News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Opfølgning på WFO

Started by Waywatcher, 21 August, 2009, 21:55:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Waywatcher

Hej!

Måske har I lagt mærke til at Hyperian og jeg har taget et spil virtuelt warhammer på en anden post i dette board. Jeg håber ikke det har virket som spam, selvom posten kom op på 8 sider. Vi har begge fulgt med i disse kampe andre steder på internettet og tænkte, at det kunne være sjovt at prøve - derfor spurgte jeg en moderator om det var okay at vi testede denne form for Warhammer.

Det har været rigtig fedt at folk har gidet hjælpe os når vi kludrede i reglerne, tak for det!

Meningen med denne post er at evaluere WFO (warhammer fantasy online) samt at høre om der er interesse for flere spil af denne slags.

Fordele:

• Kan spilles i alle døgnets 24 timer.
  • Alle hære kan spilles, blot man har deres Armybook.
  • "Bedre" taktisk overblik – sådan føltes det i hvert fald for mig
  • Gratis – paint og et middelmådigt billedredigeringsprogram er alt der behøves. (www.gimp.org - eksempelvis)

Ulemper:

• Tidskrævende! Vi har skyndt os gennem dette spil, og det tog alligevel en uge, så man skal væbne sig med tålmodighed.
  • Udfordrende (vil jeg vælge at kalde det J) – når man skal sidde og få styr på sit movement. Rotation kan være lidt træls, men det er ikke specielt computerteknisk svært.
  • Tillidskrævende. Spillet bygger meget på tillid – man skal kunne stole på hinanden, for selvom man let kan sidde og beregne afstande mellem to enheder skal man også begrænse sig – det er jo sjovere at gætte. ;)

Det var de rent umiddelbare ting jeg kunne komme på – det kan være Emil (Hyperian) kan finde nogle flere?

Til sidst ville jeg høre, om der er interesse for disse spil? Jeg får desværre ikke meget tid i øjeblikket, da studiestart venter, men jeg kan godt skrive en hurtig turtorial til hvordan man roterer  units, hvis der er nok interesse.

God weekend PF'ere!

Rasmus
Rasmus Jensen

Overhamsteren

Jeg synes det er meget fedt at der kommer en slags battle report ud af det, det flash-program jeg kender til(Lorenz) kan man også have tilskuere i, men det kræver jo at man er online imens kampen spilles, det her kan læses når man har tid.

Hvis jeg selv skulle spille ville jeg nok vælge Lorenz da det virker noget mere simpelt og er mere realtime.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0