News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Materialer og billeder fra processen

Started by PeterK, 31 March, 2015, 08:48:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PeterK

Er i den fase af projektet hvor jeg samler materialer fra alverdens steder. Har efterhånden fundet det meste (havde også nogle ting tilbage fra sidste års omgang), men der er også ting jeg skal have bestilt/hentet. Det åbenlyse steder er vores lokale hobby biks, byggemarkeder, Bilka og Søstrene Grene. Derudover holder jeg et åbent sind og har fundet gode ting i møbelforretninger, en planteskole og postbutikken. Derudover er der jo også gratis kilder til materialer som pap og flamingo som det gælder om at slå til når man ser (har fundet det perfekte pap i år der kom som emballage på arbejdet :) ).

Mangler:
Køkkenbordsplade
Ispinde (bestilt)
Karton (bestilt)
Flamingo
Stof
Paprør

Anskaffet:
Fibertræplader
Træer (én masse)
Maling (by the buckets)
Sandspartel
Pap
Flamingo (men mangler mere)
Hobby lim
Hovedløse tændstikker
Pyntebark
Sand
Deco småsten
Ler
Statisk græs i forskellige farver
Småsten
"gitter" tape (kan ikke lige huske dets kristne navn men bruger det til vinduer i huse da det er opdelt i gitre)
Grillspyd
1 sæt Arcane Ruins
Kokosnødder

Har sikkert glemt et eller andet, men det kommer på når jeg husker det :)

Jones

Set pap de bruger til skilte i Føtex osv, som hænger i loftet...go for it!
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

PeterK

Quote from: Jones on 31 March, 2015, 10:09:58
Set pap de bruger til skilte i Føtex osv, som hænger i loftet...go for it!

Ja det er vist den hellige gral indenfor pap! Er dog glad for det jeg fundet, stift, men stadig til at klippe i og ikke for meget luft i midten.

PeterK

Er gået i gang med at save nogle af alle pladerne til terrænnet,så tænkte at vise nogle billeder fra processen. Min søn Tim assisterede som i kan se med arbejdet.

Bruger træfiner plader til mit terræn - et materiale jeg efterhånden er godt bekendt med og har gode erfaringer med at bruge. Skal det være mere luksus kan man bruge en tynd mdf plade, men det er væsentligt dyrere.

Vi skal selvfølgelig have fat i stiksaven

Derudover er en stor, solid saks god at have ved hånden til at rette små kanter og runde enderne på baser til obstacles.

Save, save, save og vupti:

Lidt efterarbejde med saks og sandpapir og så er der plader til et helt sæt

Det leth

PeterK

Har brugt dagen på at lave baser til træer. Ingen kan jo lide træer der ikke kan flyttes, de er ligesom det granit springvand der står midt på min græsplane - i vejen.

Så baser skal der til - lots of them. Var det til hjemmebordet kunne man save nogle små baser ligesom ovenfor, eller måske bruge GW baser. Til mit projekt måtte jeg i stedet tage ud til svigerfar, en mand som aldrig går ned på udstyr!

Derfor kunne jeg bruge en lille diskret sav:

Og en boremaskine af den slags som står i de fleste hjem:

Nogle hurtige strimler blev savet

Og så er det gang i børnearbejderne der sprudler af arbejdsglæde

Og så før man en masse af disse

Det er ikke en process jeg egentlig kan anbefale. Tager lang tid, man finder først rytmen efter en del forsøg og så begynder savklingerne at blive sløve. Har til gengæld nok nu (og lidt ekstra til dårlige tider) og prisen kan man ikke konkurere med. Lån af maskiner kostede mig en køretur med en tung gammel fræser i nogle af mormors bede - intet er jo gratis.

PeterK

Pust. Har i de sidste 2uger bygget huse og tårne der var det sidste som manglede. Tog lidt længere tid end jeg lige havde regnet med - sådan går det når man skal ligge og over 1500 "tagsten"  8)

Anyway - et par billeder af hvad man vel kan kalde "Warm Up city" ????

andse

Hvordan laver du tagstenene?
Og har du overvejet en effektiv maleteknik til alle de huse? Det undrer mig eksempelvis, at du ikke har spraymalet dit bindingsværk INDEN du samlede det...det ville nok have sparet dig for en del arbejde.

PeterK

Jeg skal nok lave en fuld beskrivelse af hvordan jeg laver huse på et tidspunkt. Tagstenene er klippet af noget solidt karton ( hed vist reklamekarton der jeg købte, men hvis sønnike har lavet en "fin" planche i skolen kunne den nok også bruges ????).

Til maling sprayer jeg husene sort og maler bagefter - mest med drybrushing som virker godt for mig.

PeterK

PeterK

Så fik jeg overstået Warm Up og har også taget mig nogle velfortjente (synes jeg selv) dage fri fra terræn. Jeg nåede at få det hele færdigt (malede 40 borde den sidste halvanden uge ;) ) og fik det pakket i bilen. 56 borde i bilen (8 var sendt i forvejen) intet problem for en Renault Clio Sport Tourer Advantage (to the max) :)

Herefter ned til turneringen og nyde vejret, bære borde og så sætte alt terrænnet op. Heldigvis var der mange der gerne ville give en hånd med at få det hele sat op.

Nå ja jeg spillede også selv. Jeg var en del af holdet Usual Rejects som i år havde fået hjælp fra det store udland da vi havde Woody fra Irland, Chris fra USA og Nick fra Australien (som bor i Tyskland). Spillede selv Chaos Dværge, hvilket jo holder dig på en lav hvilepuls det meste af weekenden  :D

Tvillingerne:

Mig og Woody klar til at kaste bomber på nogle russere:

Bloodbrian kigger frem, men forsvinder efterfølgende i en sky af røg og missiler  8)

Klar til bombe Mikkel (Telmors) Dark Elves. Endte desværre med et nederlag til SM herskerinden Hellebron og hendes duller. Stadig weekendens klart bedste spil - tak for det Mikkel.

Vi endte som nr. 10 så det var lidt fesent, til gengæld hyggede vi gevaldigt på vejen - til trods for at jeg var lidt træt efter mange timers terræn bygning.

3 af sættene blev givet som præmier til turneringen til de 3 øverste hold. Alle 3 hold virkede vældig glade for præmien så nu bidrager de til spil i Tyskland, Rusland og også her i Danmark, da det danske ETC hold tog en top placering.

Mange kom hen og roste mit arbejde i løbet af weekenden hvilket jeg selvfølgelig var vældig glad for at høre.

Alt i alt var det, som sædvanelig når det gælder Warm Up, en rigtig vellykket weekend som jeg var glad for at kunne bidrage til.