Muko og Dressings blog - A New Beginning

Started by Muko, 09 March, 2013, 17:18:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Muko

Jeg skriver her en langt fra lige så detaljeret Battle Report som sidst, da jeg ikke lige har overskud til at sætte hele aftenen af. Håber dog alligevel at det er læseligt, og at i vil synes det er interresant.  :)

Magi blev slået til (0 er Signature):

Festus - Lore of Nurgle: 0, 3

Liche Priest - Lore of Nekharian: 0, 5

Savage Orc - Lore of the Big Waaagh: 1, 4

Skink Priest - Lore of Heavens: 0, 3, 6

Necromancher - Lore of Death: 0, 4

Firebelly - Lore of Fire: 0, 4

Vampire - Lore of the Vampires: 0

Sorceress - Lore of Dark: 3, 5, 6

Engineer - Lore of Ruin: 2

Plague Monk - Lore of Plague: 2, 3

Jeg valgte Sword of Swift Slaying til min Daemon Prince, og Plague Flail til min Nurgle Herald da jeg fik dårlige Gifts  :)

Vi opdelte pladen så vi alle fik 3 ca. lige store deployment zones, hvor der var mindst 23" imellem alle figurer, og opstillede vores hær så godt den nu kunne være der. Det blev rimelig presset, og et større bord ville ha været idealt, og jeg var nødsaget til at sætte Stormvermins og Daemonettes til Reinforcements, mens Andreas tog sine Archers med Heirophanten der.

Runde 1:

Frederik:

Jeg fik første tur, og jeg brugte den til at rykke lidt diverse units frem som man bl.a. kan se på ovenstående billede. Ellers skete der intet overhovedet, hverken i magic eller skyde phasen.  :P

Christians:

Stonehorn failer sin Frenzy test og får charget Giant rats  :o ellers bare lidt blandet rykning.

Dobbelt Fireball på Hydra med miscast – laver 1 wound på Hydra og 5 wounds på Ogre enheden, samt mister selv 1.

Stonehorn flækker Giant Rats og overrunner ind i Hydra.

Andreas:

Får sendt sine Fanatics afsted ved at rykke mod min Daemon Prince, hvilket resulterer i at én når igennem og giver 2 wounds.  :P
Får desuden sendt sin Mangler Squig igennem Christians skrox unit og dræber 4 skinks og lægger du wounds på Kroxigorene.

Ellers ingenting udover lidt movement.

Runde 2:

Frederik:

Jeg får charget Savage Orcs med Daemon Prince, som kun giver 1 wound til Warboossen pga. af noget meget effektivt ansigtsmaling, og Warbossen leverer også et den anden vej. Jeg klarer Break testen uden problemer.

Desuden kommer mit Beast of Nurgle i combat med hans Sphinx, hvor ingen formår at lave nogen wounds.

Magic: Poison Attacks på Hydra vha. af lidt Skaven magi  :)

Crossbowmen skyder hans ene Fanatic og Hydraren destruerer Stonehornen og tager kun 1 wound selv af Impact Hitsene.

Christian:

Varghulfen råber YOLO og charger Hydra. Begge går helt amok i deres regenerering og skønt de tilsammen skader 7 wounds får de regeneret allesammen. Varghulfen vinder så combatten pga. af sit charge og får Hydraren til at flygte og fanger den, mens den løber ind i min Dreadlord. Hvem i alverden har fundet på de skulle koste det samme? Det er jo tydeligt at Varghulfen er langt bedre!  ???

Stegadon charger hunde, overunner ind i Necropolis Knights. Skinks charger Slaughterburte, som breaker og løber om og gemmer sig bag Chaos Warrior enheden. Hans forreste Ogre enhed charger mit Slave unit, som bliver stående på trods af at mange dør.

han raiser 10 zombier,  og skyder Mangler.

Andreas:

Combo charger Skrox  med en Chariot og sit Chaos Warrior unit. Alle skinks og Kroxigors dør. Han charger desuden mit Dark Elves Warriors unit med sin ene CHaos vogn og de breaker og løber på trods af Steadfast.  :( Hans Slaughterbrute rallier desuden, og hans anden Chaos vogn charger Christians zombier, hvor den får lov at stå stille en del tid.

I magi phasen får hans Liche Priest smidt -1 S og T på Daemon Prince og får miscast - 9 skeletter dør.

Både Sphinxen og Beat of Nurgle giver et wound denne combat. Daemon Princen kan ikke hamle op mod malingen, og hukkes i stykker uden at lave noget.

Stegadonen får dræbt en hel Necropolis Knight kun pga. af Impact, men får til gengæld heller ikke lavet andet, mens de får skadet den 1 wound igen.

Runde 3:

Frederik:

Det ene unit Slaves charger Andreas' vogne og holder dem hen. Jeg placerer mine Harpies foran hans Savage Orcs og smider en Wither på dem (-1 T resten af spillet!)  :)

Der warplightes en Ogre og slavsene der holder også ud. I Dreadlord og Varghulf combatten sker der absolut intet – samme mellem Beast of Nurgle og Sphinx.

Black Guard charger skeletter og dræber inkl. Crumbling 18.

Christian:

Saurusser charger giant som hopper ivrigt og dræber mange. Gianten tager en del wounds, men vinder combatten. Dog er der ingen der løber.

I magi phasen raiser han zombier, som holder ud mod Andreas' vogn.

Firebellyen laver sit Breat attack og får sådan dræbt de sidste slaver.

Black Guardsene finisher hans skeletter, og reformer.  :)

Andreas:

Chaos chariotten ved mig charger mine crossbowmen og dræber dem alle og løber videre.  :o

Han charger desuden saurusserne med sin Chaos Warrior enhed, og de detrueres alle på nær 1 og lorden, som tager flugten. Slaughterbruten der stoppede sidste tur får dræbt Christians Stegadon.

Savage Orcs charger og dræber de Harpies jeg har sat i vejen og beast of nurgle og sphinx kæmper videre.

Runde 4 og frem:

Jeg vælger at opsummere hvordan resten af spillet gik her, da det blev lidt rodet til sidst og jeg ikke fik skrevet alt ned desværre. Mine Plague Monks chargede hans Savage Orcs og smed endnu en Wither så hele unittet havde T2, hvorefter de brugte deres Plague Banner (re-roll to hit og wound) og dræbte alt på nær 3 orcs, Warbossen og Shamanen. Orcsene løb skrigene på flugt og blev fanget.

Black Guard enheden fik grindet sig igennem Christians Vargheist og de 5 Irongut som hans Tyrant have joinet, men hans Tyrant endte med at dræbe dem. Hans anden enhed Ogres blev dræbt af mine Plaguebearers. Min Dreadlord fik dræbt hans Varghulf.

Mine Daemonettes tog et charge fra Andreas' Tomb King vogne, og formåede over de sidste par ture at få dræbt alle vogne og få kongen til at crumble.

Sarurus Lorden rallier på Snake Eyes, og får smadret Slaughterbruten. Chrsitian sender hele sin Ghoul enhed mod Chaos Warriorsene som flænser alel Ghouls uden problemer. Vi blev enige om at den enhed var lidt for ond i sådan et hygge spil hvor man ikke skulle køre dødsstjerner.  :)

Det endte med en solid sejr til mig og Victory Points blev fordelt således:

Frederik: 4882 pt.
Andreas: 2567 pt.
Christian: 1590 pt.

Generale kommentarer: Super sjovt spil og herligt at prøve nye racer og komme mod dem man selv spiller! Desværre blev det lidt rodet og banen var stærkt presset da modellerne simpelthen bare fyldte for meget. Det med at dele banen op i 3 var også lidt tricky. Spilformen kan anbefales, men nok mest hvis man har et bord der kan rumme lidt mere end mit  :)