News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Skub flere Dukker V4 - Realm of Chaos Warband Challenge

Started by Sonny, 10 August, 2013, 16:59:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KimH

@ affun - imponerende detaljer
@ grobut - ditto - bruger I lup ?
@ sonny - har du en københavner dato i tankerne - så der kan søges "udgang" i god tid ? ( og - tak for linket til Mordheim PDF'erne )

Har lidt udfordringer med warbandet ... De keder sig - og det er ved at udvikle sig til et "sunshine party"  8) - "Freddy the Furious" tester om "Young Grunthx" virk'ligt kan leve op til udsagnet om mest spændstige baller.

Og chefen "Kimoth the Blacksmidth" og hans apprentice "Maul the one Eyed" står (efter at have set Affun og Grobut's detailarbejde) og pynter sig i sminkerummet og kræver flere washes og highlights...

Det var ikke lige det ånden fra Chaos Lord Garathor havde forventet  >:(
Hvis du er i tvivl - så charge !

FatherNurgle

Jeg må se i øjnene at jeg ikke får noget færdigt til Horisont  :'(

De sidste par uger (for ikke at tale måneder) har sgu været stramme herhjemme, så jeg har hverken haft tid eller overskud til at tage mig af det i en sådan grad at der er rykket noget.
Jeg har dog lovet mig selv at alle dukkerne (og måske også lidt flere, så der er lidt at udvide med når banden bliver populær) skal være baset og preppet til Horisont. Så kan jeg jo om ikke andet måske smøre lidt farve på dem.

Deadlinen er stadig et mål.

KimH

Sonny

Nej, ikke rigtigt. Jeg tror der var bred enighed blandt de deltagende om at setup og grundide var god, men at reglerne var klodsede og uegnede til skirmish spil. Mest af alt i det her tilfælde fordi chaos champs er ret rå, med to wounds og chaos armour. Det meste af spillet gik med at diverse chaos champs stod låst på midten af bordet og rullede terninger indtil en rullede højest.

Jeg tror nu ikke det havde noget med Mordheim reglerne at gøre. Til sammenligning med Warhammer reglerne tror jeg såmænd de var et udemærket bud på et regelsæt.

salun

Lyder som noget af samme problem jeg har fundet i Mordheim - der mangler dynamik i spillet, ift. at det skal være skirmish-spil...

Personligt har jeg ret meget kig på elementer fra Lord of the Rings (tur-sekvensen) og Warmachine (mere fri og strategisk bevægelse af modeller), til at løse en del af problemerne. Det bliver dog først når jeg får taget mig sammen til at nedskrive mine hus-regler ;)

En hurtig 'bug-fix' kunne dog måske være, at tillade modeller at rykke væk fra hinanden igen, i stedet for bare at 'slå-til-en-af-dem-dør'. Måske ellers sige, at ham der vil lø... foretage taktisk tilbagetog, skal tage et Initiativ chek som et angreb mod højeste Initiativ af de modeller han vil væk fra - lykkes det må han sti... flytte sig.
(jeg overvejer selv at bruge ovenstående som husregel til Mordheim, men hvis nogen føler for at teste det, må de da gerne lige melde tilbage om det virker ;) )

Sonny

Vi kørte som nævnt et Path to Glory scenarie til Horisont i weekenden. 4 Skub flere Dukker deltagere havde medbragt figurer, og vi lånte fra Mordheim reglerne hvad vi havde behov for for at holde spillet kørende.

Portalerne fungerede som spawnpoints og teleportere. Et warband kunne forlade spillet igennem en portal, justere casualties og bruge favorpoints, for så at vende tilbage til spillet igennem en portal når de var klar igen. På den måde var ideen at køre en kontinuerlig kampagne på et enkelt bord. Det var understøttet af et missionssystem, hvor hovedmissionen skiftede hver 4 til 6 tur. Løste man hovedmissionen fik vindende warband D6 Favor points. Samtidig fik alle warbands løbende kort med mindre sidemissioner der hver var D3 point værd.

affun

Det ser vildt lækkert ud. Jeg er meget ked af at jeg ikke fik hverken råd eller tid til at komme med til Horisont i år, og det her gør det da kun lidt værre.

Mht. reglerne: Det er lidt den der fastlåsthed jeg altid har syntes var problemet med mordheim. At være låst i kamp passer bare ikke særligt godt til et skirmishsystem, der, efter min mening, har brug for en rimelig mængde mobilitet og flow.
Det kunne være ret sjovt at prøve at spille det med nogle modificerede blandingsregler af LotR SBG (Som efter min mening er et bund solidt og vanvittigt underholdende spilsystem) og Warmachine. Det ville selvfølgeligt kræve noget tænken omkring hvordan det hele skulle fungere.

Jeg satser stadig på at nå at få min bande færdig inden måneden er omme, selvom jeg er lidt presset af bacheloren der skal afleveres i December.
Når det så er gjort, kan det være at der bliver mulighed for at få et spil med nogen på et eller andet tidspunkt.

Mvh. 
Bolters er røde, og chainswords har advarselsstriber på.
Maleblog

KimH

Det er jo bare at sætte en juledag af i CPH - og satse på at der blandt de deltagende warbands er nogle der vil sponsorere gløg og/eller æbleskiver  ::)

Taoregorn

Quote from: affun on 20 November, 2013, 16:00:08
Det ser vildt lækkert ud. Jeg er meget ked af at jeg ikke fik hverken råd eller tid til at komme med til Horisont i år, og det her gør det da kun lidt værre.

Mht. reglerne: Det er lidt den der fastlåsthed jeg altid har syntes var problemet med mordheim. At være låst i kamp passer bare ikke særligt godt til et skirmishsystem, der, efter min mening, har brug for en rimelig mængde mobilitet og flow.
Det kunne være ret sjovt at prøve at spille det med nogle modificerede blandingsregler af LotR SBG (Som efter min mening er et bund solidt og vanvittigt underholdende spilsystem) og Warmachine. Det ville selvfølgeligt kræve noget tænken omkring hvordan det hele skulle fungere.

Jeg satser stadig på at nå at få min bande færdig inden måneden er omme, selvom jeg er lidt presset af bacheloren der skal afleveres i December.
Når det så er gjort, kan det være at der bliver mulighed for at få et spil med nogen på et eller andet tidspunkt.

Mvh.

Vi SAVNEDE dig på Horisont!!!

Især fordi vi har rykket arrangementet fra ESBJERG til SILKEBORG.

Tanken var så at det ville rykke for dem der bor i ÅRHUS... som DIG!  ;D ;D ;D

Grobut

Så blev jeg sgu færdig  ;D

Har taget et par hurtige billeder - desværre blev gruppebilledet ikke så godt. Tager et par nye stemningsfyldte når jeg kommer ned i Rogue Trader med dem :)

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

KimH

De er rigtigt flotte - og konsekvent farvelagt..

Hvordan ?

- Får du den røde dybde ?
- Sort plate på Archaon - det er meget vellykket ?

mvh KimH

Grobut

Tak tak -  Det var også planen at lave en "ren" kaos bande  :)

Det er faktisk ikke sort plate på Archaon - bare P3 Pig Iron der er blevet både washed og highlighted flere gange til jeg var tilfreds med looket.

Den røde er opnået med Vallejo Air Fire Red som base, highlight med Vallejo Air Itallian Red efterfulgt af highlight med Vallejo Air Light Red. Fidusen er en wash med old school Citadel Plasma Red ink (den fra 80'erne)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

King_Cuttuk

KimH

"The forsaken warband of Icy Blade" har rekrutteret en "tryller"....

Jamen han har jo ingen øjne - rigtigt ...

After having been a part of the Nurgle Sorcerer College - "Nurx the fail caster" got bored by the Nurgle lore - joined Kimoth and his happy sunshine band. Expecting more fire at least hoping for plenty of battle noise in order to cast his fireballs in the right direction.  :P

However managed to get his Nurgle training sword upgraded to "Icy Blades"

Sonny

Hvor er det sejt  :D

Jeg er selv håbløst bagefter, men satser kraftigt på at nå deadline d. 10/12.

Og så er jeg i gang med at arrangere en kampagnedag i Rogue Trader i mellem Jul og Nytår. Hvad siger interesserede parter til Lørdag d. 28 eller Søndag d. 29? Eller evt. begge dage..

KimH

rubber

Det lyder festligt. Har du kigget på nogle andre regler til spillet, eller er det fortsat Mordheim?

Mvh.

KimH

Blev lidt inspireret af Sorceren - og lavede 4 mere..

I kapper/kjoler ...

Da der ikke kom så meget gang i warbandet, så bliver de "gamet" på "Single Mandag"i Dragon Factory som en unit med 15 Forsaken  ;) i en blok..

Er det ikke - OK Chaotisk  :) ?

AndersN

Det ser godt ud Kim, du er satme aktiv. Sejt og meget kaotisk, ja.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.