News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

2000 Points Nurgle liste 2.0

Started by Mr. Smiley, 17 October, 2017, 18:24:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Så er vi i gang efter Ghyrans Wrath blev der sat en masse tanker i gang, om at udvide mine Nurgles til det næste niveau. Med GH2017 ligner nurgle meget sig selv dog at Tallyband er gået fra 100 til 200 pts. hvilket gør at jeg undgår formations denne gang.

Så ved at bruge de modeller som jeg nu har og tage de elementer fra Nurgle som er sjove fandt jeg frem til følgende:

Exalted Great unclean one - Jeg har modellen og hans nye stats ser ret gode ud han skal helt klart have mere tid på bordet !
Plaguebeaers - Units af 20 er ikke noget værd da deres bonus ryger ved bare at miste 1 model. Derfor bliver units på 30 min fremtidige go-to hvilket jo også kun koster 270 pts nu. Units med 10 er ok, dog ikke til fronten af hæren.
Plague drones - Jeg har før spillet med 12 og de er virkelig fede at spille ! Problemet er at de skal wound på 6'ere men med de nye regler til Nurgle via deres lykkehjul og et par andre buffs som jeg har tilset, kan de komme ned på Mortal wounds på 4+ og reroll wound rolls... det skal prøves !
Epidemius - Nu har jeg endelig modellen og jeg syntes at man tit og ofte kan dræbe 20+ modeller i 2000 pts kampe.
Plague priest - Her er jokeren ! Jeg havde overset ham grundet at skaven i lang tid ikke har sagt mig noget, men da jeg så at på 3+ giver man et unit +1 to wound rolls OG man kan 1 gang i spille må re-roll wound rolls, bladrede jeg frem og tilbage til Plague drones... Deres synegy er spot on og med lidt held kan denne lille stjerne på 540 pts. dræbe alle store ting inden det bliver et problem.

Så hvordan ser listen så ud?
Sjovt nok har jeg allerede set lister der ligner denne men jeg syntes at den også skal deles her på bloggen.

Leaders
Exalted Greater Daemon of Nurgle (500)
- General
- Chaos runeblade
- Lord of war

Epidemius (180)

Daemon Prince Of Nurgle (160)
Wings
Sword

Plague Priest with Plague Censer (80)

Units
30 x Plaguebearers Of Nurgle (270)
30 x Plaguebearers Of Nurgle (270)
10 x Plaguebearers Of Nurgle (100)
6 x Plague Drones Of Nurgle (440)

Total: 2000 / 2000

Ved at stille de 10 Plaguebeaers på baglinjen for at undgå at andre enheder tager en smuttur bag dine linjer smider man resten af hæren i front (Epidemius gemmer sig ofc).
GUO burde klare sig selv og Plague drones med Daemon prince skal smides ind på de farligste units for at fjerne dem tidlig i spillet.

Det var lidt tanker omkring min fremtidige Nurgle hær og lige pt mangler jeg "kun" 30 Plaguebearers for at hæren kan stilles på bordet :)
Jeg får lige set på at play-teste den lidt og smide resultater op her. Hvis folk gerne vil høre mere omkring listen er de velkommen til at skrive :)
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Skilkoff

Det er altid fedt at se nogen af de lidt mere off-topic lister i spil og tankerne om dem så keep on!

Spiky Norman

Jeg synes det ser rigtigt fornuftigt ud. Dog er jeg ikke overbevist om at Tallyband battallion ikke stadig er pointene værd, både pga. reglerne men også pga. den reducerer ens antal drops betydeligt, hvilket betyder større chance for at vælge om man vil starte og der af alle de fordele det giver.
Epidemius uden noget særligt range damage, er jeg ikke helt solgt på, men jeg har aldrig spillet med ham, så måske er det alligevel okay selvom man potentielt får sine bonusser noget langsommere.
Men det ser svært at tage noget ud af din liste, for det passer så fint på pointene - Hvis jeg skulle skifte noget ud vil jeg overveje 20 Plaguebearers og Epidemius og få noget mere hårdt slående ind i stedet. Plague toads, Plague trolls, Blight Kings måske Bloab eller noget i den dur. Der er rigtigt meget at vælge i mellem, i sær efter de nye Chaos Keyword FAQ. :-)

Mr. Smiley

Quote from: Spiky Norman on 17 October, 2017, 23:22:33
Jeg synes det ser rigtigt fornuftigt ud. Dog er jeg ikke overbevist om at Tallyband battallion ikke stadig er pointene værd, både pga. reglerne men også pga. den reducerer ens antal drops betydeligt, hvilket betyder større chance for at vælge om man vil starte og der af alle de fordele det giver.
Epidemius uden noget særligt range damage, er jeg ikke helt solgt på, men jeg har aldrig spillet med ham, så måske er det alligevel okay selvom man potentielt får sine bonusser noget langsommere.
Men det ser svært at tage noget ud af din liste, for det passer så fint på pointene - Hvis jeg skulle skifte noget ud vil jeg overveje 20 Plaguebearers og Epidemius og få noget mere hårdt slående ind i stedet. Plague toads, Plague trolls, Blight Kings måske Bloab eller noget i den dur. Der er rigtigt meget at vælge i mellem, i sær efter de nye Chaos Keyword FAQ. :-)

Epidemius er også lidt af en joker men jeg vælger at se ham som en "Giv alle dine units re-roll 1'ere til wound, hit og saves til din hær" dude der på samme tid kan holde på objektives på baglinjen :)

Om hæren mangler mere damage kan diskuteres. Personligt syntes jeg 30 plaguebearers presser end modstader hårdt da han ved man skal commit til at slå enheden ihjel. Enhver modstander vil tænke sig mere om når der står 2 enheder fremme til at fylde på bordet :D.
Jeg vil hellere havde flere Plague drones ind for damg eller så en håndfuld Blight knights (Har selv 9 plague Toads dog syntes jeg ikke de er deres points værd).

Hvis man skulle lege lidt kunne man smide 2 Jabberslythes ind for 10 plaguebearers og Epidemius da deres damg potentiale er helt hen i vejret hvis ens modstander smider en stor unit på dem :D

Mr. Smiley

Med Maggotkin of Nurgle har jeg været utroligt passiv over mit Nurgle disse dage grundet de nye regler...

Umildbart blev jeg målløs over hvor ringe Drones var blevet da de har mistet deres mulighed for mortal wounds og har nu fået flere angreb... Dette skulle lige synke ind og på samme tid at Blightkings har fået et utroligt boost !

Ud fra overstående hær gik jeg i tænketanken og prøvede at finde ud af hvordan Nurgle daemons fungere i deres nye bog. Uden tvivl er Blightkings i deres Blight Cryst formation det "Nye de unge vil have" og jeg skal da helt klart med på den bølge når min bank(Og kære kone) giver mig lov til at "Investere i dukker" :P

Leaders:
Exalted Greater Daemon of Nurgle - General: The Endless gift
Gutrot Spume

Units:
30 Plaguebearers
30 Plaguebearers
10 Blightkings
6 Plague Drones

Scenery:
Feculent Gnarlmaw

2000 pts. ligeud

Så hvad er ideen med hæren?
Kort version:
Gutrot smider Blightkings i reserve og lader dem vente til tur 1 starter og laver deres "outflanking" på den ene side af bordet imens Droners flyver til den anden side og i midten er der guf med EGUO og 60 Plaguebearers.

Alt efter hvordan ens modstander stiller op skal Drones følges af enten EGUO eller hoppen ind til Gutrot for at få deres buff med +1 til deres angreb. Så enten overvælger man modstanderen hurtigt fra alle sider eller comitter til 1 side og håbe på at ens modstander ikke gider at løbe alt for langt :P

Jeg giver lige en update når jeg har prøvet hæren af men indtil videre er jeg åben for feedback fra folk som har prøvet de nye Nurgle drenge ud?

Mr. Smiley

Så efter at have haft et par spil er der en del erfaringer som skal bruges på at finde på hvad næste store hær skal have med til en turnering.
Jeg har besluttet at tage til LOB 2 her d. 9 juni og Nurgle skal præsenteres !

I mine spil er der en del gode og dårlig erfaringer som jeg tager med mig:
1 - Jeg hader 2+ og 3+ saves ! Nurgle har generelt ikke meget som kan håndtere noget med gode saves og jeg har derfor besluttet at tage nogle flere værktøjer med fra nurgle bogen der reducere saves
2 - Gutrot med 10 Blightkings er lidt af et must i enhver Nurgle hær - At der lige står 11 fyre til siden med rå damg potentiale og de ret hårdføre til at tage ud får enhver modstander ud af den og derfor er comboen for god ikke at have med.
3 - 6 Plague drones er vildt - At have en enhed på 6 der har 10 angreb hver hvis de har char i nærheden og Glottkin eller GUO buf OG med blades gør at deres damg potentiale er ret sygt når de får lov til at slås.

Så sidste nye skud på stammen af hære hedder:

Allegiance: Chaos
LEADERS
Great Unclean One (340)
- General
- Command Trait : Grandfather's Blessing
- Lore of Virulence : Favoured Poxes
Gutrot Spume (140)
Festus The Leechlord (140)
- Lore of Malignance : Blades of Putrefaction
Lord of Afflictions (220)
- Artefact : Rustfang

UNITS
30 x Plaguebearers (320)
10 x Putrid Blightkings (320)
10 x Plaguebearers (120)
6 x Plague Drones (400)

TOTAL: 2000/2000 WOUNDS: 147

Med lidt inspiration fra de Maggotkin lister som lå i top til London GT har jeg set lidt på hvad der fungere til min spillestil og listen er jeg godt tilfreds med.
Jeg har længe ville stille med Glottkin men efter nogle spil finder man hurtigt ud af at han ikke overlever nok da han ikke har en 5+ ward save eller heal som GUO har. Jeg gik længe og overvejede en Exalted GUO da han er rocker vild men koster 160 mere end en almindelig GUO og så vil jeg hellere have Festus med for de points.
Favoured poxes, Festus og Rustfang er med for at få passiv "rend" på min modstanders enheder og håber at se hvor stor effekt det har.

Vi får se hvor meget jeg kommer til at vinde og jeg håber at teste listen lidt før det går løs :D