News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Horus Heresy kampagne

Started by Tulsa Doom, 30 October, 2017, 15:14:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tulsa Doom

Så genstarter JP og jeg vores HH kampagne. Planen er at bruge siden her til at holde styr på victory points, braggingrights og andre vitale ting. Lige pt er JP traiter og jeg loyalist, men det er ikke utænkeligt at det skifter lidt undervejs.

Præsentationen af min hær:
Space Wolves
Rites of war: The Bloodied Claws

Legion Preator (167): Cataphractii Armor, Digital Lasers (15), Paragon Blade (21), Volkite Charger (6)
Legion Preator (106): Archeotech Pistol (6), Frost Blade (7), Refractor Field (4), Æther-rune armour (15)
Legion Centurion (82), Speaker of the dead (+20?), Power Maul (4), Garm-blood vial (3)

Deathsworn [10] (240) - power axe (50), yimira stasis bombs (40)
Varagyr Wolf Guard [5] (264) - , 3 heavy flamers (51), 1 frost blades (7), 1 chain fists (22), 2 power fists (24), 2 lightning claws (12), combibolter (2)

Recon Squad. [5] (85) 5 sniper rifles (20).
Legion Destroyer Squad w. Jumppack [5] (111) 2 phosporex bombs (16), radgrenades (10),

Grey Slayer Pack [14] (214), frost sword (7), Legion vexila (10)
Grey Slayer Pack [15] (227), frost sword (7), Legion vexila (10)
Grey Slayer Pack [15] (227), frost sword (7), Legion vexila (10)
Tactical Support Squad [5] (95), 5 Rotor Cannons (30)

Heavy Support Squad [5] (165), 5 Autocannons (100)

1997 pts.

Brian Skallesmækker
Leder Varagyr Wolf Garden, og er generelt ikke kendt for den dybere tankegang. Det er måske ham der principielt leder styrken, men alle andre end Brian ved godt, at det nok er Oluf der har den bedste ide om hvordan tingene fungerer. Brians primære plan er ofte (læs altid) at "... storme direkte ind i fjenden frontalt og give dem med vores sværd og økser!!".
Citat: "Rraah! Fremad! Lad de usle kæltringe smage vores økser!"
Heroiske handlinger:
Oluf Blodstrupmose
Hvorfor drikker Oluf? Well, primært fordi hans Preator in Command er en manisk krigerhøvding, der er bedre til at storme direkte ind i fjenden, end at holde styr på taktik, forsyninger, den overordnede strategi og de diplomatiske forbindelser til andre legioner, den kejserlige hær og resten af space wolves legionen. Alt det skal Oluf holde styr på, og det kan ofte være en udfordring.
Citat: "... eh chef, måske vi skulle overveje at..."
Heroiske handlinger: Har gemt sig heroisk bag en stor sten.
Rolf Dødemager
Rolf taler med de døde. Han er altid sammen med sine Deathsworn krigere, og er ikke anset for at være den hyggeligste mand at være i nærheden af. Hjemme på Fenris var det ofte en ren stoledans, når høvdingerne skulle til langbords - ingen havde rigtigt lyst til at sidde ved siden af ham. Det er ikke sjældent at Leman Russ er nødt til at trække folk til side, og sige ting som "Nu er det altså din tur til at sidde ved siden af Rolf".
Citat: "... verden er smerte..."
Heroiske handlinger: 
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Tulsa Doom

Tulsa Doom

Kampagnelog:

Campaign points:
JP: 6 / 2 / 3
Simon: 0 / 9 / 0
Første fase går til JP, som får +1 LD til sine Marines.
Anden fase går til mig, som får Tunnel Assault - en infanteri enhed må deepstrike udenfor enemy deployment (og 9 tommer væk)

Istvan III fase 1.
Mission Shatterstrike. Deathguard 7 VP, Space Wolves 0 VP. En overlegen sejr til oprørerne. JPs deathguard fejede min hær af banen. Den eneste mand på bordet som jeg havde tilbage var praetor Oluf Blodstrupmose, der taktisk snildt ledte et angreb på en Tactical Support Squad. Den stod tilfældigvis omme bag en stor sten i kanten af kampområdet, hvorefter Oluf blev stående deromme til kampen var slut.

Mission Blood Feud. Deathguard 17 VP, Space Wolves 9 VP. En klar sejr til de onde oprører. Et hurtigt fremstød med Spacewolves Deathsworn og Grey Slayers i rhinos var tæt på at knække centret i oprørernes bastion, men der var for mange Deathguards til at de heroiske Space Wolves kunne klare dem. Til gengæld holdt en enlig heroisk rhino 15 dødsgardister fanget i to runder, så det var ikke helt skidt.
Deathguards snedige brug af Destroyers med jumppack og radmissiles, gjorde det nemt for oprørerne at skyde to store squads ned.
(Memo til selv - mere fokus på de forfærdelige Destroyers ;) )

Mission The wrath of Mortarion. Deathguard 9 VP, Space Wolves 3 VP.
Mortarion bliver sur og angriber space wolvesenes hemmelige base. Endnu en klar sejr til de onde oprører. Men det var også forventet, det her var det første legendary battle i kampagnen. Oprørerne starter med 3000 point med loyalisternes 2000. Og de har en primarch på deres side. Sådan en er altså slem :)
JP og jeg snakkede lidt om at udover point fordelingen, så er oprørs siden forfordelt på andre måder; de sætter sidste op og starter spillet. Det giver en meget klar fordel til dem. Hvis vi skulle spille den igen, så ville vi sikkert lave den på en anden måde. MVP på loyalistsiden var den heavy squad der bombarderede Mortarion med deres missile launchers og gav ham 5 wounds. Hvis ikke JP havde rullet gude saves, så var Mortarion blevet skudt ud af banen. Sjældent har nogen mand fået så mange missiler i hatten... 18 stk, og alligevel overlevede han... suk ;)
(Oh, hvordan lykkedes det at skyde 18 missiler efter ham? Well, de brugte deres fury of the legion strategem, så må man skyde to gange. Runden efter havde Mortarion myrdet 13 marines med sin onde le. Og så kunne de jo passende skyde ham igen. Desværre uden Fury, fordi jeg var løbet tør for command points...)

Fase 2:
Mission Fire Tide.
Igen igen løber oprørerne med sejerens palmer. Denne gang dog jævnt tæt slag. Hverken JP eller jeg havde ret mange dudes tilbage da spillet stoppede. Denne gang tog oprørerne en landraider med, og jeg havde et par dreads med og en masse motorcykler. Jeg tænkte også at det var på tide var B-Holdet fik en chance. Så det blev en ny praetor og legionens champion, der gav den gas. Jeg tror at jeg skal have flere tunge våben med. Det duer jo ikke at de onde oprørerer bliver ved med at outgunne mig. (Det giver også god lejlighed til at få afprøvet nogle flere biler eller måske robotter fra mechanicus...).

Mission Onslaught
Så lykkedes det, imperiet tog en sejr hjem. Det var også på tide. Jeg ser det lidt som en film, hvor de onde mænd har tævet helten gennem hele færste akt, og så finder han inspirationen og deler håndmadder ud.
JP stillede med to landraiders, jeg havde to dreadnoughts og et par landspeeders. Min chef lavede ingenting, ud over at løbe midt i hæren og råbe "Skyd bedre". Men det virkede også helt okay. Jeg er altså helt pjattet med de nye vehicle rules, de virker fabelagtigt :)

the flight of truth
De heroiske imperielle tro marinere skal forsøge at bringe historien om Horus' forræderi tilbage til imperiet. Det er den anden af de legendariske slag i Istvan Kampagnen. Og ligesom i historien, så lykkedes det for loyalisterne at få historien ud. Men hvis man kigger på missionen, så er den også stacket pænt meget i loyalisternes favør.
Det var dog et spændende spil alligevel. Det svingede en del, hvem der havde overtaget. På et tidspunkt hoppede JP frem med en assault squad og angreb de tre budbringere... som (heldigvis for mig) klarede alle deres saves.

Istvan III fase 3: The death of hope
Fire Tide
Endnu engang vælter det ned med bomber og debris over Istvan III. JP og jeg havde et enormt tæt spil, han kom med en masse tanks, og jeg kom med en frygtelig masse mænd. Og det var så tæt på at jeg vandt. Men, curse you, usle terninger for at rulle helt forfærdeligt ringe, lige der hvor det virkeligt gjaldt. Gah! Men sådan er det jo med terningespil. Nogle gange er tingene bare ikke retfærdige... Vi opdagede at den her mission er lidt uheldig, fordi hvis der går ild i et stykke terrain, så bliver det umuligt at trække line of sight gennem. Så hvis der står et opjektive i en ruin, så kan man snuppe det, uden at fjenden skyder en. Så det skal nok ændres. Måske skal man få minus et på at skyde folk i brændende ruiner...

Tulsa Doom

Kampagne update (se ovenfor)

Raktus

tag'er lige for follow! "Brian Skallesmækker" haha det er et fedt navn :D
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Thejs

Er Oluf i familie med den kendte racerkører?
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Tulsa Doom

Hæ hæ, det kunne godt være at der var et vist slægtsskab der :)

Tulsa Doom

Så er der nyt fra Istvan 3 - hvor de onde oprører endnu engang myrderer alt omkring sig. Se ovenfor.

Tulsa Doom

Endnu mere nyt fra Istvan III - de onde forræddere tæver nok engang de heroiske space wolves. Se ovenfor.