News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Hvordan jeg laver: Bakker

Started by PeterK, 06 April, 2015, 20:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Så blev det forår og efter at have gennemført en weekend med hele svigerfamilien blev der også tid til at komme i gang med terræn.

Et af mine mål er at få lavet en masse tutorials til hvordan jeg bygger tingene. Håber det vil kunne hjælpe andre havd end et er med at få bygget til slagmarken derhjemme, til klubben eller en turnering som jeg laver det her til.

Her følger min måde at lave bakker på. Det er en simpel men effektiv metode. Kræver dog at man råder over en stiksav. Faktisk er den her teknik det der startede det hele kan man sige. Fandt på den ved et tilfælde, havde en pladerest efter jeg havde repareret et køkkenbord som konen havde været lidt hård ved. Skulle skære lidt plader til noget andet terræn da det slog mig jeg kunne lave en bakke ud af resten. Bakker er den type terræn der er flest stykker i brug af og uden den her metode havde jeg aldrig turde kaste mig ud i det her projekt. De andre metoder jeg kender er simpelthen for tidskrævende.

Materialer:
Køkkenbord plade, sand, maling og stastisk græs.

Redskaber: Eletrisk stiksav

Metode:
Skær den form du ønsker ud af pladen med stiksaven ????

Bum! Så er et styks bakke klar til kamp. Men nu skal jeg jo bruge lidt mere end en, så:

Så mangler der kun sand og maling og så kan slutresultatet for eksempel se således ud (arkivfoto):

Rørende enkelt og det giver en bakke der er god at spille med og særdeles holdbar. Ville gerne lave dem større og mere grandiøse, men det skal jo ca. passe med de prædefinerede størrelser. Man kan også sagtens skære en stor og en lille og sætte dem ovenpå hinanden hvis man ønsker etage på bakken.

CigarFace

Hahaha, det er fandme en genial metode  ;D

QuoteSkær den form du ønsker ud af pladen med stiksaven

Du burde næsten tage patent på den :P

PS. Glæder mig til at se, hvad du ellers disker op med af tutorrials ...
And that´s MISTER Cigarface to you, copper!

PeterK

Ja det er ikke ligefrem raket videnskab, men de virker fantastisk til warhammer  :D