News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Malifaux

Started by Jenova, 30 December, 2017, 13:28:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Ooooh så vil jeg også! :D

Jeg har iøvrigt lokket en ny ind i hobbyen, endnu en arcanistspiller, af en eller anden grund, men han skal have sit første spil med sit helt eget crew, på tirsdag. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Jenova

Nå, så var det turneringstid igen. Erik holdt en turnering ved Nørdmarked inde i DGI-byen.

Der var malekrav, så der havde været gang i den store pensel (ret unødvendigt, da jeg bare endte med at spille det jeg plejer). Man kunne medbringe 2 masters og samlet 100 soulstones at vælge sit crew fra hver kamp. Jeg tog Lilith og Titania med.

Spil 1:

Guard the Stash
Vendatta (Morten, mig), Guarded Treasure (mig), Covert Breakthrough (Morten), to andre som var svære.

Første spil var Guard the Stash mod Morten og hans Arcanists på et lavabord, der var rigtig flot men også meget åbent. Morten havde en liste med Raspy og Ironsides og en del Raspy support, som jeg husker det. Jeg tænkte at Raspy ville være god på det bord, men Ironsides ville også være hæderlig til Guard the Stash.

Jeg har været på et Titania kick, Så jeg tog Titania, Nekima, Emissary, Baby Kade, The Thorn, Pukey og en Cyclops. Jeg bliver ved med at bilde mig selv in, at Cyclops Icewall er lige så god som Liliths træer, hvilket absolut ikke er tilfældet. Morten valgte Raspy med en masse Frozen Heart support.

Jeg valgte deployment og forsøgte at finde noget cover (svært med en del HT3 figurer på 50mm baser). Jeg startede med at liste lidt forsigtigt frem. Jeg havde Vendetta på Baby Kade og en December Acolyte, så jeg var nødt til at gemme Kade. Til gengæld undervurderede jeg igen Raspys skydning og fik Emissary skudt af bordet ret hurtigt. Han var en del af den gruppe, der skulle sikre mig den ene stash marker, og jeg fik aldrig helt fat i den side af bordet (hvor en Ice Dancer skøjtede ned og fik fuld points fra Covert Breakthrough). Morten var god til at blokere min adgang med Ice Pillars. Titania besluttede sig til sidste at forsøge at skære lidt ned på antallet af Raspys venner, og der var en underlig Vendetta kamp i den ene side, der involverede begge Vendetta ofre og mordere. Den del endte med 2 pts. til os hver. Jeg præsterede flere gange at glemme, at jeg havde Guarded treasure, så ingen pts for den.

Kampen endte 8 (3 for Stash, 3 for Breakthrough, 2 for Vendetta) - 2 (2 for Stash, 2 for Vendetta) til Morten.

Morten spillede et godt kontrolspil, og jeg spillede sgu lidt dårligt. Især dårlig brug af Nekima, som nærmest kun var aktiv i en tur.

Spil 2:

Ours
Show of Force (Steffen), Guarded Treasure (mig), Dig their Graves, Take one for the Team (Steffen, Mig), Hold up Their Forces?

Flere Arcanists i spil 2. Steffen havde Ironsides og Sandeep med. Jeg var fristet til at tage Titania pga. Dig their Graves, men bordet var et bedre Lilith bord, og Lilith er mere mobil. Steffen valgte Ironsides med mages, Josh, Steamfitter og de tematiske Ironsides valg Perfomer og Shastar Vidiya Guard (så smager det vel lidt af Deep after all). Jeg havde taget Lilith, Hooded Rider, Emissary, Lelu og Lilitu, Baby Kade, Pukey og Effigy.

Vi havde begge 2 upgrades, der kunne tælle på Show of Force, men mine sad på Baby Kade og Hooded Rider, men Steffens sad på Josh og Vidiya Guard. Min lyst til at stå inde på midten sammen med dem og Toni var ret begrænset, så jeg valgte i stedet Guarded Treasure (fordi jeg ikke lærer af mine fejl) og Take one for the Team på Baby Kade. Take one for the Team er sådan et dejligt scheme, som man kan tage, hvis men regner med at ens modstander spiller klart bedre.

Spillet startede med at jeg ikke helt fattede strategien (og hvad table quarters betyder) men det fandt jeg så ud af. Jeg rykkede frem og gemte mine figurer bag tærren. Emissary nåede at summone 3 changelings ($$$$$) og Hooded Rider nakkede Vidiya Guard. Lelu lagde scheme markers til Guarded Treasure, men hans venner i den anden ende af bordet glemte, at jeg havde taget det scheme (IGEN). Ironside chillede lidt i midten sammen med Josh og vi scorede begge Ours mens kun Steffen fik points for schemes (Show of Force).

I de næste ture udviste Ironsides et uforklarligt had mod Pukey og styrtede hen over bordet. Med sine WP/DF 4 og Incoporeal var Pukey ikke lige sådan at vippe af pinden og skyggeboksede med Toni i ca en tur. Lilith nakkede en mage, satte noget skov og glemte alt om Guarded Treasure.

I tur 3 præsterede Ironsides at nakke Pukey og rykkede frem mod Hooded Rider. Heldigvis var fordelingen af figurer på bordet sådan, at jeg fik points for Ours mens Steffen ikke gjorde. Til gengæld skar Ironsides heftigt ned på antallet af mine figurer. Ved et mindre mirakel fik jeg også pts. for Guarded Treasure.

I tur 4 kastede jeg diskret Baby Kade hen foran Ironsides som promte lavde en masse Mortal Kombat combos og gav mig 3 pts for Take one for the Team. Jeg havde konkluderet at Steffen også havde det scheme, og jeg havde ikke råd til at give han 2 eller 3 pts, så jeg trak mig ned i det ene hjørne og gjorde et halvhjertet forsøg på at dræbe Steffens steamfitter med terræn. Jeg vurderedede det som usandsynligt, at Josh havde Take One for the Team, så jeg sendte et par Changelings efters ham. Når de låner Joshs angreb, bliver han lige pludselig til et stykke 9 wds, def 5 toilet papir. Steffen præsterede dog at holde ham på 1 wound med noget soulstone lifesupport, og så rendte den store mand sin vej med de skumle børn i hælene (jeg ville ønske, jeg havde taget billeder!)

Det viste sig at Steffen ganske rigtigt havde Take one for the Team på steamfitteren, så spillet endte 7 (3 for Ours, 3 for Take One, 1 for Guarded Treasure) - 6 (3 for Ours, 3 for Show) til mig.

Next up: Spil 3

Jenova Painting -  Like watching paint dry

Jenova

Spil 3:

Headhunter
Undercover Entourage (Rasmus og mig), Setup (mig), Search the Ruins (Rasmus?) Eliminate the Leadership, Recover Evidence

Rasmus havde Nico og Seamus med. Jeg valgte Titania med hendes Master-killer upgrade (ekstra skade mod masters og ingen healins/SS brug) for at åbne op for i det mindste at true med Eliminate. Titania og hendes crew er også gode til Setup og Entourage, og kan godt bruges til Search. Jeg spillede Titania, Nekima, Emissary, Lilitu, Doppelganger, Thorn og Pukey. Rasmus valgte Seamus med Do You Know Who I Am, Sinister Reputation og Decaying Aura, Copycat Killer, Asura, Yin, Chiaki, 1 x Belle og 2 x Doxy. Rasmus blev ikke overvældende glad for at se Titania i stedet for Lilith.  ;D Jeg valgte Entourage fordi den som regel er nem og Setup på Yin, fordi jeg tænkte, at jeg nok ikke ville få nakket hende alligevel, og hendes mobilitet er begrænset.

Jeg havde lyttet til noget af Schemes & Stones podcasten om Boo! Seamus og Rasmus forklarede det også fint, før vi startede. Min taktik var at sprede mit crew lidt ud og så ellers prøve at bruge lure/place til at isolere Seamus' support. Tur 1 startede med at Seamus skød Thorn og flippede Red Joker på damage.  ??? Hun smed et hoved, som jeg samlede op og troede jeg fik points for, fordi jeg tilsyneladende ikke kan læse et helt kort. Heldigvis fandt vi ud af det senere, så jeg ikke fik points. Emissary lavede nogle changelings.

Næste tur nakkede jeg Copy Cat Killer. Seamus hoppede lidt rundt og paralysede men fik ikke så meget ud af det i tur 2. Titania åd et nasty debuff fra Yin og blev så luret frem og tilbage af Rasmus' damer og min Lilitu+ doppel. Jeg fik hendes heldigvis tilbage i range, og slog hende med min emissary for at fjerne debuffet. Jeg nakkede en Belle og snuppede hovedet.

Tur 3 blev jeg overmodig og sendte Nekima efter Seamus. Hun åd næsten alt hans health hvorefter han healede det hele igen og fik paralyzed Dobbel og Nekima. de fik begge slag fra Emissary og Paralysis blev fjernet. Jeg snuppede en Doxy, men fik hende ikke helt dræbt.

I tur 4 fandt Rasmus ud af hvem den virkelige Copycat Killer er, da Doppelganger og en Changeling lånte Seamus gun og pløkkede løs. Jeg samlede et hoved op, og gik diskret igang med at spamme schememarkers rundt om Yin. Nekima chargede Asura og tog hende til 1 wound. Der foregik en masse WP dueller og pushes rundt omkring men ikke noget der virkelig battede.

I tur 5 bevægede Seamus sig ned i min deployment zone som forventet. Asura mistede sit hoved og jeg samlede det up. Yin puttede et debuf på Titania, så hun ikke kunne gå. Emissary fjernede debuffet, Titania åd de scheme markers Rasmus skulle bruge til Search og skubbede sig ned i hans deployment zone.

Spillet endte 9 (3 for Headhunter, 3 for Entourage og 3 for Setup) - 3 (3 for Entourage) til mig.
Jeg tror Rasmus skulle have valgt Nico til dette her spil (selvom jeg godt kan forstå, hvis han er træt af ham). Boo! Seamus gør ikke så meget skade med dette her crew. Copycat Killer og Seamus er de eneste, der virkelig gør skade, og de er begge to ranged. Titania er virkelig god til at ødelægge fjendens Setup og Search, men jeg ved ikke, hvad Rasmus ellers skulle have taget. Derudover fik jeg summoned 3 changelings ret hurtigt, så jeg havde også activation control, og doppelgangeren kan nemt samle hoveder op.

Jeg endte som #3 igen. Det kan jeg kun være tilfreds med. Det var 3 sjove og udfordrende spil. Fedt at spille både Titania og Lilith. Glæder mig til at øve mere med dem  :)

Honsou

Jeg troede ellers du var hende vi alle kendte som "tjekker schemes hver tur"? Så glemmer du bare guarded treasure igen og igen?  :o

Men jeg kender allerede forklaringen: VARMEN!! Det var latterligt varmt derinde.  :-\

Min taktik med at få kulden ved at spille på isbordet, virkede desværre ikke... til gengæld havde jeg 2 gode spil der varede 1½ time. Især at fjerne Lone Swordsman og Yasunori uden de slog en eneste gang, var fornøjeligt... det var det faktisk også at table en desillusioneret Steffen. :D

Jenova

Jeg har fået spillet mod Asbjørn (med Lilith) og mod Rasmus (med Titania). Begge spil var hyggelige og afslappede, og jeg fik hevet sejret hjem. Jeg er også så småt igang med at male "The Thorn". Figuren har ingen øjne - jeg kan ikke huske hvad fluff årsagen er, men hun er en undead fe, så jeg forsøger mig med en lidt grønlig hudfarve.

Honsou

God hudfarve, hun skal alligevel være grønlig og rådden, efter næste besøg hos mig. ;)

Men seriøst, hudfarven er rigtig fin til hende. :)

Jenova

Jeg er også vældig fint tilfreds :) Jeg er ret glad for hende i et Titania crew, men jeg er sådan lidt ubeslutsom mht. at tage hende med i et Lilith crew. Card draw er jo altid dejligt, men det er stadig 7 pts som man kunne bruge til noget andet.

Jenova

Jeg har malet mine måledimser. Jeg er så glad for dem - især min regnbue 10 inch. Jeg elsker jo mine gadgets.  8)

5 inch er forresten orange. Det kan man ikke rigtig se på billedet

Honsou

Quote from: Jenova on 08 July, 2018, 19:47:09
Jeg er så glad for dem - især min regnbue 10 inch. Jeg elsker jo mine gadgets. 
Det er muligt det er fordi det er weekend, men det lyder altså ret frækt, det der. :D

Jenova

Quote from: Honsou on 08 July, 2018, 20:19:30
Quote from: Jenova on 08 July, 2018, 19:47:09
Jeg er så glad for dem - især min regnbue 10 inch. Jeg elsker jo mine gadgets. 
Det er muligt det er fordi det er weekend, men det lyder altså ret frækt, det der. :D

Ja, det er da egentlig rigtigt. Det havde dog nok været lidt frækkere med et andet billede.....  ;D

Jenova

Jeg har da helt glemt at skrive om Wyrds nye alternative Ulix Nightmare crew, som kan bestilles mens Gencon er igang:

I love it. Jeg er egentlig ikke særlig vild med My Little Pony, men der er masser af potentiale i dette her crew. Jeg har gået med planer om at spille Ulix, så timingen er også god. Jeg håber bare at Wyrd laver nogle alternative grisebasser-ponyer også.

Der er også bestilt tokens. Jeg regner med at bruge nogle af disse her token til andre factions også. Smilende pøllebæ scheme markers er smukke.

Honsou

Ak ja, her bruger man tid og penge på flot terræn, og så bliver Malifaux bordene bare forvandlet til diskoteker der skærer i øjnene, fordi pøblen har forelsket sig i neon-farver, som var det 80'erne. ;)

Jenova

Jeg har fået samlet nogle af mine ponies  :D

Jeg var til turnering i Høng igår. Jeg spillede 2 x Lilith og 1 x Titania. Jeg glemte lidt mange regler, da jeg spillede Titania, og jeg var ret tæt på at lave mit sædvanlige fuckup med Lilith, da jeg spillede "Ply for Information", men jeg endte med at vinde alle 3 spil. Det betød at jeg vandt turneringen for næsen af Erik, som også vandt 3 spil.

Jeg fik et lyserødt Day Glow Dreamer sæt i præmie og en lille præmie for bedst malede figur også  :D

Først spil mod Daniel med Neverborn Jacob Lynch:

Standard
    [mask] Symbols of Authority
    [mask] Punish the Weak (mig)
    [1] Covert Breakthrough (Daniel)
    [4] Hold up their Forces
    [12] Vendetta (mig)
    [13] Public Demonstration (Daniel med 3 Illuminated)

Daniel havde
Lynch med Cheating Bastard + andre upgrades
Huggy med nogle upgrade
Mr. Graves
3 x Illuminated
2 x Gupps

Jeg havde
Lilith med Beckon Malifaux, Song of Blood
Cherub
Barbaros med Malifaux provides (som jeg glemte at bruge)
Bad Juju med Fears Given Form
Baby Kade med Depression
Doppelganger
3 x Terror Tot

Steven har postet nogle gode billeder på fjæsen:

Huggy får tæv

En Torror Tot er blevet til en Depleted (don't let your tots do Brilliance)

Jeg fik 3 pts for Vendetta (Baby Kade OP), 3 pts for Punish the Weak ved at nakke Gubbs, Illuminated og en Depleted som blev summoned ud fra en død Terror Tor.
Daniel fik 2 pts for Public Demonstration (jeg havde lugtet lunten og lod Barbaros løbe væk fra en Illuminated). Ingen pts for Covert Breakthrough fordi han var presset for langt tilbage mod sin deployment zone the meste af spille.

Spillet endte 9-4 til mig.

Generelt var jeg vældig tilfreds med mit crew. Alle gjorde det godt undtagen Barbaros, som aldrig rigtig gør noget.

Jenova

Andet spil var mod Nicolai med Arcanists (Kearis)

Flank
    [2017] Extraction
    [tome] Eliminate the Leadership
    [2] Dig their Graves (mig)
    [6] Inescapable Trap (mig)
    [7] Show of Force (Nicolai)
    [8] Search the Ruins (Nicolai)

Nicolai spillede

Kaeris
Robot-totem
Firestarter
Joss
Johan
3 Fire Garmin

Jeg havde
Titania - Pact with the Grave Spirit
Gorar (WTF)
Aeslinn - A Thousand Faces
Tooth
Thorn
Claw
Emissary med Titanias Conflux
Bultungin

Kaeris er landet midt i mit crew. Hun kender tydeligvis ikke farerne ved pony-pølle markers

Min Emissary lister frem mod Extraction markeren.

En terror tot slår på Joss med hans eget angreb

Jeg klumpede alt for meget sammen om noget Hazardous som min Emissary brugte til at hele med. Jeg summonede 2 changelings tur 1, og Kaeris fløj midt i mit crew. Der var en masse burning, men Kaeris overlevede ikke. Jeg fik alle pts på Dig og Trap pga. scheme markers. Nicolai fik alle pts på Show of Force men kun 1 på Search fordi Titania æder scheme markers.

Spillet endte 9-6 til mig

Seb

Changelings er mega gode mod Joss. Ignorere alle hans defensive ting når han blive tæsket med sit eget våben :D
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Honsou

Jeg synes den døde lidt, den Høng-fortælling? :)

Waaargh

Det var nogle metal figurer fra Mailfaux der fik mig til at dykke ned i alternative producenter til de helt store, Guapo. Tror det var Lady Justice eller den ene af Viktorias.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Jenova

Quote from: Honsou on 06 September, 2018, 13:14:11
Jeg synes den døde lidt, den Høng-fortælling? :)

Undskyld! Der gik lidt hus-sælgeri i den.

Spil 3:

Mig:
Lilith, Lilith box, Baby Kade, Dobbelganger, Bad Juju

Casper:
Hamelin, Hamelin Box, Strongarm Suit, Midnight Stalker, noget rotte bullshit

Tur 1-4

Vi spiller denial. Ingen får ply. Vi vil umiddelbart begge få lidt pts på "Surround them".

Tur 5.
Vi er tydeligvis lige på pts (2-2). Vi har samme antal ply. En terror tot slår på Hamlin, flipper Red Joker på -flip. Hamlin mister sin ply. Det er virkelig sjovt. Jeg vinder  ;D

Honsou

Vi ventede længe, men SÅ kom en detaljeret rapport med lækre billeder jo til gengæld så. ;)

Jenova

Quote from: Honsou on 24 September, 2018, 19:06:04
Vi ventede længe, men SÅ kom en detaljeret rapport med lækre billeder jo til gengæld så. ;)

Nogle ting er værd at vente på!

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Jenova

Quote from: rosenaa on 24 September, 2018, 19:16:07
Hvad for et hus ?

Det ligger 500m fra det nuværende, men det er dobbelt så stort, og der er plads til et hobby rum  ;D

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Indflytterfest!

Malifaux hyggedage!!

Jenova

Altså, jeg satser da på, at der er plads til at afholde Fredensborg Faux i stuen  ;D

Vi overtager det først pr. 1. januar. Så skal der nok komme lidt billeder