News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Forge World Witus

Started by vvitus, 02 January, 2013, 23:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vvitus

Så er det blevet eksamens tid igen – og det betyder jo overspringshandlinger!

Så der blev da lige lavet en hurtig skovl til min Stormlord.
Dog uden monterings halløj ( må komme senere)

Anyway!

Super Heavy Dozerblade (Repressor)

Materialer:

• Lidt over 20x20 stykke af 1,5 mm tykt karton/pap hvis alt ligger tæt, ellers burde 1 A4 ark kunne gøre det
  • Super lim
  • Nitter (I dette tilfælde Hot Fix nitter, kan fås i forskellige hobby forretninger)

Værktøj:

• Skarp hobbykniv
  • Skarp skalpel kniv thingy(?)
  • Skæreunderlag
  • Vinkelmåler / lineal

Step 1: Gør klar
Første ting vi skal have gjort er at tegne de følgende ting op og skære dem ud af pap.

• 1 Bund: 4x15 cm
  • 1 Bagstykke: 4x15 cm
  • 1 Top: 3x15 cm
  • 10 Små tænder: 5x0.5 cm
  • 4 Store tænder: 5,5x0,5 cm
  • 5 Ekstra til små tænder: 1x0,5 cm
  • 2 Ekstra til store tænder 1,5x0,5 cm
  • 7 "rumdelere": 4x4 cm firkant der deles over i 2 trekanter, der limes sammen til en tyk trekant (kan evt også bare skære trekanterne ud i pap der er 3 mm tykt)
  • 2 beslag: Xx0,3 cm (disse skal gå fra tænderne og op til toppen, så lav dem bare godt lange)
  • 1 bagbeslag: 15x0,5 cm

Step 2: Bundstykke + tænder
Nu finder du bundstykket.
På denne markerer du de følgende steder med en streg henover.
2,5 cm, 5 cm, 7,5 cm, 10 cm, 12,5 cm.

Over hver af disse streger limer du en af de små tænder fast, så midten af stregen ligger igennem midten af tanden. Husk at den skal ligge helt op til kanten bagpå.

Lim derefter de store tænder på. Her kan du vælge om du vil gå efter at tanden skal ligges efter midten, eller om du bare limer den helt op mod kanten, som jeg har gjort.

Vend bunden om, og lim ekstra stykkerne på det stykke af tanden der stikker ud.
Derefter kan du lime resten af tanden på. Husk at se efter at den ligger lige i forhold til den anden side.

Step 3: Bagstykke og "rumdelere"
Her skal vi bruge de trekanter du har limet sammen, samt bagstykket.

Start med at tegne de samme streger som der blev tegnet på bunden, dette gør det lettere at få sat rumdelerne lige.

Det er lettest at begynde med at lime en trekant på hver ende af bagstykket.
Derefter kommes der lim på enden af hver af tænderne, samt på hver af trekanterne.
Bagstykket placeres derefter oven på tænderne og med trekanterne i enden så de passer til tanden der. (enten så de når helt ud til kanten, eller så de er midt på tanden, alt efter hvad du valgte tidligere. )

Derefter kan du tilføje hver enkelt tand en efter en, ville dog anbefale at starte med den i midten.

Nu kan du også skære de forskellige tænder til så alle lag er lige brede.

Husk at enden af hver tand skal vinkles lidt ned ad i det første lag.
Du bruger bare din kniv og ligger den som du vil mene tanden skal spidses til.
På repressoren er det ca. Halvvejs igennem tanden i forhold til tykkelsen i en 45 graders vinkel. (se billeder fra forgeworld Her)

Step 4: Beslag og toppen
Nu skal du bruge de 3 mm brede stykker(beslag), toppen og bagbeslaget.
Jeg anbefaler at tage toppen og forsigtigt skære kanten til en 45 graders vinkel på den ene langside, dette gør det lettere og pænere.
På forsiden af toppen markerer du 1 cm ind og ned fra hvert af de øverste hjørner, tegn derefter trekanten op.

Lim de 3mm brede stykker på de to yderste rumdelere.

Derefter kan du komme lim på bagsiden af dem, og den øverste kant af bagstykket så toppen kan sidde fast.

Nu kan du bruge den trekant du tegnede op til at skære hjørnerne af toppen og beslaget, så det passer perfekt.

Man vil stadig kunne se mellemrummet mellem bunden og bagstykket, derfor sætter vi bagbeslaget på for at dække dette.

Step 5: Final Step
Nu burde du have brugt alle de dele vi skar ud på step 1.
Her skal vi dog bruge nogle små nitter eller det pynt du nu kunne tænke dig.

Jeg har som skrevet tidligere benyttet Hot-Fix nitter, men man kan også tage en tynd plastic stang og skære små nitter ud, eller hvad man nu skulle have lyst til.

Jeg har valgt at placere mine nitter som vist på billedet.

Enjoy!
We serve the Emperor with our faith and devotion, And with faith there must sometimes also come sacrifice.
PF Trader - Vvitus ~ Købes

Raktus

Det er en fornøjelse at se sådan en her tråd igennem. Det er nogle super fede ting du får rullet ud af din "Forge world"(skrivebord)!
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0