News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Næste project

Started by JacobFrandsen, 01 January, 2011, 20:53:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JacobFrandsen

Så er ork-armylist-regnearket sat op, så jeg kan holde styr på ikke bare antal point, men mindst lige så vigtigt, antal orker. Der skal jo gerne være mange.

Mit første 3000 points mål, ser sådan her ud:

1 normal warband med lidt big gunz.
1 normal warband med transports (battlewaggons, gunwaggons, flakwaggons)
1 normal warband med masser af dreadnoughts og killer kans (ved ikke hvad de skal udrette, men jeg tror, at det kunne se inspirerende ud).
1 Huge warband med lidt dreadnoughts og flak waggons.
3 stormboy warband
2 kult of speed (de her bliver gode)
2 fighta bomma sqd (en med tre fly og en med 6)

390 orker/grots fordelt på 78 stands + al mulig krims krams.

Det er ca. 30 stands mere end mængden af inf. i min meget inf.tunge IG-hær, så det er ok.

De her orker får så travlt i tur et og to. Hvad de skal stille op med eldars, titaner, artilleri og squats er yderst tvivlsomt. Men jeg tror, at de vil kunne få nogle gode spil med inf.tunge guards og mud-marines.

Med tiden og pryglene skal de så peppes op med al mulig knas. En gargant vil være uhyre kærkommen til den tid.

/jacob

Frede

Hvis dit 'uge warband har mere end en flakwagon, så kan de ikke længere garrison. Det er måske værd at tage med i betragtningen. Det er en god mulighed at have for så stort et warband.

Jeg har aldrig rigtig haft held til at få noget godt ud af cult of speed, så h is det lykkedes for dig så vil jeg gerne vide hvordan.

Jeg vil også foreslå at du køber alle de oddboyz du kan komme til.

- F -

JacobFrandsen

Quote from: Frede on 02 January, 2011, 10:05:56
Hvis dit 'uge warband har mere end en flakwagon, så kan de ikke længere garrison. Det er måske værd at tage med i betragtningen. Det er en god mulighed at have for så stort et warband.
Jep. De skal helt sikkert kunne garrison.
Jeg har aldrig rigtig haft held til at få noget godt ud af cult of speed, så h is det lykkedes for dig så vil jeg gerne vide hvordan.
Jeg tror, at de kommer til deres ret mod især eldars. Der skal være mange skorchas og buggies med, så de kan bruge deres FF og måske lægge en bm eller tre på vejen ind. Warbikes vil der nok ikke være så mange af.

/jacob

JacobFrandsen

Jeg vil også foreslå at du køber alle de oddboyz du kan komme til.

Oh ja, oddboyz. De er jo simpelthen noget af det bedste. Der skal helt sikkert en blitzbrigade til på et tidspunkt. Gerne en stor med et par oddboyz (helst illustreret ved wierdboy battle towers).

Men efter at mine marines uden termies, drop pods, titaner og thunderhawks spillede lige op med en eldarhær, inkl. to titaner, har jeg fået smag for at forsøge mig med bolters/chainswords (nu: shootas/big choppas). Så kan jeg jo altid købe mig lidt krykker til, hvis alt går galt.

Med tiden skal hæren med sikkerhed også suppleres af en gargant, som kan lidt det samme.

/jacob

JacobFrandsen

Tre pakker inf, en pakke characters og tre pakker fly indkøbt...Det bliver et grønt forår!

/jacob

Frede

Ahh jeg vil ellers gerne advare imod at købe den pakke characters.

Jeg fik sådan en blister med i en stort samlet ebay køb, men hvis jeg havde købt den selv til fuld pris så ville jeg have været meget skuffet. For ikke at sige taget i røven på det groveste!

Der er kun en Meganob og så er det ellers metaludgaver af plastic noben.

Jeg glæder mig til at der begynder at dukke billeder op af flere grønhuder.

- F -

TF Riley

Quote from: JacobFrandsen on 05 January, 2011, 11:37:27
Tre pakker inf, en pakke characters og tre pakker fly indkøbt...Det bliver et grønt forår!

/jacob

Det kan godt betale sig med nogle resinstøbninger af de characters.

Desuden er der en gut på taccom, der har sculpted egne orkz. De kunne være fede at få fat på. Evil&Chaos hedder han - man skriver bare en pm og skyder nogle penge afsted :)

JacobFrandsen

Nå for pokker...den så ellers anderledes ud på billedet!! Kan det være en ældre udgave du har købt?

ja, ja, når bare det kan males grønt¨...

Jeg er i øvrigt i syv sind med hensyn til, hvordan de skal males.

De helt gule eller røde ork-hære er ikke lige mig. Det kommer nemt til at ligne noget, der er lidt for rent og uorket. Så jeg tænker lidt hvordan sådan en horde monstro ville se ud...Det bliver nok et væld af brune læder- og jordarver og rustent metal med enkelte klan-farver i mellem. Måske rød men i begrænset omfang og ikke på alle figurer.

Det bliver en fest.

/jacob

JacobFrandsen

Quote from: TF Riley on 05 January, 2011, 11:52:22
Quote from: JacobFrandsen on 05 January, 2011, 11:37:27

/jacob

Det kan godt betale sig med nogle resinstøbninger af de characters.

Desuden er der en gut på taccom, der har sculpted egne orkz. De kunne være fede at få fat på. Evil&Chaos hedder han - man skriver bare en pm og skyder nogle penge afsted :)

Noteret. Jeg skal liiige se, hvad han har bygget.

/jacob

elThyge

Jeg har i sin tid købt pakken med personligheder til Space Marines. Groft sagt er den ikke pengene værd. Der var kun enkelte flotte modeller, mens flertallet er noget sjusk baseret på lidt dårlig eftersculpt af de originale plastikmodeller. Generelt er der også tale om dårlige afstøbninger. :P
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

JacobFrandsen

Quote from: elThyge on 05 January, 2011, 12:38:35
Jeg har i sin tid købt pakken med personligheder til Space Marines. Groft sagt er den ikke pengene værd. Der var kun enkelte flotte modeller, mens flertallet er noget sjusk baseret på lidt dårlig eftersculpt af de originale plastikmodeller. Generelt er der også tale om dårlige afstøbninger. :P

hmm...det har jeg aldrig tænkt over. De blev bare malet og sat i sving. Jeg var taknemmelig for, at der var lidt af hver. Eksempelvis var det dejligt, at der var både en chaplain, captain og librarian i terminator armour. At så eksempelvis kaptajenens ansigtsudtryk er lidt svært at læse, det er ok for mig.

Fik i øvrigt baseret den sidste af lige præcis de tre characters i forgårs, da jeg fandt 8 stands termies på loftet....når de snart er malet er jeg kun 4 stands fra at have hele deathwing til epic. Hvis vi engang får afviklet et stort spil kunne det væren et episk øjeblik, hvor 100 termies teleportere ned til et eller andet grimt.

/jacob

JacobFrandsen

Pakken fra England er ankommet. Ahhhhh....hvor ser det rigtigt ud.

Masser af boyz, nobz og whatnot, samt 9 flyvere. Characterpakken var helt ok. Der var både nobz, wyrd boyz, docs og.....en warboss i mega armour som er ca. dobbelt så høj og bred som de andre. Et rent monster. Se det er jo en warboss. Ikke en fesen 40k warboss med to mm ekstra højde og længere tænder...

Derudover har jeg købt noget af brugt grej af en af hædersmændene fra EP: En blandet pose lækkerier med masser af mænd, en del battlewagons (de gamle - skal nok skiftes ud med de nyere, der lige en tand federe) gunwagons og en del stompas.

Waaagh [navn undervejs forslag modtages gerne] er undervejs.

/jacob