News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Max Power Dice / Bound spells ?

Started by Skovtrolden, 29 December, 2006, 08:21:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skovtrolden

Prøver at lave en turneringslignede hær, ikke til en bestemt, men bare sådan en generel en der kan tilpasses nemt til den specifikke turnering.

Hvor mange powerdice passer dette til ?
Warrior Priest prayer lev. 4 ?
Arch Lector prayer lev. 5 ?
Ring of Volans med Conflegeration of Doom (11+ to cast)

Hvor mange Power dice og Dispell dice må man normalt have med ?

Simonp

Oftest hedder det 9 eller 10 powerdice brugt per tur (du må gerne generere flere).
Normalt tæller en bound spell som 1 terning i dette regnskab.

Så dit eksempel tæller som 3 powerdice hvis der kastes 3 bound spells.

Hvorvidt powerlevel 5 eller højere boundspells som lectorens og ringen måske skulle tælle to eller flere terninger er et åbent spørgsmål da jeg ikke tror nogen turneringer har lavet regler med den nye empirebog i tankerne.

Skummelkrat

Oftest er det sådan, at den første bound spell og scroll tæller for 1 terning, mens de efterfølgende tæller for to.

Det gør, at de fleste har 8 offensive terninger samt en bound spell og 5 defensive terninger med 3 scrolls. På den måde er magifasen ganske balanceret.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Skovtrolden

Øøøøh, er det en eller 2 der er det mest alm. ?

Jeg regner med
Arch Lector (2 bound spells pow. lev. 4)
Warrior Priest (1 bound spells pow. lev. 4)
Warrior Priest (1 bound spells pow. lev. 4)
Lv. 2 Wizard

Er det for meget til de fleste turneringer ?

Overhamsteren

Det vil til de fleste turneringer give:

Basic pool: 2
Lvl 2 mage: 2
1. bound spell: 1
2. bound spell: 2
3. bound spell: 2
4. bound spell: 2

Total: 11

Maximum er oftest 9 eller 10.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Simonp

Det skal måske lige understreges at man normalt gerne må generere mere end maximum. Det er terninger der faktisk bruges som maximum henviser til.

Skovtrolden

Det lyder som om jeg spilder point på magi jeg ikke får brugt. Jeg har oven i købet givet min Wiz. Rod Of Power, men hvad mening er der i at gemme PD hvis jeg allerede er oppe på max. DD og PD ?

Hvis jeg degraderer ham til Lv. 1 og ikke tager en dispell scroll med er jeg nede på 10 PD (3 ægte +Bound spells). og 7 dispell, med Rod Of power kan han overføre en PD til dispell pool, og dermed give 9 PD og 8 DD, lyder det som noget der kunne holde turneringsmæssigt ?

Skummelkrat

Det er da bedre at have 7 terninger og 2 scrolls, synes jeg. Så er du sikker på at stoppe visse spells, hvor du ellers risikerer at slå ettere.

Forresten så jeg lige din første post, hvor du nævner Ring of Volans med conflagration of doom. Du er vel klar over, at du skal slå om, hvilken spell ringen har. Det er kun lore, som du selv må vælge. Du kan lige så nemt få en fireball.

Martin Skummelkrat

Skummelkrat

Der er noget, som Overhamsteren og jeg har glemt at nævne. Bound spells, som er one use only, tæller ikke med i terningeregnskabet. Dem kan man frit tage med. Det samme gælder som regel power stones.

Martin Skummelkrat

Fah Uhl

Morks spirit totem tæller for de ranks man starter med eller tæller det altid for 3?

Power dice er vel kun dem man starter med og ikke mulige PD. Skulle en orc shaman have Idol of mork er der jo mulighed for en frygtelig bunke PD, men tæller de så længe de bare er in potentia?
"The mind is like a parachute - it doesn't work if it's not open - Frank Zappa

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

ul

FahUhl, du har misforstået noget.

Der er INGEN begrænsninger på hvor meget hæren må genere, kun hvor meget du må bruge.

Så det er irrelevant hvor mange ranks et med morks spirit totem har.

Du må hjertens gerne genere 20 PD og 10 DD og have fire scrolls.

Du nu bare maks bruge 10 PD og 3DD per magic phase.

Indrømmet, det er en jævnt dårlig ide at genere alt for meget ekstra, det er bare spild af point.
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

Overhamsteren

Quote from: Skummelkrat on 08 January, 2007, 17:11:13
Der er noget, som Overhamsteren og jeg har glemt at nævne. Bound spells, som er one use only, tæller ikke med i terningeregnskabet. Dem kan man frit tage med. Det samme gælder som regel power stones.

Lige for at specificere når nu jeg inddrages som glemsom:

I et "du må max bruge X terninger" system tæller one use only items på lige fod med andre terninger og items i den tur de bruges, dvs hvis du allerede har terninger/bounds nok til at nå maksimum antal terninger, så skal du undlade at bruge nogle af de normale ternminger/bounds for at "få plads" til dine one use only terninger/bounds når du vil bruge dem.

I et system hvor du får en powerscore alt efter hvor mange terninger/bounds du har med, er one use only terninger/bounds helt rigtigt ofte undtaget.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0