News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Slaget på Heden

Started by Belial, 05 November, 2009, 21:26:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

I denne weekend står menuen på Slaget på Heden.

Jeg havde store planer om en bisset chaos-liste, men bleer og arbejde er kommet alvorligt i vejen.

Jeg regner med at bruge en modificeret version af min AFOD liste, men igen er jeg lidt hæmmet af hvilke modeller jeg har til rådighed.

Der kommer en del hærdede veteraner til SPH, så med min ikke eksisterende forberedelse har jeg ikke de store forventninger til en placering.

Det er lidt øv, men sådan er det bare. Jeg har mulighed for at låne JPs DG hær med raiders, hvilket nok er en bedre hær end min, men nu må vi se.

Regner dog alligvel med at berette lidt om weekenden i denne tråd.

MVH

Belial

Gulbech

Hej Morten

Kender godt når bleerne kommer i vejen, mangler selv at male 4 mænd til i morgen. Overvejede dog at konvertere en til en greater deamon of nurgle ;)

For at være helt ærlig tror jeg godt man kan regne med nogle rigtig bissede hære til SPH, ser ud til der kan være nogle huller i systemet der giver grimme muligheder. Har ihvertfald opdateret min egen hær lidt efter jeg fik dette at vide, selvom den også er langt fra optimal.

Bliver hyggeligt

Mvh
Ask Gulbech
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Iron Vault

Quote from: Belial on 05 November, 2009, 21:26:09
I denne weekend står menuen på Slaget på Heden.

Jeg havde store planer om en bisset chaos-liste, men bleer og arbejde er kommet alvorligt i vejen.

Jeg regner med at bruge en modificeret version af min AFOD liste, men igen er jeg lidt hæmmet af hvilke modeller jeg har til rådighed.

Der kommer en del hærdede veteraner til SPH, så med min ikke eksisterende forberedelse har jeg ikke de store forventninger til en placering.

Det er lidt øv, men sådan er det bare. Jeg har mulighed for at låne JPs DG hær med raiders, hvilket nok er en bedre hær end min, men nu må vi se.

Regner dog alligvel med at berette lidt om weekenden i denne tråd.

MVH

Belial

Jeg har en masse Iron Warriors du evt. kan låne.
Hvis det har interesse?

/Bjarne
Bjarne
Kasserer for Projekt Nexus, Hernings Sagnomspundne forening
for Traditionelle & Alternative Spil
Besøg Projekt Nexus her og på Facebook her

Iron Vault

Quote from: Gulbech on 06 November, 2009, 09:28:51
Hej Morten

Kender godt når bleerne kommer i vejen, mangler selv at male 4 mænd til i morgen. Overvejede dog at konvertere en til en greater deamon of nurgle ;)

For at være helt ærlig tror jeg godt man kan regne med nogle rigtig bissede hære til SPH, ser ud til der kan være nogle huller i systemet der giver grimme muligheder. Har ihvertfald opdateret min egen hær lidt efter jeg fik dette at vide, selvom den også er langt fra optimal.

Bliver hyggeligt

Mvh
Ask Gulbech

Huller i AFOD AS systemet er Belials skyld, da systemet er hans opfindelse.  ;D

Spørg til side, så kan jeg se nogle flere huller i AS, som jeg godt kunne tænke mig at få lukket/begrænset.
Men det bliver først efter SPH, jeg vil følge op på det.

Heldigvis, så er der allerede nu mange spiller der bruger det samme hul, så det opvejer det lidt.

/Bjarne
Bjarne
Kasserer for Projekt Nexus, Hernings Sagnomspundne forening
for Traditionelle & Alternative Spil
Besøg Projekt Nexus her og på Facebook her

Gulbech

Hehe bjarne var slet ikke en anklage - mere en betragtning. Troede i starten det var stille og roligt så lavet en sød hær. Indtil nogle gjorde mig opmærksom på deres hære, rent bisse :P

Men synes slet ikke du skal låne hæren til Morten, han skal da bare udfordres lidt ;)

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Belial

Hæ, ja der er stadig et godt spillerum for at lave ret så voldsomme hære under AFOD AS. En lettere trimning af skæget kan man vel sammenligne det med.

Det er pænt af dig med tilbud om lån af hær Bjarne, men jeg tror bare jeg tager lidt marines med. Så må jeg tage de tæv det giver. :)

MVH

Belial

Gulbech

Hvis du har nok Terminators Morten er det faktisk en af de bedre hære. Bare en masse stormshields, så skal det nok gå ;)

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Belial

Det troede jeg jo også til AFOD indtil mine terninger legede yatzy med 1'ere.

Altså når de ikke lige rullede 11 og 12 for Ld.  ::)

Men det bliver vel nok noget termie-snask.

MVH

Belial

Excommunicate

Husk Chaplain og Librarian, Morten! De er guld værd mod IG(og andre) :) Ellers er Pedro/Lysander også en fin inkludering. Det er bare ikke sjovt at miste 400pts fordi 3 bliver skudt og resten pludselig får Ld 0... hurra for Battle Psykers. Broken as hell!

Håber du klarer dig godt :)

Mvh
Simon

Belial

Jeg overvejde faktisk Lysander, men vælger vist en Librarian, så man evt. kunne stække eldar psychic også.

Og lige over Simon. :)

MVH

Belial

Belial

Det blev så min endelige liste til Slaget på Heden:

Librarian            
- Terminator armour & Storm shield         
* The Gate of Infinity
* Null-Zone

Assault Terminator Squad (10) (8 TH/SS, 2 LC)      

Terminator Squad (10)            
- 2 Cyclone Launchers              
- 2 Chain fist                 

Tactical Squad (10)            
- Powerfist                 
- Melta bombs              
- Combi-flamer              
- Meltagun               
- Lascannon         

Rhino               

Tactical Squad (10)            
- Powerfist                    
- Melta bombs                
- Combi-flamer              
- Meltagun                   
- Lascannon               

Rhino                 

Attack Bike                 
- Multi-melta                 

Attack Bike                 
- Multi-melta                 

Vindicator            
- Dozer blade      

I min første kamp mødte jeg Troels' nidder. Man skulle holde 2 objektiver i hvert sit quarter. Jeg skulle desværre være 1st player og der var night fight. I stedet for at klumpe mig sammen i det ene hjørne holdte jeg hele hæren i reserve, så jeg kunne se hvor nidderne søgte hen og muligvis udnytte det. Planen var at begge mine Tac squads skulle tage det fjerneste objektiv støttet af regulære termies, mens assault termies og resten skulle holde det andet objektiv nid-fri og/eller conteste det.
Det var lige ved at lykkes. Desværre total-failede en squad alm. termies deres 2+ save mod genestealers og det skubbede balancen på den ene front. En draw var i sigte, men min tac squad som claimede fejlede deres Ld i sidste øjeblik (sejren forudsatte at der kun var 6 ture, hvilket det også endte med).

15-5 til Troels.

2. Kamp var mod Niels' Dæmoner. Jeg har til dato stadig ingen anelse om hvad der er i det Codex og jeg bliver konstant overrasket over special rules etc. fra de dæmoner. Vi skulle spille plant the flag (rigger-agtig), hvilket hele Niels hær kunne samtidig med at de kunne droppe ned over det hele. Mine termies er simpelthen for dyre til at jeg tør deepstrike dem, så jeg regnede med at gå efter de 3 objektives i stedet. Niels var lidt uheldig i starten og mistede 1 lille squad plaguebearers til DS. Så vendte Niels' held til gengæld. 2 ud af 3 gange ramte hans 4 monstrous creatures med ALLE attacks og da jeg mistede halvdelen af mine Assault termies og termies til et absurt lavt antal normal armour saves var der bare ikke noget at gøre. Null-zone gjorde kun meget lille forskel da dæmonerne næsten hele tiden havde cover. Jeg kunne få et minor loss, hvis kampen var endt i tur 5. Det gjorde den ikke. Det var som en dårlig re-run af min kamp mod Simon Darre til AFOD.

20-0 til Niels.

I min 3. kamp mødte jeg Tc's bike/assault termie/land raider crusader hær.
Min hær er ret godt strikket sammen til at håndtere Tc's hær og Tc var ekseptionelt uheldig med sine Muliti Meltas (5 hits blev til 5 1'ere to-wound). Mine Cyclone Launchers gjorde dog deres til at kampen blev mere spændende (tror faktisk ikke at jeg ramte med mere end 2 skud ud af 4 på noget tidspunkt og et par gange var det 1 skud - BS4 blah...).

Kampen endte 15-5 til mig.

I min 4. kamp mødte jeg en Witchhunter hær med 2 Orgler, Land Raider, Masser af Sisters og IG'ere. Altså en hulens masse scoring units når man spiller i bands. Denne kamp blev dog egenhændigt vundet af mine Assault termies. De slagtede sig gennem min modstanders hær fra den ene ende af bordet til den anden. De dræbte 1 SoB squad, 1 Heavy Weapon squad, 1 special weapons squad, Inquisitor med retinue, 1 orgel og til sidst en IG squad som vandt spillet for mig.

Jeg vandt 15-5 (tror jeg glemte at undersøge om min modstanders land raider var Heavy eller dedicated - det kunne vist have gjort en forskel).

I sidste kamp mødte jeg endnu en Space Marine spiller med Land raider crusader og assault termies. Ligeledes havde han en Vindicator, assault marines anført af chaplain, 3 attack bikes m. heavy bolters og 2 tactical squad med Rhinos.
I spillene indtil videre havde mit held med terninger været skidt til moderat. Jeg skal lige love for at det vendte. ALT ramte og min modstander var monumentalt uheldig med sine lascannon skud og alm. terminator saves. I tur 2 havde jeg blasted modstanderens Vindicator og Land Raider Crusader (uden at assault termies'ene var kommet i position). Derfra var det virkelig op af bakke for min modstander Michael, som tog hans uheld med ophøjet ro og jokede endda fra tid til anden om det (en imponerende egenskab jeg ville ønske jeg selv besad lidt mere af). Min modstander lavede en enkelt fejl ved at charge en statue en smule for tidligt, hvilket fik mine assault termies i kamp og sikrede mig total sejr frem for 15-5.

Jeg vandt den sidste kamp 20-0

Da røgen var lettet havde jeg sikret mig en 8. plads, hvilket må siges at være tilfredsstillende.

Tusinde tak til alle mine modstanderer for gode kampe (på nær Niels - det var jo slet ikke en kamp ;) ) og især til Michael for hans fantastiske indstilling og humør.

MVH

Belial

PS: Jeg havde selvfølgelig glemt mit kamera i laderen derhjemme (2 dage i træk.. suk).