News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Warhammer 40.000 ETC Hold Udvælgelsen

Started by Patrick Glikmann, 16 November, 2010, 01:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvordan skal udvælgelsen af holdet 2011 foregå?

Vindere af Kval turneringer og den siddende Kaptajn udtager de sidste spillere
11 (57.9%)
Vindere af Kval turneringerne udtager de sidste spillere
8 (42.1%)
Vindere af Kval turneringerne samt det bedste snit fra kval turneringerne udtager de sidste spillere
0 (0%)
Andet: Uddybes i tråden
0 (0%)

Total Members Voted: 19

Stephan

Det punkt er jeg helt enig i, desværre :)

Tror desværre interessen for ETC er faldet lidt, så kan egentlig godt følge at vi er nødt til at samle dem som ønsker det. Good point.

Men mener stadig ikke at kaptajnen fra sidste år skal autovælges...
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Rune Hilbert

Quote from: ButterBoy on 19 November, 2010, 01:34:06
Rune jeg elsker at du er blevet så stor en stjerne at du taler om dig selv i 3. person.

Hah, det var nu netop for ikke at lyde højrøvet at jeg ikke nævnte at det var migselv... og fordi det lød sjovt, hvis man vidste det.

Quote from: Stephan on 19 November, 2010, 01:40:56
Men mener stadig ikke at kaptajnen fra sidste år skal autovælges...

Det kan jeg også fint gå med til, det skal ikke skille os ad.

Quote from: Stephan on 19 November, 2010, 01:19:01
Jeg er helt med på at du (Du må gerne skrive jeg i stedet for vinderen af KBH-kvalifikation :P ) brugte arrangementet i Odense til at se hvordan folk de spillede og lærer andre at kende. Men hvad var der sket hvis du havde vundet dernede også? Fordi du kan jo ikke danne et ordentlig overblik af din modstander, hvis du ikke gør alt for at vinde?

Altså, så var det da naturligvis 2. pladsen der fik muligheden, hvordan kan det ikke være fair?

Derudover kan du jo heller ikke benægte, uanset hvad, at hvem der vinder de forskellige kval-turneringer, at det får en indvirkning på hvem der kommer med, og når der er 2-3 personer der er i samme omgangskreds vil den indvirkning være større.

Ja, det er jeg enig i, men igen det er jo endnu endnu endnu engang grunden til at alle skal kunne deltage i alle kvallerne! Jeg forstår ikke at du bruger det som argument for at folk ikke skal kunne deltage.
Mener du virkelig at vi hellere skulle tvinge holdet til at tage en fra hver landsdel med, istedet for at prøve at integrere de forskellige spilleomgangskredse?

Det svare jo til at Morten Olsen kun var inde og se Brøndby og FCK kampe, han vil jo aldrig vide hvordan Esbjerg spillere spiller. Det vil jo også give en indvirkning på landsholdet. :)

Nej, det ville det jo netop ikke. De der vinder kvallen i de forskellige dele bør nemlig netop tage afsted til de andre kvaller, for netop at se "hvordan Esbjergs spillere spiller". Ydermere kan "Esbjergs spillere" netop på denne måde også spille med i Kbh og Odense, hvor "Morten Olsen" kan få endnu mere lejlighed til at se dem i aktion!

Det er kun for at forhindre at 3-4 personer (hvis kaptajnen er auto med) kommer fra samme geografisk område, og vælger 4 mere fra samme område, fordi det er dem de kender.

Altså, nu er folk jo ikke onde, personligt stejler jeg stærkt mod nepotisme, jeg vil bare have de bedste spillere med, så vi kan klare os så godt som muligt dernede.

Man kan også deltage til andre turneringer for at lære hinanden at kende, det behøves ikke at være ETC kval ;). For i øvrigt mega fedt at flere og flere sjællændere (deriblandt dig og Andy) kommer til Jylland og leger med i de jyske turneringer :D

Tak tak :) Det er jo sjovt at komme udenbys! Men ETC scenen og tilfældige turneringer er altså ikke helt det samme. Naturligvis hjælper det på at kende dem der spille, men det er altså vigtigt også at mødes hvor rammerne er ETC og ikke en random turnering.

Mvh
Rune

Stephan

Der hvor jeg kommer fra er 2. pladsen den første taber :)

Tak for en god dialog, jeg håber at mine tanker er hypotetiske, men lad os se hvordan der går :)

- Stephan

PS: Sæt kryds den 16/1...

Choker

@Orfeus: Så ifølge dig vil det altså være fint, hvis det kun er vinderne af de forskellige kvaller som kan deltage til flere, da det vil være det eneste nødvendige, hvis formålet er, at tjekke de andre spillere ud? :)
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Rune Hilbert

@Choker: I forhold til argumentet om at hjælpe dem der senere skal vælge holdet, så ja, naturligvis. I forhold til argumentet om at fremme en form for integration af de flere forskellige spilleomgangskredse, så nej, bestemt ikke. Så kan du jo gætte på om jeg mener at begge dele er vigtige. :)

Quote from: Stephan on 19 November, 2010, 02:31:53
Der hvor jeg kommer fra er 2. pladsen den første taber :)

Tak for en god dialog, jeg håber at mine tanker er hypotetiske, men lad os se hvordan der går :)

- Stephan

PS: Sæt kryds den 16/1...
Selv tak! Jeg tror heller ikke der bliver de helt store problemer, men det er jo vigtigt at diskutere disse ting.

Krydset hermed sat! :D

Mvh
Rune

Omalley69

Jeg vil lige lufte min mening om at lade kaptajnen sidde. Jeg ved dog ikke hvor stor relevans det har for jeres diskussion.

Jeg overtog kaptajn trøjen for det færøske landshold fra paddy sidste år, og dahm der er meget arbejde i at sætte sig ind i det hele. Så det kan kun anbefales at holde sig til den samme kaptajn hvis det er muligt. Så jeg ville anbefale at holde sig til Darre eller Paddy. Hvis alt går skævt kunne man lade kaptajnen være ikke spillende, også fordi der er så meget arbejde under kampene og imellem at det kan ødelægge ens eget spil via tidsmangel mm.

Hvis i kun afholder 3 kvalificeringer så giver det god mening at kaptajnen vælger den sidste, på baggrund af hvad holdet mangler.
Jeg kan nemt forestille mig senarier hvor den 8. bedste ikek just er hvad holdet står og mangler hvis personen aldrig ahr spillet en af de hære der mangles i den store helhed. (i forhold til en gut der har spillet tyranid siden 2. ed for eksempel, hvis det er nids der mangler)
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Stephan

Lige noget helt andet:

Hvis vi her i Århus skal forberede os på kval turnering, skal vi fohåbentlig forberede os på 4-6 personer fra KBH, 4-6 fra Odense og 6-8 fra Århus, hvilket giver 14-20 personer.

Vi har dog det problem at der i DLÅ kun kan være 12 personer, maks 14 hvis vi alle tager en korset på.

Dog tænker jeg at man måske kunne spille i FROB også, der er plads til 8, så kan vi blive 20 i alt. Ulempen er at der er 300 meter mellem de 2 steder, så jeg ved ikke hvor besværligt det er?

Løsningen er self kun relevant hvis vi bliver over 12-14 stykker...

Stephan

Omalley@

Jeg vil også sige at det er i orden at kaptajnen går videre år til år som den 9. mand, det ville være fantastisk. Men at kaptajnen skal være automatisk med blandt de 8. er jeg imod, da kaptajnen sidste år ikke nødvendigvis er blandt de 8 bedste året efter.

Det med at kaptajnen (som 9. mand) sammen vælger de resterende 5 mand (som self ikke er kaptajnen) kan jeg også se fornuften i.

ButterBoy

Stephan: Det er nok en god idé at have Frob som backup. Men det er langt fra sikkert at det blivernødvendigt. I Odense var vi 14 hvis jeg husker rigtigt og københavn 10

Omkring kaptajnen så ved jeg Patrick gerne vil spille. Så det skal være hvis Simon stadig gerne vil være 9. mand at kaptajnen ikke skal være auto blandt de 8. Hvis Simon ikke gider så mener jeg Patrick eller Simon skal have en sikker plads.
Derefter mener jeg vi skal aftales hvordan man gør året efter så vi ikke ender i samme problem.

Thor

Kaltenberg

Jeg synes der er 2 ting der er værd at nævne som om ikke krav, så i hvert fald noget man skal tænke på som deltager i ETC.

1: Man skal fra ens deltagelse bliver sikret til etc starter være parat til at starte og male en helt ny hær. Det kunne f.esk være hvis necrons kommer i en etc styrkemessig tilstrækkelig udgave til april, så skal man som deltager på holde være parat til at kunne stille en sådan hær, også selvom man ikke har nogele necrons eller lignende i forvejen.

2: I tråd med ovenståeden er det vigtigere på holdet at vi får de rigtige codex'er i spil, end at det lige præcis er spiller den bedste af blandt nr 6-9 der kommer med.
"Vores" eller rettere holdets plan skal kunne holde hele vejen fra spiller, codex'er og til ETC.
Sidste år var det set i bakspejlet ikke optimalt at dels tyranidspillere måtte forlade holdet, og helle ikke optimalt at holdet endte med at spille med Black Templars i mangle af bedre hos Helge.
Vi skulle gerne undgå en sitiation hvor et codex bliver valgt fordi det er det spillere nu engang kan stille med. Derimod skal vi helst have spillere som kan udfylde alle de codex'er der skal på holdet.

Det bringer mig frem til den anden vigtige ting. Hvis nu "holdet" har brug for en mekaniseret space wolf liste, er det skønne spilte kræfter hvis 3 spacewolfs spillere med thunderwolflister skulle gå hen og vinde alle kvalifications turneringerne.
Et utopiske scenare ganske vist, men det illustrere meget godt hvad jeg vil sige, nemlig at det er spillerne med de rigtige lister til at fylde holdet der skal udvælges,  eller dem med de mulighederne for at:
-købe/anskaffe sig en ny hær hvis det er nødvendigt.
-Spille tilstrækkeligt med en ny liste til at opnå et niveau som kan gøre sig til ETC.

For at opnå dette synes jeg det er vigtigt at en stor del af holdet udvælges, og ikke bare tages fra vinderne af induviduelle turneringer.
Et oplagt måde ville være at lade Simon Darre (som via sin deltagelse, engagement i ETC og erfaring er selvskrevet til at være med i udvælgelse af holdet)sammen med 2-3 af vinderne være udvælge resten af holdet.
optimalt set, så var Simon 9' mand, og vi havde kun 2 kvalifications turneringer. Så kunnne der udvælges hele 6 spillere.
Den anden version, at vi har 3 kvalifikations turneringer og en deltager fra sidste år (simon) ville kun give mulighed for at udvælge 4 deltagere.
En helt tredie version var at lade Simon og patrik som de sdiste 2 års kaptajner udvælge hele holde, men kun blandt deltagerne af kvalifikations turneringerne.
Så ville den automatiske belønning for at vinde kvalifikations turneringerne falde bort, men til gengæld ville en evt heldig "leafblower" lister eller tilsvarende ikke automatisk blive en del af holdet hvis spillestilen/codex'et og personen ikke passer ind.

Sort på vidt: at svinde en individuel turnering siger i mine øjne ikke alt i forhold til om man er i stand til at bidrage positivt på et hold med 8 deltagere hvoraf nogle må og skal have nogle ikke top codex'er med.
Erfaring med ETC synes jeg betyder rigtig meget. Der bliver spilelt på et andet niveau og med en mindre margin for fejl i både lister og spil en herhjemme.
Vi er nødt til at holde på den erfaring.
Håber det kan bidrage :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Rune Hilbert

Hej Kaltenberg,

Er sådan overordnet set ret enig i hvad du skriver :)

Præcis på samme måde som at man skal være parat til at skaffe en helt ny hær (med måde dog) bør man også være parat til at LÆRE en hel ny hær fra bunden. Holdet må selvfølgelig prøve at placerer spillere efter hvad de kan spille, men som det er, er det ikke altid muligt at dem der er med, præcis udgør de lister vi skal have med.

Charmen ved at vinderne fra de (forhåbentligt) 3 kvallifikationsturnering bliver belønnet med en plads på holdet er at det derved er åbent for alle. Jeg har selv været inde på at heldet også spiller en stor rolle i hvem der lige vinder på dagen... Men det er en dejlig ting, i mine øjne, at ALLE der føler for det, kan deltage i turneringerne og muligvis vinde dem, og derved komme med på holdet.

På denne måde er det nøjagtigt som du siger, at der KAN opstå det lille problem at nogle spiller de samme lister, og deres kompetencer derfor overlapper. Dette føler jeg er et nødvendigt onde af hvordan udvælgelsen er nu (jeg mener desuden at denne måde at vælge holdet på, er den bedste vi kan have lige pt). Holdet må prøve at opveje for dette med rendyrket format og kvalitet, og være spillere af en sådan karakter, at de vil kunne træne en ny hær op fra bunden. :)

Mvh
Rune

Stephan

Patrick Glikmann

Super spændende debat og afstemning!  ;D

Jeg er åben for at det enten skal være de 3 kval vindere eller 3 vindere og kaptajnen men i tilfælde af at vi kun får 2 kval turneringer (noget der er meget sandsynligt da vi har meget lidt tid til at afholde turneringerne inden holdet skal være på plads) foreslår jeg følgende:

Vinderne af de 2 kval turneringer samt det bedste snit blandt de deltagere som har været med til begge kval turneringer forudsat at man spiller alle kampe i begge kval turneringer (så man ikke bare spiller 3 kampe og trækker sig hvis man har en god score). Så får vi 3 der kommer på holdet og de kan så udvælge resten alene eller med hjælp fra Simon og mig hvis de ønsker det.

Jeg vil desuden mene at det vil være til kæmpe gavn for holdet at både Simon og mig er med til at hjælpe holdet på vej med strukturen i det og planlægningen af træningen samt alt det organisatoriske.

Jeg vil også lave en afstemning igen hvor jeg er mere detaljeret om valgmulighederne (kval vindere eller kval vindere plus kaptajn) for der har alligevel været en del folk inde og stemme og det vil være ærgeligt hvis alle dem der har stemt føler deres stemmer er spildte fordi afstemningen ikke bliver taget seriøst. Det er vel vigtigt at alle dem der har en interesse i landsholdet føler de kan sige noget om hvordan de synes landsholdet skal bygges op, det er jo trods alt hele  landets hold og ikke kun elite miljøets hold  8)

Envidere vil jeg sige tak til alle dem der har deltaget med positivt input i debatten og jeg håber i alle deltager i den nye afstemning så vi kan få en struktur på plads som vi kan bruge fremover!

Mvh Patrick

ps: Københavner qualifieren er næsten på plads, det bliver start Februar!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Patrick Glikmann

Så er den nye afsteming på plads! Jeg foreslår den slutter Mandag d. 6 December så det hele er på plads inden qualifieren!

Grunden til at afstemningen bliver lavet igen er fordi jeg har snakket med nogle af dem der har stemt og de mener stadig den er relevant for at se hvad størstedelen af miljøet mener om landsholdets fremtidige udvælgelse. Desuden er meningerne i denne tråd ret splittede med hensyn til hvordan udvælgelsen skal være så jeg synes det ville være rart at få det sat på plads til den kommende men også fremtidige udvælgelser!

Mvh Paddy 8)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.