News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Hvad er Fastaval?

Started by princelarming, 09 December, 2015, 22:03:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

princelarming

Vi byder endnu engang velkommen til årets Warhammer 40.000 turnering på Fastaval - FastaWar!
Torsdag og fredag i påskeferien - den 24. og 25. marts - åbner vi igen dørene til den store sal på Hobro Gymnasium, som påsken over bliver indtaget af rollespils- og figur-nørder fra det ganske danske land.

Men hvad er Fastaval overhovedet? Fastaval er Danmarks største figur-, bræt- og rollespils kongres med op mod 700 deltagere hvert år. Der er med andre ord meget mere at både se og prøve end "blot" 40k delen af Fastaval. Hvis ikke man er til cutting edge dansk indy rollespil så har brætspilscafeen et kæmpe udvalg af både nye og gamle klassikere, der afholdes også forfatterforedrag og konkurrencer i både scenarieskrivning og brætspilsdesign. Og så må man ikke glemme baren! En kæmpe del af Fastawar afgøres nemlig torsdag nat når topfeltet ser hvem der kan tåle flest våde varer. Men på mange måder er Fasta et helt lille mini samfund, med kiosker, butikker (med nørd varer, bl.a. kommer Dragons Lair hvert år), tååååååsthalla eventen, det vanvittige anarkistiske, fordrukne og højtelskede rengøringspersonale Dirt Busterne og meget mere galskab.

I år spiller 6 kampe vi efter det amerikanske ITC regelsæt og restriktioner, samt deres missionspakke, som vi linker til i en anden tråd. ITC er et meget bredt anerkendt amerikansk AS der tager brodden af de værste toplister og fjerner det meste af "arj det kan ikke passe" effekten der kan være i moderne 40k, men samtidig tillader de en helt masse spændende ting som f.eks. både Forgeworld og formations. Derudover har de en helt unik og meget anderledes tilgang til missioner som på den anden side af søen har givet meget tætte kampe.

Et sted har vi dog valgt at ændre i ITC oplægget, og det er på malefronten. Der kræves fuldt malede WYSIWYG hære (I ved hvad det betyder, lad nu være med at hustle med det) og der vil være en præmie til den bedst malede hær - og deltagerne får lov til at vælge den!

Tilmelding sker via fastavals hjemmeside HER - når tilmeldingen åbner, og efterfølgende må man også gerne tilmelde sig Tourneykeeper, som vi bruger til at organisere kampe og pairings med. Tilmeldingerne via Fastas hjemmeside kan godt virke meget stor og kræver alt muligt man ikke er vant til når man normalt tilmelder sig en 40k turnering i Danmark. Men da vi er en del af en meget større kongres er det desværre nødvendigt. Til gengæld kan man nemt bestille (faktisk rigtig god) mad til billige penge samt soveplads både i normal såvel som stille-sovesalen, så når først man er på Fastaval behøver man aldrig forlade den igen.

Selve turneringen koster 50 kroner der ubeskåret går til præmier og lidt andet lir til folket. Derudover skal man også betale for adgang til selve kongressen og for evt. sovesal og madbillet. På et tidspunkt i løbet af tilmeldingen skal man vælge en Gør-Det-Selv (GDS) tjans. Det er et gammelt og hæderkronet koncept hvor deltagerne er med til at gøre Fasta bedre og federe for hinanden. Vi har dog forhandlet med Fastas ledelse og i selve turneringsperioden er deltagere i turneringen fritaget for evt. GDS tjanser, så hvis man kun kommer for turneringen skal man bare melde sig på noget tilfældigt og ikke tænke på det igen - Fasta er dog så meget mere end blot 40k at vi kun kan opfordre folk til at prøve nogle andre aktiviteter.

"Jamen jeg er fra København, hvor fanden er Hobro overhovedet?" - Frygt ikke, Fasta er fyldt med rollespillere fra København og de kører hvert år i den berygtede "københavnerbus" som er en super billig bus der kører fra KBH onsdag og hjem igen mandag for 200 kr pr. vej, derudover er kongressen i gå afstand til togstation så man kan godt komme hjem fredag efter turneringen.

Derudover er der ikke andet at sige end at vi fra arrangørernes side glæder os helt vildt til hvad vi forventer bliver den fedeste Fastawar nogensinde, og husk at hold øje med indlæg her på subforummet, bl.a. vores rookie guide til ITC formatet, men forhåbentlig også generel trash talk og poetiske grudge match trusler.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Egnarts

Eyes closed, head first, can't lose.

Gorlak

Med positive toner fra så forskellige steder som både jylland, Slagelse og hvad end del af KBH Thomas Gade bor i så tror jeg på den største og fedeste Fasta nogensinde! Så skynd jer at hype det i jeres lokale miljøer, spil noget ITC og kom til Jylland og spil 6 skide fede spil 40k i påsken!
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Hyner

Hvad sker der hvis man piller næse med den hånd man har en power fist på?

vejby

Er I ikke gået lidt i stå med jeres hype omkring Fastawar? Og mere vigtigt: kan man få det der logo på en pin, ligesom man kan få alt mulig andet på pins til Fastaval?

Flere begivenheder har kørt med deres egene pins man kunne få som deltager, så hvorfor ikke Fastawar?
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Spejderspillerens julefrokost skulle lige overstås! ;)

Fasta-hype!

Pins er en fin idé - vi har et par planer til fed merchandise som vi arbejder på, og det ryger klart på idé -listen
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Gorlak

Pins? Mener I sådan nogle små badges agtige ting til sin hammer-kuffert? Eller er det noget digitalt jeg ikke fatter hvad er? :D

Og som PrinceLarming siger, så skulle vi lige ud af et par blackouts før vi kunne hype videre :P
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 22 December, 2015, 12:52:41
Pins? Mener I sådan nogle små badges agtige ting til sin hammer-kuffert? Eller er det noget digitalt jeg ikke fatter hvad er? :D

Og som PrinceLarming siger, så skulle vi lige ud af et par blackouts før vi kunne hype videre :P

De der små badges med en nål bagpå. Men T-shirts eller krus ville også være fint. Bare det er gratis ;-)

Gorlak

Tror desværre Fasta har markedet for t-shirts og krus, men vi tænker allerede i swag så det ryger klart med i de tanker :D

princelarming

Så er vi sgu også på Facebook!

HER!

Hyner

Quote from: Gorlak on 22 December, 2015, 13:34:06
Tror desværre Fasta har markedet for t-shirts og krus, men vi tænker allerede i swag så det ryger klart med i de tanker :D

Fasta har markedet for T-shirts og Hoodies ja... Desværre er tøjet altid god kvalitet, og logoet... diskutabelt.
Dog ved jeg at der tidligere har været lavet "special wear" til Dirt Busters med andre tryk end de normale, så man kan vel evt kontakte wear afdelingen og forhører sig om muligheden for at få lavet en Hamme udgave?

Jeg ved dog at det IKKE bliver gratis stuff Vejby ;)

princelarming

Der køres videre med forskellige planer - det med Wear er da en idé - hvis mer-prisen ikke er fuldstændigt vanvittig...

vejby

Quote from: Hyner on 03 January, 2016, 18:22:06

Flere scenarier og/eller events har gennem tiden faktisk kørt med pins som blev delt ud til deltagerne gratis, så den må du længere ud på landet med  ;)

Hyner

Quote from: vejby on 04 January, 2016, 10:14:02
Quote from: Hyner on 03 January, 2016, 18:22:06

Flere scenarier og/eller events har gennem tiden faktisk kørt med pins som blev delt ud til deltagerne gratis, så den må du længere ud på landet med  ;)

Her talte jeg om hvis det skulle være hoodies/T-shirts købt igennem fasta's wear udvalg... jeg mener prisen på en hoodie plejer at være omkring 300,- og en t-shirt 100-150,-

Så det er ikke overvældende... dog ikke gratis.

Pins ved jeg ikke noget om.. men det er ikke noget fasta har gjort sig i, andet end sildesalater til arrangører.. som de så selv har skulle betale.
Så du må bare plage Asbjørn(Prinslarming) helt vildt... jeg ved han er pjattet med at blive plaget om ting  ;)

vejby

Jamen det er da også helt forskellige ting. Personligt kunne jeg godt fristes af et Fastawar-krus. Fastaval plejer vel at tage en 50-60kr for den slags men de skal selvfølgelig også have en del flere end turneringen selv ville skulle bruge.