Flames of war til Aroscon d. 5. og 6. marts 2016: Konceptet

Started by Hamsterjoe, 02 December, 2015, 18:03:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hamsterjoe

Præmissen for FoW turneringen er ligesom til den forrige Aroscon turnering, at det skal minde om en standardiseret turnering, men en snært af lidt historisk eller tematisk spil. Hovedformålet er dog at være en åben turnering for veteraner såvel for conscripts og tiltrække så mange spillere som muligt.
Derfor er denne turnering ikke en tematisk weekend med alle mulige specialregler – i stedet er det en turnering, der velkommer nye spillere, der gerne vil lære og gamle spillere, der gerne vil med til et hyggeligt arrangement med lidt konkurrence.

• Tidsperiode og restriktioner: Latewar lister fra alle hardback bøger*
  • Størrelse: 1400pts +250pts (SE NEDENUNDER)
  • Antal Deltagere: max 30
  • Red vs. Blue
  • Missioner er bestemt på bordet.
  • Spil: 5 runder fordelt over to dage. 
  • Malekrav: JA
  • WYSIWYG: JA

Med et Task Force koncept tilføjer vi større taktiske beslutninger pre-game, hvor der skal tænkes mere på bordet og modstanderens muligheder. Og på samme tid ender du med at spille med nogle varierede lister over de 5 spillerunder.

TASK FORCE KONCEPTET
Der spilles Red vs. Blue, What you see is what you get og med malekrav. Heldigvis har du jo længe til at få malet din hær færdig.
Der spilles med et særligt koncept, vi kalder Task Forces. Det betyder, at I din listebygning har 1650pts til rådighed fra én af Late War hardback bøgerne*, MEN du skal lave en grundstamme på 1400pts, der går igen og 3 forskellige 250pts tilføjelser (Task Forces).

Du ender derved med at medbringe tre forskellige 1650pts lister, hvor du har samme grundstamme. Ved hvert spil vælger du, hvilken af dine Task Forces, som du vil bruge i mod modstanderen. Du får lov til at se din modstanders grundstamme og Task Forces før du vælger.
Du må max bruge den samme Task Force to gange under turneringen.

*Overlord, Atlantik Wall, Market garden, Bridge by bridge, Fortress Italy, Road to Rome, Grey Wolf, Red Bear.

Tilmelding foregår her:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=91864
Whine is Coming: FoW blog
Instagram: @whineiscoming

f2k

Interessant koncept.

250 point virker ikke som ret meget. Ment på den måde, at det kan blive svært at finde præcist 3 x 250 point.

Men det må man jo tage som en udfordring...  ;D

f2k

Hov! Man skal lige nærlæse hvad der står...

Hvorfor ikke softback bøger? Hvad med PDF? Eller Digital Exclusive?

Jeppe Sejer

QuoteVed hvert spil vælger du, hvilken af dine Task Forces, som du vil bruge i modstanderen.

Jeg ved ikke, hvor godt jeg har det med, at nogen skal bruge en task force i mig. Det lyder lidt... klemt.

Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.