News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Udtagelse 2012

Started by EFA, 30 January, 2011, 20:57:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EFA

Laver lige en tråd til at diskutere udtagelse til 2012.

Hvordan skal det gøres? Nogen der har ideer?

ButterBoy

Jeg vil forslå at vi laver en tournering lig Fistful (også med få restrictioner) bare lidt senere på året. Grunden til jeg mener at der bør være restrictioner er at det alligevel er de samme som vinder, men jeg tror flere vil dukke op hvis der er lidt restrictioner. Jo flere der kommer og ser den gode stemning omkring det hele desto flere vil måske blive interesseret i ETC. Der kommer forhåbenligt også et AS til ETC snart

Thor

Kaltenberg

Jeg er helt enig i at vi bør lave en turnering ala AFoD til udtagelsen, således at vinderholdet må udtage resten af ETC holdet. (det er jo helle ikke sikekrt at hele vinderholdet vil afsted.

Jeg synes restriktionerne bør følge ETC bortset fra codex'erne. Med kun 4 deltagere per hold bør man forebygge at alle tager orks, IG, SW og BA med. præcis hvordan kan så diskuteres.

Jeg synes den bør ligge her omkring, altså i slutningen af januar, og meldes ud allerede tidligt i efteråret så folk har tid til at planlægge deltagelsen imellem eksamner arbejde osv.

Det helt store spørgsmål er måske i om der er nogle som kunne tænkes at arrangere en sådan turnering?
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Og som en naturlig forlængelse af de to ovenstående indlæg:

4-mands hold turnering, rene etc restriktioner, afholdt november eller januar.

vinderholdet og den valgte kaptajn (separat proces) sætter holdet blandt de deltagende i kvalifikationsturneringen, med mulighed for én plads til en ikke-deltagende.

At begrænse codex arbitrært virker formålsløst - hvis alle formodes at komme med orks, IG, SW og BA, er der jo pludselig mulighed for at få et pairingsniveau ind, der træner dét element, og giver mulighed for variation i hærene.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Krøldrup

Quote from: gertinc on 02 February, 2011, 10:04:45
Og som en naturlig forlængelse af de to ovenstående indlæg:

4-mands hold turnering, rene etc restriktioner, afholdt november eller januar.

vinderholdet og den valgte kaptajn (separat proces) sætter holdet blandt de deltagende i kvalifikationsturneringen, med mulighed for én plads til en ikke-deltagende.

At begrænse codex arbitrært virker formålsløst - hvis alle formodes at komme med orks, IG, SW og BA, er der jo pludselig mulighed for at få et pairingsniveau ind, der træner dét element, og giver mulighed for variation i hærene.

mvh
Jens

Jens er enig med Jens

mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

ButterBoy

Men det er ikke parring som til ETC da du ved at 90% af de hold som kommer for at vinde tager IG, Orks, BA og SW med. derfor laver man sine hære ud fra det. kan ikke se problemet i at lave nogle restrictioner da der alligevel ikke ville komme ETC hære til denne tournering heller.

Thor

gammelpot

hære kan stadig laves mere eller mindre anti noget specifikt. Derfor kunne der stadig være noget øvelse i for holdet at lave to "stille frem lister" og to mere eller mindre anti something...

Jeg synes helt klart at i fremtiden, skulle holdet udtages af folk der mødte op til Kval turneringen, jeg så også helst at der kun blev afholdt en så folk vidste det er her det sker...

Og selvfølgelig skal der på ingen måde være restriktioner, da det kunne være folk blev bedre til at spille NAS, hvis det blev prioteret.

gammelpot

Lige en anden ting der har lidt med emnet at gøre... Hvilket turneringer tæller i forhold til Rank Listen, hvis den da overhovedet bliver opdateret eller noget...

Ellers kunne det være man skulle arbejde lidt på at få den op og kører så man kan bruge lidt udtagelse som de gør hos Fantasy spillerne... Deres diskutioner ser ikke helt dumme ud...  ;)

ButterBoy

Hvis ranglisten kom op at køre ville den være ret god. Men lige nu er den ubruglig

Thor

Septimus

Quote from: ButterBoy on 02 February, 2011, 15:45:37
Hvis ranglisten kom op at køre ville den være ret god. Men lige nu er den ubruglig

Thor

Det er jeg så ikke enig i. Altså at ranglisten ville være god hvis den kom op at køre.

En rang liste for forskellige turneringer med hvert sit AS, hvorfor skulle det være godt til en turnering med et helt andet koncept og AS?

Hvem er det lige der forventer at der kun kommer hold med orks (LOL!), BA, IG og SW...???

Anyways, så synes jeg at en hold turnering lyder som en god ide til at afgøre det - det virker i hvert fald for frøgnaskerne...  :)
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Belial

Quote from: Septimus on 24 February, 2011, 12:01:49
Hvem er det lige der forventer at der kun kommer hold med orks (LOL)...

Øhm. Var det ikke netop orks som klarede sig rigtig godt til sidste ETC (for det danske hold)?

MVH

Belial

Excommunicate

QuoteHvem er det lige der forventer at der kun kommer hold med orks (LOL!), BA, IG og SW...Huh
Det er der nok en del, der gør. Blandt andet dem, der skriver det :) Det er ikke min overbevisning, der kun kommer hold bestående af disse... Men det er heller ikke min overbevisning at bare fordi man tager de hære med, at man ikke kan spille andre.

Og selvom vi satte en restriktion på at man skulle tage hære med fra forskellige kategorier, så er jeg alligevel sikker på det er de samme, der kæmper om guldet. Og så ser jeg det bare som en ulempe, da det gør det hele mere besværligt for deltagerne.

Quote from: Belial on 24 February, 2011, 12:21:02
Quote from: Septimus on 24 February, 2011, 12:01:49
Hvem er det lige der forventer at der kun kommer hold med orks (LOL)...

Øhm. Var det ikke netop orks som klarede sig rigtig godt til sidste ETC (for det danske hold)?

MVH

Belial
Jo, men folk har jo forskellige syn på, hvad der er godt. Selv med de hårdeste empiriske beviser (som om de er hårde ;D ) vi kan komme med i hobbyen, kan man have svært ved at overbevise folk.

Mvh
Simon

PS. Er verden gået under?

Belial

Quote from: Simon Darre on 24 February, 2011, 14:43:24PS. Er verden gået under?

Njah. Det ser ud til vi klarede frisag. Medmindre vi er blevet transmogryffet til et alternativt univers. :)

MVH

Belial

ButterBoy

Chris det er jo ligegyldigt om ranglisten er baseret over forskellige ASer. til alle de tourneringer der er rundt omkring i Danmark er det jo alligevel de samme som ender i toppen. Så efter min mening giver ASet ingen forskel, da det i sidste ende er ens spille evner det kommer and på.

Thor

Choker

Quote from: ButterBoy on 24 February, 2011, 17:06:57
Chris det er jo ligegyldigt om ranglisten er baseret over forskellige ASer. til alle de tourneringer der er rundt omkring i Danmark er det jo alligevel de samme som ender i toppen. Så efter min mening giver ASet ingen forskel, da det i sidste ende er ens spille evner det kommer and på.

Thor

Jeg mener nu heller ikke at ranglisten bør bruges i 40k-sammenhæng, da der er stor forskel på, hvilke turneringer man deltager i, hvis den bruger et bestemt AS. Der er da nogle turneringer jeg eksempelvis vælger fra, hvis de har et AS jeg ikke bryder mig om.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Septimus

Quote from: ButterBoy on 24 February, 2011, 17:06:57

Thor

Ja, det er de samme spillere fordi det er dem der kan se hvordan man lol-fucker et AS.

De nævnte hære, som BA, SW, IG og Codex Marines - er meget flexible dexer, og derfor kan man stille en næsten lige så balanceret hær som uden AS.

Derfor ser de dexer ud til at være stærkere end alle andre i DK.

Hvis der skal være en udvælgelses turnering, og den absolut skal have et AS, så lad det være ved det der allerede er til ETC - og lad de spillere der har en interesse i at komme på ETC holdet, spille mod nogen som forhåbentlig er på nogenlunde deres eget niveau i en eller flere kval. turneringer.

Jeg holder stadig på at jeg synes en holdturnering ville være en god ide - det virker som sagt for frøgnaskerne, og de har da så vidt jeg ved klaret sig udemærket til de foregående ETC turneringer.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.