News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ghyrans Wrath

Started by Mr. Smiley, 13 October, 2017, 11:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Der har været lidt stille på bloggen grundet alt for meget godt til 40k, har jeg brugt meget mere tid for 40k end på at spille AOS. Så for at banke rusten af tager jeg lige en 1k turnering i stiv arm og helt uden at have spillet i lang tid... What can go wrong? :D

Link til Ghyrans wrath: https://www.facebook.com/events/1783811165245364/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2225%22%2C%22sid_reminder%22%3A%226476311298485198964%22%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D

First of all har jeg tænkt mig at køre Nurgle til turneringen grundet Beastclaws ikke er gode i det pointcost og jeg i bund og grund hellere vil stille med en fuldt malet hær, som jeg har prøvet at spille før.
En anden mulighed var at prøve mine Dark eleves af, men jeg grundet mangle på et par modeller og de nye keywords opgav jeg at lave en hær til dem.

Listen kom derfor til at lyde således:

Great Unclean One (240)
- General
- Command Trait : Lord of War
- Artefact : Chaos Runeblade
Chaos Sorcerer Lord (160)
- Runesword
- Steed
- Mark of Chaos : Nurgle
Units:
20 x Plaguebearers Of Nurgle (200)
10 x Plaguebearers Of Nurgle (100)
Behemoths:
Soul Grinder (280)
- Mark of chaos Nurgle

Total: 980

En sjov lille hær som har hovedfokus på at smide Soul grinder og GUO i midten af bordet, og lade sorcerer buffe bagfra imens Plaguebearers screener farlige units og holde objektives. Med de nye regler fra Blightwar sættet og Nurgles wheel of corruption burde nurgle sætte sig stærkt på banen og lave en del skade på modstanderen.

Jeg poster lige et par billeder efter turneringen og skrive lidt omkring de spil som jeg får spillet efterfølgende.
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Nanayaah

RAW kan du ikke kombinere nurgle hjulet med commandtraits og artifacts fra allegiance Chaos.

RAI virker det helt fjollet og som noget de har overset så hvis jeg mødte en der gjorde det ville jeg absolut intet problem have med det. Ellers er nurgle allegiance uden traits og artifacts.

Skilkoff

Jeg har heller ikke selv haft tid til at se på AoS på grund af 40K primært GF. Så hvad går Nurgle hjulet ud på ?

Mr. Smiley

Quote from: Skilkoff on 13 October, 2017, 22:34:27
Jeg har heller ikke selv haft tid til at se på AoS på grund af 40K primært GF. Så hvad går Nurgle hjulet ud på ?

Nurgle hjulet er lidt ligesom Lykkehjulet bare mere med Michael Meyerheim !
https://www.warhammer-community.com/2017/08/28/nurgle-abilities-in-blightwargw-homepage-post-3/

All-in-all roller du en terning i starten af spillet og så følger du hjulet rundt hver tur. Den er en ekstra buff som giver alt ligefra heal alle nurgle units d3 eller minus 1 til hit imod din hær.
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Skilkoff

Den er jo simpel nok og giver en cool fluffy rule til dem.

Nu har jeg ikke fået læst de nye allegiance regler helt i gemmen men vil det så sige at man kan ikke kan lave en "tema" hær så som din Nurgle hær hvor at du får nogen flere Battlelines også stadig kunne vælge allegiance Chaos ?
Så man kan enten lave en bladet hær med alt godt fra Chaos også køre dem som Chaos og få en masse abilitys og command traits. Eller køre nogen af de få ekstra allegiances som der også fik noget legetøj i GH17 og alle andre så som Nurgle Warherds Thunderscorns mm de er bare skubbet ud til siden... :(

Mr. Smiley

Så er jeg kommet på den anden side af turneringen og det blev en utrolig hyggelig dag med masse af spil og dejlige mennesker !

Hæren kom i sin selv til at se således ud da den var stille op til malerkonkurrencen. Da jeg selv ikke ejer en GW GUO købte jeg i sin til den store fra Forgeworld som jeg til denne turnering fik lov til at bruge som en almindelig GUO.


Jeg stillede også op i malerkonkurrencen i håb om at de lange nætter med grøn maling og shades på mine små mandehænder, kunne bære frugt i form af et trofæ der kunne stå fremme, og var så heldig at få hele 40% af stemmerne og derved vinde bedst malet hær på dagen :D

Og nu til nogle spil !
Spil 1:


Første kamp var imod Michael og hans Stormcasts og der blev allerede fra start luret lidt på hinandens lister for at se på styrker og svagheder på hinandens modeller. Missionen er Knife to the heart så alle enheder på 5+ kan tage objektives hvilet gør at Michael holder 5 Liberators i luften til at hoppe ned hvis jeg ikke er opmærksom.
Jeg vælger at holde mig til min taktik og smide Soul grinder i midten og pløkke lidt på hans chars imens GUO virker som screening foran til at slynge soulgrinder ind i næste tur hvor det skal bruges. De 10 plaguebeares bliver sat på baglinjen til at deny ham alle former for at hoppe ned med Liberators og tage objektive.
På den anden flanke holder mine 20 Plaguebearers på hans Retributors hvilket de klare ret godt i forhold til jeg ikke når at rolle 1 på battleshock nogensinde :( (Får derved d6 modeller tilbage).

Jeg er dog heldig at Michael ikke laver meget i hans tur 1 og får derved skudt både hans Lord celestant on Dracoth og flyver min Soul grinder i hovedet på hans Lord-celestant i min tur 2 og får derved nakket hans 2 generaler ud meget hurtigt ! Min GUO holder på hans screening Liberators hvilket mister 4 dudes i første runde nærkamp så alt ser godt ud for mig :D
Men....
Hans tilbagestående Liberator Prime trækker i hans man-pants og formår at slå min GUO ud single-hand med hans Grandhammer og får derved åbnet op for at smide hans Liberators i luften ned på min baglinje... Hvilket betød at min Soul grinder som ellers var igang med den store fest på hans folk at trække sig tilbage og sørge for at han ikke tog objektivet på min side.
Kampen ender med at 3 Plaguebeares og Soul grinder står overfor 5 judicators og 4 Retributors og spillet er derved uafgjort.

Moment of the game - Ved hjælp at Wheel of Nurgle skal min modstander reroll 1'ere på battleshock tests. Soul grinder har skudt 1 enkel Prosecutor ned og derved reduceret enheden til hans Prime. Der bliver rollet en 1'er på Battleshock. Michael ser glad ud med jeg husker ham på hjulet og han roller derefter en 6'er :D Den prime kunne sagtens have vendt spillet for ham hvis ikke han døde der :D

Spil 2:


Denne gang spiller jeg imod Daniel og vi har haft en del spil førhen og hvis der er nogen som kender deres Death hære er det Daniel !
Jeg kender til hans hær og står og regner lidt på forhånd da vi går igang, og matematikken er utroligt meget imod mig dette spil. Hans taktik er simpel med en screening unit og bagved en 30+ spydmænd med 2 angreb hver med 4+/4+ for ikke at nævne hans Black knights der låser units til spillet er slut.
Hvor nurgle er utroligt hårdføre med heals og 5+ resilent save mangler de her meget skade til overhovedet at kunne fjerne enheder før de spawner igen. Jeg stiller derfor hele min hær i midten og håber på mine 20 Plaguebeaers kan holde ham på afstand så jeg kan nå at snipe hans general ud og derved kunne komme igennem hans hær.
Desværre for mig spiller han en battalion der gør at han stiller hele sin hær op først og derved får første tur og derved får låst mine 20 Plaguebeaers fast tur 1.
Gode råd er dyre og jeg vælger at yolo det hele med at smide Soul grinder og GUO i front for at håbe at skyde/rydde og i hans store unit så de ikke slå ret hårdt. Uheldigvis får jeg ikke ryddet nok op og efter hans store unit har slået er min GUO nede på 1 wound og Soul grinder på 2.
Jeg tror den kan reddet ved at få første tur 2 men Daniel roller en 6'er og jeg en 5'er så jeg vælger at stoppe da spillet er dømt lige der.

In hindsigt skulle jeg ha spillet lidt mere passivt men så igen vil resultatet ha været det samme i tur 3-4 stks. Mit største problem i denne kamp var at min hær ikke har nok skade til at fjerne 30 modeller i 1 tur ligesom mange andre hære kan.
Daniel går dog senere hen og vinder turneringen hvilket er fuldt fortjent i min optik :)

Spil 3:


Imod Frederiks Free people og jeg kan høre fra starten at han ikke er tilfreds med hans modstander :D
Frederik er kaldt ind last-minute for at vi kunne stille et lige antal spillere og derfor tog han lige hvad han havde i skabet. Men som han hurtigt har observeret er hans hær ikke den mest optimale at spille imod mere top-tunet hære som dem de andre spiller.
Spillet er ikke meget at skrive om da vi slutter i tur 3 efter 20 mins spilletid, med at jeg har fjernet ham fra bordet og vi bruger resten af tiden på at snakke om hvordan hans hær kunne se ud hvis den skulle tunes helt op.

Om tuneringen:
Selvom det er TRoA's første AOS turnering var det vel mødt (dog med plads til flere) og humøret rundt omkring var helt i top !
Alle bordet havde en battlemat og tærren der passede til hvilket var et stort plus herfra ! Derudover så er TRoA's faciliteter med cafe og køkken helt i top.

Om min hær:
Nurgle har fået et fedt lille boost med deres nye Wheel of Corruption hvilket give lige 10% mere til hære overall. Dog er det kun halvdelen af de bonusser man får som har stor betydning for hvordan ens tur går.
Et eksempel er at på en 1'er får alle nurgle units +2" til deres movement hvilket gør hære bliver noget hurtigere. Dog i næste runde bliver den til +1 til alle wound rolls hvilket gør at man skal tænke over hvornår man angriber for at få mest ud af ens hær.
Hæren i sig selv var fed at spille dog kunne jeg godt mærke at jeg manglede værktøjer som Nurgle først kan levere ved de 2000 pts.


Overordnet set fed turnering og jeg glæder mig til at deltage igen !
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Alustriel

Takker for feedbacken Smiley ^^ Er glad for du havde en god dag og du fik nogle gode spil, også selvom du mødte sådan en hård omgang undeads som Daniel havde taget med ;)

Og stort tillykke med din malepræmie (som jeg mener du skal tage billede af og vise herinde ;) )