News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Åbne/lukkede lister - ligaer

Started by le hraller, 18 February, 2014, 17:17:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le hraller

Det gik lige op for mig, at der til NWL bliver spillet med åbne lister. Jeg havde ikke tænkt på, at åbne lister var en del af ETC-restriktionerne.

Det ærgrer mig meget, da jeg synes det fjerner noget fra spillet - specielt når man kan toole sin hær mod netop én speciel hær! Jeg overvejede kort at melde mig fra igen, men, men, men!

Jeg foreslår derfor, at der bliver lavet lavet en liga for dem, som gerne vil spille med lukkede lister og en liga til dem, som gerne vil spille ETC.

Jeg tror der er nok til begge dele, eventuelt flere "lukkede-lister-ligaer".

Hilsen Mads A.

paaske

Brøgz

Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

mm.romby

Jeg melder mig kun til hvis jeg er sikker på at spille med lukkede lister og det gælder så vidt jeg ved
også for bjelgart.

Thraundil

Jeg er frisk på lukkede lister. Jeg er dog også frisk på åbne; så meget guf har dark elves trods alt ikke ;) ihvertfald ikke som man ikke kan regne ud med bare lidt omtanke.
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Waywatcher

Rasmus Jensen

Mini Munchkin

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre/bruge et eventuelt ultimatum for tilmeldelse til, da jeg i givet fald kan stå med scenariet hver mand i hvert sit hjørne...

Jeg har meget svært ved at se, hvordan jeg skal love nogle af delene, før jeg har en chance for at se antal tilmeldte. Hvad sker der, hvis der kommer et krav omkring eventuelle malede hære osv.. Puljerne skal også laves i forhold til rangliste placering. En del af problemet kan jo også forbygges ved, at man som så mange andre steder blot kan aftale med sin modstander at spille med lukkede lister. Hvordan skulle jeg alligevel forhindre dette? (Hvis jeg havde et sådant ønsket) Hvis folk enten enten er ligeglade eller for lukkede lister, så bliver problemet nok også begrænset.

Lige pt. er der 11 tilmeldte, så vidt jeg kan se :)

mvh Mads Hammer

le hraller

Ville man ikke bare kunne lave en liga med lukkede hærlister, hvor folk frasiger sig finalen? Så er det jo også lige meget med ID-inddeling pga. finale og alt det andet regel-fis.

Jeg har alligevel ikke lyst til at tage til Kbh for en finale turnering... Og hvis det giver mindst 2 mand ekstra til NWL, så synes jeg det er fint.

Alternativet er jo at lave noget udenfor NWL. En liga ala "Fantasy Østjylland Liga" (den ville højest sandsynligt ikke ligge oven i NWL, da det ville være ærgerligt for alle!).

Hilsen Mads A.

le hraller

Ikke fordi jeg vil være regelrytter eller noget. Jeg prøver bare at gøre dit valg om puljeindeling nemmere:

Det er fra den generelle tråd til NWL af El Rey:
QuoteEfter tilmeldingsfristen er udløbet d. 27. februar, vil folk blive inddelt i ligaer. Nogle steder giver det sig selv, fordi der kun er det nødvendige antal spillere. Andre steder vil Ligarepræsentanten inddele ligaerne i sammenarbejde med NWL ledelsen. Det sker normalt afhængigt af ETC ranglisteplacering, således at der bliver en lige fordeling i ligaerne. Men ikke nødvendigvis på den måde, hvis folk i ligaerne ønsker en anden. Skulle det uheldig ske, at der ikke nok tilmeldte til at der kan blive en liga i din by, så får du selvfølgelig pengene igen.

Man skal ikke nødvendigvis inddeles efter rangliste-ID. Hvis vi er nok til begge slags ligaer, ligger den da lige til højrebenet?

Hilsen Mads A.

paaske

Jeg tror heller ikke det er et problem..

Mini Munchkin

Jeg er udmærket klar over reglerne, jeg har selv været med til at formulere dem ;)

Jeg kan bare ikke rigtig bruge ultimatummer til noget... Reglerne er sat ind for at gøre så mange tilfredse som muligt, da der var nogle der ville spille uden malerestriktioner, eller man ville lave dødspuljer eller lignende. Hvilket vi forsøger at leve op til, hvis det overhovedet er muligt :) Jeg tror ikke, at det bliver et problem, hvilket jeg også har skrevet tidligere pga. af tilkendegivelser osv.. Går alt galt og man føler sig absolut snydt og bedraget, så kan man sikkert også få lov at trække sig ud igen, hvis det sker hurtigt.

Jeg regner stærkt med, at jeg nok skal få kabalen til at gå op ;)

mvh Mads Hammer

mm.romby

Det var nu bare for at gøre opmærksom på at der var opbakning til Mads' forslag ,
Også fra folk som ikke havde meldt sig til . I dette tilfælde pga de åbne lister.

Randomiser

Manny er min Sugar Daddy!

Mini Munchkin

Tror fint I kan melde jer til under den forudsætning, jeg er også ligeglad :)

mvh Mads Hammer

Mini Munchkin

Hvis man virkelig gerne vil spille åbne lister, så må man meget gerne gøre mig opmærksom på det. Ellers så regner jeg med, at de klarer folk selv internt :)

mvh Mads Hammer

Mini Munchkin

Vi skal have samlet alle spilleres navne og emails og sendt af sted, så vi kan blive oprettet som brugere i det online rapporteringssystem. Send mig en pm med navn og email eller skriv det i tilmeldingstråden :)

mvh Mads Hammer