News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Q&A

Started by Kragh, 26 January, 2014, 16:14:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kragh

Q&A
Mine Q&A > ETC Q&A > GW Q&A

Q: Hvis en character har ambush og en enhed også har det. Må de ambushe sammen?
A: Ja, slå blot 1D6, dette fortælles ved deployment.

Q: Hvis man køber en magi, er man så sikker på at få den, eller har man bare adgang til den - og skal stadig rolle den sammen med de andre magier?
A: Man køber ikke magien. Man betaler for at må kaste den. Der rulles spells som normalt, hvilket betyder at man kan komme ud for at købe muligheden for at kaste den, uden at rulle spellen.

Q: Mulighed for Allies?
A: Nej

Q: Må man spille med færre points, hvis bare man har dækket si in med minimum 25% core?
A: Intet forhindre dig i princippet i at lave en for lille hær. Men det anbefales absolut ikke. Prøv evt om du kan låne dig til det du mangler.

Q: Hvis man kun har brugt 3597 point, kan modstanderen så ikke score flere VP end det?
A: Differencen op til 3600 får modstanderen. Det er muligt at få flere point ved at tage bannere, general, scenarier mv.

Q: Er der noget max på antal af special characters i samme hær?
A: Ikke ud over de normale restriktioner.

Q: Hvis du ruller en spell du ikke har købt, er den så tabt, eller må man rulle om/vælge en spell?
A: Den er ikke tabt, du får den, men må ikke kaste den.

Q: Jeg går ud fra at når man køber en magi så lægges den bare til værdien af den karakter/unit og tæller med i den respektive kategori (Lords/Heroes/Whatever) ?
A: Den lægges oven i enhedens pris. Se evt eksemplet på en armylist i restriktionerne.

Q: Hvordan slår Morathi eller andre med flere lore spells? (Jeg ville sige x terninger på 1 lore, x terninger på 2 lore, x terninger på 3 lore og så rulle)
Man kan bruge hele sin Lord allowance på Morathi ved at købe spells og så kan hun stadigt slå spells hun ikke har købt?
A: Inden du slår siger du hvor mange spells du har fra hver lore. Hvis morathi har købt muligheden for at kaste spells hun ikke ruller er det bare ærgerligt.

Q: Hvis man har tre horror units og har köbt gateway til en, så skal det väre lige den der får den ellers er det spild?
A: Korrekt

Q: Kan man med Glean Magic kaste f.eks Mindrazor, hvis man har stjålet den?
A: Ja

Q: Hvad koster en BloodThrone? den må da have rabat så ringe som den er.
A: Ja det burde den have haft. Den koster pt for meget, som i bogen.

Q: Kan jeg ikke få lov at spille med en skullcannon til 135p der ikke må skyde?
eller måske kun grapeshotte
A: Desværre ikke. Men du kan evt købe en af de andre chariots...  ;)

Q: Er i sikre på Forsaken kun skal koste 12? Synes i forvejen de er for billige til 14 i 2MD for at være ærlig. De er satme effektive i små regimenter.

Q: Spilles der med disse base størrelser?

Q: Hvor strikse er i med WYSIWYG både hvad angår almindelige enheder og characters, men specielt også hvad angår special characters? Skal man bruge officielle special character modeler hvis muligt?
A: Alt med måde. At bruge Marauders som Black Orcks er et no go.
Hvis man er i tvivl er man meget velkommen til at spørge direkte. Man behøver ikke de rigtige special characters, da mange ikke findes. Men, lav en lille conversion så du ikke bare har din alm Shaggoth til at lege Suneater.

Q: Hvilke typer scenarier kan man møde, kommer der en liste?
A: Der kommer en liste, men det vil primært være Battle Line med muligheder for ekstra VP.

Q: Er i sikre på Forsaken kun skal koste 12? Synes i forvejen de er for billige til 14 i 2MD for at være ærlig. De er satme effektive i små regimenter.
A: Det kommer de i hvert fald til at koste til Warm Up-en.

Q: I tråd med et tidligere allerede stillet spørgsmål må en character der har scout deploye sammen med en enhed der har scout? Og må en character der har scout deploye i en enhed der ikke har scout?
A: Ja, Ja

Q: Når nu large targets ikke kan få cover for interfering units, virker det så også omvendt så enheder som et large target skyder på heller ikke får cover for interfering units?

Q: Ogres Kingdoms: Kan jeg gå ud fra, at Golgfag Maneaters magic items er 2d6 x 10 points, og at man slår og vælger ved hvert spil?

Q: Må man bruge de nye online Dataslates GW har udgivet (Belakor mv), Storm of Magic, Scroll of Bindings, Kampagnebøger mv?
A: Nej

Q: Tæller swords of chaos som chaos knights i forhold til WOC restriktionerne?

Q: Tæller spells med i max points i lord/heroes kategorierne?
A: Ja, hvis det er købt til disse.

Q: Hvis man laver en conversion til en special character, bestemmer man så "næsten" selv base størrelsen?
Jeg overvejer at have Greasus Goldtooth med, men GW modellen som jeg købte var noget værre møg. Det ville være en klar fordel at sætte ham på alm. Ogre base istedet for chariot.
A: Hvis modellen findes og derved har en officiel base, står den på denne størrelse. Hvis modellen ikke findes så brug din sunde fornuft. At smide Suneater på en 20mm base dur ikke. Men en 50x50 som en Shaggoth er fint, eller større hvis din conversion nu passer til denne.

Q: Hvilken LD bruges der når der kastes Spirit Leech? Enhedens højeste? Modellens egen LD? Inspiring Presence?
A: Fra ETC FAQ
Quote3.12.    Q: What Leadership value do you use with regards to Spirit Leech?
A: The highest written Leadership value within the unit or on a model with Inspiring Presence in range. No modifiers from Standard of Discipline, Doom & Darkness, Treason of Tzeentch or similar.

Q: Behøver man at købe magier for at kaste dem, hvis man nu har fået dem gennem wizard hat?
A: Nej, den går som random spells, selvom det er en random Lore.

Q: Kommer der flere QM templates til andre racer end dem i lavede for 6-7 uger siden?
A: Hvis der er nogle som laver dem lægger vi dem gerne ud. Laver vi selv flere ryger de også ud.

Q: Kragh: Hvis jeg nu lover at komme med en helt vildt flot Warhammer kage med giant, orcer er det hele, kan jeg så få mine malepoints for den i stedet for min hær?  Så vil jeg nemlig fokusere på kagen, i stedet for at male min hær op igen igen. Det er jo også mere til gavn for alle
Hvis andre får samme fikse ide, kan du jo bare rule at det KUN GÆLDER MANNY.
A: Din hær bliver vurderet således:
Din hær skal være færdigmalet og på movement trays, kan man se disse skal de være lavet ordentligt.
Point:
0 for en malet, baset hær mv. (Har du lånte dukker, som ikke passer sammen, falder du i denne kategori.
15 point for en hær i ens farvetema, baser, trays mv.
25 point for de to hære der får næst og tredje flest bedst malet stemmer.
30 point for at vinde bedst malet hær prisen
Men, om et kage centerpiece vil give stemmer til bedst malet kan jeg jo ikke vide. Det vil være spillerne der bestemmer her.

Q: Skal Khainite gifts afsløres ved gennemgang af hær?
A: Ja, ligesom VC powers, WoC powers osv.

Q: Ville set give mening at jeg tog 2MDs overskudslager af tudekroner med til BRB?  :-*
A: Lyder som en god ide  :)

Q: Koster Red Fury 60 point i den forstand at man ikke kan have den på en helt, eller skal der blot lægges 10 point til totalprisen, da den normalt koster 50. Hvad med special characters, der allerede har red fury eller quickblood på sin profil, hvordan udregnes dette... er det med i prissætningen af characteren?
A: Red fury koster 60, hvilket betyder Heroes ikke kan købe den. Har en Specialcharacter den, er det medregnet i dennes pris.

Q: Hvem får lov til at afgive først bud på "Auktionerne"? Er der Først-til-mølle eller fx den med laves BP?
A: Der er to måder at gøre det på.
1: Armlægning, vinderen bestemmer hvem der starter med at give bud.
2: Man slår 1D6 hver, spilleren der slog højest starter med at afgive bud.
Kan man ikke blive enig om en metode, bruges metode 2.

Q: Må man afgive et bud på 0?

"March for Battle
Når man vælger side vælger man også en af de to korte sider.
Deployment foregår på skift som normalt, med følgende ændring. Når en enhed skal deployes sættes den med enden mod bordkanten (korte eller den lange), som havde den pursued ud af bordet, og må derefter lave et alm. move (ingen reforms, march mv.) Desuden kan man ikke lave alternativ deployment som scouting, ambush, tunneling mv. Ej heller må der vanguardes Ved deployment må en enhed ikke være længere end den er bred, medmindre den ville få ranks i
combat."

Q: Er der noget krav om at man skal holde sig x antal inches fra modstanders units (som normalt med scouts og vanguards)? Nogen restriktioner om, at man ikke må charge, hvis man vinder første tur?
A: Nej, nej.
Der vil dog komme følgende ændring til scenariet: Første tur afgøres ved BUD

"Surprise Attack
Den ene spiller af angriber den anden forsvarer.
Der deployes som normalt, bortset fra at angriberen vælger rækkefølgen på forsvarerens
deployment entries. Characters skal dog stadig deployes til sidst.
Angriberen starter. Bretonnia kan stadig bede, men så ikke starte.
Angriber og forsvarer findes ved BUD."

Q1: Vil det sige, at angriberen dikterer unit for unit, hvad forsvarer skal sætte? Hvad med scouts og ambushers?
A: Ja. Scouts sættes til sidst, i tilfælde af flere scouting units vælger attacker rækkefølge. Ambushers kan stadig ambushe og attacker har ingen indflydelse på disse.

Q2: Mangler der ikke en eller anden form for upside til forsvareren? Eller tænker I, at folk kommer til at byde så højt op i bud, at forsvareren kompenseres for både at skulle sætte units efter modstanders diktering + mister første tur?
A: Fordelen er VP bonus fra BUD.

Q: Er det bevidst at Beastmen´s giant er 10 point billigere end den fra OK eller WoC?
A: Kan jeg ikke huske  :)

Q: hvornår skal man møde op og hjælpe med at sætte op med mere
A: Fra kl. 13.00
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

QuoteBlood And Glory Twisted Hvis du breaker din modstanders Fortitude som den første får du 300VP. Hvis din Fortitude ikke er brudt ved spillets afslutning får du 200 VP Din fortitude er: Antal bannere i hæren, inklusiv BSB +2 for generalen. Din Fortitude er brudt når du har 4 point eller under.

Q: Hvad sker der hvis man bare har 1 banner i hæren og en general... Dvs en samlet fortitude på 3... Har man så tabt 300VP allerede inden spillet går i gang?
Thomas Kragh
Se min blog

Butler

Vil der være bakker til rådighed til at transportere figurer fra spil til spil eller er det noget man selv skal slæbe med? og er det også mulighed for bad eller er det kun overnatning for os der kommer lidt langsvejs fra?

Butler
Stolt medlem (læs: prygelknabe) af "9000 Evil Bastards of DOOM!!!"

Min PF Traders tråd kan ses her.

Miguel

Quote from: Butler on 25 April, 2014, 14:02:30
Vil der være bakker til rådighed til at transportere figurer fra spil til spil eller er det noget man selv skal slæbe med? og er det også mulighed for bad eller er det kun overnatning for os der kommer lidt langsvejs fra?

Butler

ingen bakker til rådighed.

overnatning og bad er en mulighed. men mebring selv udstyr til at overnatte på/i

AndersN

Bud på scenarie osv skal på skift og delelige med 50. Er der en øvre grænse for antal resulterende decimaler?
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.