News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Otherworld

Started by Anaxagorax, 01 September, 2017, 21:54:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

rubber

De er så fine, de skeletter. Meget Ray Harryhausen. Otherworld har bare nogle fine sager. Skal du spille deres spil, eller er det bare til deres figurer du maler?

Mvh. Tim

Anaxagorax

Det er de nemlig, Otherworld er absolut nogle af mine favoritfigurer og jeg har alt for mange af dem der bare ligger umalede hen. Det må jeg se om jeg ikke kan få rettet lidt op på.

Vi har spillet Otherworld Skirmish, men det er blevet droppet igen. Der er nogle rigtig gode idéer i spillet, men det bliver desværre overskygget af fuldstændig mangel på balance og nogle elendige grundregler, på grænsen til det uspillelige. Det er et Steinerskolespil uden lige og slet ikke noget der bare ligner et 'Skirmish Game' som det ellers postulerer i dets titel. Vi forsøgte at lave houserules og ændre ting hist og her, men måtte til sidst indse at det på den måde nok bare ville være bedre at skrotte det hele og lave vores eget spil fra bunden.

Det kunne måske fungere bedre med en GM i tillæg til spillerne, men det er uanset hvilken indgangsvinkel man tager kun et lille skridt over bare at skubbe figurerne rundt og komme med slåsselyde.

rubber

Hmm, det er jeg lidt ærgerlig over at høre. Jeg haved håbet at det var godt, så man kunne bruge reglerne til at skubbe rundt med alle de orker, dværge, frøer og andet fantasyrald jeg har liggende.

Jeg ved at Otherworld spillet bygger på 7TVAction reglerne som jeg har og som virker ok... ikke det store, fantastiske spil men ok. Et typisk Con spil der er ret let at lære. Måske man bare tilgiver lidt mere på grund af settingen.

Men tak for anmeldelsen.

Mvh. Tim

Frede

De er så gode de skeletter.
Jeg var lige inde for at se på Otherworlds side og opdagede at de har lavet en Balthus Dire, fra Sværd og Troldom bogen Kaos borgen. Hvis ikke det er en musthave figur, så ved jeg ikke hvad er.

- F -

Honsou

Jeg får helt lyst til at spille AD&D igen, jeg brugte altid skeletter og diverse undead... som GM var det nemt at forklare hvorfor de var i et lokale i en dungeon, og skeletter er altid sejt. :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rosenaa

Quote from: Honsou on 29 September, 2017, 21:41:47
Jeg får helt lyst til at spille AD&D igen, jeg brugte altid skeletter og diverse undead... som GM var det nemt at forklare hvorfor de var i et lokale i en dungeon, og skeletter er altid sejt. :)

Ja mon ikke - og jeg bruger dem i stor stil stadigvæk til vores AD&D, med en let blanding af zombier og mumier  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Anaxagorax

Ryback

Goodlookin' gustne Ghouls.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride