News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

40k ETC holdet 2013

Started by gertinc, 20 August, 2012, 22:49:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexBware

Quote from: El Rey on 06 September, 2012, 12:52:12
gertinc jeg synes du skader din egen sag ved den opførelse du ligger for døren. Du kan da ikke kræve at Århus skal trække deres forslag tilbage og at du så er barnlig og ikke vil holde noget hvis de ikke gør, kan jeg kun ryste på hovedet af. Faktum er Århus har vundet efter de regler der var sat op. Faktum er at afstemning afspejler ikke 40K (ETC) miljøet, da den var dårligt sat op. Derfor lave en ny afstemning der er fair, i stedet for at være tøsefornærmet.

Jeg har svært ved at se hvorfor Århus ikke skulle kunne holde en ligeså fin turnering som andre, bare fordi nogen har "udnyttet" et hul i systemmet. Det har da ikke noget med selve turneringen at gøre.

Det er efter min opfattelse lidt hurtigt sagt, at Århus har "vundet" afstemningen, da det var målsætningen, at den skulle løbe indtil 9/9-12, men pga. problematikken er sat på standby.

Hvis ikke afstemningen var blevet låst, så kunne man I teorien få hele nationen på EB.dk til at oprette profiler og stemme løs indtil den 9/9-12 og derefter se, hvem der "vandt". Men det ville jo også stride moralsk mod formålet - selvom det ikke var imod reglerne.

Jeg har indtil nu holdt mig udenfor diskussionen, men for at få min holdning med - så ville jeg selv helst have en turnering med 5-mands hold. Jeg fuldstændig ligeglad med om det er Århus eller Kbh, det bliver holdt i. Århusgutterne holdte en fed turnering sidste år, som jeg syntes var supergodt afviklet.

/Alexander

Daniel

Hvorfor holder I ikke bare to turneringer. Så er alle glade og Danmark har fået flere turneringer?
Tilmed passer det jo perfekt med 5+3=8. Og skulle de samme vinde begge så vælger de jo bare, som det ellers var forudsat.

Når det er sagt så få startet den omstemning.

Personligt havde jeg tænkt mig at steme på Aarhus, men det var mest fordi jeg derved minsker sandsynligheden for at komme til at gå ind på en skole i københavnsomårdet og risikere at se på 40k. Plus at A kommer før K i alfabetet. Men så blev jeg alligevel i tvivl fordi det var et dobbelt A, som jo på en måde er et Å. Så jeg endte sgu med ikke at stemme. Men nu, hvor jeg kan se at mine bevæggrunde er bedre end de fleste andres kan det da være jeg skal genoverveje.  ;)

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

easyrider

Jeg elsker at quote mig selv  8) men nu da processen er blevet sat i stå og formentligt genstartes syntes jeg vi skal genoverveje denne løsning. Det kræver selvfølgeligt at arrangørerne er med på den, men jeg så meget gerne at det var en 3 mulighed i en evt. afstemning, og jeg tror oprigtigt på den ville vinde.

Jeg skrev for 2 dage siden, (inden ragnarok brød løs):

Quote from: easyrider on 04 September, 2012, 12:56:02
Når nu der er 2 steder der er så vilde efter at holde ETC kval syntes jeg det er ærgeligt at de ikke får lov begge steder. Jeg antager at det er for sent at ændre det til i år da afstemningen er i gang?

Men man kunne godt et år køre begge hold turneringer, og så sige at der f.eks. blev 2 udvalgt fra vinderne af holdet i jylland og 2 fra vinderen i kbh. (holdet vælger selv hvem der bliver autoudtaget.) De 4 skal så blive enige om de resterende personer. Hvis man så VIL vælge hele holdet må man bare vinde begge turneringer  ;D
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

Patrick Glikmann

Quote from: corky on 06 September, 2012, 12:29:14
Quote from: Patrick Glikmann on 06 September, 2012, 12:06:33
@Corky:

Der er netop ikke blevet skabt mere (positiv) interesse over for 40k ETC da de 80 stemmer du snakker om jo i stor del bare er folk der er rekrutteret til at stemme og som reelt set ingen interesse har til 40k ETC miljøet.

Det hele handler om at der er blevet brugt en unfair mekanisme og direkte opfordret til brugen af denne for at skaffe opbakning til et arrangement og at man hele tiden har påstået at det ikke har været tilfældet selvom det nu er bevist at det er. Og i dette tilfælde er det Århus lejren som (bevidst) har brugt denne mekanisme, og derfor er deres integritet til at holde arrangementet bare ikke til stede mere.

mvh Patrick

edit: rettet gramma

Som udeforstående synes jeg da det var enormt positivt med 80 tilkendegivelser indtil i begyndte at kaste med mudder efter hinanden, jeg tvivler også på at "en stor del" er stemmekvæg...en ligeså stor del er nok bare tilfældigt forbipasserende.

Til din anden kommentar, vil jeg bare sige at du antager at Charifs handling er dikteret af Aarhus-folkene, hvilket du vel reelt set kun har det belæg for, at de før har arrangeret turneringer sammen... hvis det gør dem skyldige, ja så har mange af os begået mord.

Jeg har selv været med til qualifieren i år og interessen kan ikke magisk gå fra de ca 50 mennesker der var med til 80 hvor ALLE aktivt går ind og stemmer, så jo, jeg kan med ret go overbevisning sige at en del af dem nok er stemmekvæg.

Jeg siger ikke at det er det Charif har skrevet der gør deres handlinger snavsede, der er DIREKTE og INDIREKTE bevis på fra arrangørerne selv. Men man skal være en del naiv hvis man tror at Charifs arbejde ikke også har skaffet dem stemmer som de ikke burde få til 40k ETC arrangementet.

Man kan enten acceptere factsne eller holde fast i at det hele nok bare er løgn og ignorere det... ::)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

gammelpot

Interessen kan da meget nemt gå fra 50 til 80 mennesker der er sgu mange steder hvor antallet af anholdte, anmeldelser, rygestop der lykkedes og andre tal strækker sug over en stigning på 50%...
Især når der ikke er tale om flere mennesker i reel tal, men det er sgu utroligt som nogen bliver ved...
Glæder mig til at se hvad kaptajn + arrangører finder ud af...

Mvh

Asger

Jøsses... Sikke en tur i manegen. :(

Til alle dem der pludselig synes de skal gå nærmest personligt efter gertinc, kan jeg kun være 100% enig i hans kommentar. Rend og hop.

Hvis jeg havde arbejdet med både at facilitere processen og forsøgt stablet en turnering på benene for miljøets skyld, så havde jeg også følt mig pisset på nu. Det er muligt jeg havdehaft en temmelig meget kraftigere reaktion end gertinc havde. Modstanden mod end omafstemning virker i bagklogskabens ulideligt klare lys, direkte grinagtig.

Så kan man hoppe og danse om RAW vs RAI, men når det netop handler om engagement og respekt for sine medmennesker kan den krølle kun opsummeres med et solidt: rend og hop!

Asger

easyrider

Bare af nysgerrighed. Hvordan regner arrangørerne med at lave Allies regler?

Bliver det helt åbent?
Helt lukket ?
Eller ideen om at hvert codex kun kan bruges en gang uanset om det er som primær eller sekundær?

Jimmy
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

easyrider

Quote from: easyrider on 08 September, 2012, 13:50:24
Bare af nysgerrighed. Hvordan regner arrangørerne med at lave Allies regler?

Bliver det helt åbent?
Helt lukket ?
Eller ideen om at hvert codex kun kan bruges en gang uanset om det er som primær eller sekundær?

Jimmy

Tun

Pt. er det meget oppe i vinden. Der burde snart komme en afstemning af en art. Lige nu er der to forskellige koncepter:

1) Hvis man bruger et codex (allied eller primary detachment), så er codexet brugt.
2) Man kan køre med alle codex 1 gang både som primary og allied detachment.

Hvad det bliver må tiden vise. Der er ca. lige meget opbakning til begge dele.