News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Disembark cautiously

Started by Theis, 23 April, 2017, 09:56:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Theis

Hvis man kører ind i dangerous terrain og units som er berørt af dangerous terring disembarker.
Så går jeg ud fra at de skal lave et dangerous terrain test.
Men kan man vælge at "Move cautiously" og dermed få et re-roll?

JacobFrandsen

Tror ikke at disembark er et move. Jeg vil derfor ikke mene, at du skal slå DT test.

Hvis du ser eg. overwatch-reglerne, så skelnes der mellem move og disembark (bliver dog behandlet ens i det tilfælde).

/J

Speaker to Machines

Enig i at disembark ikke er et move - man "placer" enheden inden for 5 cm af transporten.
Stephan Dahl

Theis

Ja men du skal også slå DT test når du enter, står ikke moves into. Men tager da gerne imod at jeg ikke skal slå. ????
Tak for svar.

Speaker to Machines

Quote from: Speaker to Machines on 23 April, 2017, 20:50:49
Enig i at disembark ikke er et move - man "placer" enheden inden for 5 cm af transporten.
jajo, jeg ville nok også mene at man skal tage DT når man placerer en enhed i DT; Det gør man for også Teleporters, tunnellers o.lign.  Den eneste undtagelse er initial setup, så vidt jeg kan se.

Min lidt hurtige kommentar gik mere på at disembark ikke er et move, hvilket selvfølgelig er komplet irrelevant for spørgsmålet :)

Bare af nysgerrighed, hvilke enheder har du der skal transporteres og stadig skal tage DT?
Stephan Dahl

Theis

Thunderfires AA som disembarker fra Termites (tunneller).
Lidt risikabelt at have 16,6% chance for at de aldrig bliver deployed.  ;D
Men ville være spændende om man kunne gøre det cautiously.

Kragh

Quote from: Speaker to Machines on 23 April, 2017, 21:22:38
Bare af nysgerrighed, hvilke enheder har du der skal transporteres og stadig skal tage DT?

Alt som hopper ud i en Marsh?  ;)
Thomas Kragh
Se min blog