News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Scenarier og strategikort

Started by Thomas Kyrsting, 11 October, 2013, 14:18:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thomas Kyrsting

Scenarier

Alle kampe spilles som Battleline (regelbogen s. 144) med følgende ekstraregler for hver kamp.

1. kamp: King of the Hill
En bakke (eller passende terræn) stilles i midten af bordet. Det handler om at kontrollere bakken i slutningen af spillet.

Man kontrollerer bakken, hvis man har en scorende unit indenfor 3" af bakkens midte, uden at modstanderen har en scorende enhed indenfor 3" af bakkens midte eller en scorende enhed i nærkamp med ens egen scorende enhed.

En unit er scorende, hvis den har minimum 2 fulde ranks (forreste rank tæller, og unit standards tæller her som 1 rank) og ikke er fleeing. Summoned/raised units er aldrig scorende.

Hvis et hold kontrollerer bakken, er den 500 victory points værd i slutningen af spillet.

2. kamp: GOLD!
3 guldmønter ligges fordelt midt på bordet (24" fra de lange sider, og henholdsvis 18" og 36" og 18" tommer fra de korte).
Efter spillerne har deployet, og efter scouts og vanguard, scatter hver guldmønt 1d6" (hvis der rulles et "hit" bliver den liggende). Hvis den lander i impossible terrain, flyttes den til terrænets nærmeste kant.

En guldmønt kan samles op af en unit, som ender dens movement i base contact med guldmønten. Lig guldmønten ved unitet. Den kan ikke samles op af fast cavalry, flying units, enheder der har scout, eller skirmishers eller fleeing units.
Hvis en unit, som har en guldmønt, bliver udryddet i close combat eller flygter fra close combat, må den med det samme blive samlet op af en af modstanderens units fra den close combat. Hvis en unit flygter uden for combat, bliver mønten efterladt og lagt, hvor unitets centrum var, da den blev tvunget til at flygte.

En guldmønt er 300 victory points værd i slutningen af spillet.

3. kamp: Battleline
Anderledes deployment:
Begge hold ruller en terning -> Vinderen vælger, om de selv sætter hele deres hær op og derefter modstanderen, eller om de først vil sætte op efter modstanderne har sat hele deres hær op.
Det hold, som starter med at sætte hele hæren op, får automatisk første tur.

Ellers bare som normal battleline.

Thomas Kyrsting

Strategikort

Hvert hold får i starten af turneringen 5 forskellige strategikort, som afspejler forskellige slagplaner. Holdet må bruge 1 kort pr. kamp, som så skal afleveres til arrangørerne efter hver kamp (1 kort kan altså kun bruges 1 gang).
Kortet skal spilles efter præsentation af hæren og holdenes armylists og inden deployment.
Kortet spilles/ligges på bordet med skriften nedad (altså hemmeligt) og afsløres efter sidste tur.

Assasination
Dræbte (/fjernet fra boardet) characters giver dobbelt victory points.
Dette gælder ikke for fleeing characters eller characters, som er flygtet af bordet. Det fordobler heller ikke de 100 extra victory points for dræbt general og BSB.

Break the line
For hver scorende unit (med min. 2 fulde ranks (unit standards tæller her som 1 rank) og ikke er fleeing), som slutter spillet i modstanderens deployment zone, giver sin egen værdi i victory points (1/2 vp, hvis under halv startstyrke).

Kill the big ones
Dræbte (/fjernet fra boardet) units med reglen "large target" giver dobbelt victory points.
Dette gælder ikke for fleeing units eller units, som er flygtet af bordet.

Suicide squad
Noter 1 unit fra en af jeres hære. Denne unit får modstanderen ingen victory points for i slutningen af spillet.

Thunderstomping
Noter løbende, hvor mange kills fra "stomp" og "thunderstomp", som jeres hold laver. Hvert kill er 10 victory points værd.

Sonneh

Jeg er vild med det! BLIV NU TORSDAG <3

golddigger

Tæller forreste række med som rank?

Reaper

Kan se mine Wood elves har det svært med at holde bakker og samle mønter op, men så er det jo godt at min makker spiller rent skinks.  8)

Glæder mig som en lille pige til torsdag.
Dan Østergaard

Farquaad

Quote from: Reaper on 13 October, 2013, 10:01:25
Glæder mig som en lille pige til torsdag.
Selvfølgelig...man glædes vel som man er  ;D

Teemo

Nipon Undead... Fordi det skal man da.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70561.0

Thomas Kyrsting

og jeg glæder mig til at se en masse dukkeskubbende gentlemen på torsdag :)

@golddigger: Ja, har tilføjet det i teksten.

@Reaper: Ved godt, scenarierne er meldt lidt sent ud ift. planlægning af armylists, men hvis man ikke kan kontrollere bakken eller samle mønter op, så kan man jo sørge for, at modstanderen ikke gør det.

Reaper

En sand gentleman begræder ikke spildt mælk men tager en stiv cognac og glædes ved udfordringen.
Dan Østergaard

Koller

Quote from: Reaper on 14 October, 2013, 11:57:29
En sand gentleman begræder ikke spildt mælk men tager en stiv cognac og glædes ved udfordringen.

The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.