News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

ETC Kval update

Started by Stephan, 15 January, 2011, 23:31:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephan

Hejsa

Så blev der lige pause til at komme med en opdatering.

Imponerede nok så dukkede alle 19 personer over. så Simon sidder over :(

Runde 1:

Andy - Bastian: 20-0
Bjarke - Johan: 20-0
Patrick - Bjørn: 17-3
Jens - Nicolaj Ulf: 17-3
Emil - Jakob: 15-5
Majken - Nikolaj: 15-5
Thor - Morten: 4-16
Stephan - Jimmi: 3-17
Jens - Peter: 3-17

Runde 2:

Patrick-Peter: 10-10
Majken-Jakob: 12-8
Emil-morten: 9-11
Stephan-Nicolaj Ulf: 18-2
Jens-Jimmi: 3-17
Bjarke-Andy: 0-20
Jens-Bjørn: 16-4
Johan-Bastian: 17-3
Thor- Nikolaj: 10-10

Stillingen efter runde 2:

Andy: 40
Jimmi: 34
Patrick: 27
Majken: 27
Morten: 27
Peter: 27
Emil: 24
Stephan: 21
Jens: 20
Bjarke: 20
Jens: 19
Johan: 17
Nikolaj: 15
Thor: 14
Jakob: 13
Bjørn: 7
Nicolaj Ulf: 5
Bastian: 3
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Stephan

Runde 3:

Andy-Jimmi: ?-?
Jens-Johan: 16-4
Thor-Bjørn: 18-2
Patrick-Majken: ?-?
Stephan-Emil: 6-14
Peter-Morten: ?-?
Jens-Bjarke: ?-?
Nikolaj-Jakob: ?-?
Nicolaj Ulf-Bastian: 0-20

Kaltenberg

Glæder mig til at høre flere updates Stephan, der skulle vist være nogle spændende kampe undervejs. :D

Tak fordi jeg måtte komme ned og kigge lørdag aften. Jeg håber at mig og de gutter jeg slæbte med opførte os ordentligt. Men der var ingen der klagede, så det tager vi som et godt tegn.  ;D

Det var rart at se noge fede og hårde hære folde sig ud. Duften af stærk ost, var vist stram i forhold til hvad den den kan være nogle gange.  8) Til gengæld blev den så opvejet af hygge og en god stemning undervejs. Det var vel også sådan det var tænkt.

Det var også en god anledning til at få sat nogle ansigter på nogle af de mennesker som skriver herinden og andre steder på powerfist, og sågar nogle af dem som havde været med til ECT de sidste par år. Alle jeg hislte på var jo venlige og flinke.
Hvis i er i tvivl om hvem jeg er, så var jeg den lille gut, der rendte rundt med et kamara og forsøgte at følge med i alle kampene på en gang.

Jeg har vist ikke fået billeder af alle hærene, men tror jeg har en del af dem med, også selvom ikke alle af billederne blev særligt gode.

Her er først Arrangøren Stephan med sine 2 vendetta'er og 2 valkyrier ved skyde en Chaos space marine spiller til plukfisk. (nikolaj?) Det gik vist nogenlunde, 18-2 til stefan.

Herefter mødte han lidt hårde modstand mod emil(EFA?) og han SW. 3 lord på ulve og en omgang razorbacks og long fangs.

Her er Hiemdal ved at spille uafgjort med Thor og hans blå Blood Angel land raider liste.

Her er Jimmy ved at tænke over hvor lang tid det tager hans 120 orker at nå frem i runder 2 mod Jens (??) og hans CSM.. der var ikke rigtig tvivl om den kamp, 18-2 til Jimmi

Runde 3. Her sidder Jens(??) igen med hans CSM og venter på nogle tyranidder  (Bjarke??) som gerne skulle deepstrike.

De kommer så her:

Det endte vist temlig godt for tyranidderne.. Slannesh deamon princer er ikke super til at slå trygons ihjæl, og Zoantropherne holdt vist til temlig meget nærkamp.

Så har vi Jens (en anden jens??) og 36 Vanilla SM bikers. som er oppe mod en BA hær med terminators til fods i runde 3. (Johan?) Tror Bikermarinesne kom bedst ud af den kamp.

Så kommer en ny IG hær (Bjørn?) med "kun" 2 valkyrier hen over snelandskabet mod .. ingenting..
Det er Thor som har holdt sine isblå Bloodangels i reserve. En god ide skulle det vise sig, 18-2 til Thor.

Trucks er godt og derfor er flere trucks endnu bedre synes bastian at mene.. her er hans start opstilling i hvert fald mod Nicolai ulf?
Det er nikolaj ulf der står og ser tænksom ud.

Så kom de Røde BA på bordet. Det er Jacob der er ved at charge Hiemdals SW. En situation Jacob kom klart bedst ud af. Sjovt eftersom de 2 har trænet mod hinanden med en klar overvægt i sejre til Hiendals SW. Men sådan skulle det ikke være på selv kampdagen. Solid sejr til BA.

Til sidst, finalen lørdag aften, jimmi's 120 orker mod Andy's ubesejrede CSM. 2 flotte hære, og to spillere som havde vundet solidt i deres første kampe. De første klart på point inden runde 3. Tror det hældede mod en sejr til orkerne da jeg gik.

Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Stephan

Hejsa igen :)

Jeg havde squ ikke tid under dagen i dag at komme med opdateringer, da den pause jeg havde planlagt at gøre det i, var jeg nødsaget til at indskrive alle resultater igen ind på systemmet, da en hvis persen (Thor ;) ) havde lukket programmet ned :)

Men efter en tæt finale kamp mellem Jimmi og Patrick, stak Jimmi af med sejren, og er derfor autokvalificeret til ETC!!!!

Der er ikke så meget andet at sige (skrive) end at jeg selv synes at det forløb knidningsfri, og med god stemning. Derudover skal der lyde stor kudus til alle de københavnere der havde taget den lange tur til den jyske sø beliggende udenfor Silkeborg :)

Her er slutstillingen, og hvad de forskellige spillede, sorry hvis jeg har husket forkert :)

Jimmi – Orks
Morten – Space Wolves
Andy – Chaos Space Marines
Patrick – Space Wolves
Bjarke – Tyranids
Emil – Space Wolves
Thor – Blood Angels
Bastian – Orks
Stephan – Imperial Guard
Nikolaj – Space Wolves
Jacob – Blood Angels
Majken – Space Wolves
Johan – Blood Angels
Peter – Imperial Guard
Jens Krøldrup – Chaos Space Marines
Jens Gertsen – Space Marines
Bjørn – Imperial Gaurd
Nicolaj Ulf – Chaos Space Marines

Held og lykke til ETC Kval KBH :)

Stephan

Kaltenberg

Jeg kunne rigtig godt tænke mig resultaterne i de forskellige runder Stephan er det muligt at få dem?

Tillykke til Jimmi, det var også en god bunke orker der travede over bordet er, eller var det beastmænd? :D De var i hvert fald fede figure.
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Gulbech

Tillykke Jimmy :)

Ork, SW, IG og BA. Sikke et udvalg af hære :P

Mvh Ask
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

Choker

Quote from: Gulbech on 16 January, 2011, 22:09:52
Tillykke Jimmy :)

Ork, SW, IG og BA. Sikke et udvalg af hære :P

Mvh Ask

Nå nå.... ^^
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Johan B.

Så er jeg tilbage på Sjælland!

Tak for en hyggelig turnering Stephan.

Jeg tror jeg var en af de få som fik lov at spille mod 6 forskellige hære, hvilket var dejligt. Det gik dog ikke super godt med spillet, men hvad kan man gøre når alle er nogle bisser.

Tak til Bjarke, Bastian, Jens, Nikolaj, Jakob og Bjørn for udfordrende og til tider hyggelige spil ;) Håber at se nogen af jer igen og forhåbentligt få dræbt nogle flere af jeres dukker.

PS. High five til "Geniet" som valgte at lukke turnerings programmet ned søndag. Det var fandme flot! ;)
Johan B.

Excommunicate

Det skal selvfølgelig lige siges jeg var den eneste, der gik !!!UNdefeated!!! igennem turneringen :) Tak ska' I ha', tak tak!

Tillykke til Jimmy!

Simon

gammelpot

Ej Simon der glemte du da vidst lige en Ulvelord der lavede kæmpe sejre mod både Emil (Ja kæmpe sejr Emil **Flex**)nog Jimmy...

Tak til alle for en hyggelig weekend. Og tak til Asgaard for overnatning og super det hele...

Morten

Patrick Glikmann

Så nåede jeg hjem til penthousen efter en super underholdende weekend  ;D

Min eget resultatsforløb var:

Kamp 1.
Mission: 5 objectives, Dawn of War
Modstander: Bjørn, Imperial Guard
Army Composition: 2 x Company Command Squads med 3 Melta, 3 x Veteran Squads med 3 Melta, 3 x Hydra (1 Sqaudron), 2 x LR Demolisher (1 Sqaudron), 1 x LR Executioner, 2 x Vendetta (i squadrons af 1), 3 x Chimeras.
Resume: Objectives bliver placeret i midten af bordet for det meste. Jeg får første tur og deployer 1 TW Lord helt fremme med et Rhino Squad, resten kommer langsomt ind. Bjørn kommer ind med det hele i første tur og smadrer en Rhino og et par mariner og min lord helt fremme mister 1 wound. Fra tur 2 til slut dominerer jeg kampen ved at systematisk at fjerne hans baglinie med mine TW Lords. Ved slutspil havde jeg mistet alle tre Rhinos og 1 Grey Hunter Squad samt fået den 2 Lords ned på 1 Wound. Bjørn havde en immobilised Chimera og Vendetta samt 6 Guardsmen tilbage.  
Resultat: 17-3 efter 5 ture = WIN

Kamp 2.
Mission: 2 objectives, Pitched Battle
Modstander: Peter, Imperial Guard
Army Composition: 2 x Company Command Squads med 4 Melta, 3 x Veteran Squads med 3 Melta+Demolitions og 2 med 4 Plasma Guns, 2 x Hydra (1 Sqaudron), 2 x Manticore, 1 x Psyker Battle Squad, 2 x Vendetta (i squadrons af 1), 2 x Scout Sentinels med Multilaser, 1 x Penal Legionnaires, 4 x Chimeras.
Resume: Objectives bliver placeret i hver sit hjørne. Peter får første tur og jeg starter med hele hæren i reserve. Spillet starter i tur 3 da jeg får 1 Rhino squad og 1 gruppe Long Fangs samt min Lone Wolf ind. Da spillet slutter i tur 5 har jeg mistet 1 Rhino, 1 Long Fang Squad og fået halveret et Long Fang Squad. Peter har mistet 1 Chimera og Battle Psykers. Mine TW Lords stod i 1 samlet unit nede ved hans linie men han kunne køre med det hele så det er uvist hvorvidt det ville have gået i tur 6+.
Resultat: 10-10 efter 5 ture = DRAW

Kamp 3.
Mission: Kill Points, Spearhead.
Modstander: Majken, Space Wolves
Army Composition: 1 x Runepriest med Chooser, 2 x Lone Wolves med Terminator Armour, Chain Fist og Storm Shield, 1 x Razorback med Twin lascannon og 5 Grey Hunters inden i, 4 x Grey Hunter squads med Wolf Guard med PF, Combi Melta, samt Melta og Wolf Standard i Rhino med Dozer Blade, 2 x Land Speeders med Multi Melta og Heavy Flamer (i 1 squadron), 2 x Long Fangs squads med 5 Missiler, 1 x Long fang Squad med 4 Missiler.
Resume: Jeg får første tur og jeg starter nede i et hjørne med alt undtagen 2 Rhino Squads og 1 tom Rhino. Majken starter med alt på bordet undtagen Razorback squad, 4 tomme Rhinos og Land Speeders. Efter meget bølgen frem og tilbage står mine TW Lords samt min Lone Wolf og 1 GH squad til at charge alle hendes GH squads med præst. Majken skyder alt hvad hun har i mine TW Lords men de overlever og charger turen efter og kampen ender i tur 5 hvor Majken har 3 tomme Rhinos tilbage, 2 Land Speeders, 5 Long Fangs og 3 Long Fangs. Jeg har mistet 1 Long Fang Squad og 1 TW Lord samt fået halveret 2 GH grupper.
Resultat: 15-5 efter 5 ture = WIN

Kamp 4.
Mission: 2 Objectives, Pitched Battle.
Modstander: Andy, Chaos Space Marines
Army Composition: 2 x Deamon Prince with Wings og Lash of Submission, 1 x Greater Deamon, 3 x Chaos Space Marine Squads med 2 Melta og Power Fist i Rhino med Icon of Chaos Undecided, 1 x Plague Marines squad på fod, 2 x 2 Obliterators, 1 x 3 Obliterators.
Resume: Objectives bliver sat i hver sit hjørne. Jeg får første tur og sætter alt rundt om mit objective. Andy sætter alt rundt om hans objective. Vi spiller mega defensivt og slutter i tur 5 hvor jeg har mistet 1 Lone Wolf, et halvt Long Fang Squad og 1 Rhino. Andy har intet mistet.
Resultat: 9-11 efter 5 ture = DRAW

Kamp 5.
Mission: 5 Objectives, Spearhead.
Modstander: Thor, Blood Angels
Army Composition: 1 x Librarian på fod med Unleash Rage og Shield of Sanguinius, 1 x Sanguinary Priest på fod, 1 squad Assault Marines uden Jump Pack på 5 mand, 1 squad 7 Assault Marines uden Jump Pack med 1 Melta og Powerfist, 5 Assault Terminators med 2 skjolde og 3 med Lightning Claws, 3 x dedicated Land Raiders med dobbelt laser og 2 med Multi Melta, 3 x Predators med Autocannon og Lassponsons.
Resume: Objectives bliver sat på midten af bordet med i mere tæt på Thors deployment zone. Thor starter og sætter hele hæren op i en klumpet firkant. Jeg sætter hele min hær op over for ham med TW Lords til at give cover til Rhinos. JEG SIEZER THE INITIATIV! :) Efter 5 ture slutter spillet, Thor har 1 immobilised Predator og 5 Mariner tilbage. Jeg har mistet 1 Rhino, fået immobilised 2 og fået dræbt 2 ud af 3 TW Lords.
Resultat: 18-2 efter 5 ture = WIN

Kamp 6.
Mission: Kill Points, Pitched Battle.
Modstander: Jimmy, Orks
Army Composition: 1 x Big Mek med Kustom Force Field, 2 x 9 Lootas, 1 x 5 Lootas, 6 x 20 Shoota Boyz med Nob med Claw, 3 x 3 Killa Kans med Scorchas.
Resume: Jimmy starter og sætter hele hæren spredt over hele bordet. Jeg sætter hele min hær op i en lille firkant op af det ene hjørne af bordet sådan så han kun kan se mig med 1 Loota squad og så 40 af hans Orker samt 3 af hans Kans tidligst kommer i kamp i tur 4. Spillet bølger meget lidt i starten men i tur 4 bliver det super spændende. Jeg fører 6-4 i Kill Points og har 2 Lords tilbage med 2 og 1 wound som bliver charget af 20 Orks og 2 Killa Kans. Jeg smadrer den ene Kan inden den slår men den anden saver min ene Lord over. Jeg vælger så fejlagtigt at slå på Orks med min S10 Lord i stedet for på Kan da jeg glemte at selvom den ikke var et squadron mere så var den stadig engaged i kampen. Min Lord står nu bundet med 1 Kan og en masse Orks og det er min tur 5! Jeg charger ind med et par Grey Hunters for at hjælpe men hele kampen går af helvede til. Jeg slår kun 4 Orker ihjel og min Lord skal klare 1 save på 3+ for at smadre Kan'en men jeg fejler så den sidste Lord dør og mine Grey Hunters står til at dø hvis vi spiller videre. Kampen står nu 6-6 i Kill Points og ville være en Draw men vi spiller tur 6 (lige det ene spil jeg ikke ville spille videre! damn it he he). Mine Grey Hunters dør og Jimmy fører 7-6, jeg skal i min tur smadre 1 Killa Kan med 6 Missiler og 3 Lascannons, jeg rammer ok men ruller generelt lavt for armour penetration og Jimmy klarer de fleste cover saves så jeg ender kun med et Stun og et Shaken resultat. Vi slår om at spille videre men den slutter der...Jeg har 1 GH squad tilbage, 1 immobilised Rhino og alle mine Long Fangs. Jimmy har 2 Kans (1 i hver unit) 1 squad på 16 Orks og 1 på 9 samt Bik Mek og 2 Loota squads.
Resultat: 5-15 efter 6 ture = LOSS
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Patrick Glikmann

Poster lige min egen hær:

TW Lord med Frost Blade, Wolf Tail Talisman, Storm Shield, Runic Armour, Fenrisian Wolf og Saga of Majesty.

TW Lord med Power Fist, Wolf Tail Talisman, Storm Shield, Runic Armour, Fenrisian Wolf

TW Lord med Wolf Claw, Wolf Tail Talisman, Storm Shield, Runic Armour, Fenrisian Wolf

Lone Wolf med Terminator Armour, Chain Fist, Storm Shield

3 Grey Hunter squads på 7 med Wolf Guard med PF og Combi Melta og Wolf Standard, Melta Gun og Rhino

2 x Long Fangs med 2 Missiler og 2 Lascannons

1 x Long Fangs med 3 Missiler

Patrick Glikmann

Tak til

Stephan, for at få det hele op at stå og generelt sørge for at weekenden forløb som smurt i det organisatoriske.

Bjørn, Peter, Majken, Andy, Thor og Jimmy for nogle for det meste underholdende og hyggelige spil!

Aasgaard games for at ligge hyggelige rammer og god service til hele arrangementet!

mvh Patrick

Excommunicate

Quote from: gammelpot on 17 January, 2011, 00:11:37
Ej Simon der glemte du da vidst lige en Ulvelord der lavede kæmpe sejre mod både Emil (Ja kæmpe sejr Emil **Flex**)nog Jimmy...

Tak til alle for en hyggelig weekend. Og tak til Asgaard for overnatning og super det hele...

Morten

Ah, Morten! Du er bare SÅ overpowered!

easyrider

Ja tak for en rigtigt hyggelig weekend med mange gode, tætte og superspændende spil. Jeg er selvfølgeligt superglad for at have vundet selvom jeg faktisk tabte et spil undervejs, til Morten, der var den eneste der gik ubesejret.

Jeg har trænet lidt sammen med Emil og Morten inden turneringen og vi kørte også i bil sammen derhen, og lige på et tidspunkt lå team udkantssjælland på 1. 2. og 3. pladsen men Emil fejlede tilsidst og tumlede ned af listen  ;)

Jeg syntes arrangemenet var godt, det var gode faciliteter, og det var rart at vi kunne sove der, indda med en veludstyret kiosk der var åben hele natten. Det ser man ikke andre steder. Hvis man skal sammenligne pris og kvalitet med hvad man ellers får til en turnering, må man sige den var helt i særklasse.   :)

Jeg fik dog lige et skår i glæden på vejen hjem. Jeg havde stillet min bil i Slagelse for at køre derhen sammen med Morten, men da jeg skulle hente bilen var der nogen tumper der havde knust en rude og set om der var noget at stjæle inden i bilen, men det var der ikke. Det værste er næsten at bildøren lige ved siden af den rude der blev smadret ikke var låst da der er noget galt med låsen, men det havde de ikke lige undersøgt... hvor dum har man lov at være  :(

Jimmy
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Broderen!

Tillykke Jimmy. :) Igen snupper du sejren med de grønne freaks! Men alle ved jeg de er SW der er de sande orker!

Godt gået
Har været på afveje siden jeg gik i dagpleje...