News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Engang var der helte

Started by Emperor_Worm, 29 October, 2003, 06:29:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Emperor_Worm

Der var engang, for ikke så længe siden endda, at der var helte til! Ligegyldigt om de var fantasy inspirerede eller om de var sci-fi, så var de HELTE!
Helten havde shoulderpads, snøklede runer, kappe, sværd og mere endda.
Helten havde den fjollede hjelm, som på et eller andet punkt alligevel var kool, havde blasters, og der var bare denne her udstråling over helten man ikke kunne tage fejl af.

Hvor er heltene henne idag?

(for at dreje den ind på GW basis)
Der er ikke noget helte-agtigt oveer dine generals mere. Det er blot ENDNU en general til ENDNU en hær. Der er ikke noget helte agtigt over dine Mordheim figurer, for sådan er dét bare!!! Det er som om at da 2nd edition forlod os, to de heltestatus'en fra vores sejeste figurer. De kan ikke tage en hel hær ned alene.. ikke længere...

Og når man ser tegninger og bøger, så er det som om at de helte man engang kunne lide virker slidte og nussede i kanterne.

hvad spil angår, ja så ønsker man ikke at genleve de oplevelser man havde, som var super gode! -for jeg har det sådan, at hvis jeg spiller at spil, som jeg har levet mig ind i og VIRKELIGT gennemført, så kan jeg største delen af "solutionen" i hovedet, og det fortjener spillet ikke. Det fortjener ikke at blive jabbet igennem....
savner spil som:
Lure of The Temptress
Monkey Island serien
Diablo (ja jeg ved det godt, men det første VAR altså underligt fortryllende!!!!)
Apprentice (ANYONE?  ???)
hele The Legend of Zelda serien..
Menzobarranzan
Ishar 3
Chrono Trigger
Tales of Phantasia
de gamle Final Fantasy spil
Sword of Mana II
Super Mario (kunne dog tage mig sammen og købe Super Mario Sunshine)
mf

Vi hælder mere til antihelten og superskurken. Men ikke engang disse får den store betydning, for dén som de skulle stå i relief til (helten) er blot endnu en i stakken! The Maxx bliver blot endnu en social taber osv.

Jeg ved det ikke, men jeg savner virkeligt at se en rigtig helt igen!
Jeg ved heller ikke om det bare er mig som er tåbeligt frustreret over noget så dumt et emne som 'helte', men det nager mig virkeligt..
Er der andre som savner en helt? En heltinde?
Og hvis der er nogen som har forslag tager jeg dem gerne til mig!?

-vil prøve at læse 'Huma og Minotauren', samt 'Huma og Sølvdragen' igen....
Dengang jeg sidst læste dem, kan jeg huske, at der var helte til..
jeg svaner helte...
Peter Minet -Bonzo-

Snart vender du hjem til mild mild sommervind alle dage!!

Wolfboy

Så kan jeg trøste dig med der er rygter om at Leman Russ kommer tilbage til sine fortabte sønner :)

Se, der er en Helt..........

StefanDarlan

Hvem, hvad , hvor??

Det har jeg ikke hørt før nu?? Hvad går de rygter ud på?
Stefan Darlan Boris http://www.darlan.dk

Emperor_Worm

øh...

Tak fordi I tager mit indlæg seriøst  ;)

Men lad os nu høre om Mr Russ?
Peter Minet -Bonzo-

Wolfboy

Der står skrevet at det 13. company bliver ført af en fordums tidens store helte og de har sværget der troskab til dette person.

Det 13. company tog jo in i Eye of Terror for at leder efter deres Primach Leman Russ.

Nu sværger Wolves jo ikke troskab til hvem som helst...... Så spekulationerne gåt jo lidt på om det ikke er.........  :o

Thats all I know

Emperor_Worm

En anden ting jeg savner ved helte i GW spil er vel dette:

Din helt er aldrig den helt samme! Der er ingen andre som kender netop DIN helt eller skurk for den sags skyld (undtagen Ravage, hatten af for ham  ;) )...
Der er ikke noget unikt over ham!
Og slet ikke når man både kan give ham 2+ A, 238946+ T, 2+ save osv...
Det er som om at der går for meget magic i det!? -det gælder om at kende komboerne!?
Det er ikke sådan at man bare siger: Ham her slår MEGA hårdt! Derfor!
Næh, nu er det, Ham her har Axe of slaying everything, shiny eyes of collecting Gold, crown of justice, bucket wielder of Jotun og derudover har han Amulet of Spoiling!
"JAJA, JEG HAR LIGESOM FORSTÅET DET OK????? -og lad være med at nævne at det ikke hjælper at hive et power weapon frem mod ham..."

Det er kun hvis man spiller med Special Characters at der er mere fluff over det og vi er henne i noget af det rigtige, og det har jeg aldrig rigtigt synes var fedt, da Special Characters ofte er OVERPOWERED!!!!!!!!!!!!!!!
Virkeligt overpowered!

Men måske var GW inde på noget af det jeg søger alligevel, da de lavede Inquisitor =][= ..
Men det slog jo aldrig RIGTIGT igennem... sørgeligt!

Men jeg tror at jeg har fundet min gyldne løsning af en art...
Jeg har kigget længselsfuldt rundt på "the vast" internet og har fundet frem til at Confrontation måske mere er det jeg leder efter?
Misforstå mig ikke, jeg holder af GW spil, men for helvede! -det er sgu da det samme IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN OG IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!
Det eneste afveklsende er når du starter en ny hær, eller når GW genudgiver regler!

Er der andre der deler min "jeg savner helte i mine figurspil" krise?
Peter Minet -Bonzo-

Doktor Helge

HA! Helte findes da vildt meget i 40K
Jeg har ihvertfald lavet min helt "Lord Rahl"  (inspireret af den fedeste fantasy bog serie overhovedet... og det er ikke for at "disse" Huma eller andre fra Dragon lance, for dem er jeg faktisk også ret vilde med). Thomas har til tider brokket sig over at jeg har sat ham sammen på en dyr måde, men jeg er ligeglad... han er min helt og strålende leder (selvom min Inquisitor Eisenblut, er overbevist om at det er ham og ingen anden der leder hæren, i togtet imod kættere, chaos, Dark Angles og lignende)!!!

Desuden er modellen så super fed fordi det er en af de nye GREY KNIGHT modeller (brother Captain Stern modellen, konverterede lidt...) .

Her er et par andre Helte jeg er stødt på:
Powerfists DarkAngles
Ligegyldigt hvor uheldig og akavet han er, så ser man alligevel gang på gang i Powerfists DA hær en lille træt bibleotekar (Jeg ved ikke hvad han hedder, men min Inquisitor mistænker at han hedder Liam) trække sit alt for store sværd, i forsøget på at beskytte sine frænder... desværre er sværdet så tungt at han ikke klare sig så godt...

Mouses Chaos styrke
en fæl og slem daemonprins (Man kan se ham i male konkurrencen), som ofte får varme fødder, fordi han gemmer sig bagved en af de gamle Landraidere, hvor man nemt kan se hans behårede ben.
Min Grand master Lord Rahl har mødt denne slemme fyr og han VED HVAD HAN HEDDER (Griomire of true names), det var der også en almindelig guardsman der fandt ud af, men sådan viden er ikke sund for ubeskyttede dødelige, så Inquisitor Eisenblut tog en lille snak med soldaten, der faktisk var så uheldig at han kom ud for et grimt uheld hvor en Landraider "kom til" at køre ham over  :o

Muslis Imperial Guard
der er en overordentlig muskuløs og aktiv (Honorifica Imperialis) psyker i Michaels hær, som i Inquisitor Eisenbluts bog er noteret som Psykeren Reginald. Personligt er det kun nogle få af mine Rough Riders der har haft erfarring med at kæmpe imod, men deres erfaring er også at han er en farlig karl

Der er selvfølgeligt også Ravage, den grumme chaos kætter, der anfører en af de få Chaos hære der har tvunget Eisenbluts eksepditions styrke på flugt (godtnok blev Ravage selv hårdt sårede, men han tilføjede ligeledes Lord Rahl langvarrigt sengeleje: de kæmpede imod hinanden, og slog hinanden ned!)

Jeg er sikker på at der er andre karaktere og ægte helte derude
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

Emperor_Worm

hmmmm

Jeg kunne rigtigt godt lide din Post Helge..

Og hvis jeg selv må fortælle en lille historie..

Under et egetræ, langt ude på sletterne står en slank og høj kriger. Egetræet virker som en grov kontrast med træets knuder, fordrejede grene og sorte blade, mod krigerens slanke, men muskuløse krop.
Omkring ham er der intet. Kun stepper. Stepper højt mod nord, hvor vinden blæser så ofte.
Træets blade vidner om dette, som de let svejer i den milde sommervind. Lærkerne i træets kroner siger intet. De tiger. Venter...

Der er stille som i graven, og krigeren står ubevægelig og spejder ud mod horisonten.
Hans jernbeslåede ene hov ser ud som om det er groet fast i jorden. Det ligner tilnærmelsesvis træet bag ham. Krigerens anden fod ender i tre klør, hvorpå neglene er groet lange og krogede. Hans rustning er mat og dunkel, kun afløst af blegt lysende blasfemiske runer.
I hans jernbeslåede hænder bærer han hans to økser; begge smedet i blodet fra 100 tidligere elskere.
Hans hud er bleg, men fin og glinser.
Han har stået sådan og spejdet i mange år. De stille lærker har vænnet sig til ham. De ved i deres sorte hjerter at her er der intet at synge for. Intet at hylde, intet at hædre.

Den milde sommervind blæser stille mod krigerens hjelmm kærtegnende og legende. De horn som stikekr ud fra hjelmen, virker mere som en del af krigeren end som en del af selve hjelmen. Krigerens hals og hans tentakler er det eneste som kan ses, udover hornene, komme ud fra hjelmen, andre åbninger er der ikke.
Der er ikke brug for andre åbninger.
Krigeren er ikke plaget af synets bånd, et af hans første ofringer.
Han er ikke plaget af tungen og mundens ubrugelige ævlen. tungen er flået ud, og munden syet til.
Han stirer med sine tomme øjenhuler og ser hverden ligge for hans fødder...

Jahve kan mærke den milde sommervind.
Han kender disse steder. Lærkene i træernes kroner følger ham.. De er hans budbringere.
Hvor er det længe siden, men snart vender han hjem, til mild mild sommervind alle dage.
Og Jahve ved at Slaanesh vil være imponeret af ham. Slaanesh vil belønne sin helt med gaver som kun udødelige tør drømme om.
Men Jahve ved også, at hans Gud ikke vil være tilfreds.

Inden krigeren får tænkt tanken færdig, står han på toppen af en bakke. For foden af bakken ligger en by. En menneske by i det kolde nord. Kislevitter.
Stille som i graven står Jahve og spejder videre med hans intetseende øjne. Han kan mærke det. Han ved hvad der vil ske.
Stille som i graven står de hundrede af Chaos krigere bag ham, som hans Gud har bevilget ham. Omkring krigeren slanger sig demoner, skikkelser som ikke hører hjemme i denne verden. Kvinde kroppe, groteskt muterede. Alle har de lange spidse glinsende kløer istedet for hænder..

Slaanesh vil være endnu engang blive tilfreds med hans helt, efter at han har nedslagtet den slumrende by.

Som af et træs rødder der bliver rykket op, tager Jahve det første skridt idet han peger hans ene tro økse mod byen. Et stille krigsråb lyder fra hans tilsyede mund, og en skælven går igennem de hundrede Chaos krigeres kroppe, som de med ét sætter i march!

En skælven går gennem de sovende byens beboere, intetanende. De er dødsdømte...

Et smil breder sig over Jahves tilsyede læber. Snart vil han vende hjem til mild mild sommervind alle dage.
Peter Minet -Bonzo-

Emperor_Worm

Efter at have sovet lidt på det hele er jeg også kommet i tanke om, at GW faktisk HAR haft deres gyldne heltetid!

HERO QUEST!!!!!!!
og
TALISMAN!!!!!!!!!

Hvem husker ikke heltene fra Hero Quest? -Barbaren, Dværgen, Alfen og Troldmanden!
-der er bare lidt flere at vælge imellem i Talisman...

Super spil!!!!!!!
Peter Minet -Bonzo-