News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Yellow Menace - A Necron Blog

Started by Metheon, 15 September, 2013, 00:18:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Metheon

God dag og velkommen. :)

Det hele startede for lidt over et år siden. Jeg sad og fik lyst til at lave nogen Necrons fordi det er sgu ret fede dukker. Jeg fejlede rimeligt hårdt i at finde et fedt colourscheme og det sidste colourscheme jeg kunne finde på var et bone-farvet. Tryk her for et billede af min demo Necron dukke.

I totalt frustration over ikke at kunne finde på noget fedt og nu hvor bleached bone var skåret ind i mine frontal-lap så startede jeg en Deathwing hær. Jeg har det sidste års tid arbejdet på den Deathwing hær og det er blevet til ca. 5 malede terminators. Da det egentlig ikke er specielt imponerende mistede jeg interessen for det og fik lyst til noget nyt (det nye codex hjalp heller ikke på situationen). Det skulle så være Necrons igen!

Jeg startede her for ca. 2 uger siden. Mit fokus har været at finde et colourscheme som jeg synes gav en god tabletop effekt men uden at være alt for tidskrævende. Omstændighederne er blevet skærpet af at en deadline der hedder 2000 point d. 30 november, malet naturligvis, til noget apocalypse nede i klubben med flere spillere. Necrons på den eneste side og imperial scum på den anden. Der kommer altså til at være tempo på her i starten med at få malet en god base op.

Jeg har en løs defineret liste (subject to change) jeg maler efter. Vi er jo ikke de største bisser nede i Emperor's Pride men listen lyder indtil videre sådan her:

Destroyer Lord: sempiternal weave. 140

5 Deathmarks 95
Night Scythe 100
Triarch Stalker: twin-linked heavy gauss cannon. 165

10 Necron Warriors 130
Ghost Ark 115
10 Necron Warriors 130
Ghost Ark 115
10 Necron Immortals 170
Night Scythe 100
10 Necron Immortals: tesla carbines. 170

6 Canoptek Wraiths: 3× whip coils. 240
5 Tomb Blades: particle beamers. 150

Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90

2.000 points

Endnu en gang velkommen - og jeg håber I vil følge med i min lille Necron blog. :)

Mvh
Kenneth

Updates:

Andre links:

Morten Pedersen

Warlord Supreme 2016
No matter how bad life gets, you can always watch a Star Wars marathon!
Click here for Bacon!

Metheon

Update 1:

Dette er hvad jeg har nået indtil videre på de første 2 uger. :)

Malet: 575 point.

Ilithien

Det er et fedt tempo, og nogle fede necrons, så du har med andre ord gjort det godt, da jeg ikke er den største fan af de der nu plysbunny terminators.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Metheon

Tak Esben. Må se om jeg kan holde tempoet. Planen herfra er 6 wraiths og 10 warriors i ark. :) Det håber jeg på at kan have malet max én uge inde i næste måned. Så kan jeg nemlig stille en 1000 point liste og begynde at spille med hæren. :)

Waaargh

Din weathering er også helt i orden. Har du brugt en tidskævende eller simpel metode?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Metheon

Tak. Som sagt så er tid en stor faktor så det er en utrolig simpel metode. Påfører brun med svamp og så metal med pensel. Det gør sig godt med det gule. :)

Troels S

Ser rigtig fornuftigt ud Kenneth.

Synes dog den blå er en kende flad. Synes dine figurer vil vinde rigtig meget hvis du kan få den til at "poppe" lidt mere. Et par rigtige hvide highlights på de blå vil give den massere af spil og gøre den mere klar - hvilket vil stå i rigtig fed kontrast til den beskidte gule som jeg synes du er sluppet rigtig godt fra.

Men rigtig fornuftigt udtryk og en endnu mere fornuftig fart.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Metheon

Tak Troels.

Den blå er ice blue med gulliman shade. Det popper en anelse mere i virkeligheden end på billederne men ikke meget. Det kan godt være det blå skal have en lille kant highlight af en art men det bliver nok først når målet om de 2000 point er nået hvis nogensinde. :)

Troels S

Tror ikke nødvendigvis det er et edgehightligt der er vejen frem - men vil meget gerne vise dig, hvad jeg tænker på en dag i klubben. Det er meget meget nemt.

Men fair nok hvis du vil udskyde evt. detaljearbejde - er dog personligt aldrig vent tilbage og touched et hel hær op, da det for mig er en uoveskuelig opgave, hvis det ikke gøres løbende.

Men du skal naturligivs gøre det som du synes og bare klø på.

Mvh
Troels

Metheon

Jamen lad os da endelig snakke om det i klubben hvis vi kan ramme den samme dag på et tidspunkt. :)

Troels S

Ilithien

Jeg påpeger at den blå ikke er top dollar, og så er jeg en idiot. Troels siger arrrh den blå der den er ikke for fed, og så er i bare best pals! ;)
Battle Brother

Ryback

Verden er et ondt og uretfærdigt sted, Esben. ;)

De Necrons ser bar godt ud, Kenneth!
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Ilithien

Kommer der snart billeder af flere gule robotter?
Battle Brother

ZombieDK

Metheon

Hejsa. :)

Jeg er ret presset i disse dage så det går ikke så hurtigt. Jeg har fået samlet 20 warriors, 6 wraiths og en ghost ark. Jeg skal magnetisere ghost ark og bygge to mere som også skal magnetiseres. Jeg når nok ikke mere i denne uge så de resterende ghost arks bliver først i næste uge. Når det hele er samlet så kan jeg godt lige smide et billede op af dukkerne. Specielt ghost ark tror jeg bliver cool. :)

Metheon

Så er jeg omsider kommet ud på den anden side af presset og der skal til at ske noget igen! Sagen er sådan at der er 1650 points turnering i klubben her d. 2 november (Emperor's Finest). Jeg fik i går samlet de sidste dukker jeg mangler for at nå 1650 point men da jeg mangler 1075 point så har jeg ikke tilmeldt mig endnu. I dag skal jeg i klubben og airbrushe hele lortet og så må vi se om jeg kan nå det.

Det som skal males henover de næste ca. 16-17 dage er følgende:

5 Deathmarks 95
Night Scythe 100

20 Necron Warriors 260
5 Necron Immortals: tesla carbines. 85

4 Tomb Blades: particle beamers. 120

Doom Scythe 175

1.075 points

Ærlig talt så ved jeg ikke helt om det er realistisk at nå. 5 Deathmarks er en aften, 5 Immortals er en aften. 20 Warriors er nok to aftener, 1 scythe pr. aften, de 6 wraiths over to aftener og de 5 tomb blades er også 2 aftener. Så skal der ordnes baser på det hele og der skal limes turfs på - det er nok også en aften. Det er 11 aftener. Puha. Der kommer nok også til at gå noget tid med kæreste og familie. Nogen idéer?

Nå men hvis det lykkes, så er listen jeg stiller med derfor:

Destroyer Lord: sempiternal weave. 140

5 Deathmarks 95
Night Scythe 100

20 Necron Warriors 260
10 Necron Immortals 170
10 Necron Immortals: tesla carbines. 170

Annihilation Barge 90
Annihilation Barge 90
Doom Scythe 175

1.650 points

Troels S

Der er ingen bedre motivation end en turnering.

Swelvfølgelig kan du nå det.

Go go go....

Nanayaah

Det er godt nok et lidt hårdt program....

Håber du når det!

Fin liste.

Mvh.
Christian

Morten Pedersen

Warlord Supreme 2016
Click here for Bacon!

Metheon

Update 2:

Så blev det tid til en update mere. Jeg havde en ret effektiv weekend og nåede en hel del synes jeg. Jeg tror 2. november er blevet en realistisk deadline. Billederne sucker lidt men håber på en dag at en venlig sjæl i klubben hjælper med at tage nogen federe billeder. :)

Fik malet 20 warriors!

Så blev der malet 5 tesla immortals mere, her er alle 10 vist.

Fik også malet 5 deathmarks! :D

Der ligger lidt nye billeder af resten af dukkerne også inde på min dropbox.

Det betyder at jeg mangler:

Night Scythe 100

Doom Scythe 175

460 points

Ilithien

Battle Brother

Morten Pedersen

Kommer der snart flere billeder? Nu havde jeg jo fornøjelsen af at ryde dem af bordet i dag ;), men derfor kunne du jo godt lige smide nogle flere billeder op af de nye ting
Warlord Supreme 2016
Click here for Bacon!