående er naturligvis kun min egen oplevelse af problemelementerne med reglen.

1: Jeg jonglere, synes jeg selv, med et halvstort budget. Aftalerne som skal få det til at hænger samme er på plads nu, men jeg skal venter for mit vedkommende indtil 1/11 før jeg kan få vished for om tingene rent faktisk bliver til noget. Fordi det først er der jeg kan få et childboard og kan præsentere informationerne på en ordentlig måde så jeg kan lokke de deltagere til som for det til at fungere.

2: ETC kval 2014 er en holdturnering som kræver 5 spillere at deltage i. Jeg ved af erfaring at man ikke stabler et 5 mandshold på benene fra den ene dag til den anden. Jeg ved også at et par af de hold som allerede nu har meldt deres interesse har forbedret sig eller i hvert fald arbejde på at stable et hold på benene igen i mindst et halvt år. At kun have 3 måneder og præsentere turneringen på powerfist ser jeg lidt om en hæmsko for at få deltagere.

3: Der er tider på året som er mere døde end andre. Specielt julen, ja faktisk de sidste af november og meste af december pga julen, julefrokoster og familie. De 3 måneder jeg har til rådighed med et childboard er netop november, december og januar. Hvilket yderligere fungere som en hæmsko for at samle hold og spillere.

Jeg tvivler på at det kun er mig der har tænkt de samme tanker.
Derfor vil jeg spørge om det ikke var en ide at diskutere reglen og overvejen om den skulle laves om?
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

VonPanne

Jeg tager det op med moderatorgruppen. Helt generelt er det dog vores erfaring gennem de sidste år, at det er de færreste der har materialet klar tidligere end tre måneder før eller reelt har brug for det så tidligt, og vi gider ikke se på tomme boards eller boards uden aktivitet i en længere periode. Vi er dog som du ved åbne for at give dispensation hvis der er særlige forhold der gør at det vil give værdi at have boardet tidligere.

VonPanne
Moderator

Ni

Til et arrangement af den art som Morten er ved at afholde vil det også være en stor fordel for deltagerne at få et board op så hurtigt som muligt. Det vil stensikkert ikke stå tomt og øde hen!
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Kaltenberg

Glæder mig til at høre hvad moderator gruppen mener. :D
Imellemtiden vil jeg gerne have et board nu, så dispensations ansøgning hermed sendt.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

VonPanne

Vi er i moderatorgruppen enige om at de nuværende regler er passende for langt størstedelen af turneringerne, så dem holder vi fast i. Og så er der stadig mulighed for dispensation til dem der har brug for det.

VonPanne
Moderator