News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

regelspørgsmål om Chaos Spacemarines Troops

Started by tumling, 02 December, 2006, 23:51:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tumling

Jeg ser i codex at der står unde weapons for almindelige troops "Each model may have a close combat weapon and either a bolter or a bolt pistol". Mit spørgsmål går så på hvorfor man skulle vælge pistol og ikke bolter. et Close combat våben og bolter er vel altid bedre end et close combat våben og pistol, eller er der noget jeg ikke lige har tænkt på ??

Mvh

Michael

Mads O

Ja, det er der da.
Med en bolt pistol og et CCW får du +1 attack i nærkamp...

Det er da en temmelig vigtig ting at overse, skulle jeg mene...
IRL: Mads Ole Gaardsted, medlem af FROB.
Tjek min Beastmen blog lige her: klik på mig!

tumling

det gør man vel også ved CCW + bolter så, det kan man jo også bruge sammen, det står der jo ihvertfald i codex.

Mvh

Michael

Stephan

En Bolter er ikke en pistol og kan derfor ikke give ekstra angreb, med mindre de har True Grit.
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Excelxor

Det er kun ved Bolt PISTOL og CCW man får det ekstra angreb (har ikke lige regelbogen på mig pt, så kan ikke give et sidetal).
Det er kun hvis dine tropper har special regler "True Grit" at de får et ekstra angreb når de har en bolter.

tumling

Ifølge regelbogen får en model et ekstra angreb i nærkamp hvis de har et CCW våben. Det ekstra angreb får de vel så fordi de har et CCW våben i den ene hånd. Om de har en bolter eller pistol i den anden hånd er vel ligegyldigt i den forbindelse ??

Mvh

Michael

Sarke

Quote from: tumling on 03 December, 2006, 11:48:15
Ifølge regelbogen får en model et ekstra angreb i nærkamp hvis de har et CCW våben. Det ekstra angreb får de vel så fordi de har et CCW våben i den ene hånd. Om de har en bolter eller pistol i den anden hånd er vel ligegyldigt i den forbindelse ??

Mvh

Michael

Det er desværre ikke rigtigt.
Det ekstra angreb for CCW for du kun når modellen har to. F. eks. 1 CCW og 1 pistol eller bare 2 CCW og en bolter gælder ikke som CCW med mindre modellen har True grit
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho