News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Velkomst og de vigtigste første ændringer.

Started by JP, 18 March, 2016, 18:57:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dorner

Antalet af sources og tiden det tager hænger ikke direkte sammen. Det er tiden man bruger i specielt psychic fasen der ofte er problemet, specielt hvis spilleren er lidt ny, hvor man star overfor en masse valg (hvilke powers skal kastes, hvor mange terninger til hver, osv).

40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Gorlak

Er 2 sources seriøst overvejet til ETC 17?
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Dorner

Quote from: Gorlak on 16 August, 2016, 16:39:34
Er 2 sources seriøst overvejet til ETC 17?

Ligenu er det hele up in the air. Tror de fleste lande er ok med de 4 sources (hjælper med de sidste lister en del i en 8 liste turnering).
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Sigmaril

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en officiel udmelding omkring hvordan vi håndtere spil, der ikke bliver færdige til tiden.

Skal man gøre dommeren opmærksom på at der muligvis bliver et problem, så snart man bliver opmærksom på at det kunne ske? Og hvis ja, hvad bliver så konsekvensen, hvis/når det aktuelt sker?

Mulige konsekvenser:
- Pointstraf til holdet der bruger for lang tid
- Spil færdig, og mist jeres pause
- Sæt tid af til hver spiller fra begyndelsen: 3 timer = 1½ time til hver. Nærkamp-tid trækkes fra den spiller, der initierede kampen. Når din tid er brugt må du se på og rulle saves indtil spillet slutter.

princelarming

Selvom det måske er muligt at se på et givent spil, hvis der er bevidst slowplay, så er det sgu svært at lave regler for at håndtere ting som CC der trækker ud, og andet...

Jeg synes det er en svær situation, og den bliver ikke nemmere af at skulle forholde sig til mulige konsekvenser samtidig...

Men enig i at en udmelding/afstemning/dialog (ligesom den i denne tråd) er nødvendig.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Gorlak

Hvilket hold brugte for lang tid? Giver da ingen mening? I var to om kampen, så med mindre du mener begge hold forstår jeg ikke hvordan vi finder en skyldig.

Det med initieret nærkamp virker også fjollet. Det er. Sgu farligt at charge din dødsstjerne ind i en andens dødsstjerne lige pludseligt :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

gakkedulla

Det er farligt at putte det under formelle regler. Det lægger op til at man kan handle indenfor disse som man vil og så er der pludselig rigtig meget man skal forholde sig til når man opstiller rammerne.

Ni

Udfyld tidsark og gør dommeren opmærksom på at modstanderen er langsom så hurtigt som muligt. Så skal du sige til din modstander: "hey makker, jeg synes du bruger lidt for lang tid på at flytte rundt, så jeg gør nu opmærksom på det". Det kan kun være op til dommeren at smide straf ud, da det altid vil være brug for en subjektiv bedømmelse omkring hvad det har haft af betydning.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Ghost

Quote from: Ni on 29 September, 2016, 12:37:14
Udfyld tidsark og gør dommeren opmærksom på at modstanderen er langsom så hurtigt som muligt. Så skal du sige til din modstander: "hey makker, jeg synes du bruger lidt for lang tid på at flytte rundt, så jeg gør nu opmærksom på det". Det kan kun være op til dommeren at smide straf ud, da det altid vil være brug for en subjektiv bedømmelse omkring hvad det har haft af betydning.

Jeg synes tidsark er bøvlede og tidskrævende set i relation til de meget få problemer, der har været med slowplay.

Ni

Quote from: Ghost on 29 September, 2016, 23:09:12
Jeg synes tidsark er bøvlede og tidskrævende set i relation til de meget få problemer, der har været med slowplay.

Det er helt op til den enkelte, men man mister retten til at gøre indsigelse mod slowplay.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Ghost

Quote from: Ni on 30 September, 2016, 07:18:08
Quote from: Ghost on 29 September, 2016, 23:09:12

Det er helt op til den enkelte, men man mister retten til at gøre indsigelse mod slowplay.
Det ville fungere fint for mig :)

JP

Som jeg tidligere har skrevet, skal man komme til dommeren (mig) i tilfælde af slowplay.
Som jeg også har skrevet så burde det være til at se i løbet af meget kort tid om der er et urimeligt tidsforbrug fra den ene spiller. I den slags tilfælde vil der bliver truffet en afgørelse på stedet om følgende.

Men det er meget vigtigt at man med det samme man er i tvivl om der er slowplay, fortæller sin modstander (på en pæn måde) at man mener at tiden ikke bliver brugt ligeligt. Og derefter begynder at føre tidsskemaer (der vil være nogen til rådighed).

Hvis man generelt er i tvivl kan man altid føre fra starten af kampen.

Den eneste fast regel jeg vil sætte, er at hvis en spiller ønsker at føre tidsforbrug, skal modstanderen godkende dette og aktivt tage del i skemaførelsen.

- JP -

Krøldrup

Quote from: JP on 30 September, 2016, 16:54:28
Som jeg tidligere har skrevet, skal man komme til dommeren (mig) i tilfælde af slowplay.
Som jeg også har skrevet så burde det være til at se i løbet af meget kort tid om der er et urimeligt tidsforbrug fra den ene spiller. I den slags tilfælde vil der bliver truffet en afgørelse på stedet om følgende.

Men det er meget vigtigt at man med det samme man er i tvivl om der er slowplay, fortæller sin modstander (på en pæn måde) at man mener at tiden ikke bliver brugt ligeligt. Og derefter begynder at føre tidsskemaer (der vil være nogen til rådighed).

Hvis man generelt er i tvivl kan man altid føre fra starten af kampen.

Den eneste fast regel jeg vil sætte, er at hvis en spiller ønsker at føre tidsforbrug, skal modstanderen godkende dette og aktivt tage del i skemaførelsen.

- JP -

Og siger personen nej?
Det er som at bede en instans om at efterforske sig selv.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

JP

At sige nej til at skrive tider op på et stykke papir er det samme som at sige at man vil snyde og godtages ikke.

Hvis min modstander siger inden kampen at han gerne vil føre tidsforbrug SKAL jeg sige ok og være med til at huske det. Alt andet accepteres.
Længere er den ikke.