News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Evaluering af ETC

Started by Gulbech, 14 August, 2007, 11:51:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gulbech

Hej drenge

Tak for en hyggelig tur :) tænkte vi burde lave en evaluering af ETC turen, for at bedre kunne forberede os til næste år.

Dette er mest et oplæg til diskussion omkring hvad gik galt og hvad der skal gøres bedre.

For det første var vi ikke godt nok forberedt i forhold til andre hold. Italien havde spillet adskillige test spil mod vores hære for at lære at håndtere dem, vi er ikke engang i nærheden af dette niveau.

Valg af hære var forkert. HE hæren var en direkte fejl, og burde nok være blevet test spillet mere for at finde ud af om den var korrekt at tage med. Her ville Chaos dwarf eller empire have været bedre.
Deamonic legion kan bestemt også diskuteres om den har sin plads, og om den skal være kaptajn hær. Jeg synes den kan have problemer mod flere hære, specielt med det sparsomme terrain der var på borderne. Hvis den skal bruges skal det mest være som counterhær mod woodelf, hvor jeg mener den står godt. Men som kaptajn hær møder den for mange dårlige matchup - derudover er den alt for nem at spille draw imod, hvis man ikke ønsker andet.

Sidst mener jeg også vi skal se på matchup, i flere spil mente de fleste af os at vi havde fået gode matchup, men alligevel tabte vi mange af kampene. Synes vi skal finde ud af om vi taber de kampe som vi vælger eller hvordan dette ser ud.

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Vedel

Hej allesammen, og tak for en rigtigt hyggelig tur, som det endnu engang var. På trods af det skuffende resultat.

Fuldt fortjent sejr til Italien. De var en klasse over os andre med hensyn til forberedelse og så videre. De ville vinde det her trofæ mere end os andre. Alligevel vil jeg så ige at det var for ringe af os vi ikke tog 2.pladsen. Polen og Tyskland skulle have været sat på plads.

Ting der skal ændres til næste år er primært playtesting, playtesting og atter playtesting. Vi laver en WE-killer army, styret af Grøfte, som vist ikke var playtestet en eneste gang, og den vinder ikke en eneste gang imod WE på trods af 4 eller 5 forsøg. Det er ikke godt nok. Så simpelt er det. Vi skulle have valgt Skummelkrats udkast som hær eller gjort noget HELT andet. Det var en kæmpefejl, som jeg i sidste ende mener koster os chancen for at vinde. Vi kunne have skiftet denne hær ud med Empire og brugt denne som Kaptajnhær, og så Ask's Dæmoner som counter til WE. Havde været en langt bedre plan.

Desuden var Mikkels Lizards heller ikke konstrueret korrekt. Vi bruger ham som madding og sætter ham tidligt ind og så¨går det ikke at have Slann uden 2+ Ward når vi ved de andre har dværge og empire i stort set samtlige teams. Det var det rene selvmord, hvilket desværre også blev bekræftet. Hærene vi sætter ind som madding skal være langt mere defensive, og i stand til at spille point denial på mange områder. På trods af vi holdte mine rotter tilbage og først satte dem ind som tredjevalg, så røg jeg alligevel op imod nemesis-modstanderen TK i to vigtige spil imod Italien og Polen. De kan holde den TK tilbage, og så sætte den ind mod mig, så spørgsmålet er egentlig om ikke mine rotter bare skulle have været kastet først ind hver gang, og så måtte vi have taget det som det kom. Hvis de ville matche mig med TK så gjorde de det alligevel.

Et andet problem var at vi ikke vandt vores "gode" matchups. Vi brugte Asgers TK, Kents Bretonnia og Wilhelms HE som primære countere, og kun Asger lavede de "sikre" sejre, mens vi slet ikke kørte nok point hjem med de to andre.

Vi kan og vil forbedre dette års præstation, hvilket jeg tror vil ske allerede til næste år hvad enten det bliver i Polen eller Italien. Training camp kan være vejen frem.

We'll be back !

MVH Vedel

Ps. Endnu engang tak for en hyggelig tur til alle ;D

One rat to rule them all:-)

El Rey

Grunden til vi ikke kastede dig ind først gang, var jo at Polle så kunne vælge det bord med en eller flere skove på. Det kunne jo være væk hvis han ikke kom frem hurtigt. Men du skulle være fremme før LM og det mener jeg også du var de fleste gange.

Bret hæren er god, men ikke den bedste counter hær. Tror den vil være bedst som en overall hær som champion skal bruge.

Gulbech

Enig med Kent her, tror bretonia havde været en bedre kaptajn hær. Den er god mod alt, lidt ligesom DL, bare en smule bedre og svære at spille draw imod.

Derudover tror jeg faktisk at Mikkel og Kent skulle have byttet hær.
- Ask Gulbech Jensen

Jan D'Souza

Jeg synes også det ville være smartere at bruge DL som counterhær. Primært mod WE. Sidste år virkede det ganske fortrindeligt. Derudover følte jeg mig virkelig også presset som HE spiller mod WE. Her snakker jeg om det testsspil jeg spillede mod Polle, hvor jeg oplevede at bare lidt modgang begynde kunne betyde at man skulle hive tricks op ad lommen for at være nogelunde med. Jeg tabte testspillet med 600 pts.
Jeg er derfor enig i at HE skulle være blevet hjemme. I hvert fald indtil næste år. Jeg sad og kiggede på nogle af de chaos dwarf hære der var. Pænt onde. Så en sådan liste eller som Vedel siger en Empire liste. Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på at det kunne være godt med en VC som counterhær. Den kan virkelig skrabe point sammen.

Det er dejligt at høre i havde en god tur, hvilket selvfølgelig er det vigtigste. At i ikke vandt - ja det er direkte skuffende ;) Ej, en 4. plads er bestemt ikke en dårlig placering.

Asger

Vidunderlig weekend ;D

Jeg har skamrost den masser af gange allerede og vil ikke g?re det igen, igen, igen...

Hvad vi skal arbejde med er h?rene, de var simpelthen ikke helt gode nok til de match ups vi kom i. De skal stadig lige tunes lidt mere til parrings systemet, og vi m? desv?rre nok indse at der er en 2-3 spillere der bliver tvunget til at tage den kedelige tjans at spille h?re der f?rst og fremmest er sv?re at tabe med. Med andre ord point denial h?re i en eller anden afskygning.
Der skal ogs? laves nogle deciderede anti skyde h?re som vi kan s?tte ind mod deres h?re. Det m? kunne lade sig g?re at finde p? noget der.

S? er der en uges sommerhus med druk og playtesting lige inden turneringen :)

Asger

PS Jo en 4. plads er en d?rlig placering. Siger Asger med 102 pts ud af 120 mulige ;) Jeg giver selvf?lgelig hele skylden til resten af holdet minus Polle og Vedel. Resten af jer var ubrugelige ;D

Gulbech

Nå nå skal vi alle trækkes ned i sølet, vil lige sige jeg hentede flere point hjem end polle :P men Polle var også ude i nogle dårlige matchup så er slet ikke så dårligt. Det er mest at vi ikke vinder de spil vi selv parer som er skidt.
- Ask Gulbech Jensen

Shadow Warrior

Hey gutter! Tillykke med 4. pladsen! Sgu da flot nok. Men mon ikke i kan gør det beder næste år.. Hvor mange hold var da med? Og hvem vant? Men det lyder som om at i hade en god tur så det er jo godt nok..

ses: Mikkel H ;) (Som er MEGA god til Hammer!!!)
"Using no way as way, Having no limitation as limitation". Bruce lee.

"When the power of love overcomes the love for power, the world will know peace." Jimi Hendrix 

-Mikkel H. Overballe,
Hugh M Hefner. <-- Profeten.  Member off the GD-mafia