News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Hvordan jeg laver: Hytter

Started by PeterK, 17 May, 2015, 19:13:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Som man måske kan se har jeg meget fokus på at producere så får ikke lavet så mange tutorials som jeh gerne vil. Prøver dog lige at tage en lille pause og vise hvordan jeg bygger hytter i år.

Metoden er inspireret af noget surfen rundt på nettet, tilsat nogle af mine go-to teknikker. Synes de er fine til at give noget stemning til et sæt. Derudover bliver de vældig holdbare og fylder ikke alverden.

Materialer: paprør, grillspyd, et lille stykke flamingo, et stykke groft stof samt nogle ispinde og selvfølgelig en del pva lim.

Starter med at skære en længde af røret i den ønskede højde på hytten. Skærer også et hul til indgangen. Røret limes fast på pladen og dernæst limes der en flamingo klump i midten af hytten. Denne er til at sætte grillspyddet i. Længen skal gerne være 1-2 cm højere end røret (den er til at understøtte "taget").

Når det er tørret godt klipper jeg stoffet i nogle firkanter og limer dem på med pva limen (kan godt fortyndes med lidt vand). Nogle firkanter klippes over på tværs til bunden og siderne på indgangen.

Når hytten er helt dækket klipper jeg et sykker til foran åbningen og limer det på. Husk at smøre lim på hele stykket så stoffet bliver hårdt når limen tørrer. Jeg laver også lidt detaljer med ispindene.

Så skal de bare tag på. Tager igen nogle firkanter af stof og limer på en ad gangen med et hjørne ovenpå grillspyddet i midten. Hvis kanterne folder for meget er det måske fordi stykkerne er blevet for store.

Så er den faktisk færdig. Når man er i gang kan ligesågodt lave flere ???? ligger nogle billeder af de færdigmalede op når jeg når så langt. Tror også teknikken kan bruges til større/anrledes hytter eller måske tipier hvis det er det man er til.

rubber

Det var da en meget nem og effektiv måde at lave orc hytter på. Det ser ret fint ud, tak for det.

Mvh.

PeterK

Selv tak. Tog et kig på din blog og blev selv inspireret af terrænnet der - rent win  :D

rubber

Ok, fedt nok. Det er godt nok terræn nede fra Rogue Trader klubben, så der er ikke så meget af det jeg har haft noget med at lave selv, selv om der er noget af det jeg har malet. Men fedt at du har fået lidt inspiration.

Mvh.