De dovne, trælse og irriterende spillere!! Alt det der kan sætte mit pis i kog!

Started by Tidligere bruger, 09 September, 2003, 00:17:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tidligere bruger

Jeg skriver bare dette her fordi jeg skal have det ud af systemet! skriv igen hvis i endten syntes jeg er et fjols eller har helt og fuldstændigt ret!

Først vil jeg sige at jeg er typen som maler HELE min hær plus en hel del conversions, mest tema conversions.
Jeg har også en masse landskab, faktisk mere end de fleste klubber.
Ja jeg er en flittlig lille orm, men sådan er det, hvis man skal gøre det rigtigt, skal man gøre det hele vejen!.

Nå men nu til det der sætter mit pis i kog!!!

Jeg hader at spille mod usamlede hære der ikke engang er grundmalede. folk som bruger stand-in's hele tiden, og andre ting; Jeg er ved at flippe når jeg hører disse ting igen, og igen med dem jeg spiller mod:

"Er der ikke også nogle movement trays til mig?"
(jeg har lige lavet en masse fede trays til min egen hær, og han gider ikke selv lave nogen, idiot!).

"Hvad er det nu dem der er for nogen?"
(Jeg har lavet et regiment med en smule conversions, og han spørger for 100 gang efter hvad de er, selv om alle andre sagtens kan se hvad det er, misundelise skid!).

"Disse cold one knights er altså dark riders, men disse er normale cold one knights!"
(Mal dine figurer for helvede!!!, og køb nu de dark riders, du skulle måske ikke have købt 30 cold one knights!!, fjols).

"Mine Cold one knights charger dem der, de skal slå for fear nu, så jeg kan re-directe hvis de flygter).
(LAD VÆRE MED AT LÆSE REGLERNE TIL DIN FORDEL HELE TIDEN!!!, LÆS DEM NEUTRALT!!!).

"Mine 2 guards lægger altså deres styrke sammen(ST3), plus deres guard hverisær, altså samlet strength 8, hvis du har tænkt dig at multiple blocke mig)[blood bowl]
(IGEN LÆS REGLERNE IDIOT, og lad være med at blive sur når du ikke kan få det som du vil have det hele tiden).

"Der er terningerne som hader mig, men jeg er selv helt vildt sej til spillet"
(jeg har lige banket ham IGEN, for 50 gang, indse det, dine dark elves, kan ikke hærkamps banke chaos!, hvornår lærer du det?).

"NEJ jeg vil ikke spille mod dit blood bowl hold, det er for vildt[læs: er et voldshold]. men dit wood elf hold vil gerne spille mod, 50 i TR forskel er da ikke så meget, du får jo handicap?).
(Hader spillere som, KUN vil spille mod dårligere hold, denne spillere jeg snakker om, syntes det er helt vildt sejt, at spille mod en nybegynder [med nyt hold], og hans hold skal helst være MEGET bedre. Men han vil ikke spille mod voldshold...spasser).

Jeg kunne blive ved, men det grundlæggende er: Mal jeres hær, læs reglerne på et neutralt niveau, og bliv ikke sur i æsken når i spiller, det er et spil for helvede.
Der er simpelt hen for mange GW spillere som lever LIDT for meget i deres egen verden.(incl mig selv måske :))

Talius

Hehe ja, lidt extramt! ;D

Jeg synts ikke at du har helt ret, men nesten.

Jeg går selv indfor at ens hær helst skal være samlet og malet, det er lige lovlig trals at spille imod en hær der ikke er samlet.

Det der med stand-in's virker ikke retgodt til en tunering, men spiller man en "prøve" kamp har jeg ikke noget imod det en gang eller to.

Angående det med at læse relgerne, det kan godt være "lidt" ireterende. ;)

Jeg har ikke regtig noget at sige til Blood Bowl, siden jeg ikke spiller det. Men jeg kunne godt forestelle mig, at det kunne være trals at spille mod et hold der vil slå en lenger tilbage end stenaldern.
Thomas Reinewald
Proud member of Loftet Production

quota

Quote from: Bergh on 09 September, 2003, 00:17:12
"Mine Cold one knights charger dem der, de skal slå for fear nu, så jeg kan re-directe hvis de flygter).
(LAD VÆRE MED AT LÆSE REGLERNE TIL DIN FORDEL HELE TIDEN!!!, LÆS DEM NEUTRALT!!!).

Den forstår jeg ikke helt. Det er jo rigtigt. Hvis du fejler din fear test, og han outnumber dig, så flygter du jo, hvorved han kan lave et eventuelt redirect.

goldfury

øhhh.... jeg tror desværre jeg må se mig slev som en af de dovne...  :D

det er ikk fordi jeg ikke ka lig at male... og jeg hader at stille op med en hær der ikk er helt malet eller flot konverteret... men problemet er det at jeg

1. er doven, og let bliver forstyret når jeg har besluttet mig til at male...

2. tid er penge!!!!

3. når jeg først har converteret et helt regiment (sqaud o.s.v) så er det tidt at jeg springer videre til det næste uden at male det... for jeg syns det at konverterer er sjovere end at male (ja ja... kald mig bare mærkelig..  :P), så vender jeg tit tilbage til regimentet dagen før jeg skal bruge det... tænker... shit, det går sku da ikk... så kigger jeg på mit ur og syns det er for sent at gå i gang med...  

så alt i alt kan jeg egentligt sagtens forstå hvad du siger... jeg lever bare ikk rigtigt op til det selv  :-[
tjaa.. en eller anden skal jo være den røv irrierterende, ukloge, newbie der spørg om alt muligt dumt og i det hele taget bare er i vejen...  

asger sommer

Sonny

Quoteså alt i alt kan jeg egentligt sagtens forstå hvad du siger... jeg lever bare ikk rigtigt op til det selv  

Næ, heller ikke mig. Jeg synes ellers godt jeg kan finde ud af at male, har gjort det i snart mange år, men har squ aldrig malet en hær.. har til gengæld en masse usammenhængende enheder der bare står på hylden..

MEN jeg er fast besluttet på at få mig en hær denne gang, dovenskab eller ej, så mit nye projekt er at samle en empire hær (er godt igang) på ca. 2000 point og så male det HELE på en gang, evt. over en weekend, og bare ignorere alt andet. Så kan det være jeg også kan spille med i en turnering en af dagene..

En anden interessant ide kunne være at hjælpes ad med at male, gå sammen en to tre stykker og mal hinandens hære på skift, det bryder ligesom trivialiteten, det er hyggeligt, og man kan muntre hinanden op undervejs.  :)

goldfury

nåå ja... jeg glemte at nævne at jeg også er startet på en hær (LATD) jeg absolut ikk bruger før den er HELY færdig malet og konverteret... vilket kommer til at tage laaang tid...  ::)
tjaa.. en eller anden skal jo være den røv irrierterende, ukloge, newbie der spørg om alt muligt dumt og i det hele taget bare er i vejen...  

asger sommer

VonPanne

og bliv ikke sur i æsken når i spiller, det er et spil for helvede.

Hvor er det godt at se at du lever op til dine egne krav  :P

EDIT: Ok, indrømmet, jeg ved ikke noget om hvordan du spiller - jeg faldt bare over denne kommentar, i forhold til dit indlæg ;)

Doowa

Jeg skriver bare dette her fordi jeg skal have det ud af systemet! skriv igen hvis i endten syntes jeg er et fjols eller har helt og fuldstændigt ret!

Jeg sætter da også pris på at spille mod/med malede hære, men du overdriver squ lidt her vil jeg sige... eller også vælger jeg blot mine modstandere bedre  :P
"Don't think of it as being outnumbered, think of it as a wide target selection!"

Tidligere bruger

Jeg overdriver nok en smule, men det er for at i gad læse det, men generelt, så får jeg simplet hen mere ud af at spille med malede hære og sådan. det andet gider jeg næsten ikke spille min tid på.

Angående det med at det kun er et spil, så JA man kan godt blive sur hvis modstanderen snyder eller sådan noget. Men at blive tvær bare fordi man taber er noget crap!

quota

Quote from: Bergh on 09 September, 2003, 18:28:45
Jeg overdriver nok en smule, men det er for at i gad læse det, men generelt, så får jeg simplet hen mere ud af at spille med malede hære og sådan. det andet gider jeg næsten ikke spille min tid på.

Overdrivelse fremmer forståelsen. Jeg synes det er fint nok at du hiver de mest gralle eksempler frem for at understrege din mening. Og jeg kan da heller ikke forestille mig at der sidder nogen derude, der ikke synes det er fedest at spille med og mod en fuldt malet hær.

Personligt tog jeg konsekvensen af mine manglende maleevner og betalte mig fra det. Det er egentligt ikke engang fordi jeg ikke kan male, det er det at det tager mig så lang tid. Så med udsigten til at have en malet hær i år 2006....

Min næste hær bliver dog malet af mig selv. Om det så skal tage mig 7 år, så bliver det kun mig der maler på den :P

Sonny

Hmm.. jeg tror jeg har fået en ide.. hvis jeg maler en hær der er så smuk og gennemført så min modstander bruger hele kampen på at beundre og misunde mine figurer, så har han ikke tid til at opdage om jeg snyder.. det er faktisk et helt taktisk aspekt af hvorfor vi overhovedet gider male de små dimser..
hvis spillere stiller med umalede hære har de jo masser af tid til at overveje deres træk, og fordi de ikke selv har malede figurer trøster de sig med at kunne vinde spil og kende reglerne.. dette bliver så så vigtig en del af dem at de begynder at snyde, fordi de er flove over ikke at have tid til at male..

Nå, nu vil jeg gå ind og male på min hær, fordi jeg har så meget tid.. ;)

Søren K

Quote from: Sonny on 09 September, 2003, 12:06:11
En anden interessant ide kunne være at hjælpes ad med at male, gå sammen en to tre stykker og mal hinandens hære på skift, det bryder ligesom trivialiteten, det er hyggeligt, og man kan muntre hinanden op undervejs.  :)

Det har jeg faktisk prøvet med Thomas Rostok. Han har hjulpet med til at grundmale en flok af mine Eldar rangers. Og jeg har fået fornøjelsen at hjælpe med hans marine hær. Det er en rigtig fed måde at få en malet hær på, det er hyggeligt, og det bliver en tålelig tabletop kvalitet. - Og så kan man jo altid selv lire dem op senere.

I'm all for.

Hygge /.. Søren
Currently diving in the Philippines - It's great, but I miss my toys.

Tidligere bruger

Jeg syntes den nemmeste måde at få malet på, er ved IKKE at købe hele sin hær på engang, og hvis man gør det så lade være med at stille hele hæren op på ens bord på engang!. Nej spil først et slag eller to, (ja, med umalede figurer eller stand in's hvis du ikke har købe figurerne endnu!), og tit er der en eller anden unit som gør noget vildt fedt i spillet, og så er jeg mere motiveret til at male den.

Det kan lyde som om at det bryder med mine principper at spille med umalede figurer. Men jeg regner så heller ikke med at spille med dem mere en til to gange før de er malet.

sammenkogt: At spille med ens figurer giver inspiration til at male dem.

Emperor_Worm

-hmmm jeg har tabt til Powerfist 2 gange i træk nu, og jeg orker næsten ikke at samle mine sidste Tusinde Sønner nu.. hehehe!
Men jeg vil se om jeg ikke kan blive færdig og komme med til Giant, ellers kommer jeg og kigger lidt på!?

Jeg kan godt forstå hvad hele pointen med denne thread er og jeg er enig!
Det giver et eller andet kick at have helt færdigt malede hære!
Men derfor (og her må Sonny give mig ret) er det at vi altid vender tilbage til de finde små spil, som Blood Bowl, Necromunda og Mordheim osv.. hvor man kan få nosset dig sammen til at male hele sit hær/hold/gang/warBAND!!!!!!...

dér
Peter Minet -Bonzo-

Snart vender du hjem til mild mild sommervind alle dage!!

Tidligere bruger

HEHE at alle ens unit får bank, kan self. have en negativ virkning på ens figur maling :), MEN det problem er vi jo nogen der ikke har :) (var det lige en løgn af dimensioner!).

Jeg har omkring 10 hold malet til Blood Bowl......

Jeg er gået i gang med at lave landskab IGEN, jeg har allerede mere end de fleste klubber.....men sejt landskab er for fedt at spille med.

Tak for din forståelse!!!

JEg overvejer at tage på turnering med mine Imperial Guard, og skal jeg lige have en 50 man stærk consript unit med? ledet af en commisar self......de er malet :) skal bare have fundet den rigtige commisar figur.