Spilledagsoversigt - Espergærde Bibliotek

Started by Caliban1968, 19 April, 2012, 12:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

I søndags fik jeg min far til at passe Sebastian, så jeg kunne nappe to spil i Espergærde.

Først hoppede jeg ind i et spil, der allerede havde været flere runder i gang. Jeg overtog Jan M's Intelligencia-team med masser af Humanoids (dem, der i tegneserierne er så røvirriterende) og så The Leader og Abomination. Ikke ligefrem et powerhold, men klart med sin charme. Jeg spillede så aggressivt som muligt og endte med at få KO'et Jespers Doc Samson som eneste kill. Jesper spillede ligeledes Intelligencia, men med MODOK, Red Hulk, Robot Hulk og Doc Samson. Emils ven, som jeg ikke kender navnet på, spillede et stærkt hold med Imperiex, Maelstrom og Magog (til 85 point).

Fjerdemand var Peter, som fik Defenders til at leve op til sit navn: at spille defensivt - der gik i hvert fald længe, før der kom nogen form for indblanding fra hans side.

Så har jeg ikke flere fotos fra den kamp. Da det blev en langstrakt affære, stoppede vi med Jesper og Peters tropper som sidste på brættet. Vi kom vist frem til, at Jesper havde vundet på point.

Næste match var femmands 300 point på SHIELD Helicarrier map'et, hvor Jan R spillede Avengers (War Machine, EX Mockingbird, GX Beast, AV Moon Knight), Jan M valgte Thanos til 300 point, Jesper havde et myldrehold af nye SHIELD-figurer, Peter stillede med SI Dr. Strange, SI Thing og SI Spiderman, selv spillede jeg Mole Man, Mole Monster, HoT Ulik og R Domino.

Første runde skete der ikke noget, men i anden runde satte jeg gang i monster-motoren: Mole Man mindcontrollede Ulik til at rykke 10 felter frem og lavede derefter selv et charge for 6 dmg mod Jan R's War Machine, som blev two-shot'et af den bidske trold.

Jan M's Thanos teleporterede over mod the Avengers, og Mockingbird hoppede hen og tie'ede ham op. Mole Man mindcontrollede igen, denne gang hans "kæledyr", Mole Monster, som missede et Quake mod Moon Knight og Beast, og dernæst sammen med Ulik hoppede på Thanos. Ulik missede at give 6 i dmg, Mole Monster ramte med et af sine flurry attacks, men Thanos lagde hurtigt det kæmpemæssige utyske i graven.

Da Jan M fandt ud af, hvor hård Uliks hud er, teleportede Thanos væk. Og så nåede vi ikke så meget mere, andet end at Peters trio begyndte at nærme sig Thanos. Jespers SHIELD-hold manglede nogle taxier for at komme hurtigere i kamp, hans Agent Coulson og Hawkeye kunne ellers have været nyttig imod Thanos.

Jeg har desværre ikke fået taget nogen fotos fra den anden kamp, der blev spillet samtidig med den 400-points, jeg var med i. Det var Emil, Jan A og to af Emils buddies, der battlede. Måske skriver en af jer en kamprapport?

Sporh

For helvede, hvor er det Mole Monster stort på den lille base! Er den sjov at spille???

Bartok

den er sindssygt stor - Galactus ser klejn ud til forhold til. Og ja, den er sjov nok at spille, især sammen med den nye Mole Man, se lige hans SP:

MOLE MAN'S MONSTERS: Mole Man can use Mind Control only to target characters with the Monster keyword, including friendly ones. When using this Mind Control, Mole Man is not dealt unavoidable damage and modifies his attack value by +3.

Du skal være velkommen til at låne figurerne. Der kommer hurtigt gang i spillet med de to.

Sporh

Tak. Jeg har faktisk en ekstra Mole Man, hvis nogen mangler

Boyer

Jeg går ud fra at der er spil for dem er er interesseret på søndag. Jeg blir vist nød til at melde fra, selvom jeg gerne havde luftet mine små moloids og deres store ven. I må have nogle gode spil.

Hilsen Boyer

Sporh

Jeg kan desværre heller ikke. Men godt spil til jer alle!