Modern Age spil mod Kåre

Started by Kloen, 12 February, 2015, 18:47:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Kåre har fået nyt legetøj hjem og udfordrede mig til et par 300Modern Age dueller. Jeg accepterede selvfølgelig, men spillene lå lige i forlængelse af en arbejdsdag, så jeg frygtede det værste.

SPIL 1

Her stillede Kåre
2 WOLR103 Power Battery (Orange Lantern Corps)
6 WOLR303 Orange Lantern Ring
115 SLOSH040R Emerald Empress
25 WOL063P Ophidian
10 WOLR203.09 Nurse (Orange)
6 WOLR203.06 Decoy (Orange)
130 SLOSH052 Highfather
4 WOLR203.03 Mallet (Orange)
298
Kåre troede det ville være Cosmic theme team, men havde overset at Ophidian er blevet nerfed, så han kunne ikke få sin LOSV-ata på

Mod mine:
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
115 SLOSH040R Emerald Empress
25 WOL062P Ion
10 WOLR200.04 Wall (Green)
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
30 FI101R Loki
94 D10A007 Nightwing
298

Jeg vandt map og sendte os til Oa hvor jeg kunne stille mit batteri i midten:

Men jeg glemte en særregel: "At the end of the Power Battery player's turn, roll a d6 and on a result of 5-6, you may remove 1 action token from a friendly Corps Member that currently has 2." Det kunne have betydet en del  :'(

Kåre glemte ganske vist at melde en pagt via Highfather, men vi skulle jo prøve figurer af, så jeg godtog den og vi gik videre. Jeg var nu presset for at finde en måde at komme ned til Highfather med Loki eller Nightwing:

Nightwing fik Scissors og Loki fik Sniper Rifle og var nu en ferm HSS-skytte mens Kåres Empress beskyttede Highfather:

Jeg måtte rundt om:

Men SÅ rykkede Kåres to bisser frem så min Nightwing måtte løbe Highfather i møde:

Og nu startede et, for min arbejdstrætte hjerne, ulideligt felttællende positioneringsspil:

Og tilsidst sad Highfather og tronede midt i det hele, mens min Loki tog skud på ham og missede 6 forsøg i træk  :-X

de 2 Empress'er endte i direkte kamp, efter Kåres batteri og Highfather havde healet hans Empress tilbage på top click 2-3 gange:

Kåre fik det dræbende slag ind og vandt det første spil

SPIL 2

Godt rystet gik vi til det næste spil hvor jeg skulle stille noget så uvant som en tung OMA:
2 WOLR105 Power Battery (Sinestro Corps)
4 WOLR305 Sinestro Corps Ring
6 WOLR205.12 Spotlight (Yellow)
250 WOL101 Sinestro (Sinestro Corps)
35 WOL001 Orange Lantern Construct
297 New Guardians:

Mit grønne batteri proxyede som gult, og Kåres orange som grønt:
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
175 SLOSH005B Mon-El
75 GOTG038 Maximus
10 JLSGB001 Parademon
10 WOLR203.07 Catapult (Orange)
8 WOLR203.08 Scissors (Orange)
4 WOLR203.03 Mallet (Orange)
6 WOLR203.06 Decoy (Orange)
298 (er ikke sikker på constructs'ne:
(Maximus har lige hevet en Primitive ind)

Jeg vandt map igen og vi spillede i Central City Park:

Det var svært for mig at overskue, så jeg slentrede laangsomt frem:

Kåre delte constructs ud, og slentrede selv frem med primitives som body guards:

Og da han så sit snit var Sinestro opmandet:

Og omringet:

Heldigvis havde Sinestro 19Dv fra batteriet og ALLE Kåres folk havde -2 Av, så de havde umenneskeligt svært ved at ramme, men Sinestro Pulse wavede hele banden, og snart var vi i endgame't som startede således:

Dog var Sinestro nu nede på sit 3, click og havde svimlende 20Dv med Impervious og en ond perplex der gjorde det svært for Mon-El at turde komme tæt. Desuden havde Sinestro en power som gjorde Kåre bange for at give Mon-El 2 tokens, så vi tullede lidt rundt i fangeleg:

Men Kåre havde HSS og jeg kunne ikke følge med før tilsidst hvor Kåre overextendede og jeg kunne hoppe adjacent via Sinestros power. Her perplexede jeg ALLE Mon-Els stats 2 ned og fik sat et lammende slag ind, og så SKULLE Kåre slå crit hit for at ramme, og spillet var slut med sejr til mig og samlet 1-1 efter nogle velmatchede og nervepirrende spil:
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

God rapport. Vildt, at Sinestro kunne holde stand outnumbered, og Mon-El starter alligevel med AV 12. Hvad er ideen med at stille det grønne batteri ind i midten af kortet?
Rart at se, at et af spillene var uden Entities.

Kloen

At den hurtigt har range nok til at dække hele map'et og den står beskyttet af blocking.
Sinestros batteri gav alle modstandere -2 på attack mens det gav Sinestro selv +1 på defend og så var der hans egen super-perplex. Kåre gav ham kun skade ved at slå et crit hit, og selv det sendte ham kun til 3. click. Men han koster også 250 point
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Hvordan kan batteriet se igennem blocking?

Kloen

Det kan se på elevated og giants  og den står på en elevation højere en det blocking
http://www.fprealms.com/forum/showthread.php?t=512100
"So, in summation, if the line crosses blocking, it's blocked period. (Exceptions being giants because they occupy the elevation of convenience and can be targeted "above" outdoor blocking terrain)."

Bartok

Ok, læst og forstået. Reglerne med colossals, giants, elevated og blocking er ikke helt enkle.

Kloen

Quote from: Bartok on 12 February, 2015, 21:09:07
Ok, læst og forstået. Reglerne med colossals, giants, elevated og blocking er ikke helt enkle.

I agree.