et par underholdende spil helt som Heroclix bør være...

Started by Kloen, 18 January, 2016, 17:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Per tog turen hjem til mig for at give lidt barselsadspredelse, og selv om vi havde aftalt 4 spil, nåede vi kun 2 - der dog var så underholdende og uforudsigelige at de var det hele værd alene.

SPIL 1
Her stillede Per, som altid når pointene tillader det, en colossal. ;-)
WOLR104 Power Battery (Indigo Tribe)
4 WOLR304 Indigo Tribe Ring
6 WOLR204.12 Spotlight (Indigo)
8 WOLR204.10 Boxing Glove (Indigo)
79 SLOSH057 Lydea Mallor
25 SLOSH039X Bizarro
25 JLTW204R The Trench
25 JLTW204R The Trench
400 WKM-G002E Zombie Galactus
574 Monster

Mod mine Legionærer:
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
70 SLOSH201 Cosmic Boy
25 SMWWG002P Batman/Superman Robot
170 SLOSH047B Black Witch
200 SLOSH102 Mon-El
82 FL004 XS
25 WOL062P Ion
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
10 WOLR200.04 Wall (Green)
598 Legion of Super-Heroes (Cosmic Boy gav keywordet til batman/superman-robotten:

Jeg vandt map roll og valgte at Per skulle starte, så hans Lydea ikke ødelagde mit batteris spectrum. Per sendte os i parken:

Per bandede lidt over at hans Galactus mistede sit multi-attack pga. mit batteri, men vi kløede på, og jeg var varsom over Galactus' lange range, og søgte ud mod siden for at samle hammere op fra Black Witch, men Per rykkede hurtigt sin monsterhær frem:

Så jeg måtte sende min World's _Finest robot ud i hans fjæs for at give lidt cover til mine folk..

Mon-El lavede et modigt Hypersonic som desværre missede, hvilket efterlod ham åben, mens min Black Witch forsøgte det samme nedenom, og stod nu lige så åben:

Nu kom mit coup-de-grace: Jeg lod XS kopiere Mon-Els GLC TA, så hun kunne bære 8 figurer, hvilket sammen med hendes trait om at måtte ignorere movement symbol og samle op midt i et move, betød at hun hypersonic'ede rundt og samlede alle mine figurer op, for at bære dem i sikkerhed:

Per havde dog også et coup-de-grace; han skulle have den nu 8 damage på 1 tur ramte Galactus healet op, så først lod han Lydea gøre det via sit construct (hvilket vi begge overså at hun faktisk ikke kunne pga. Proselyte) og derefter rykkede han bare ned i mit starting area og blev healet 1 hver tur:

Jeg tæskede løs på Big G', mens jeg tog livet af Pers andet småkravl, men han healede mere end jeg kunne skade ham i dette stand-off:

I et spil hvor rapporten ikke rigtigt reflektere den enorme bølgen frem og tilbage der gjorde spillet ret nervepirrende, var det til sidst den noble Mon-El mod kæmpebabyen med blå lort på skulderen:

Babyen vandt, så 1-0 til Per

SPIL 2
Her gearede vi ned til 300, hvor Per stillede:
NFAOS056 Nick Fury
25 WOL060P Black Hand
100 NFAOS052E Hulk
25 WOL068P Predator
12 AVXR100 The Phoenix Force
3 AVXR101 Fragment - Cyclops
3 AVXR105 Fragment - Magik
5 AVASAVID-007 Nova
293 S.H.I.E.L.D.

Mod mine:
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
112 JLTW037B Freddy Freeman
67 JLTW065 Greed
25 WOL062P Ion
3 DPS101 Omega Drive
50 FL016R Doctor
10 WOLR200.07 Catapult (Green)
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
4 WOLR200.11 Bulldozer (Green)
4 WOLR200.03 Mallet (Green)
291 Mystical

Her vandt Per map og sendte os indenfor i Hall of Doom:

Det skulle han komme til at fortryde fordi al den blocking er det eneste som virkelig hæmmer Nick "Balls of" Fury

Per rykkede brutalt frem, og havde tydeligvis planlagt en 1-2 manøvre hvor Hulk skulle smadre blocking så Nick kunne skyde mig, men Per havde overset Omega Drive og min range 10 (via sniper rifle) på Greed som rykkede frem og outwittede Hulks improved movement. Per sukkede:

Jeg smed skiftevis barrier og outwittede Hulks improved movement, så Pers ellers ret mobile hold var låst fast:

Og så snart muligheden viste sig Hypersonicede Freddy Freeman ind og smaskede den impervious-outwittede Hulk for 7 damage, hvilket dræbte ham (om end vi begge overså et stop-click) - så nu sank Nick sine egne store kugler og rystede på skjoldet:

Mine tropper rykkede ind på ham - og det kunne han ikke håndtere:

Sejr mig og 1-1
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Fede battles. Der var virkelig spænding til det sidste i kamp 1. Hvor Big Z (på næstsidste click og var min sidste mand tilbage) så pulse wavede Mon-El for 7 dmg - lækker følelse  8)

Jeg ærgrer mig over at minde dig om Doctor's Barrier, der stak en kæp i hjulet for mit angreb. Men værst var klart Greed, der possessed Ion så via Omega-relic kunne outwit hvad som helst inden for 10 felter. Det er faktisk absurd hårdt  :o

Jeg kunne nok have spillet mere defensivt. Jeg glemte alt om Phoenix Force-fragmenterne. Nick Fury ville højst sandsynligt have ramt Freddy Freeman med de 2 ekstra i attack. Og Hulks TK kunne have givet lige den ekstra rækkevidde, så jeg kunne komme uden for Greeds radar. Men sådan er der jo så meget  :-X

Kloen

Du prøvede at ramme Freddy - hans Greed object gav ham ES/D og Sidestep, samt at han kunne perplexe dig ned i attack.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

ja ja, men jeg kunne få op til 14 i att - hvis jeg havde husket Cyclops-fragmentet - og to rerolls

Kloen

Dit re-roll var outwit'et - så du skulle ramme 14 til 19 og gøre det 2 gange pga. mit re-roll - bestemt ikke umuligt